Pozycjonowanie Niemcy (DACH)
Rynek niemiecki skrywa duży potencjał rozwoju dla polskich przedsiębiorstw. Możesz podbić go online razem z Greenfields. SEO de nie ma dla nas tajemnic – mamy niezbędną wiedzę, zespół specjalistów oraz narzędzia, aby wypromować Twoją markę w niemieckojęzycznej części internetu.
Napisz do nas
Czym różni się SEO w Niemczech od SEO w Polsce?
Czy wiesz, że SEO (search engine optimization) to po niemiecku Suchmaschinenoptimierung? Różnice pozycjonowania w Niemczech nie kończą się na samej nazwie. Dotyczą one również kultury oraz przyzwyczajeń Niemców w korzystaniu z sieci. Chociaż w kwestii takiej jak pozycjonowanie Niemcy korzystają z podobnych zasad co Polacy, ich działania mają nieco inną specyfikę. Jej uwzględnienie jest kluczowe dla odniesienia sukcesu w niemieckim SEO.
- Jeszcze większy nacisk na wartościowy content – dla Niemców znacznie ważniejszy aspekt od warstwy estetycznej strony internetowej stanowią szczegółowe opisy produktów i usług.
- Zaufany link-building – w Niemczech właściwie nie korzysta się z odsyłaczy niskiej jakości, na przykład linków wklejanych na stronach internetowych. Zamiast tego bardzo ważne są artykuły sponsorowane i wpisy gościnne na blogach.
- Relacje biznesowe – do zadbania o jakościowy link building w Niemczech niezbędna jest współpraca z przedsiębiorcami i twórcami z branży. Niezbędny jest do tego bezpośredni kontakt z partnerami biznesowymi.
- Zapytania long tail – frazy kluczowe Niemców są po prostu dłuższe. Ma to związek z ich doprecyzowanymi zapytaniami wpisywanymi do Google.
- Zróżnicowane słownictwo – w kwestii takiej jak pozycjonowanie organiczne Niemcy mają nieco łatwiej od Polaków. Algorytm Google zna lepiej język niemiecki. Ze względu na to częściej dopuszcza stosowanie synonimów fraz kluczowych.
- Atrybut Hreflang – to powszechnie wykorzystywany w Niemczech tag, który informuje użytkownika wyszukiwarki o różnych wersjach językowych danej strony internetowej. Najlepiej, jeśli strona proponuje różne wersje językowe dla poszczególnych krajów DACH.
- Cena pozycjonowania – ze względu na znacznie większą konkurencję i wyśrubowane wymagania co do content marketingu oraz link buildingu pozycjonowanie stron na Niemcy jest kilkukrotnie droższe niż pozycjonowanie strony w Polsce.
Jak wypromować swoją stronę w niemieckiej wyszukiwarce Google?
Google de dominuje wśród niemieckich użytkowników sieci – korzysta z niej około 90% interneutów. W Niemczech, podobnie jak w Polsce, to wciąż najtańszy sposób na pozyskanie ruchu na stronie internetowej. Z tego powodu należy przystosować witrynę do niemieckojęzycznej wyszukiwarki. Wymaga to przetłumaczenia kodu oraz treści strony na język niemiecki. Należy zadbać także o niemiecką gramatykę, w tym przegłosy takie jak ß, Ü, Ä, Ö. Trzeba wziąć pod uwagę, że frazy kluczowe popularne w Polsce mogą być zupełnie inne niż w Niemczech, dlatego nie można tłumaczyć ich dosłownie. Warto zadbać o słowa kluczowe z długimi ogonami i ich odmiany. Do zyskania wysokiej pozycji w Google de konieczny jest również zdywersyfikowany link building.
Korzyści pozycjonowania strony na Niemcy
Czy pozycjonowanie na rynek niemiecki może odbywać się w Polsce?
Nie ma przeszkód, by współpracować z polską agencją pozycjonującą strony w Niemczech. Dla wielu firm może być to kusząca alternatywa ze względu na atrakcyjniejsze warunki cenowe SEO w Polsce. Należy jednak wybrać agencję, która ma doświadczenie i znajomości biznesowe w Niemczech. Powinni pracować w niej specjaliści tacy jak native speakerzy oraz osoby obeznane z różnicami kulturowymi pomiędzy Polską a Niemcami.
