Stała obsługa Profili Firmowych Google
Masz już Profil Firmowy Google, ale chcesz zainwestować w profesjonalną obsługę? A może poszukujesz specjalistów, którzy stworzą dla Ciebie Profil Firmowy od podstaw i będą systematycznie prowadzić go i optymalizować w przyszłości? W obu przypadkach możesz liczyć na Greenfields – pomożemy Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Współpracując z nami, otrzymujesz także gwarancję dopasowania Twojego Profilu Firmowego do najnowszych wytycznych i zmian, które wprowadza Google na Mapach. Podpowiemy Ci, co należy dodać, a co zmienić, aby pozycjonowanie firmy w Google Maps było skuteczne.
Kontakt z nami
Co to jest Profil Firmowy Google?
Profil Firmowy Google (wcześniej wizytówka Moja Firma) to bezpłatna reklama Twojej marki w wyszukiwarce i na mapach Google. Odpowiednio uzupełniona umożliwia wyświetlanie Twoich usług lub produktów w lokalnych wynikach wyszukiwania. Pozwala potencjalnym klientom na szybkie dotarcie do kluczowych informacji na temat Twojej firmy i zdecydowanie się właśnie na nią. Proces uzupełniania aktualnych informacji z użyciem słów kluczowych nazywamy pozycjonowaniem w Google Maps.
Jakie informacje znajdują się na Profilu Firmowym Google?
- Nazwa firmy – to pierwsze, na co zwróci uwagę Twój potencjalny klient.
- Dane kontaktowe – numer kontaktowy i link do strony internetowej. Użytkownik może skontaktować się z Tobą jednym kliknięciem.
- Adres – to jeden z najważniejszych elementów, dzięki któremu użytkownicy mogą na przykład sprawdzić trasę dojazdu i odwiedzić Twoją fizyczną lokalizację.
- Informacje o firmie – zainteresowane usługami osoby mogą sprawdzić między innymi krótki opis działalności oraz godziny otwarcia.
- Zdjęcia i grafiki – zdjęcia są elementem, który mocno wyróżnia się w Profilu Firmy i przykuwa uwagę. To doskonały sposób na zapoznanie klienta z Twoją ofertą i produktami czy klimatem panującym w lokalu.
- Opinie klientów – osoby korzystające z Twoich usług mogą podzielić się swoimi doświadczeniami - zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi. Ważne, aby na bieżąco odpowiadać na wszystkie opinie zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Takie działanie, wpływa pozytywnie na pozycjonowanie wizytówki Google
- Oferta firmy – dzięki jej odpowiedniemu zaprezentowaniu w formie postów, zakładki usług czy produktów, wzbudzasz zainteresowanie u potencjalnego klienta.
Dlaczego warto profesjonalnie prowadzić Profil Firmowy Google?
Prowadzenie Profilu Google (dawniej wizytówki Google Maps) przez agencję marketingową gwarantuje maksymalne wykorzystanie potencjału tej formy reklamy online. Właściwie uzupełniony profil ma bardzo duży wpływ na widoczność Google Maps i wspiera SEO strony internetowej. Możesz efektywniej docierać do użytkowników wyszukiwarki, szczególnie tych korzystających z urządzeń mobilnych. Stała obsługa Google Business Profile, która polega między innymi na interakcjach z jej odbiorcami, gwarantuje również profesjonalny wizerunek firmy i wzrost zaufania ze strony potencjalnych klientów.
Dla kogo najlepiej sprawdzi się prowadzenie Profilu Google?
Pozycjonowanie wizytówek Google to ważne działanie zarówno dla dużych, jak i średnich oraz małych firm. Optymalizacja Profilu Firmowego daje szansę wyświetlania częściej na tle konkurencji. Istotny jest również bieżący monitoring zmian wprowadzanych przez użytkowników (nowe atrybuty, opinie, zdjęcia), a także regularne działania prowadzone na Profilu (dodawanie postów, śledzenie statystyk). Cała aktywność wpływa pozytywnie na ocenę wizytówki przez Google - algorytm widzi, że Profil jest zaopiekowany, a właściciel przekazuje aktualne informacje użytkownikom. W ten sposób możesz zyskać wyższą pozycję na mapach i podbić nie tylko rynek lokalny, ale również ogólnopolski.
Jeśli zależy Ci na szybkiej, profesjonalnej komunikacji z klientami, reagowaniu na kryzysy wizerunkowe, a w konsekwencji skuteczne pozycjonowanie w Google Maps, zleć nam zarządzanie swoim Profilem Firmowym Google.
Prowadzenie wizytówki Google w Greenfields – co otrzymasz w ramach stałej obsługi Profilu Firmy?
Obsługa Profilu Google to nasza kompleksowa usługa, która uwzględnia:
Korzyści z profesjonalnej obsługi Profilu Google
- Wiemy, jak pozycjonować Profile Firmowe Google – dobierzemy odpowiednie dla Twojej działalności słowa kluczowe, które zapewnią Twojemu Profilowi Firmowemu Google wyświetlanie się na wysokich pozycjach w lokalnych wynikach wyszukiwania.
- Ułatwienie kontaktu – jedno kliknięcie wystarczy, aby użytkownik mógł skontaktować się z Twoją firmą.
- Pozycjonowanie Profilu Firmowego Google w mapach – klienci nie będą mieli żadnego problemu ze znalezieniem Twojej firmy.
- Wzrost zaufania do firmy – kompleksowo uzupełniony Profil Firmowy ze zdjęciami i opiniami zachęca do skorzystania z Twojej oferty.
