Pozycjonowanie zagraniczne

Czy to już czas, żeby rozwinąć żagle i wypłynąć ze swoim biznesem na szerokie wody rynku międzynarodowego? W takim razie przyda Ci się zaufana załoga w postaci agencji SEO, która nada Twojej stronie internetowej odpowiedni kurs! Z Greenfields pozycjonowanie zagraniczne gwarantuje wyjątkowo satysfakcjonujący rejs i zdobywanie nowych lądów.

Napisz do nas

Pozycjonowanie zagraniczne – czym jest i czym różni się od ogólnopolskiego pozycjonowania?

Cel pozycjonowania krajowego i zagranicznego jest taki sam – to zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Różni się natomiast jego sposób realizacji, który ze względu na nową, nierzadko większą konkurencję, jest bardziej wymagający. Do zagranicznej wersji wyszukiwarki należy dostosować szereg działań, takich jak obcojęzyczna wersja strony, dobór odpowiednich fraz kluczowych, a niekiedy nawet pewne zmiany w ofercie i komunikacji z klientami.

Dla kogo jest pozycjonowanie zagraniczne? Czy warto pozycjonować się za granicą?

Pozycjonowanie na rynku zagranicznym to kolejny krok dla marek, które prężnie działają już w polskojęzycznej sieci. Stale rozwijające się przedsiębiorstwa dysponujące odpowiednimi środkami mogą dotrzeć do jeszcze szerszego grona klientów w nowych regionach świata. To kusząca perspektywa w szczególności dla:

  • sklepów internetowych,
  • producentów dóbr konsumpcyjnych,
  • firm spedycyjnych,
  • agencji pracy,
  • i przedsiębiorstw turystycznych.

Korzyści z pozycjonowania zagranicznego

Skuteczne pozycjonowanie strony za granicą może przynieść szereg korzyści dla firm nastawionych na rozwój międzynarodowy. Największe atuty pozycjonowania zagranicznego to:

1
Wzrost ruchu na stronie – marka zwiększa swoją widoczność, dzięki czemu rośnie jej rozpoznawalność w nowych lokalizacjach.
2
Nowi klienci – indeksowanie strony przez zagraniczne wyszukiwarki gwarantuje zdobywanie nowych klientów, dlatego zyskujesz przewagę nad swoją konkurencją.
3
Konwersja – użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę są realnie zainteresowani ofertą, co przekłada się bezpośrednio na rosnącą sprzedaż.
4
Rozwój – zdobywasz praktyczną wiedzę na temat nowych rynków. Możesz przyjrzeć się swojej stronie z odmiennej perspektywy i udoskonalić widniejące na niej treści.

 

Czy pozycjonowanie zagraniczne może odbywać się w Polsce?

Nie ma przeszkód, by zlecić pozycjonowanie stron za granicą polskiej agencji SEO. Wystarczy, że gwarantuje ona znajomość rynku w wybranym kraju, a zatem zna zarówno obowiązujące w nim przepisy, jak i preferencje tamtejszych konsumentów. Żeby mieć pewność co do skuteczności pozycjonowania zagranicznego koordynowanego w Polsce, wybierz agencję posiadającą udokumentowane sukcesy w międzynarodowym pozycjonowaniu firm z podobnej branży.

Bezpłatna wycena

Od czego zależy strategia pozycjonowania zagranicznego?

1
wybranego kraju, jego języka i dialektów,
2
branży, w jakiej działa Twoja firma,
3
konkurencji na rynku zagranicznym,
4
kwestii technicznych pozycjonowanej witryny.

Analiza rynku zagranicznego i preferencji użytkowników

Kolejny, istotny aspekt strategii pozycjonowania zagranicznego to kwestie prawne i kulturowe, które mogą różnić się od tych panujących w Polsce. Z tego względu agencja SEO musi przeprowadzić także skrupulatną analizę rynku zagranicznego i preferencji użytkowników obcojęzycznej wyszukiwarki. Zmienne okazać mogą się między innymi:

  • zaufanie do firm zagranicznych,
  • potrzeby i zwyczaje zakupowe,
  • formy płatności,
  • sposoby dostawy towaru,
  • polityka zwrotów i reklamacji.

Dobór odpowiedniej wyszukiwarki

Każda wersja językowa wyszukiwarki Google wymaga osobnej strategii pozycjonowania. Podobnie osobne strategie należy stworzyć dla dodatkowych wyszukiwarek internetowych. W zależności od kraju mogą one mieć znaczące udziały w rynku. Oprócz światowego lidera Google popularne wyszukiwarki w innych krajach to:

  • Bing,
  • Baidu,
  • Yahoo!,
  • Yandex,
  • Naver
  • czy Seznam.

Ile kosztuje pozycjonowanie zagraniczne?

Pozycjonowanie stron za granicą generuje więcej kosztów od pozycjonowania krajowego. Wymaga więcej pracy ze względu na dodatkową analizę rynku i konkurencji. Należy stworzyć dla niego osobną strategię, która angażuje więcej zadań, na przykład dotyczących zakupu nowej domeny, tworzenia contentu w obcym języku czy optymalizacji strony pod kątem nowej wyszukiwarki. Warto jednak dodać, że w przypadku wielu zagranicznych agencji SEO pozycjonowanie strony za granicą w Polsce jest bardziej opłacalne finansowo.

