Shoper przejął 100% udziałów w spółce Shoplo

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy dla rynku e-commerce – oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, przejął 100% udziałów w spółce Shoplo. Shoper oferuje swoje usługi w formie abonamentu — posiada zróżnicowane pakiety, które pozwalają na dopasowanie danego rozwiązania do specyfiki i wielkości danego biznesu.

Shoper przejął klientów, umowy, partnerstwa biznesowe, a także zyskał prawo do domen internetowych i samej marki Shoplo. Ze względu na to, że posiada już nowoczesną platformę oraz dobrze zorganizowaną strukturę, nie przejął od Shoplo technologii oraz pracowników. Zatem dla wszystkich sklepów internetowych działających do tej pory na platformie Shoplo, nastąpi połączenie i migracja na platformę Shoper.

Shoplo to także właściciel platformy e-commerce działającej w modelu SaaS (Software as a Service), powstałej w 2021 roku. Z oprogramowania korzysta około 4700 sklepów, z czego większość posiada asortyment w kategoriach ubrania, dzieci i hobby.

Prezes firmy Shoper, Marcin Kuśnierz zapewnił, że „spodziewane są liczne synergie wynikające z tej transakcji, ponieważ Shoper i Shoplo adresowały swoimi rozwiązaniami ten sam fragment rynku […]. Klienci już wkrótce będą korzystali z tej samej nowoczesnej platformy i wielokanałowej obsługi klienta”.

Prowadzisz sklep internetowy na platformie Shoper bądź Shoplo? Skontaktuj się z nami i zobacz, jak działania SEO mogą zwiększyć Twoją sprzedaż!

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    July 2021 Google Core Update – aktualizacja algorytmu Google

    Z początkiem lipca wystartowała kolejna aktualizacja algorytmu Google July 2021 Core Update. O rozpoczęciu wdrażania zmian dowiedzieliśmy się z twittera Google SearchLiaison. Dostaliśmy też informację, że wprowadzenie lipcowej aktualizacji Google może potrwać 1 do 2 tygodni.

     

    july 2021 core update google

    Informacja o lipcowej aktualizacji algorytmu Google [źródło: twitter.com]

    Google Core Algorithm Update to aktualizacja algorytmu Google wprowadzana kilka razy w roku, podczas której Google wdraża zmiany w systemach i algorytmach wyszukiwania.

    Każdy update ma na celu – zgodnie z misją Google – zapewnienie użytkownikom trafnych i wiarygodnych treści, a co za tym idzie – poprawę jakości wyników wyszukiwania i usprawnienie działania systemów i algorytmów.

    Wprowadzane zmiany są szczególnie znaczące dla właścicieli witryn, czy specjalistów SEO. Niektóre strony internetowe mogą odnotować wzrosty bądź spadki wizyt użytkowników, lub zmiany w pozycjach w rankingu wyszukiwania. Jednak Google zaleca, aby przy każdej aktualizacji, skupić się po prostu na dostarczaniu treści jak najlepszej jakości – to on jest najważniejszy dla algorytmów wyszukiwarki.

    W trakcie wdrażania July 2021 Core Update warto śledzić analitykę stron i statystyki widoczności na bieżąco, aby zobaczyć, czy aktualizacja przyniesie dla naszych witryn jakieś zmiany.

     

    Autor: Redakcja Greenfields

    Szybki kontakt z nami

      Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Kody odpowiedzi HTTP, problemy sieciowe i błędy DNS – nowy, szczegółowy przewodnik od Google

      Google opublikował nowy przewodnik, w którym dokładnie opisane są kody odpowiedzi HTTP, problemy sieciowe i błędy DNS oraz ich wpływ na to, jak Twoja witryna radzi sobie w wyszukiwarce Google.

       

      Dostęp do pełnego dokumentu znajdziesz w Centrum wyszukiwarki Google lub pod tym linkiem: https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/http-network-errors

       

      O czym dokładnie przeczytasz w nowym dokumencie od Google? Opisanych jest tu przede wszystkich 20 najważniejszych kodów odpowiedzi HTTP, a także najbardziej widoczne błędy sieciowe i DNS.

      Kody odpowiedzi HTTP możemy odnaleźć w pięciu kategoriach. Pierwsza cyfra kodu wskazuje na to, do jakiej kategorii należy dany kod:

      • 2xx (success) – Googlebot odwiedza stronę, pobiera treść i przekazuje ją do indeksowania. Należy jednak pamiętać, że 2xx nie gwarantuje indeksacji – oznacza po prostu, że nie napotkano żadnych błędów.
      • 3xx (redirects) – kody przekierowań. Co istotne, Googlebot śledzi do 10 tzw. “skoków” – jeśli w trakcie tej próby treść nie zostanie odebrana, w raporcie Stan w indeksie w Google Search Console zostanie pokazany błąd przekierowania.
      • 4xx (client errors) – kody błędu klienta. Strony, które zwracają kod 4xx, nie są brane pod uwagę przy indeksowaniu.
      • 5xx (server errors) – kody błędu po stronie serwera.

      Oprócz dokładnego opisu kodów statusu HTTP Google opisał również sposoby na debugowanie problemów sieciowych i błędów DNS.

       

      Pełny dokument znajdziesz tutaj. Jest on szczególnie przydatny dla właścicieli witryn, developerów, a także specjalistów SEO.