Pozycjonowanie na rynek niemiecki z Greenfields
- Briefieng z klientem – na początku poznajemy Twoje oczekiwania względem pozycjonowania. Wprowadź nas w zagadnienia Twojego biznesu. Wspólnie wyznaczymy cele, które chcesz osiągnąć poprzez współpracę z naszą agencją.
- Wybieramy odpowiednią wyszukiwarkę – w Niemczech to przede wszystkim Google de i Bing, który ma podobne zasady SEO.
- Analizujemy Twoją stronę i konkurencję pod kątem SEO – wyszukujemy słabe punkty witryny, ale także jej zalety. Porównujemy Twoją stronę z serwisami konkurencji na rynku niemieckim. Analizujemy frazy kluczowe stosowane przez konkurencję.
- Dostosowujemy strukturę strony i jej URL pod rynek niemiecki – personalizujemy serwis pod niemieckojęzycznego użytkownika. Wymaga to stworzenia nowej domeny lub subdomeny, a także zmian w strukturze witryny, takich jak tag Hreflang. Tworzymy linkowanie pomiędzy wszystkimi wersjami językowymi strony.
- Opracowujemy plan działań – na podstawie wcześniej wymienionych analiz tworzymy strategię pozycjonowania mającą na celu zwiększenie konwersji. To kampania SEO prowadzona równolegle do osobnej strategii na polskim rynku.
- Optymalizujemy stronę pod względem technicznym – badamy kod, poprawiamy nawigację i inne elementy ważne z perspektywy zarówno algorytmu Google, jak i użytkowników.
- Tworzymy content marketing – opracowujemy strategię treści, które powinny pojawić się na stronie, oraz zalecenia co do współprac biznesowych z twórcami contentu w Niemczech.
- Optymalizujemy profil linkowania – zależnie od branży podejmujemy współpracę z niemieckimi partnerami biznesowymi, na przykład centrami handlowymi, które mogą linkować do sklepu odzieżowego.
- Mierzymy i optymalizujemy konwersję – za pomocą profesjonalnych narzędzi takich jak Google Analytics czy Google Search Console sprawdzamy aktualną pozycję słów kluczowych, wykrywamy wąskie gardła i dążymy do zwiększenia przychodów z rynku niemieckiego
- Cyklicznie raportujemy wyniki – w regularnych odstępach czasu przedstawiamy Ci pełny obraz bieżącej sytuacji SEO.
FAQ
Czy SEO w Niemczech różni się od działań w innych krajach?
Tak, chociaż niemieckie strony internetowe podlegają tym samym, międzynarodowym wytycznym pozycjonowania w Google, SEO w Niemczech różni się od SEO w Polsce pod wieloma aspektami. Ze względu na wysoki nacisk na jakość content marketingu i link buildingu SEO DACH wymaga nawet 3-6 razy większego budżetu. Większa konkurencja sprawia również, że dłużej trzeba czekać na efekty pozycjonowania. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ można uzyskać bardzo wysoki ROAS.
Czy moja strona www musi być po niemiecku?
Tak, Niemcy mają największe zaufanie do stron pisanych po niemiecku, dlatego tłumaczenie na język angielski nie wystarczy. Witryna powinna być naturalnie przetłumaczona przez native speakera. Co więcej, wymaga ona zastosowania fraz kluczowych popularnych w Niemczech. Z tego powodu polskiej strony internetowej nie można tłumaczyć dosłownie na język niemiecki.
Czy muszę mieć domenę z de, at, ch?
Tak będzie najlepiej. Obowiązkowo należy zadbać o domenę de, która ma największe zaufanie w niemieckojęzycznym Google. Możesz wykorzystać swoją domenę generyczną z rozszerzeniem niemieckim, najlepiej .com/de. Jeśli jednak planujesz wykorzystać potencjał niemieckiej wersji swojej strony internetowej, warto zadbać także o domeny at (austriacką) i ch (szwajcarską), ponieważ to kraje, w których obowiązuje niemiecki język urzędowy.