Wdrożenie i konfiguracja Google Analytics 4
Decyzje biznesowe dotyczące rozwoju strony lub sklepu internetowego najlepiej podejmować w oparciu o dane pochodzące z narzędzi analitycznych. Najpopularniejszym i powszechnie dostępnym jest Google Analytics 4. By móc korzystać z nieograniczonych możliwości analizy danych, powierz nam wdrożenie i konfigurację GA4, uwzględniającą również wymogi prawne (tzw. tryb consent mode).
Zapytaj o wdrożenie GA4
Do czego służy Google Analytics 4?
Google Analytics 4 to bezpłatne narzędzie, które służy do analizy danych dotyczących ruchu i zachowań użytkowników na stronach internetowych i aplikacjach. Dzięki niemu można dowiedzieć się między innymi, kto odwiedza nasz serwis (profil użytkownika), skąd przychodzą do nas użytkownicy (źródła ruchu), które podstrony najbardziej angażują klientów i konwertują. Do dyspozycji mamy rozbudowany interfejs raportowy i możliwość integracji z innymi usługami Google. GA4 pomaga ocenić skuteczność działań SEO, PPC, