Wprowadzenie na rynek pierwszego sklepu internetowego Betafence – nasza współpraca
Dynamiczny od wielu lat rozwój rynku e-commerce za sprawą pandemii Covid-19 jeszcze bardziej przyspieszył. Firma PwC w opublikowanym na początku 2021 roku raporcie informuje, że w 2020 roku wielkość sprzedaży przez internet wzrosła o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Rozwój niesie ze sobą coraz większe oczekiwania klientów związane z zakupami online. Jeden z naszych partnerów - firma Betafence - wyszła im naprzeciw i stworzyła pierwszy w historii marki sklep internetowy Betafence, a wsparcie Greenfields było ważnym elementem tego projektu.
Sklep internetowy Betafence - na czym polegał projekt?
Betafence to wiodący producent ogrodzeń i bram oraz światowy lider na rynku obwodowej ochrony posesji. Swój pierwszy sklep internetowy firma postanowiła otworzyć w Polsce, która jest ważnym rynkiem dla Betafence i gdzie znajdują się najważniejsze zakłady produkcyjne i dystrybucyjne przedsiębiorstwa. Dzięki nowemu kanałowi sprzedaży producent chciał dotrzeć do większej liczby Klientów i lepiej odpowiadać na ich potrzeby.
Głównym celem, jaki przyświecał Betafence przy tworzeniu sklepu, była możliwość sprzedaży produktów przez producenta bezpośrednio Klientom. Firma chciała przy tym, aby mogli oni znaleźć w jej sklepie dokładnie to, czego szukają, a także kupić w jednym miejscu wszystkie elementy niezbędne do udanego montażu ogrodzenia. Aby to osiągnąć, postanowiono wdrożyć systemowe podejście do przeglądania produktów i specjalny konfigurator ogrodzeń oraz zmienić nazwy produktów na takie, które będą podkreślać ich kompatybilność.
Innowacyjny konfigurator ogrodzeń pozwala Klientom w Polsce odnaleźć swój dom na mapie Google i zaplanować przebieg ogrodzenia bezpośrednio w widoku satelitarnym. Zapewnia także dobór wszystkich pasujących elementów potrzebnych do instalacji projektowanego ogrodzenia. Klient może wybrać jeden z trzech systemów i przeglądać wyłącznie kompatybilne z nim elementy. Wystarczy, że użytkownik odpowie na kilka pytań dotyczących projektu ogrodzenia, a konfigurator doda do koszyka odpowiednią liczbę paneli, słupów, zacisków i mocowań, a także bramy, furtki i akcesoria wybrane przez klienta.
Greenfields dla Betafence - zakres prac
Sposób, w jaki został zaprojektowany sklep Betafence, ułatwia Klientom znalezienie dokładnie tego, czego szukają. Działania, które podjęliśmy, wspierając ten projekt, obejmowały następujące obszary:
Pomoc w doborze contentu
W ścisłej współpracy z Klientem przeanalizowaliśmy wszystkie treści dostępne na dwóch stronach firmowych marki. Na tej podstawie określiliśmy tematykę unikalnego contentu dedykowanego nowemu sklepowi. Będzie to miało znaczenie dla pozycjonowania organicznego i doświadczeń użytkowników.
Stworzenie strategii SEO
Przed publikacją nowej strony wykonaliśmy jej szczegółowy audyt. Skupiliśmy się na:
- analizie konkurencji,
- audycie technicznym,
- strukturze strony i tym, co warto usprawnić jeszcze przed startem sklepu,
- linkowaniu wewnętrznym między stronami marki,
- mikroformatach,
- przygotowaniu środowiska pod wdrożenie analityki.
Stworzyliśmy kompleksową i długoterminową strategię SEO, która ma na celu promocję zupełnie nowej domeny sklepu w wyszukiwarce przy wykorzystaniu silnych pozycji innych stron marki na rynku polskim. Dzięki cross-linkowaniu udało nam się połączyć osobne witryny i stworzyć przestrzeń bogatą w inspiracje, informacje o produktach i oczywiście dającą możliwość zakupu produktów Betafence.
Analityka internetowa
Zaimplementowaliśmy narzędzie Google Analytics wraz z Enhanced E-commerce Tracking oraz narzędziem Google Tag Manager. Zbudowaliśmy także dashboard menadżerski z kluczowymi KPI oraz innymi metrykami pomocnymi przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Przejrzyste i rzetelne dane stanowią podstawę skutecznego zarządzania sklepem internetowym.
Szeroka kampania digitalowa nowego sklepu
Opracowaliśmy kampanię sklepu internetowego wykorzystującą Google Ads i Facebook Ads. W ścisłej współpracy z zespołem Klienta stworzyliśmy pakiet graficznych i tekstowych reklam promujących sklep w wyszukiwarce Google i na Facebooku.
Ścisła współpraca z programistami
Nasza agencja była obecna na każdym etapie rozmów z programistami. Celem współpracy było przygotowanie sklepu do działań SEO, analitycznych i promocyjnych już na etapie jego tworzenia.
Współpraca Greenfields i Betafence zakończona sukcesem
Wsparcie we wprowadzeniu na polski rynek pierwszego w historii firmy Betafence sklepu internetowego było sporym przedsięwzięciem i dużym wyzwaniem. Kompleksowe podejście do tego projektu pozwoliło nam uzyskać dobre efekty w optymalnym czasie i sprawiło, że działania SEO są spójne i efektywne. Opisy innych case studies Greenfields można znaleźć w zakładce „Nasze realizacje” - zapraszamy do lektury.
Potrzebujesz wsparcia podczas planowania strony www? Napisz do nas!