Pozycjonowanie YouTube

Obecność marki w mediach społecznościowych to ważny element budowania wizerunku w sieci. Oprócz profili na Facebooku czy Instagramie warto rozważyć także kanał na YouTube. Żeby wyróżnić się na tle konkurencji, i w tym przypadku należy zadbać o pozycjonowanie filmów. Efektywne SEO zyskasz, podejmując współpracę z zaufaną agencją.

Napisz do nas

Czym jest pozycjonowanie w serwisie YouTube?

Dzięki odpowiedniej optymalizacji swojego kanału i publikowanych na nim treści zyskasz lepszą widoczność na YouTube. Jeśli algorytm serwisu uzna publikowane przez Ciebie treści za wartościowe, będzie częściej je wyświetlać osobom zainteresowanym branżą, w której działasz. Dotyczy to pojawiania się filmów zarówno w wynikach wyszukiwarki YT, jak w propozycjach na stronie głównej, na pasku z podobnymi filmami czy w zakładce „Odkrywaj”.

Jak działa wyszukiwarka YT?

Pozycjonowanie filmów na YouTube działa na podobnej zasadzie co pozycjonowanie stron internetowych w Google. Wyszukiwarka YT bierze pod uwagę przede wszystkim słowa kluczowe, które zostały użyte w tytule, opisie i tagach do filmu. Jeśli uwzględniają je zapytania wpisywane przez użytkowników, filmy są im proponowane. Jednak w przypadku popularnej tematyki, dla której powstaje najwięcej treści, wyszukiwarka bierze pod uwagę także dodatkowe cechy filmów. W pierwszej kolejności proponuje użytkownikom te, które prezentują najwyższą jakość i wiarygodność, a także zapewniają najwyższy komfort oglądania.

Dla kogo jest pozycjonowanie YT?

 

 

Wbrew pozorom pozycjonowanie kanału na YouTube to dobry pomysł nie tylko dla twórców związanych z branżą wideo, ale także rozmaitych przedsiębiorstw. Kluczem jest pomysł na kanał, którego treści będą chętnie oglądane. Marki powinny tworzyć content związany ze swoją pracą, na przykład filmy poradnikowe lub instrukcje używania produktów. Ciekawe pomysły na wideo to również vlogi z życia firmy czy wideorelacje z eventów. Takie treści mogą publikować na przykład:

  • sklepy internetowe,
  • gabinety kosmetyczne,
  • salony fryzjerskie,
  • producenci mebli,
  • fizjoterapeuci,
  • mechanicy samochodowi
  • i wielu innych specjalistów oraz usługodawców.

Czy warto pozycjonować treści w YT?

YouTube nie tylko należy do czołówki najpopularniejszych portali społecznościowych. To także serwis dysponujący drugą co do ilości zapytań wyszukiwarką na świecie. Szerokie grono użytkowników YouTube’a dotyczy zarówno odbiorców, jak i twórców. Co minutę na YouTube trafia kolejne 500 godzin filmów publikowanych z całego świata. Dla wyróżnienia się na tle pozostałych treści pozycjonowanie jest zatem niezbędne.

Korzyści z pozycjonowania treści na YouTube

1
Nowi odbiorcy treści – każda platforma ma własny profil użytkowników. W przypadku YouTube’a możesz dotrzeć do potencjalnych nowych klientów, którzy nie korzystają z innych mediów społecznościowych.
2
Wyższa sprzedaż – gdy Twój kanał odniesie sukces na YT, możesz łatwo kierować ruch na swoją stronę internetową, zwiększając sprzedaż asortymentu albo usług.
3
Rozpoznawalność marki – regularne publikowanie treści na platformie YouTube pozwoli Ci skuteczniej pracować nad rozpoznawalnością swojej firmy w sieci.
4
Wzrost zaufania – wartościowe merytorycznie i profesjonalnie zrealizowane filmy zagwarantują twojej marce zaufanie wśród odbiorców.
5
Przewaga nad konkurencją – nadal wiele firm nie ma kanału na YT. Większość nie publikuje również regularnie. Możesz zatem wyjątkowo szybko zyskać nad nimi przewagę na tej platformie.

 

Mierniki sukcesu i sygnały YouTube wpływające na ranking

Im lepszy odbiór Twoich filmów, tym chętniej algorytmy YT proponują je użytkownikom serwisu. W tym celu serwis sugeruje się wieloma czynnikami. To między innymi:

  • liczba subskrypcji Twojego kanału,
  • komentarze pod filmami,
  • łapki w górę zostawiane przez użytkowników,
  • klikalność miniaturek filmów,
  • udostępnianie wideo,
  • długość filmów,
  • regularność publikacji
  • nagłe wzrosty oglądalności.

Najważniejsze elementy YouTube SEO

Żeby pozycjonowanie filmów na YT było skuteczne, konieczna jest optymalizacja ich metadanych. Kluczowe dla SEO elementy każdego wideo na YouTube to:

Tytuł
Tytuł
Powinien mieć optymalną długość (co najmniej 5 słów i nie więcej niż 60 znaków), zawierać słowa kluczowe i zachęcać do odtworzenia filmu.
Opis
Opis
Najlepiej o długości 250-450 słów, jednak kluczowe informacje należy zawrzeć w jego pierwszych 100-150 znakach, po których tekst wymaga rozwijania. W opisie filmu powinny znaleźć się najważniejsze informacje o treści wideo, a także słowa kluczowe, najlepiej powtórzone kilka razy.
Miniatura
Miniatura
YouTube sugeruje przykładowe miniatury z klatek filmu, jednak lepiej samodzielnie stworzyć niestandardową, która zachęca do oglądania.
Tagi
Tagi
Słowa kluczowe nawiązujące do tematyki filmy ułatwią wyszukiwanie wideo przez zainteresowanych jego treścią użytkowników.
Elementy ułatwiające odbiór filmu
Elementy ułatwiające odbiór filmu
Ekrany startowe i końcowe, podział na rozdziały oraz napisy.