       

      Przeczytaj także:

      Pozycjonowanie lokalne – jak zdobyć nowych klientów dla lokalnych biznesów

       

      Autor: Redakcja Greenfields

      Szybki kontakt z nami

        Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

        Google Spam Update – nowa antyspamowa aktualizacja od Google

        W celu pracy nad poprawą wyników Google udostępniło nowy update dotyczący walki ze spamem – taką informację mogliśmy zobaczyć na twitterze Google SearchLiaision:

        google spam update

        Nowy Spam Update rozpoczął i zakończył się 23 czerwca – Google przedstawił nam aktualizację jednodniową. Podobna ma odbyć się w tym tygodniu.

        Dokładne szczegóły na temat aktualizacji nie zostały podane, jednak głównym celem przyświecającym działaniom Google, jest poprawa jakości wyników wyszukiwania. Google zaleca, aby zapoznać się i działać zgodnie z wytycznymi udostępnionymi dla właścicieli witryn i deweloperów w Centrum wyszukiwarki Google – jeśli nie robimy nic niezgodnego ze wskazówkami Google, nie powinniśmy martwić się o niekorzystne zmiany w rankingu wyszukiwania dla naszych serwisów.

        Aby dowiedzieć się więcej na temat walki ze spamem, Google zachęca do obejrzenia tego video:

         

         

        Autor: Redakcja Greenfields

        Szybki kontakt z nami

          Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

          MeasureCamp Europe – event analityczny

          MeasureCamp to otwarta, darmowa konferencja, poświęcona analityce internetowej. Określa się ją jako najlepszą na świecie konferencję analityczną, różniącą się od innych takich wydarzeń.

          Idea MeasureCamp powstała w połowie 2012 roku. Głównymi aspektami MeasureCamp, zachęcającymi do wzięcia udziału w wydarzeniu są informacje, że udział w konferencji jest bezpłatny, a ponadto odbywa się ona w sobotę – nie koliduje z innymi obowiązkami. Na wydarzenie zaproszeni są wszyscy interesujący się analityką, mając okazję do wzięcia udziału w prelekcjach, dyskusjach, warsztatach, a nawet teleturniejach.

          Uczestnicy konferencji dzielą się swoimi pomysłami, wzajemnie inspirują i przekazują swoją wiedzę i doświadczenia. Dzięki temu społeczność analityki internetowej rośnie.

          W 2012 roku w MeasureCamp uczestniczyło 130 osób. W ciągu kilku lat wydarzenie rozwinęło się i było organizowane w ponad 20 miastach na całym świecie. Z powodu pandemii organizatorzy zmuszeni byli przenieść konferencję do Internetu i stworzyć wirtualny MeasureCamp.

           

          konferencja analityki internetowej measurecamp

           

          W Europie MeasureCamp odbędzie się już 3 lipca. Zachęcamy do udziału w tym jakże inspirującym wydarzeniu. Zarejestrować się można pod tym linkiem: https://europe.measurecamp.org/registration/
          Druga tura biletów na cały dzień startuje dzisiaj, trzecia – 19. maja. Natomiast 25. maja będzie można zdobyć bilety na pół dnia konferencji.
          Organizatorzy zapraszają na oficjalną część dnia, wypełnioną wiedzą, rozmowami i wymianą doświadczeń, po której odbędzie się część mniej oficjalna – rozmowy na afterparty w wirtualnym “klubie nocnym” MeasureCamp.

           

          Autor: Redakcja Greenfields

          Szybki kontakt z nami

            Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

            Nowa funkcja prezentacji w Google Data Studio

            W Google Data Studio pojawiła się nowa funkcja, która umożliwia wyświetlenie raportu w formie prezentacji. Może być to duże udogodnienie, a także oszczędność czasu, który trzeba było poświęcić na stworzenie prezentacji raportu ręcznie.

            Google Data Studio dzięki nowej funkcji prezentacji raportu umożliwia:

            • wyświetlenie raportu bezpośrednio w formie prezentacji
            • automatyczne przechodzenie między slajdami (kolejnymi częściami raportu) – możliwość ustawienia częstotliwości wyświetlania, czyli czasu, przez który wyświetla się dana strona
            • zaprezentowanie konkretnych danych z raportu – w trakcie prezentacji, dzięki panelowi sterowania, można przenieść się do wybranej strony raportu
            • wyświetlenie prezentacji w jednym z wybranych trybów:
              • na pełnym ekranie – raport jest skalowany tak, aby dopasował się do wielkości ekranu
              • w oknie przeglądarki – raport jest dopasowany do wielkości okna przeglądarki
            • pewność, że dane zawsze są zaktualizowane – nawet, gdy osoba wyświetlająca raport w trybie prezentacji nie ma dostępu do jego edycji, Google Data Studio dba o to, aby wyświetlały się najnowsze dane.

             

            Aby włączyć funkcję prezentacji, będąc w widoku raportu należy kliknąć Więcej opcji w prawym górnym rogu, a następnie wybrać opcję Prezentuj. Aby natomiast wyświetlić panel sterowania w trakcie prezentacji, który umożliwia dokonanie powyższych zmian, należy myszką najechać w lewy dolny róg prezentacji.

             

            funkcja prezentacji raportu google data studio

            Włączenie trybu prezentacji raportu Google Data Studio

             

            Autor: Redakcja Greenfields

            Szybki kontakt z nami

              Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.