Pozycjonowanie sklepów internetowych

Z roku na rok coraz więcej osób kupuje online. Aktualnie to aż 77% internautów w Polsce! Branża e-commerce skrywa zatem ogromny potencjał dla osób, które pragną spróbować swoich sił w handlu. W jaki sposób umiejętnie go wykorzystać? W przypadku witryny takiej jak sklep internetowy pozycjonowanie w Google jest szczególnie ważne. To właśnie dzięki niemu zyskasz najcenniejszy ruch organiczny na swojej stronie, który napędzi sprzedaż Twojego asortymentu.

Bezpłatna wycena dla Twojego sklepu

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest bardziej wymagającym przedsięwzięciem od działań SEO prowadzonych na standardowych stronach firmowych. W obu przypadkach cel jest jednak taki sam – to maksymalne ułatwienie wyszukania określonej witryny w wynikach organicznych Google. Wysokie pozycjonowanie sklepu internetowego na określone frazy gwarantuje większy ruch na stronie, a zatem wyższe wyniki sprzedażowe.

Jakie są elementy e-commerce SEO?

Pozycjonowanie sklepu online stanowi złożony proces. Wynika to z budowy samej witryny, która ze względu na ofertę produktową składa się z licznych podstron. Obowiązkowe elementy e-commerce SEO to przede wszystkim:

  • Analiza strony internetowej – jej systemu, architektury i nawigacji.
  • Poznanie konkurencji – branży i jej przedstawicieli znajdujących się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania Google.
  • Dobór słów kluczowych – związanych z asortymentem sklepu internetowego.
  • Zmiany optymalizacyjne witryny – poprawa wydajności sklepu, jego struktury, meta tagów, bezpieczeństwa płatności za zakupy i wielu innych.
  • Content marketing – tworzenie unikalnych opisów produktów, kategorii oraz wpisów blogowych.
  • Link building – linkowanie wewnętrzne pomiędzy kategoriami i produktami, a także pozyskiwanie linków z innych, zaufanych miejsc w sieci.

 

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne dla sklepu internetowego?

Pozyskiwanie ruchu w sklepie internetowym z reklam to bardzo kosztowne przedsięwzięcie – szczególnie, jeśli konkurencja jest duża. Znacznie bardziej opłacalne rozwiązanie stanowi dążenie do jak najwyższej sprzedaży poprzez ruch organiczny (z wyników wyszukiwania w Google). W odróżnieniu od płatnych kampanii reklamowych działania SEO mają skutek długoterminowy. Przynoszą korzyści całodobowo, siedem dni w tygodniu. W ten sposób możesz dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców realnie zainteresowanych ofertą swojego sklepu, nie przepalając budżetu na ograniczone w czasie wyświetlenia reklam o niskim współczynniku konwersji.

Korzyści z pozycjonowania sklepów internetowych

Wzrost zaufania względem marki – ze względu na zawierzanie algorytmom Google co do jakości wyświetlanych wyników SEO sklepu internetowego ma bezpośredni wpływ na renomę marki i jej produktów.
Większy ruch na stronie – wyświetlanie witryny na pierwszych stronach wyników wyszukiwarki zwiększa liczbę odwiedzin strony.
Zyskiwanie przewagi nad konkurencją – pozycjonowanie e-commerce to proces, który ulega ciągłym zmianom. Dzięki temu z czasem można wyprzedzić inne, starsze witryny, które zaniedbały SEO.
Wzrost sprzedaży – pozyskiwanie wejść na stronę sklepu internetowego z wyników wyszukiwania gwarantuje odwiedziny użytkowników realnie zainteresowanych ofertą. Istnieje zatem wyższe prawdopodobieństwo, że złożą oni zamówienie na określone produkty.
Pozyskiwanie nowych klientów – dzięki pozycjonowaniu dotrzesz do szerokiego grona użytkowników, którzy wpisują różne zapytania do wyszukiwarki.
Szerokie możliwości analizy – za pomocą profesjonalnych narzędzi SEO możesz odkryć nowe grupy potencjalnych klientów, a także lepiej poznać ich preferencje co do swojego asortymentu.

