Audyt konta Google Analytics

Działania biznesowe nie powinny stanowić efektu spekulacji. Należy opierać je na właściwych, godnych zaufania danych. Dla biznesu w sieci ich źródłem może być Google Analytics. To narzędzie pomiarowe wymaga jednak profesjonalnej konfiguracji. Aby mieć pewność, że wykorzystujesz maksymalny potencjał GA, zleć nam wykonanie kompleksowego audytu konta GA.

Zapytaj o audyt GA

Czym jest Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronach internetowych lub aplikacjach. Zbiera ono i procesuje szczegółowe dane, umożliwia konfigurację dodatkowych usług i udostępnia bogaty interfejs raportowy.  Google Analytics stanowi fundament działań takich SEO czy kampanie sprzedażowe PPC. Dzięki GA możesz zyskać pewność, że Twoje działania w sieci są optymalne. Pracując na podstawie danych pozyskiwanych z Google Analytics, zmierzasz w dobrym kierunku.

Podejmuj właściwe decyzje oparte na danych

Audyt konta Google Analytics pozwala uzyskać rzetelne, precyzyjne i poszerzone dane statystyczne, które dadzą odpowiedzi na nurtujące pytania osób, prowadzących biznes w sieci. W ten sposób można dostosować parametry narzędzia do własnych potrzeb. Przede wszystkim więc dzięki audytowi zweryfikujesz, czy zbierane przez GA dane są pełne i rzetelne. Dowiesz się, jak możesz poprawić proces ich zbierania. Ponieważ tworzone przez Google Analytics statystyki mają odzwierciedlać realne zachowania klientów, ma to kluczowe znaczenie dla sukcesu planowanych przez Ciebie kampanii sprzedażowych i innych działań e-commerce.

 

Kluczowe korzyści audytu GA:

  • Skuteczność – dzięki audytowi Google Analytics możesz działać szybko i efektywnie, bez pomyłek.
  • Oszczędność – Twoje wydatki są precyzyjniejsze i nie ponosisz strat finansowych związanych z błędami narzędzia.
  • Podgląd – zlecając pracę specjalistom, możesz samodzielnie nadzorować ich działania lub otrzymywać raporty z tego samego źródła.
  • Szersza perspektywa – więcej danych z GA gwarantuje możliwość poznawania potrzeb klientów, na które można odpowiedzieć nowymi produktami oraz usługami.

Zapytaj o audyt konta Google Analytics

Kiedy warto zdecydować się na audyt konta Google Analytics?

1
Stawia się pierwsze kroki w biznesie – im wcześniej skonfigurujesz GA (w tym Google Analytics 4), tym więcej cennych danych możesz pozyskać.
2
Występują błędy w działaniu narzędzia – kod działa niepoprawnie, Google Analytics odnotowuje nietypowy ruch, nie ma dostępu do raportów automatycznych.
3
Firma nie ma własnego specjalisty Google Analytics – kod GA został podpięty do strony, ale brak celów konwersji i nie wiadomo, co robić z pozyskiwanymi danymi.
4
Upłynął długi czas od ostatniego audytu – warto być na bieżąco z nowymi funkcjami narzędzia.
5
Rozpoczęto lub nasilono działania sprzedażowe – Google Analytics pomoże uzyskać odpowiedź na pytanie jak uzyskać wyższą konwersję.
6
Nastąpiły duże zmiany w firmie – rebranding, zmiana agencji czy wprowadzenie nowego produktu na rynek to sytuacje, w których szczególnie warto posługiwać się odpowiednio skalibrowanym GA.

Etapy audytu w Greenfields

Audyt Google Analytics ma na celu weryfikację licznych obszarów działania i wykorzystywania narzędzia Google. Analizujemy m.in.:

Poprawność implementacji skryptu
Poprawność implementacji skryptu
Przy użyciu narzędzi takich jak Google Analytics Debugger, Google Tag Assistant sprawdzamy stronę internetową i wykluczamy ewentualne błędy implementacyjne.
Integracja konta GA z innymi usługami
Integracja konta GA z innymi usługami
Konfigurujemy integracje Google Analytics z usługami typu Google Ads czy Google Search Console.
Struktura konta Google Analytics i jego konfiguracja
Struktura konta Google Analytics i jego konfiguracja
Sprawdzamy ustawienia sesji, dane demograficzne, długości zbierania danych, strefę czasową i waluty.
Poprawność danych zebranych w narzędziu
Poprawność danych zebranych w narzędziu
Weryfikujemy tagowanie źródeł ruchu, parametry url, zdarzenia.

