Pozycjonowanie wizerunkowe

Wysoka pozycja w Google to nadrzędny cel dla każdej marki, która pragnie odnieść sukces w sieci. Niekiedy jednak zamiast wysokiej konwersji bycie w TOP3 może powodować problemy z wizerunkiem firmy. Właśnie dlatego stworzyliśmy ofertę profesjonalnego pozycjonowania wizerunkowego! Zadbamy o to, aby pozbyć się niepochlebnych opinii, nieprawdziwych informacji lub obraźliwych fraz na temat Twojej marki nawet z 5 pierwszych stron wyszukiwarki Google.

Napisz do nas

Co to jest pozycjonowanie wizerunkowe?

Pojęcie pozycjonowania wizerunkowego pochodzi z języka angielskiego: Search Engine Reputation Managment, w skrócie SERM. Na pozycjonowanie wizerunkowe składają się zarówno działania SERM SEO, jak i kampanie public relations. W skrócie pozycjonowanie wizerunkowe to po prostu pozytywna prezentacja marki w wynikach wyszukiwania Google.

Dbanie o jakość wyników wyszukiwania to pewnego rodzaju przejęcie narracji na temat własnej marki – posiadanie pod kontrolą tego, co jest prezentowane na jej temat w sieci. W ten sposób można nie tylko zmniejszyć widoczność negatywnych wyników wyszukiwania, ale również wyeliminować duplikacje i nieścisłości w metadanych strony.

 

Podstawowe narzędzia SERM

Skuteczność pozycjonowania wizerunkowego zależy w głównej mierze od regularnego i skrupulatnego monitorowania wzmianek na temat marki w sieci. W tym celu powstały liczne, profesjonalne narzędzia SERM, na przykład:

  • Brand24,
  • Unamo,
  • SentiOne,
  • SERPWoo
  • czy Seostation.

Tego rodzaju platformy lokalizują nie tylko wpisy na innych stronach i forach tematycznych, ale także komentarze w mediach społecznościowych. Umożliwiają szybkie reagowanie, na przykład poprzez udzielanie odpowiedzi na tego rodzaju treści.

Czemu służy pozycjonowanie wizerunkowe?

Pozycjonowanie wizerunkowe to nie tylko tworzenie spójnego i wiarygodnego obrazu na temat firmy w świadomości odbiorców. Marka może również:

1
Lepiej poznać profile swoich klientów i odkryć interesujące ich tematy.
2
Zapobiec wielu kryzysom wizerunkowym lub pokazać, że dobrze radzi sobie w kryzysowych sytuacjach.
3
Zademonstrować swoją wiedzę i doświadczenie poprzez publikację wartościowych treści.
4
Zyskać ekspercki wizerunek w oczach konsumenta.
5
Pracować nad swoją unikalnością na tle konkurencji.

Dlaczego wizerunek w sieci ma znaczenie dla firmy?

Rosnąca konkurencja i coraz bardziej świadome korzystanie z wyszukiwarki rozbudowują kryteria wyboru produktów i usług przez użytkowników sieci. Ponad 70% z nich przed zakupem bierze pod lupę opinie na temat firmy. Rzetelny research obejmuje nie tylko opinie Google, ale także artykuły na blogach, filmy na YouTube czy wpisy na forach i profilach społecznościowych. Z tego powodu samo pojawienie się w wynikach wyszukiwania nie wystarczy – ważny jest dokładny kontekst wzmianek na temat marki, jej produktów i usług.

Dla kogo jest pozycjonowanie wizerunkowe?

Każda firma inwestująca w SEO nie powinna pomijać SERM. Dotyczy to zarówno marek, które mają już ugruntowaną pozycję w Google, jak i firm dopiero rozpoczynających swoją przygodę z pozycjonowaniem. Im wcześniej zaczniesz inwestować w pozycjonowanie wizerunkowe, tym lepiej – to długotrwały proces, który w przyszłości może zapobiec wielu kryzysom.

Korzyści z pozycjonowania wizerunkowego

Pozytywny wizerunek marki – prowadzenie szeroko zakrojonych działań mających na celu tworzenie eksperckiego, zaufanego wizerunku firmy na tle konkurencji.
Korzyści SERM SEO – publikowanie większej liczby wartościowych treści owocuje wyższą pozycją fraz związanych z marką w Google.
Szybkie reagowanie na kryzysy – ze względu na monitorowanie wzmianek o marce można szybciej i skuteczniej docierać do negatywnych opinii i na nie odpowiadać.
Lepsze relacje z klientami – możliwość udzielania szybkich odpowiedzi na pytania i wątpliwości zgłaszane w różnych miejscach sieci.
Wzrost zainteresowania marką – treści na temat produktów i usług firmy w innych miejscach w sieci zwiększają jej rozpoznawalność wśród nowych grup odbiorców.

 

Co wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku w sieci?