Ile kosztuje pozycjonowanie YT?

Niestety, nie ma jednej, uniwersalnej ceny pozycjonowania na YouTube. Zaczynamy od stawki 250 zł netto, ale ostateczna kwota zależy od wielu zmiennych, takich jak Twoja branża, wyjściowy stan kanału, liczba i jakość filmów. Nie bez znaczenia pozostaje także Twoja konkurencja i jej pozycja na platformie. Z tego powodu konkretny koszt pozycjonowania możesz poznać dopiero w trakcie spersonalizowanej wyceny. Ważny jest tutaj również efekt skali: optymalizacja jednego filmu nie będzie tak skuteczna, jak optymalizacja SEO 10 filmów na kanale YouTube. Mamy jednak dla Ciebie dobrą wiadomość – w Greenfields otrzymasz ją bezpłatnie i niezobowiązująco. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami mailowo albo telefonicznie.

Jak przebiega pozycjonowanie w serwisie YouTube w Greenfields?

Wybierając usługi pozycjonowania filmów na YouTube w Greenfields, zyskujesz:

  1. Rzetelny audyt swojego kanału i publikowanych filmów.
  2. Weryfikację konkurencji.
  3. Specjalnie opracowaną strategię pozycjonowania YT.
  4. Listę zmian optymalizacyjnych, które możesz wdrożyć samodzielnie lub zrobią to nasi specjaliści.
  5. Wsparcie w planowaniu kolejnych, atrakcyjnych dla odbiorców treści.
  6. Dostęp do profesjonalnych narzędzi SEO.
  7. Regularne raportowanie o efektach wraz z omówieniem.
  8. Możliwość dalszych optymalizacji.

FAQ

Kiedy najwcześniej zobaczę efekty pozycjonowania w serwisie YouTube?

Efekty YouTube SEO stanowią kwestię indywidualną i zależą od wielu różnych czynników, na przykład od tematyki wideo, częstotliwości publikowania i konkurencji. Jeżeli dotychczas publikowane przez Ciebie filmy nie zawierały uzupełnionych metadanych, efekty w postaci większej liczby wyświetleń przy kompletnych, nowych publikacjach możesz zobaczyć niemal od razu.

Czym jest YouTube Analytics?

To narzędzie serwisu YouTube, które umożliwia analizę danych dotyczących Twojego kanału. Możesz sprawdzić w nim między innymi dane demograficzne widzów, wyświetlenia pod każdym z filmów, a także miejsca odtwarzania i źródła wizyt. Raporty pozyskiwane z YouTube Analytics pokazują stopień zaangażowania i utrzymania uwagi odbiorców w poszczególnych sekundach filmów. Dla firm cenną informacją może być raport dotyczący skuteczności adnotacji w filmie przekierowujących na stronę internetową.

Czy metadane filmu są ważne?

Tak, w kwestii takiej jak pozycjonowanie YouTube zwraca szczególną uwagę na metadane filmów. Powinny one uwzględniać popularne frazy kluczowe, które są powiązane z tematyką wideo. Dzięki nim Twój film jest znacznie łatwiejszy do wyszukiwania i możesz dotrzeć z nim do szerszego grona odbiorców.

Czy rozmiar filmu ma znaczenie?

Tak, publikując filmy na YouTube, warto stosować się do zalecanych rozdzielczości i proporcji obrazu. Wideo powinno mieć wysoką rozdzielczość, co zapewnia największą swobodę w jego kodowaniu i odtwarzaniu na różnych urządzeniach. W przypadku filmów o niezgodnych proporcjach, na przykład pionowych, serwis dodaje wypełnienie tła. Należy mieć wówczas na uwadze, że tego rodzaju filmy uzyskują gorsze wyniki wyświetleń. Odtwarzacz nie może tak dobrze dostosowywać ich rozmiaru do różnych urządzeń, dlatego ich nie promuje.

Czy długość filmu ma znaczenie?

Tak – lepiej publikować dłuższe wideo, choć nie ma uniwersalnych wytycznych co do dokładnej długości filmu. Priorytet stanowi jednak przede wszystkim odbiór treści. Znacznie lepiej opublikować krótszy film, który zostanie obejrzany do końca, niż dłuższe wideo, które ktoś przerwie w połowie i do niego nie wróci.

Jak połączyć kanał YT ze stroną internetową?

Promowanie filmów na YouTube może odbywać się poprzez Twoją stronę internetową. Podobnie możesz zachęcać do odwiedzin firmowej witryny na swoim kanale na YT. Istnieje na to wiele sposobów:

  • Linkuj do strony w opisie kanału i opisach filmów.
  • Umieszczaj odsyłacze do strony na ekranach startowych i końcowych wideo.
  • Stosuj na stronie ikonki odsyłające do mediów społecznościowych, w tym na YouTube.
  • Umieść link do kanału na YouTube w swojej stopce mailowej.
  • Wspomnij o swojej stronie w Q&A.
  • Twórz tematyczne playlisty z filmami i udostępniaj je w artykułach na blogu, na przykład jako rozwinięcie poruszanego tematu.
×
chevron-down