Stała obsługa Profili Firmowych Google dla sieci
Rozpoznawalność Twojej marki to nie wszystko – w przypadku wielu punktów w różnych lokalizacjach nie wystarczy jednorazowe pozycjonowanie Profili Google. Każdy lokal, placówka banku czy sklep stacjonarny wymaga takiego samego, stałego zaangażowania. Postaw na kompleksową usługę, jaką jest obsługa Profile Google dla sieci franczyzowych.
GrowAp (wcześniej znany jako Greenfields Local) to narzędzie stworzone dla sieci franczyzowych, które umożliwia maksymalną optymalizację zarządzania Profilami. Dzięki niemu w łatwy sposób opublikujesz wszelkie treści na Profilach oraz odpowiesz na opinie i pytania klientów. Zyskasz również dostęp do szczegółowych statystyk na temat każdej lokalizacji GBP. Wszystko to z jednego miejsca, bez konieczności żmudnego przelogowywania się.
Zapytaj o wycenę
Profile Google dla sieci franczyzowych – czym są i dlaczego są ważne?
Profil Firmy w Google (wcześniej wizytówka Google Moja Firma) pozwala na wyświetlanie informacji o firmie i atrakcyjne zaprezentowanie oferty w każdym z punktów Twojej sieci. Umiejętnie wykorzystane profile mogą stanowić kluczowy kanał komunikacji i pozyskiwania lokalnych klientów. W wielu przypadkach pożądaną przez siebie konwersję możesz zamknąć w samym Profilu Google, bez konieczności korzystania z dodatkowych usług i narzędzi. Profile na mapach edytować może niemal każdy, dlatego tak ważna jest ich kontrola.
Stała obsługa profili sieci gwarantuje:
- Lepszą widoczność lokalizacji – Twoje usługi i produkty będą częściej proponowane osobom znajdującym się w pobliżu.
- Łatwy kontakt klienta z firmą – wystarczy jedno kliknięcie, by na smartfonie wybrać numer kontaktowy do najbliższego punktu, umówić usługę czy przejść do sklepu internetowego.
- Wiarygodność – opinie Google z odpowiedzią od firmy cieszą się dużym zaufaniem. Recenzje są jednym z najczęstszych czynników wypływających na decyzję zakupową. Odpowiedzi na opinie i pytania klientów świadczą o zaangażowaniu Twojej firmy.
- Konwersję – już za pośrednictwem samych Profili Google możesz pozyskać cenne leady sprzedażowe.
Dlaczego Profile Google warto obsługiwać centralnie?
Jednorazowa optymalizacja Profili Google, a następnie jej porzucenie lub oddanie w ręce franczyzobiorcy to nadal częsty błąd wielu sieci w Polsce. Znacznie lepsze rozwiązanie stanowi centralne prowadzenie Profili Google, które zapewnia:
- Profesjonalny wygląd profilu – każda lokalizacja będzie zawierał aktualne logo, zdjęcia oferty, wnętrza punktu.
- Spójną komunikację marketingową – centralne zarządzanie Profilami Google gwarantuje pełną synchronizację działań w sieci i ujednoliconą komunikację z klientami.
- Przekazywanie aktualnych informacji – na przykład o promocjach i nowościach. Użytkownicy, którzy obejrzą Twoje zdjęcia lub posty mogą zlecić Tobie usługę, złożyć zamówienie lub przejść na stronę sklepu internetowego.
- Systematyczną komunikację – szybkie odpowiadanie na opinie, także te negatywne, przekłada się na większe zaufanie wobec firmy.
- Pełną kontrolę - dzięki temu masz pewność, że informacje o firmie są aktualne, wyświetlają się poprawnie, a zmiany od Google i użytkowników map są blokowane.
Jakie funkcje do masowej obsługi Profili oferuje Google?
Sieci mające minimum 10 lokalizacji mogą korzystać z natychmiastowej weryfikacji profili. Co więcej, pozycjonowanie Profili Google w mapach może odbywać się globalnie – za pomocą arkusza kalkulacyjnego. Wystarczy użyć tego samego konta i kodów sklepu do zidentyfikowania lokalizacji. Globalne zarządzanie Profilami Google pozwala również na generowanie zbiorczych raportów. To statystyki dotyczące między innymi:
- wyszukiwań i wyświetleń Profilu Firmowego,
- interakcji użytkowników z firmą,
- kliknięć opcji „Zadzwoń” i wiele innych.