- Szybkie reagowanie na zmiany w wytycznych Google – bieżąca optymalizacja Profilu Firmowego Google przebiega zgodnie z aktualnymi wytycznymi i jest dostosowana do zmian algorytmów Google.
- Poprawa komunikacji – profesjonalnie i merytorycznie odpowiadamy na opinie oraz zapytania użytkowników. Dzięki temu wizytówka firmy w Google, a w konsekwencji Twoja marka staje się wiarygodna.
FAQ
Co zawiera audyt, który przygotowujecie w ramach pozycjonowania Profilu Firmy?
Podczas audytu sprawdzamy wszystkie elementy mające wpływ na pozycjonowanie Google Moja Firma. Przede wszystkim analizujemy słowa kluczowe, które mogą prowadzić użytkowników do Twojego Profilu. Optymalizujemy pod nie nazwę (jeśli jest taka możliwość), opisy w poszczególnych sekcjach. Sprawdzamy, czy wszystkie istotne informacje zostały uzupełnione i są aktualne (np. godziny otwarcia, lista usług lub produktów), weryfikujemy zdjęcia, rekomendujemy dodanie odpowiedzi na opinie. Jeśli jakiegoś elementu brakuje – kontaktujemy się z Tobą, prosimy o informacje i uzupełniamy je na Profilu Firmy.
Ile kosztuje pozycjonowanie i obsługa Profilu Firmy (wizytówki) w Google ?
Indywidualnie przygotowujemy wycenę na obsługę i pozycjonowanie wizytówki Google. Cena zależy m.in. tego, czy Profil Firmy już istnieje, czy trzeba będzie go stworzyć, czy nazwa i kategorie zostały uzupełnione poprawnie, czy została dodana sekcja z produktami lub usługami, czy zdjęcia są estetyczne i zgodne z identyfikacją wizualną. Na koszt prowadzenia Profilu Firmy wpływa także liczba postów, które chciałbyś publikować. I oczywiście w ramach abonamentu otrzymujesz opiekę doświadczonego specjalisty, który w razie potrzeby skontaktuje się z Supportem Google. Przedstaw nam swoje potrzeby, a my zaproponujemy cenę za pozycjonowanie i obsługę Profilu Firmy w Google dopasowaną do Twoich możliwości.
Czy podczas pozycjonowania Profilu Firmy potrzebujecie dostępu do strony internetowej?
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps wymaga wprowadzenia zmian na stronie – np. osadzenia mapki, zmiany Title, Description itp. Zawsze przygotowujemy rekomendacje poprawek, które możesz samodzielnie wdrożyć w swoim serwisie – wtedy nie potrzebujemy dostępów. Wprowadzenie zmian możesz zostawić też nam – w takim przypadku będziemy potrzebowali dostępów do strony.
Kto powinien być właścicielem Profilu Biznesowego Google?
Główne właścicielstwo należy się Tobie. Będąc właścicielem Profilu Firmowego możesz udzielić nam stosownych uprawnień do zarządzania Google Business Profile. Możemy również założyć Profil Firmy w Twoim imieniu, a następnie udzielić Ci uprawnienia właściciela. Dzięki temu po zakończeniu naszej współpracy nie stracisz dostępu do wizytówki i możesz przyznawać uprawnienia menedżerskie innym użytkownikom.
Jaki poziom dostępu do Profilu Firmy będzie wystarczający dla agencji?
Jeśli masz już własny Profil Firmowy Google, w zakładce „Użytkownicy” możesz udzielić nam dostępu do zarządzania Profilem bez podawania swoich poufnych danych do logowania. Wystarczy, że wpiszesz adres e-mail, któremu chcesz dać uprawnienia właściciela.
Jakie są różnice pomiędzy Google Maps a Google Business Profile?
Google Maps to platforma, która umożliwia przeglądanie map, nawigowanie oraz wyświetlanie szczegółowych informacji o firmach i kontaktowanie się z nimi. Google Business Profile (wcześniej My Business) to narzędzie, za pomocą którego możesz przejmować i zarządzać Profilami Firmowymi.
Gdzie wyświetla się Profil Firmowy Google?
Po utworzeniu i konfiguracji Twój Profil będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google (na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych) oraz w Mapach Google. Wystarczy, że użytkownik wpisze nazwę usługi do wyszukiwarki lub w mapach. Jeżeli Twoja firma jest w pobliżu i pokrywa się z tematyką zapytania, zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania.
Czy Profil można reklamować?
Skuteczną formę reklamy stanowi pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma, czyli obecnie Profilu Firmy w Google. Możesz dodatkowo włączyć rozszerzenie lokalizacji na swoim koncie w Google Ads, co pomoże Ci w wyświetlaniu Profilu użytkownikom znajdującym się w pobliżu. Pozycjonowanie w Google Map to skuteczny sposób na zwiększenie konwersji.
Czy Profil Google jest płatny?
Zarówno utworzenie, jak i korzystanie z Profilu Google to bezpłatne usługi. Google nie wymaga opłat za przedłużenie ważności Profilu. Jeśli otrzymałeś list czy maila niby od Google z informacją o opłacie za wizytówkę, jest to próba oszustwa, która ma na celu wyłudzenie pieniędzy. Odpowiedzialne za nie podmioty nie są powiązane z firmą Google. Jedyne opłaty związane z Profilem to koszt usług agencji marketingowej za optymalizację i prowadzenie Profilu Google.