Co Google sądzi o treściach generowanych przez AI?

Co Google sądzi o treściach generowanych przez AI?

W ostatnim czasie sztuczna inteligencja, a głównie Chat GPT to bardzo popularny temat poruszany przez wszystkich. W Internecie pojawia się masa tekstów generowanych przez AI. Jednym z problemów rozważanych przez specjalistów jest:  „Czy Google będzie karać za teksty pisane przez sztuczną inteligencję?".  Google twierdzi, że AI może przyczynić się do tworzenia przydatnych informacji.

Czy przy pomocy sztucznej inteligencji możemy tworzyć treści wysokiej jakości?

Google nagradza treści za jakość, a nie za sposób, w jaki zostały stworzone. Nie ważne więc czy naszą treść napisał człowiek, czy została ona stworzona przy pomocy AI, ważne, aby spełniała ona warunki standardu E-E-A-T. Treści spełniające ten standard muszą być oryginalne i wysokiej jakości. Dzięki systemom rankingowym i przydatnych treści Google jest w stanie ocenić i nagrodzić odpowiednio napisane teksty. Zadaniem systemu przydatnych treści jest dostarczanie użytkownikom tekstów, które są tworzone z myślą o nich, a nie algorytmach. Odpowiednio wygenerowany, a następnie poprawiony przez człowieka tekst, może konkurować z tymi pisanymi przez ludzi. Teksty generowane przez np. Chat GPT należy szczegółowo weryfikować, ponieważ narzędzie nie jest jeszcze dopracowane i posiada dane tylko do 2021 roku. Tak więc odpowiadając na pytanie, przy pomocy AI możemy tworzyć treści wysokiej jakości.

Jak zastosować automatyzację do tworzenia użytecznych treści?

Google nie zmienia stanowiska w sprawie korzystania z automatyzacji, w tym również AI do   generowania treści, które mają służyć do manipulacji rankingu. W dalszym ciągu jest to traktowane jako naruszanie zasad dotyczących spamu. W tym celu stworzony został m.in. System SpamBrain, który ma za zadanie chronić wyszukiwarkę przed tymi właśnie manipulacjami. Oczywiście korzystanie z automatyzacji oraz AI nie zawsze niesie ze sobą generowanie spamu. Od dłuższego czasu automatyzacja jest używana do np. wyświetlania wyników sportowych czy prognoz pogody. W niedalekiej przyszłości sztuczna inteligencja może być kluczowym narzędziem wspierającym tworzenie treści, poprzez otwarcie nowych poziomów kreatywności.

Wskazówki od Google dotyczące generowania treści z wykorzystaniem AI

Według Google, aby osiągnąć sukces w wyszukiwarce trzeba skupić się na treściach oryginalnych, wysokiej jakości, zgodnych ze standardem E-E-A-T oraz tworzonych z myślą o użytkownikach. Nie ważny więc jest sposób tworzenia treści a jej jakość. Należy pamiętać, że prawidłowe wykorzystanie AI jest zgodne z zasadami Google. Robiąc to z głową możemy bardzo usprawnić swoją pracę, nie tracąc przy tym na jakości. Teksty generowane automatycznie mogą wyświetlać się równie wysoko w wynikach wyszukiwania co treści pisane ludzką ręką. Oczywiście muszą one być odpowiednio zredagowane i zoptymalizowane.

Czy teksty pisane przez sztuczną inteligencję należy oznaczać?

Na chwilę obecną Google nie wymaga oznaczania takich treści. Teksty takie można podpisać np. w przypadku, gdy użytkownik może zastanawiać się, w jaki sposób zostały one utworzone. Google wspomina także, że wskazanie sztucznej inteligencji jako autora może nie być zgodne z ich zaleceniami dotyczącymi jasnego informowania czytelników.

Źródło: Wskazówki wyszukiwarki Google dotyczące treści generowanych przez AI

Potrzebujesz wsparcia w zakresie SEO? Napisz!

×