Audyt konta Google Analytics
Działania biznesowe nie powinny stanowić efektu spekulacji. Należy opierać je na właściwych, godnych zaufania danych. Dla biznesu w sieci ich źródłem może być Google Analytics. To narzędzie pomiarowe wymaga jednak profesjonalnej konfiguracji. Aby mieć pewność, że wykorzystujesz maksymalny potencjał GA, zleć nam wykonanie kompleksowego audytu konta GA.
Zapytaj o audyt GA
Czym jest Google Analytics?
Google Analytics to narzędzie do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronach internetowych lub aplikacjach. Zbiera ono i procesuje szczegółowe dane, umożliwia konfigurację dodatkowych usług i udostępnia bogaty interfejs raportowy. Google Analytics stanowi fundament działań takich SEO czy kampanie sprzedażowe PPC. Dzięki GA możesz zyskać pewność, że Twoje działania w sieci są optymalne. Pracując na podstawie danych pozyskiwanych z Google Analytics, zmierzasz w dobrym kierunku.
Podejmuj właściwe decyzje oparte na danych
Audyt konta Google Analytics pozwala uzyskać rzetelne, precyzyjne i poszerzone dane statystyczne, które dadzą odpowiedzi na nurtujące pytania osób, prowadzących biznes w sieci. W ten sposób można dostosować parametry narzędzia do własnych potrzeb. Przede wszystkim więc dzięki audytowi zweryfikujesz, czy zbierane przez GA dane są pełne i rzetelne. Dowiesz się, jak możesz poprawić proces ich zbierania. Ponieważ tworzone przez Google Analytics statystyki mają odzwierciedlać realne zachowania klientów, ma to kluczowe znaczenie dla sukcesu planowanych przez Ciebie kampanii sprzedażowych i innych działań e-commerce.
Kluczowe korzyści audytu GA:
- Skuteczność – dzięki audytowi Google Analytics możesz działać szybko i efektywnie, bez pomyłek.
- Oszczędność – Twoje wydatki są precyzyjniejsze i nie ponosisz strat finansowych związanych z błędami narzędzia.
- Podgląd – zlecając pracę specjalistom, możesz samodzielnie nadzorować ich działania lub otrzymywać raporty z tego samego źródła.
- Szersza perspektywa – więcej danych z GA gwarantuje możliwość poznawania potrzeb klientów, na które można odpowiedzieć nowymi produktami oraz usługami.
Kiedy warto zdecydować się na audyt konta Google Analytics?
Etapy audytu w Greenfields
Audyt Google Analytics ma na celu weryfikację licznych obszarów działania i wykorzystywania narzędzia Google. Analizujemy m.in.:
W ramach audytu GA dodatkowo:
- Zakładamy śledzenie wewnętrznej wyszukiwarki.
- Identyfikujemy i wykluczamy ruch typu SPAM, własny i deweloperski.
- Sprawdzamy walutę, strefę czasową, branżę.
- Weryfikujemy akceptację aneksów o przetwarzaniu danych.
- Kontrolujemy model atrybucji.
- Upraszczamy infrastrukturę analityczną.
- Ustawiamy optymalny czas trwania sesji.
- Przygotowujemy dedykowane raporty eksploracji (dotyczy wersji Google Analytics 4).
- Wdrażamy e-commerce tracking (rekomendowany w przypadku sklepów internetowych).
- Przygotowujemy dokumentację powykonawczą.
Kto odpowiada za przeprowadzenie audytu?
W Greenfields za audyt Google Analytics odpowiadają doświadczeni analitycy. Nasi specjaliści mają szerokie kompetencje i duże doświadczenie potwierdzone w wynikach wielu projektów, których podjęli się w ostatnim czasie.
Wyniki audytu i kolejne kroki
Po skończonym audycie Google Analytics otrzymasz od nas kompleksowy dokument z wnioskami na temat poszczególnych obszarów badawczych. Uwzględniamy w nim rekomendacje dotyczące naprawy wykrytych błędów. Ten dokument możesz przekazać swoim pracownikom, którzy podejmą kolejne działania, mając odpowiednie dane.
FAQ
Czy wdrożenia na stronie klienta wchodzą w skład audytu?
Niekiedy implementacja skryptu Google Analytics czy Google Tag Manager wymaga korekty z poziomu kodu źródłowego strony lub panelu CMS. Wtedy taką naprawę możemy przeprowadzić samodzielnie lub możesz skorzystać z usług swojego pracownika, na podstawie naszych wytycznych.
Czy warto założyć usługę Google Analytics 4?
Google Analytics 4 to krok naprzód dla Twojej firmy. Udoskonalone narzędzie gwarantuje rzetelniejsze dane statystyczne i uwzględnia aplikacje internetowe. Im wcześniej zaczniesz korzystać z Google Analytics 4, tym lepiej, ponieważ w przyszłości zastąpi ono usługę Universal Analytics (GA3).
Co to jest Google Tag Manager?
GTM to narzędzie do zarządzania skryptami, z którego można korzystać do szybkiego i łatwego dodawania fragmentów kodu do witryny lub aplikacji. Google Tag Manager ułatwia wprowadzanie zmian na podstawie audytu GA, ograniczając pracę programistów.
Google Analytics 3 a Google Analytics 4 – jakie różnice?
Pomiędzy Google Analytics 3 a Google Analytics 4 występuje wiele różnic – od interfejsu, przez sposoby ustawiania konwersji, po implementację e-commerce tracking. Kluczowe różnice pomiędzy GA 3 a GA 4 to zmiany w metodologii, strukturze konta, trackingu id oraz limicie hitów w ramach usługi. W przeciwieństwie do Google Analytics 3, GA 4 zapewnia również automatyczną konfigurację.
Co to jest Google Analytics?
Google Analytics stanowi profesjonalne, bezpłatne narzędzie Google do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Ponieważ analizuje ono szereg danych, możesz przygotować w nim liczne raporty na temat zachowań użytkowników strony. GA wskazuje między innymi źródła wizyt, lokalizacje, rodzaje czytanych treści i wyświetlanych podstron, a także konwersje, na przykład połączenia, wypełnione formularze albo zakupy.