Pozycjonowanie lokalne

Przedsiębiorcy działający na rynku lokalnym nie zawsze zdają sobie sprawę z korzyści gwarantowanych przez SEO. Wbrew pozorom pozycjonowanie stron internetowych dotyczy nie tylko firm oferujących produkty i usługi globalnie i ogólnokrajowo. Pozycjonowanie lokalne to recepta na sukces dla przedsiębiorstw funkcjonujących w określonym rejonie, miejscowości, a nawet konkretnej dzielnicy miasta. Dzięki niemu dotrzesz do klientów, na których zależy Ci najbardziej.

Napisz do nas

Czym jest lokalne SEO?

SEO lokalne to optymalizacja strony internetowej w celu wyświetlania jej w wynikach wyszukiwania użytkowników Google, którzy znajdują się w wybranej lokalizacji. Nie muszą oni nawet pytać o konkretną miejscowość. W jaki sposób to możliwe? Wyszukiwarka Google wykrywa dokładne położenie swoich użytkowników, na przykład na podstawie ich lokalizacji GPS. Wyniki wyszukiwania dotyczą zatem przede wszystkim najbliższych obiektów.

Jakie są elementy lokalnego SEO?

  • Frazy kluczowe – dobór słów kluczowych z long tailem (długim ogonem) w postaci określonej lokalizacji.
  • Działania on-site – optymalizacja treści na stronie pod kątem wybranych słów kluczowych.
  • Profil Firmowy Google (wcześniej Google Moja Firma) – odpowiednie połączenie profilu ze stroną i aktualne dane adresowe wzmacniają lokalność usługi.
  • Działania off-site – link building w wartościowych miejscach w sieci o charakterze lokalnym.
  • Mobilna wersja strony – użytkownicy najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych do znalezienia sklepów i usługodawców w swojej okolicy.

Czemu służy lokalne SEO i czym różni się od standardowego pozycjonowania?

Nie każdy potrzebuje pozycjonowania globalnego, które charakteryzuje się największą liczbą zapytań, ale także najwyższą konkurencyjnością, a zatem niskim współczynnikiem konwersji. SEO lokalne jest podobne do standardowego pozycjonowania, jednak promuje firmę w określonej lokalizacji. Generuje mniejszy, ale bardziej wartościowy ruch. Pozwala to na skuteczniejsze budowanie lokalnej świadomości marki.

Korzyści z lokalnego SEO

Większy ruch organiczny – nie musisz inwestować w płatne reklamy, żeby ściągnąć na swoją stronę klientów zainteresowanych Twoimi produktami albo usługami.
Mniejsza konkurencyjność – lokalnie zawężasz swoją konkurencję, nie musząc rywalizować o pozycję w Google z dużymi podmiotami na rynku.
Wyższa konwersja – użytkownicy wyszukiwarki używający zapytań z long tailem (długim ogonem) wiedzą, czego chcą. Częściej finalizują zakupy i umawiają się na usługi.
Niższe koszty pozycjonowania – ze względu na łatwiejsze zdobywanie wysokiej pozycji w Google lokalne SEO jest tańsze.
Szybsze efekty – mniejsza konkurencja i dodatkowe działania składające się na SEO lokalne pozwolą Ci szybciej odnotować ruch na stronie.

 

Dla kogo jest lokalne SEO?

Lokalne pozycjonowanie stron proponujemy wszystkim firmom, które sprzedają produkty lub świadczą usługi w określonej lokalizacji. To między innymi:

  • sklepy stacjonarne: spożywcze, odzieżowe, budowlane,
  • punkty usługowe: zakłady fryzjerskie, gabinety kosmetyczne,
  • lokale gastronomiczne: restauracje, bary, puby,
  • specjaliści: mechanicy, monterzy, hydraulicy,
  • placówki edukacyjne: żłobki, przedszkola, szkoły,
  • obiekty sportowe: siłownie, baseny, centra fitness,
  • infrastruktura turystyczna: hotele, zajazdy, domy gościnne,
  • punkty medyczne: przychodnie, szpitale,
  • obiekty kultury: muzea, teatry, kina.

 

Od czego zależy strategia lokalnego SEO?

Branży Twojej firmy – centrum rehabilitacji z najnowszym sprzętem diagnostycznym zechcą odwiedzić także osoby z odleglejszych lokalizacji. Z kolei zakład fryzjerski o znacznie większej konkurencyjności powinien postawić na lokalne pozycjonowanie w danym mieście lub dzielnicy, w której się znajduje.
Działania w jednej lub kilku różnych lokalizacjach – wiele punktów wymaga osobnych działań lokalnego SEO. W tym celu najlepiej pozycjonować osobne podstrony.
Grupy docelowej – jakie jeszcze rozbudowane frazy oprócz lokalizacji mogą wpisywać Twoi klienci zainteresowani wykonywaną przez Ciebie działalnością?
Lokalizacji – firma z małej miejscowości może pozycjonować się także na frazach związanych z danym regionem albo większym miastem. Z kolei przedsiębiorstwo z dużego miasta powinno postawić na frazy kluczowe z nazwą dzielnicy.