  • analiza słów kluczowych i odbiorców,
  • pozycjonowanie pozytywnych treści na frazy brandowe,
  • regularna kontrola wzmianek o marce,
  • odpowiadanie na opinie i komentarze,
  • artykuły sponsorowane u popularnych twórców,
  • korzystanie z rzetelnych, godnych zaufania stron do link buildingu,
  • tworzenie eksperckiego contentu na stronie (FAQ, blog, poradnik),
  • aktualne kanały social media,
  • video content.

Ile kosztuje pozycjonowanie wizerunkowe?

Koszt pozycjonowania wizerunkowego stanowi kwestię określaną indywidualnie. Na finalną kwotę za SERM SEO ma wpływ wiele czynników, między innymi: analiza i audyt strony, aktualna pozycja marki w Google, zasięgi jej treści czy wypracowany wizerunek. Specjaliści SEO PR i SERM biorą pod uwagę wszystkie te czynniki, by wypracować jak najskuteczniejszą strategię. Chcesz poznać naszą ofertę dla własnej marki? Skontaktuj się z nami.

Kontakt z nami

Jak przebiega pozycjonowanie wizerunkowe w Greenfields?

Audyt SEO
Audyt SEO
W cenie usługi pozycjonowania wizerunkowego otrzymujesz audyt SEO swojej strony,
Strategia SERM
Strategia SERM
Oryginalna strategia SERM wraz z wytycznymi SERM SEO dla developerów lub zmianami optymalizacyjnymi
Content SEO PR
Content SEO PR
Profesjonalny plan contentu
Link building
Link building
Link management w tym link building
Konsulting merytoryczny
Konsulting merytoryczny
Wsparcie merytoryczne na każdym etapie współpracy.
Raportowanie
Raportowanie
Regularne raporty z efektami pozycjonowania.

Kiedy najwcześniej zobaczę efekty pozycjonowania wizerunkowego?

Inwestycja w pozycjonowanie wizerunkowe ma charakter długoterminowy, a jej efekty nie są mierzalne od razu. Jeśli marka ma kryzys wizerunkowy, odbudowa jej statusu może potrwać nawet kilka lat. W nieco lepszej pozycji są natomiast firmy zaczynające „od zera”. Korzystając z profesjonalnych narzędzi do monitorowania wzmianek, można zauważyć pozytywne opinie niemal od razu po ich publikacji. Odpowiadając na nie, wzmocnisz dobrą relację marki z jej klientami i przyspieszysz efekty pozycjonowania wizerunkowego.

Jakie frazy są istotne w pozycjonowaniu wizerunkowym?

To przede wszystkim frazy z nazwą marki (tzw. frazy brandowe), a także nazwami jej produktów albo usług. Użytkownicy wpisują je, żeby dotrzeć do opinii zamieszczanych na przykład na forach tematycznych. W pierwszej kolejności należy zweryfikować, co wyświetla się w wyszukiwarce po wpisaniu do niej samej nazwy marki. Następnie warto monitorować także zapytania i wyniki formułowane z frazami brandowymi, w których long tail zawiera słowa takie jak „opinie”, „czy warto”, „co to” itp.

Co robić z negatywnymi opiniami?

Każda opinia to cenny feedback dla marki na temat jej produktów i usług i właśnie takie podejście warto pielęgnować. Na negatywną opinię zawsze warto odpowiedzieć. Wówczas można zademonstrować własną kulturę wypowiedzi i poczucie odpowiedzialności. Jeśli opinia jest zasadna, trzeba przyznać się do błędu, przeprosić i zaproponować stosowną rekompensatę. Niekiedy jednak to konkurencja może pisać nieprawdziwe, negatywne opinie. Po upewnieniu się, że ma się do czynienia z czarnym PR-em, negatywne komentarze najlepiej usunąć.

Jak zdobywać pozytywne opinie klientów?

Najważniejszą cechą opinii o Twojej marce jest ich wiarygodność. Dlatego warto prosić klientów o opisanie swoich wrażeń po zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi. Pomoże w tym na przykład newsletter wysłany klientowi po kilku dniach od dostarczenia jego zamówienia. Do wygłaszania opinii na temat produktów i usług marki warto angażować także na swoich profilach w mediach społecznościowych. Osobną strategię stanowi inwestowanie w marketing szeptany, poprzez który zachęca się do zakupu na różnego rodzaju forach.

Dlaczego opinie są ważne?

Wiele osób robiących zakupy w sieci dąży do bycia świadomymi konsumentami. Gdy mają dylemat dotyczący wyboru konkretnych produktów i usług, porównują opinie na ich temat. Dla użytkowników sieci opinie stanowią obiektywny wyznacznik jakości. Rekomendacje od anonimowych osób prywatnych często przesądzają o wyborze asortymentu konkretnej marki spośród wielu innych. Z kolei negatywne opinie na długo zapadają w pamięci. Nie oznacza to jednak, że jeden negatywny komentarz przekreśla sprzedaż. Może dodawać wiarygodności, jeżeli więcej jest pozytywnych opinii.

×
chevron-down