Google za pomocą API dostarcza znacznie więcej przydatnych danych, ale nie są one dostępne do pobrania bez odpowiedniego narzędzia.
Aplikacja growAp do masowego zarządzania profilami
Skuteczne pozycjonowanie Profili Google o nie jedyny atut współpracy z Greenfields. Oferujemy autorską aplikację growAp (dawniej Greenfields Local) do masowego zarządzania opiniami, która znacznie ułatwia sieciom prowadzenie Profili Firmowych w Google. Dzięki dedykowanemu narzędziu możesz:
- zoptymalizować proces obsługi komentarzy,
- z jednego miejsca monitorować opinie i zapytania na wszystkich profilach,
- szybko odpowiadać klientom,
- korzystać z intuicyjnego interfejsu podobnego do poczty elektronicznej,
- analizować sekcję statystyk,
- publikować i aktualizować treści takie jak posty, zdjęcia, menu restauracji i usługi,
- blokować edycje od Google i użytkowników map
- monitorować i szybko reagować na niekorzystne treści od klientów
Etapy zarządzania profilami Google dla korporacji i sieci franczyzowych w Greenfields
- Aktualizujemy dane – W firmie zmieniła się oferta? Są inne godziny otwarcia? A może idą święta i w niektóre dni placówki będą zamknięte? Poinformujemy o tym klientów przeglądających Twój Profil. Zaprezentujemy im także nowe produkty oraz aktualne promocje.
- Zachęcamy do dodawania opinii – podstawą skuteczności rekomendacji w Google jest ich wiarygodność. Z tego powodu stawiamy wyłącznie na szczere opinie od prawdziwych klientów. Warto zmotywować ich do feedbacku, na przykład wysyłając wiadomości mailowe z podziękowaniem za skorzystanie z usług i prośbą o wyrażenie opinii.
- Odpowiadamy na opinie zgodnie z polityką firmy – sumienne przestrzeganie wytycznych dotyczących komunikacji buduje profesjonalny wizerunek każdego punktu w sieci.
- Dodajemy wpisy – regularne publikacje i odpowiednio nasycone słowami kluczowymi mają pozytywny wpływ na lepszą widoczność firmy i jej oferty.
- Publikujemy zdjęcia i filmy – jeśli restauracja przeszła rebranding i ma inne logo, wprowadzono w niej nowe menu lub zmienił się wystrój lokalu, to świetne okazje, żeby dodać nowe zdjęcia i grafiki na Profil Firmowy Google
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na stronę aplikacji i przeczytaj, jakie korzyści niesie ze sobą korzystanie z usługi masowego zarządzania sieciami Profili Google i w jaki sposób możesz skorzystać z naszego autorskiego rozwiązania.
FAQ
Kto powinien być właścicielem profili Google?
Centrala sieci – pomoże to łatwo zarządzać uprawnieniami franczyzobiorców i usługodawców. Jeśli Profil Firmowy Google dla danego punktu jeszcze nie powstał, możemy założyć go za Ciebie, a następnie przydzielić uprawnienia innym osobom: właściciela lub menedżera.
Jaki poziom dostępu będzie wystarczający dla agencji?
Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie Profili Firmy w Google przez Greenfields, nie musisz podawać nam danych takich jak loginy i hasła. Wystarczy, że udzielisz nam uprawnień menedżerskich lub właściciela w wybranych przez siebie punktach. W tym przypadku zachowasz swoje uprawnienia właściciela. Taką opcję znajdziesz w ustawieniach profilu Google.
Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez firmy obsługujące Profile z dużą liczbą lokalizacji?
Profilom brak podstawowej optymalizacji. Często nie zawierają żadnych zdjęć, opisów firmy czy oferty firmy. Rozbieżności w godzinach otwarcia poszczególnych punktów. Mogą nie zgadzać się również dane kontaktowe. Występuje problem braku dialogu z klientami, czyli ignorowanie opinii.