Audyt SEO

Twoja strona internetowa zostaje w tyle za konkurencją i nie wiesz, jak ją dogonić? A może myślisz perspektywicznie i pragniesz wdrożyć długoterminową strategię, która pozwoli Ci utrzymać się na pierwszej stronie wyszukiwarki? W obu przypadkach, jeżeli chcesz zadbać o swoją pozycję w Google, pierwszy krok w tym celu powinien stanowić dla Ciebie profesjonalny audyt SEO.

Zapytaj o audyt SEO

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO strony www to szczegółowa, ekspercka analiza witryny pod kątem aktualnych wymagań algorytmów wyszukiwarek internetowych. Na potrzeby audytu przy użyciu specjalnych narzędzi pozyskiwane są dane na temat strony internetowej, które następnie specjaliści SEO poddają interpretacji. Audyty SEO umożliwiają poznanie rzeczywistego stanu witryny, wyeliminowanie słabszych punktów i wytypowanie obszarów z potencjałem rozwoju. Dane te pozwalają specjalistom na opracowanie unikalnych strategii pozycjonowania w Google. Będą również świetnym punktem odniesienia dla oceny zaplanowanych działań SEO i pomogą w ich udoskonalaniu.

Kiedy wykonać audyt SEO?

Audyt SEO strony to nie jednorazowe przedsięwzięcie. Audyty SEO należy zlecać regularnie, minimum raz w roku, najlepiej co kilka miesięcy. Dzięki temu można zyskać regularny monitoring pozycjonowania swojej witryny w Google. Warto przy okazji zadbać o to, żeby analiza stron www zbiegała się z innymi okolicznościami, takimi jak:

  • start nowej witryny,
  • duże zmiany na stronie, na przykład jej redesign,
  • pojawienie się znaczącej konkurencji na rynku,
  • stworzenie nowej strategii słów kluczowych,
  • ważne aktualizacje Google,
  • zmiana agencji SEO na nową.

Bezpłatna konsultacja

Co jest potrzebne, aby przystąpić do audytu SEO strony www?

Analiza stron internetowych nie jest możliwa bez korzystania ze specjalnych narzędzi generujących dane na temat witryny. Narzędzia te wymagają również podpięcia do witryny, na przykład za pomocą specjalnego pliku html. Część z nich jest bezpłatna – to przede wszystkim Google Search Console i Google Analytics. Inne wymagają natomiast płatnych subskrypcji, między innymi Ahrefs, SurferSEO, Senuto, Clusteric lub SEMSTORM, z jakich najczęściej korzystają agencje SEO.

Doświadczenie Greenfields w audytowaniu stron internetowych

Audyt SEO strony internetowej stanowi podstawę skutecznej strategii pozycjonowania Twojej witryny, ponieważ to właśnie na jego wynikach zostanie ona oparta. Ze względu na to do wykonania audytu wybierz doświadczoną agencję SEO. Dla nas audyty stanowią pracę, którą realizujemy na co dzień. Mamy duże doświadczenie w analizie zarówno małych, jak i dużych serwisów. Dysponujemy obszerną, stale aktualizowaną wiedzą i korzystamy z profesjonalnych narzędzi. Dzięki temu tworzymy kompleksowe raporty ze szczegółowymi omówieniami. W Greenfields nad każdym audytem pracuje cały zespół projektowy: zarówno specjaliści SEO, jak i webmasterzy i copywriterzy.W efekcie nasze analizy są bardzo dokładne.

Ile trwa audyt SEO i od czego zależy?

Czas trwania audytu SEO wynika z wielu różnych kwestii – przede wszystkim z wielkości witryny i liczby jej podstron, a także z branży, w jakiej działa marka i jej konkurenci. Ponieważ stawiamy na jakość swojej pracy, nie lubimy pośpiechu i związanej z nim niedokładności. Na małe audyty w Greenfields przeznaczamy do 14 dni roboczych. W przypadku większych witryn internetowych czas audytu ustalamy indywidualnie.

Ile kosztuje audyt SEO?

Podobnie jak w każdej profesjonalnej agencji SEO, także w Greenfields wycena audytu strony internetowej stanowi kwestię indywidualną. Na finalny koszt audytu składa się przede wszystkim czas poświęcony przez specjalistów na analizę, a zatem ilość pracy włożonej w dany projekt. Atutem współpracy z Greenfields jest jednak możliwość uzyskania bezpłatnej wyceny. Chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje audyt SEO Twojej strony internetowej? Skontaktuj się z nami.

Zakres kompleksowego audytu SEO w Greenfields

Na stworzenie skutecznej strategii pozycjonowania strony internetowej ma wpływ szereg kwestii, które pozwala ustalić właśnie audyt. Z tego powodu w Greenfields stawiamy na analizę w ujęciu big picture, która obejmuje:

Konkurencyjne strony internetowe.
Strukturę Twojego serwisu.
Wszystkie treści na stronie, w tym teksty, grafiki i wideo.
Powiązane z witryną frazy kluczowe.
Kod źródłowy serwisu.
Widoczność dla robotów Google.
Linkowanie: wewnętrzne oraz zewnętrzne.
Social media powiązane ze stroną.
Tworzenie rozbudowanych statystyk za pomocą profesjonalnych narzędzi.
Szczegółowe omówienie pozyskanych danych.

FAQ

Co po wykonanym audycie?

Audyt w Greenfields ma charakter niezobowiązujący. Jest przekazywany klientowi wraz z omówieniem – na wyłączność. Jeśli nasz audyt spełni Twoje oczekiwania, możesz podjąć z nami długofalową współpracę. Raport od nas może być jednak dla Ciebie jedynie pojedynczym produktem, z którego pragniesz skorzystać. Zakładamy taką ewentualność, gdy planujesz samodzielnie wdrażać zmiany optymalizacyjne lub skorzystać z pracy innych specjalistów.

Darmowy audyt SEO, czy to dobry pomysł?

W sieci nadal można trafić na wiele obietnic darmowego audytu SEO. Warto jednak mieć na uwadze, że w większości mają one jedynie nakłonić do kontaktu z agencjami, które finalnie i tak planują pobierać opłaty za swoje usługi. Nawet jeśli masz dostęp do audytu, który rzeczywiście jest bezpłatny, nie licz na jego spektakularne efekty. Rzetelny audyt strony wymaga poświęcenia wielu godzin pracy, dostępu do płatnych narzędzi, a także gruntownej wiedzy i zaangażowania. To ekspercka usługa, której nikt nie świadczy za darmo. Z tego względu dane pozyskane z bezpłatnego audytu często okazują się nieprawidłowe lub błędnie interpretowane. Opieranie na nich swojej strategii pozycjonowania w rezultacie może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Czy narzędzie przygotuje skuteczny audyt SEO?

Nie. Chociaż narzędzia służą do pozyskiwania poszczególnych danych do audytu strony, skryptowo niemożliwe jest przeprowadzenie całościowego audytu serwisu. Takie narzędzie byłoby zbyt niedokładne, ponieważ nie mogłoby wziąć pod uwagę bardzo wielu zmiennych, wynikających na przykład z rodzaju biznesu czy technicznych możliwości określonej witryny. Tego rodzaju błędy eliminuje czynnik ludzki, czyli specjalista SEO o dużej wiedzy i doświadczeniu. Człowiek korzysta z wielu narzędzi dedykowanych pozyskiwaniu danych na temat konkretnych aspektów strony. Potrafi również umiejętnie je interpretować.

×
chevron-down