Greenfields: agencja marketingowa z Wrocławia
Wdrożenie Consent Mode v.2

Wdrożenie Consent Mode v.2

Zbieranie danych o zachowaniach użytkowników na stronie internetowej musi odbywać się za ich zgodą. To wymóg prawny narzucany na wszystkich właścicieli serwisów i sklepów internetowych oraz dostawców narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics 4. By poprawnie zbierać dane i je analizować, konieczne jest wdrożenie Consent Mode v2, obejmujące konfigurację baneru cookies i dostosowanie wszystkich skryptów śledzących w oparciu o zgody udzielone przez użytkowników.

Wdrożenie Consent Mode v.2 | Greenfields

Zapytaj o wdrożenie Consent Mode v.2 advanced

Dołącz do zadowolonych Klientów

4.9
powered by Google
Bricks 4 Kidz P.
11:10 31 Oct 25
Od września 2024 Greenfields prowadzi dla nas zarządzanie i optymalizację Profili Firmy w Google. Na starcie „zrobili porządek w pudełkach z klockami” — uporządkowali i ujednolicili informacje o placówkach Bricks 4 Kidz, a stały monitoring opinii, szybkie odpowiedzi, regularne posty i wsparcie przy otwieraniu nowych lokalizacji wyraźnie podbiły naszą widoczność w Mapach Google i wynikach wyszukiwania. Zespół jest profesjonalny, świetnie rozumie cele biznesowe i jest bardzo zaangażowany. Polecamy każdej firmie, która chce wzmocnić obecność w Google — Bricks 4 Kidz Polska (Fun4Biz Sp. z o.o.)
Katarzyna P.
10:06 15 Sep 25
współpracujemy z Green Fields już od roku. zdecydowanie polecam! 🙂 bardzo sprawny i miły kontakt, obsługa Wizytówek Google jest na najwyższym poziomie, mimo, że posiadamy mnóstwo lokalizacji w całej Polsce. dodatkowo wszelkie wprowadzanie zmian po naszej stronie jest mega sprawne.
Michał
11:27 12 Sep 25
Fachowa, profesjonalna i rzetelna współpraca - której efekty są mierzalne. Z całym sumieniem polecam współpracę, z Greenfields.
Łukasz D.
11:27 15 Apr 25
Współpraca z firmą to czysta przyjemność. Obsługa na najwyższym poziomie – profesjonalna, rzeczowa i bardzo pomocna. Kontakt błyskawiczny, odpowiedzi udzielane niemal natychmiast. Dodatkowo firma wyróżnia się bardzo dobrymi i kreatywnymi pomysłami, które realnie wpływają na jakość realizowanych projektów. Zdecydowanie polecam każdemu, kto ceni sobie rzetelność, świeże spojrzenie i świetną komunikację!
Polecam konsultację z Panem Karolem Bilskim - specjalista od marketingu, dzięki któremu już wiem, jak mam dalej działać marketingowo z własnym biznesem! Dzięki 🙂
Jarosław B.
09:54 24 Mar 25
Rok współpracy oceniam na 5 gwiazdek. Bardzo dobry kontakt, moja wizytówka wygląda tak jak należy. Mam wsparcie na każdym kroku, szczególne podziękowania dla Pana Macieja, który świetnie opiekuje się moją firmą!

Zaufali nam

Czym jest Consent Mode?

Consent Mode (tryb zgody) to mechanizm, za pomocą którego można pozyskać zgody użytkowników na zbieranie i przetwarzanie danych o ich zachowaniach na stronie internetowej. Taka zgoda jest potrzebna, by gromadzić dane w narzędziach analitycznych (Google Analytics 4, FB Pixel), analizować je i wykorzystywać do personalizacji reklam (Google Ads, TikTok, LinedIn). Zgody pozyskuje się poprzez banery, a użytkownik może wybrać, w jakim celu i zakresie będą przetwarzane jego dane. Poprawne wdrożenie Consent Mode pozwala na spełnienie wymogów prawa (m.in. RODO) i tym samym potwierdzenie naszym klientom, że z poszanowaniem ich prywatności analizujemy dane biznesowe.