 

 

Strategia pozycjonowania sklepów internetowych

Działania SEO dla sklepu internetowego różnią się w zależności od branży, wielkości asortymentu, budowy strony i wielu innych czynników. Nie ma jednej, uniwersalnej receptury na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Indywidualnie opracowana strategia stanowi klucz do sukcesu Twojej witryny. Można jednak wyodrębnić trzy podstawowe aspekty, które dotyczą każdej strategii pozycjonowania e-commerce. To:

  • optymalizacja witryny – modyfikacje w kodzie strony mające na celu jej lepsze indeksowanie przez roboty Google, udoskonalanie architektury sklepu (breadcrumb navigation),
  • tworzenie treści z frazami kluczowymi – opisy produktów i kategorii, blog, meta tagi,
  • oraz linkowanie – on-site i off-site.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Podobnie jak różni się strategia pozycjonowania sklepu internetowego, tak samo różne mogą być koszty SEO dla e-commerce. Innych działań optymalizacyjnych wymagać będzie sklep z małą ofertą rękodzieła, a zupełnie odmienne zadania dotyczą dużej witryny zajmującej się dropshippingiem.

Aspekty ważne dla wyceny pozycjonowania sklepu internetowego to między innymi:

  • branża, w jakiej działa sklep,
  • system strony internetowej i konieczność ewentualnych zmian technicznych,
  • wielkość asortymentu,
  • popularność i wzajemne wykluczanie się (kanibalizm) fraz kluczowych,
  • konkurencja witryny.

Jeżeli rozważasz współpracę z Greenfields, możesz niezobowiązująco skorzystać z naszej bezpłatnej wyceny. Atutem tego rozwiązania jest możliwość zapoznania się ze specjalnie stworzoną dla Twojej strony strategią SEO. Zapraszamy do kontaktu.

Jak przebiega pozycjonowanie sklepu internetowego w Greenfields?

Audyt SEO
Audyt SEO
Audyt SEO Twojego sklepu internetowego oraz optymalizacja witryny pod względem kodu, architektury i nawigacji.
Keyword research
Keyword research
Dobór najskuteczniejszych fraz kluczowych dla Twojej branży i asortymentu.
Content marketing
Content marketing
Przygotujemy wytyczne lub gotowe opisy produktów i kategorii, wpisy na bloga.
Link management
Link management
Link building: linkowanie wewnętrzne i pozyskiwanie wartościowych odsyłaczy z innych witryn.
Analizy i reoptymalizacje
Analizy i reoptymalizacje
Aktualne analizy postępów SEO, poparte rzetelnymi danymi, reoptymalizacje.
Raportowanie i konsulting
Raportowanie i konsulting
Przygotowywanie szczegółowych raportów, z którymi możesz się zapoznawać. Objaśnianie najbardziej zawiłych aspektów SEO w taki sposób, że dokładnie rozumiesz, za jakie działania płacisz.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego zawsze wygląda tak samo?

Nie. Strategia pozycjonowania zależy od wielu aspektów, jednak za kluczowy dla zmian optymalizacyjnych uznaje się system sklepu internetowego. Najpopularniejsze to Software as Service (Shoper), Open Source (Presta Shop) oraz WordPress (WooCommerce). Chociaż Shoper jest nieco prostszy w obsłudze, nie udostępnia kodu źródłowego, co stawia pewne ograniczenia w SEO. Presta Shop umożliwia kompleksową optymalizację SEO, jednak wymaga również zaawansowanych umiejętności programowania. Kompromis pomiędzy dwoma systemami może stanowić WordPress, którego atutem jest prosty interfejs.

Z jakich narzędzi warto korzystać w pozycjonowaniu sklepów internetowych?

Żeby pozycjonowanie SEO sklepu internetowego było skuteczne i mierzalne, niezbędne jest posiłkowanie się zaawansowanymi narzędziami analitycznymi. To właśnie dzięki nim możesz pozyskać najlepsze słowa kluczowe i monitorować wszelkie źródła ruchu na swojej stronie. Współpracując z Greenfiels, nie musisz wykupować osobnych abonamentów dla narzędzi, z których korzystamy. To między innymi:

  • Google Analytics,
  • Google Search Console,
  • Keywords Planner,
  • Ahrefs,
  • Senuto,
  • Screaming Frog
  • czy SEMSTORM.

Pozycjonowanie sklepu samemu czy z zespołem specjalistów?

Samodzielnie pozycjonowanie sklepu wymaga wygospodarowania dużych zasobów wolnego czasu. Musisz zdobyć niezbędną wiedzę na temat SEO i stale ją aktualizować. Następnie trzeba zastosować tę wiedzę w praktyce: wdrażając zmiany optymalizacyjne, pozyskując nowe linki i tworząc wartościowe treści. Zwykle za takie działania odpowiadają specjaliści z każdej dziedziny: webmaster, specjalista SEO oraz copywriter. Mało kto potrafi sprostać ich obowiązkom w pojedynkę. Właśnie dlatego właściciele sklepów internetowych najczęściej korzystają z kompleksowych usług agencji SEO dysponującej własnym zapleczem pracowników i sprawnie koordynującej ich pracę.

×
chevron-down