 

Jak przebiega lokalne SEO w Greenfields?

Analiza fraz
Analiza fraz
Lista fraz kluczowych, które odpowiadają Twojej branży, lokalizacji i odbiorcom.
Audyt SEO
Audyt SEO
Profesjonalny audyt, w którym przeanalizujemy parametry techniczne Twojej strony i odkryjemy ewentualne błędy.
Strategia zmian
Strategia zmian
Kompletna strategia zmian i dodatkowych działań, które należy wprowadzić na stronie. Jeśli nie dysponujesz zapleczem developerów i copywriterów, możesz skorzystać z usług naszych specjalistów.
Link management
Link management
Link management, w tym link buidling w wartościowych miejscach w sieci.
Konsulting merytoryczny
Konsulting merytoryczny
Nasze wsparcie merytoryczne na każdym etapie, gdy będziesz mieć wątpliwości lub chcesz nauczyć się czegoś nowego na temat SEO.
Raportowanie
Raportowanie
Regularne, cykliczne raporty efektów local SEO.

Ile kosztuje lokalne SEO?

Właściwa wycena pozycjonowania lokalnego wynika z wielu czynników, które wymieniliśmy powyżej. W Greenfields przeprowadzimy z Tobą szczegółową rozmowę, aby poznać Twoje indywidualne potrzeby. Zrobimy dla Ciebie także profesjonalny audyt Twojej strony internetowej. Na tej podstawie zamiast orientacyjnych stawek poznasz nasze konkretne propozycje, które bazują na preferowanych przez Ciebie efektach w pożądanym czasie. Zachęcamy do skontaktowania się z nami, jeżeli interesuje Cię spersonalizowana strategia local SEO.

Kiedy najwcześniej zobaczę efekty pozycjonowania lokalnego?

Na rezultaty pozycjonowania lokalnego nie musisz czekać tak długo jak w przypadku standardowego SEO. Pierwsze efekty zaobserwujesz już po weryfikacji Twojej wizytówki Google. Wówczas możesz spodziewać się na przykład telefonów od klientów zainteresowanych Twoimi usługami. Jednak dokładny czas oczekiwania na rezultaty pozycjonowania lokalnego zależy przede wszystkim od Twojej branży i popytu na nią, a także od konkurencji, która działa w okolicy.

Jakie frazy są istotne w pozycjonowaniu lokalnym?

W kwestii takiej jak pozycjonowanie lokalne, Google uznaje za najważniejsze łączenie fraz kluczowych dotyczących Twojej działalności z long tailem w postaci lokalizacji, w jakiej działasz. Przykładowo zakład fryzjerski ze stolicy powinien posługiwać się frazą „fryzjer Warszawa” lub z nazwą dzielnicy „fryzjer Warszawa Mokotów”. Żeby SEO lokalne było jeszcze skuteczniejsze, warto dodatkowo przeanalizować frazy wpisywane przez Twoich potencjalnych klientów. Przykładowo dla apteki popularne słowo kluczowe to „całodobowo”, a wielu użytkowników Google poszukuje usługodawców „blisko” lub chce poznać ich „godziny otwarcia”.

Czy pozycjonowanie lokalne dotyczy tylko jednej miejscowości?

Niekoniecznie. Wszystko zależy od branży, w jakiej działasz. Jeśli masz sieć sklepów stacjonarnych w całej Polsce, możemy zaoferować Ci SEO lokalne dla osobnych podstron. Jeżeli natomiast prowadzisz lokal usługowy w bardzo małej miejscowości, lepiej postawić na SEO lokalne z frazami odnoszącymi się do konkretnego regionu w Polsce, na przykład powiatu albo województwa. Co więcej, możesz pozycjonować swoją działalność również na frazach z nazwami większych, pobliskich miejscowości.

Jak sprawdzić lokalne wyniki wyszukiwania?

Jak każde pozycjonowanie, także SEO lokalne gwarantuje mierzalność prowadzonych działań. Do tego celu służą profesjonalne narzędzia monitorujące pozycję słów kluczowych. Zawierają one filtrowanie fraz kluczowych po lokalizacji. Taką funkcją dysponuje między innymi narzędzie Ad Preview oraz SerpRobot. Jeżeli natomiast chcesz sprawdzić efekty już wdrożonych działań SEO, możesz posłużyć się Google Search Console.

Jakie czynniki są najważniejsze w lokalnym SEO?

Na skuteczność SEO lokalnego ma wpływ wiele czynników. Kluczową rolę odgrywa lokalizacja osoby wyszukującej lub stosowane przez nią słowa kluczowe. Ważne jest, czy firma ma wizytówkę w Google, co pozwala na lokalizowanie jej na przykład poprzez aplikację Mapy Google. Użytkownikom Google wyszukującym usługodawców za pomocą zawężonych kryteriów (na przykład wybierających zakres cenowy albo liczbę gwiazdek) wyświetlają się firmy posiadające opinie wystawione w Google. Dodatkowo pozycjonowanie lokalne SEO wspomaga link building i obecność firmy w social mediach.

×
chevron-down