Sprawdź nasze referencje

Jak przebiega pozycjonowanie zagraniczne SEO w Greenfields?

Korzystając w Greenfields z usługi pozycjonowania strony za granicą, otrzymujesz kompleksowy pakiet usług:

  • weryfikację kwestii technicznych SEO w danym kraju,
  • audyt SEO Twojej strony,
  • optymalizację techniczną witryny,
  • dostosowanie struktury strony do preferencji nowych użytkowników,
  • obcojęzyczny content marketing,
  • analizę zagranicznej konkurencji,
  • szacunkowe koszty pozycjonowania zagranicznego,
  • estymację mierzalnych w czasie efektów proponowanej strategii,
  • monitoring błędów,
  • weryfikację aktualnej skuteczności pozycjonowania,
  • dostęp do profesjonalnych narzędzi SEO,
  • regularne raporty z omówieniem.

 

 

FAQ

Kiedy najwcześniej zobaczę efekty pozycjonowania zagranicznego?

To, kiedy pozycjonowanie na rynku zagranicznym przyniesie pierwsze rezultaty, zależy od wielu czynników, takich jak dokładna lokalizacja pozycjonowania, branża i przewidziany budżet. Zwykle efekty zagwarantowane przez pozycjonowanie zagraniczne pojawiają się w perspektywie co najmniej kilku miesięcy. Nie oznacza to jednak, że rezultat pozycjonowania stanowi kwestię niewiadomą. Agencja SEO przedstawia estymowane efekty wraz z planowaną kampanią.

Czy pozycjonowanie zagraniczne to również pozycjonowanie w wyszukiwarce Google?

Pozycjonowanie za granicą dotyczy w głównej mierze wyszukiwarki Google, ponieważ ma ona aż 91,86% udziałów na rynku. Są jednak także kraje, w których w mniejszym bądź większym stopniu używa się również innych wyszukiwarek. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych i we Francji jest to Bing, w Chinach Baidu, w Japonii Yahoo!, a w Rosji Yandex. Można upatrywać w nich swoją przewagę nad konkurencją.

Czy lepiej wybrać lokalną agencję na danym rynku?

Niekoniecznie. Agencja SEO oferująca pozycjonowanie zagraniczne w Polsce ma wiele atutów dla rodzimych przedsiębiorstw. Po pierwsze, oferuje niższe stawki względem zagranicznych agencji, bez dodatkowych kosztów, związanych na przykład z wynajmem biura lub przewalutowaniem. Po drugie, w polskiej agencji SEO nadal mogą pracować native speakerzy w danym języku, w jakim pragniesz wypozycjonować swoją stronę. Korzystają oni z uniwersalnych na całym świecie, profesjonalnych narzędzi SEO.

Czy inny język i strefy czasowe to przeszkody?

Warto współpracować z polską agencją SEO z jeszcze jednego powodu. Ta sama strefa czasowa i brak barier językowych umożliwiają szybką i sprawną komunikację. Dzięki temu istnieje niższe ryzyko ewentualnych opóźnień w zmianach optymalizacyjnych prowadzonych na stronie, a jej administratorzy pozostają na bieżąco z prowadzonymi działaniami. Ma to szczególne znaczenie w branży pozycjonowania stron internetowych, która często wymaga objaśniania zawiłych kwestii związanych z SEO.

Czy muszę szczególnie przygotować stronę internetową do pozycjonowania zagranicznego?

Pewne zasady SEO krajowego i zagranicznego pozostają uniwersalne. Konieczna jest natomiast zmiana języka, także w tekstach alternatywnych czy opisach multimediów. Niekiedy treści witryny należy jeszcze lepiej dostosować do unikalnych preferencji zagranicznych odbiorców. Nie cały asortyment sklepu internetowego może zainteresować mieszkańców danego kraju. Podobnie niekoniecznie będą ciekawić ich te same artykuły blogowe co Polaków. Na koniec warto zadbać o zakup odpowiedniej domeny – nie zawsze sprawdza się uniwersalne „.com”. Jeśli działanie takie nie wchodzi w grę, powinno się rozważyć subdomenę lub dedykowany określonemu państwu podkatalog.

Czy wersja anglojęzyczna strony wystarczy, aby podbić zagraniczne rynki?

Nie. Chociaż angielski jest uznawany za uniwersalny język, niekoniecznie tak traktuje go algorytm Google. Wersja anglojęzyczna strony wystarczy jedynie w przypadku, gdy pozycjonowanie dotyczy kraju, w którym mówi się po angielsku. Sam język angielski nie wystarczy, kiedy planuje się ekspansję na rynki w krajach korzystających z innych języków. Przykładowo dla rynku niemieckiego należy przygotować stronę w wersji niemieckojęzycznej, dla hiszpańskiego w hiszpańskojęzycznej, a dla japońskiego w japońskojęzycznej.

Czy polska agencja może trafnie dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania zagranicznego?

Jak najbardziej. Do dyspozycji polskich agencji pozostają te same narzędzia SEO i statystyki, z których korzystają zagraniczne firmy. Nawet w polskich narzędziach można ustawić pożądane parametry, które umożliwią dobór właściwych słów kluczowych do pozycjonowania zagranicznego. Dzięki temu pozycjonowanie na rynku zagranicznym może być w pełni koordynowane w Polsce.

×
chevron-down