Dlaczego należy wdrożyć Consent Mode v.2?

Poprawna implementacja Consent Mode v.2 pozwala na dynamiczne dostosowanie sposobu działania narzędzi reklamowych z uwzględnieniem zgód udzielonych przez użytkownika. Oznacza to, że będziesz mógł bez przeszkód korzystać z takich aplikacji jak Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Facebook Ads, Microsoft Ads. Spełnisz wymogi prawa, zadbasz o prywatność użytkowników i zajmiesz się tym, co najważniejsze dla Twojego biznesu - analizą danych i kreacją kampanii reklamowych.

Kluczowe korzyści wdrożenia Consent Mode v.2 advanced

  • Pozyskiwanie danych zgodnie z przepisami prawa - dzięki Consent Mode v.2 advanced przetwarzasz dane legalnie i nie martwisz się o kary za naruszenie przepisów (kwota do 4% rocznego obrotu).
  • Poprawne działanie narzędzi reklamowych i analitycznych - obecnie większość narzędzi wymaga wdrożenia mechanizmu pozyskiwania zgód. Jeśli go nie ma, aplikacje nie pozwalają korzystać z wszystkich opcji lub dane nie są wiarygodne.
  • Respektowanie prawa do prywatności użytkowników - w oczach klienta stajesz się wiarygodnym przedsiębiorcą.

Zapytaj o wdrożenie Consent Mode v.2 advanced

Zakres i koszt wdrożenia Consent Mode v.2 advanced w Greenfields

Przygotowaliśmy 2 pakiety cenowe dopasowane do potrzeb właścicieli mniejszych i większych stron internetowych.

Wdrożenie Consent Mode v.2 - pakiet podstawowy

Zakres:

  1. Podpięcie Consent Mode (np. z użyciem Cookiebot) z wykorzystaniem Google Tag Managera. Korzystamy z rekomendowanych rozwiązań od parnerów Google do wdrażania Consent Mode (https://cmppartnerprogram.withgoogle.com/#partners).
  2. Konfiguracja do 2 tagów (np. GA4, FB Pixel).
  3. Walidacja wdrożenia.

Cena wdrożenia Consent Mode v.2: od 600 zł, pakiet podstawowy wyceniamy indywidualnie.

Założenie konta Cookiebot (lub w innej aplikacji służącej do zarządzania zgodami), a także ewentualna opłata licencyjna po stronie Klienta. Wdrożenie Consent Mode v.2 może wymagać wsparcia działu IT.

Wdrożenie Consent Mode v.2 - pakiet rozszerzony

Zakres:

  1. Podpięcie Consent Mode (np. z użyciem Cookiebot) z wykorzystaniem Google Tag Managera. Korzystamy z rekomendowanych rozwiązań od partnerów Google do wdrażania Consent Mode (https://cmppartnerprogram.withgoogle.com/#partners).
  2. Zaawansowana konfiguracja wielu tagów (np. GA4, FB Pixel, Google Ads, TikTok, Hotjar, Microsoft Clarity itp.).
  3. Walidacja wdrożenia.

Koszt konfiguracji Consent Mode v.2: wycena indywidualna.

Założenie konta Cookiebot (lub w innej aplikacji służącej do zarządzania zgodami), a także ewentualna opłata licencyjna po stronie Klienta. Wdrożenie Consent Mode v.2 może wymagać wsparcia działu IT.

Wdrożenie Consent Mode v.2 - pakiet rozszerzony

Etapy wdrożenia Consent Mode w Greenfields

Podczas wdrożenia i konfiguracji Consent Mode v.2 przejdziemy przez następujące działania:

Konfiguracja konta narzędzia do zarządzania zgodami i plikami cookies
Konfiguracja konta narzędzia do zarządzania zgodami i plikami cookies
Sprawdzimy konfigurację konta Cookiebot, CookieYes lub innego narzędzia do zarządzania zgodami i plikami cookies. Wprowadzimy ustawienia, które pozwolą na pozyskiwanie jak największej liczby zgód i nie pomijanie banera cookies.
Podpięcie Consent Mode z wykorzystaniem Google Tag Manager
Podpięcie Consent Mode z wykorzystaniem Google Tag Manager
Skrypt aplikacji do zarządzania zgodami użytkowników wdrażamy za pomocą Google Tag Managera. Sprawdzamy też konfigurację kontenera. Jeśli nie masz GTM, założymy go i zainstalujemy na stronie.
Konfiguracja GA4 i innych tagów zgodnie z Consent Mode v2
Konfiguracja GA4 i innych tagów zgodnie z Consent Mode v2
Skonfigurujemy Google Analytics i inne narzędzia z aplikacją do zbierania plików cookies (tzw. cookiebarem), aby dane o zachowaniach użytkowników zbierały się wyłącznie po uzyskaniu wymaganej zgody.
Sprawdzenie poprawności zbierania danych
Sprawdzenie poprawności zbierania danych
Zweryfikujemy, czy zgody przesyłają się poprawnie do poszczególnych narzędzi i działają one tak, jak powinny.

Kto odpowiada za wdrożenie Consent Mode v.2 advanced?

W Greenfields za konfigurację Consent Mode odpowiadają doświadczeni analitycy, którzy prowadzili wdrożenia zarówno na małych stronach internetowych, jak i na dużych sklepach online. Pracowaliśmy z różnymi CMS-ami, aplikacjami do zarządzania zgodami oraz konfigurowaliśmy poprawność działania najpopularniejszych tagów reklamowych i analitycznych.

Zobacz nasze realizacje

Kolejne kroki po wdrożeniu Consent Mode v.2

Kolejne kroki po wdrożeniu Consent Mode v.2

Po wdrożeniu i konfiguracji Consent Mode v.2 możesz liczyć na nasze wsparcie w obszarze poprawności zbieranych danych i analityki internetowej. Sposób działania aplikacji do zarządzania zgodami co jakiś czas ulega zmianie, więc warto regularnie obserwować występujące anomalie np. w Google Analytics, konwersjach w Google Ads, aby od razu zidentyfikować problem i na powrót zgodnie z prawem przetwarzać dane użytkowników.

FAQ

Ile trwa wdrożenie Consent Mode v.2?

Najczęściej wdrożenie Consent Mode zajmuje nam 2-3 dni robocze od momentu przekazania dostępów do strony i Google Tag Managera. Czas wdrożenia  zależy od skomplikowania projektu i liczby integracji.

Jakie narzędzie polecacie do zarządzania zgodami plików cookies?

Rekomendujemy narzędzie Cookiebot, ewentualnie CookieYes - jeśli Twoja strona jest mała lub chcesz opłacać płatną subskrypcję. Najlepiej korzystać z aplikacji, które znajdują się na liście platform certyfikowanych przez Google:

Czym się różni Baner Cookies od wdrożenia Consent Mode?

Baner cookies pojawia się na stronie i umożliwia użytkownikowi udzielenie zgody na zbieranie i przetwarzanie danych w różnych celach. To jedno z narzędzi, które pozwala na prawidłowe działanie mechanizmu przekazywania zgód do poszczególnych narzędzi, czyli Consent Mode. Sam baner nie oznacza, że zgody przekazywane są dalej i poprawnie zbierane.

Czy wymagane jest wsparcie IT podczas wdrożenia Consent Mode?

W większości przypadków nie będziemy potrzebować wsparcia działu IT. Jeśli masz stronę na WordPressie albo zainstalowałeś już Google Tag Managera, wdrożenie odbędzie się bez ingerencji w kod strony. Czasami jednak korzystamy z dodatkowego wsparcia, gdy w serwisie jest skonfigurowanych wiele skryptów albo działa ona na autorskim CMS-ie.

Czy wdrożenie Consent Mode v.2 powinien przeprowadzić certyfikowany partner Google?

Nie, Google nie prowadzi certyfikacji wdrażania Consent Mode v.2. Wybierz specjalistę, który zna temat i konfigurował tryb zgody na wielu CMS-ach i platformach do zarządzania plikami cookies.

×
chevron-down