W ramach audytu GA dodatkowo:

  1. Zakładamy śledzenie wewnętrznej wyszukiwarki.
  2. Identyfikujemy i wykluczamy ruch typu SPAM, własny i deweloperski.
  3. Sprawdzamy walutę, strefę czasową, branżę.
  4. Weryfikujemy akceptację aneksów o przetwarzaniu danych.
  5. Kontrolujemy model atrybucji.
  6. Upraszczamy infrastrukturę analityczną.
  7. Ustawiamy optymalny czas trwania sesji.
  8. Przygotowujemy dedykowane raporty eksploracji (dotyczy wersji Google Analytics 4).
  9. Wdrażamy e-commerce tracking (rekomendowany w przypadku sklepów internetowych).
  10. Przygotowujemy dokumentację powykonawczą.

Kto odpowiada za przeprowadzenie audytu?

W Greenfields za audyt Google Analytics odpowiadają doświadczeni analitycy. Nasi specjaliści mają szerokie kompetencje i duże doświadczenie potwierdzone w wynikach wielu projektów, których podjęli się w ostatnim czasie.

Zobacz nasze realizacje

Wyniki audytu i kolejne kroki

Po skończonym audycie Google Analytics otrzymasz od nas kompleksowy dokument z wnioskami na temat poszczególnych obszarów badawczych. Uwzględniamy w nim rekomendacje dotyczące naprawy wykrytych błędów. Ten dokument możesz przekazać swoim pracownikom, którzy podejmą kolejne działania, mając odpowiednie dane.

FAQ

Czy wdrożenia na stronie klienta wchodzą w skład audytu?

Niekiedy implementacja skryptu Google Analytics czy Google Tag Manager wymaga korekty z poziomu kodu źródłowego strony lub panelu CMS. Wtedy taką naprawę możemy przeprowadzić samodzielnie lub możesz skorzystać z usług swojego pracownika, na podstawie naszych wytycznych.

Czy warto założyć usługę Google Analytics 4?

Google Analytics 4 to krok naprzód dla Twojej firmy. Udoskonalone narzędzie gwarantuje rzetelniejsze dane statystyczne i uwzględnia aplikacje internetowe. Im wcześniej zaczniesz korzystać z Google Analytics 4, tym lepiej, ponieważ w przyszłości zastąpi ono usługę Universal Analytics (GA3).

Co to jest Google Tag Manager?

GTM to narzędzie do zarządzania skryptami, z którego można korzystać do szybkiego i łatwego dodawania fragmentów kodu do witryny lub aplikacji. Google Tag Manager ułatwia wprowadzanie zmian na podstawie audytu GA, ograniczając pracę programistów.

Google Analytics 3 a Google Analytics 4 – jakie różnice?

Pomiędzy Google Analytics 3 a Google Analytics 4 występuje wiele różnic – od interfejsu, przez sposoby ustawiania konwersji, po implementację e-commerce tracking. Kluczowe różnice pomiędzy GA 3 a GA 4 to zmiany w metodologii, strukturze konta, trackingu id oraz limicie hitów w ramach usługi. W przeciwieństwie do Google Analytics 3, GA 4 zapewnia również automatyczną konfigurację.

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics stanowi profesjonalne, bezpłatne narzędzie Google do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Ponieważ analizuje ono szereg danych, możesz przygotować w nim liczne raporty na temat zachowań użytkowników strony. GA wskazuje między innymi źródła wizyt, lokalizacje, rodzaje czytanych treści i wyświetlanych podstron, a także konwersje, na przykład połączenia, wypełnione formularze albo zakupy.

×
chevron-down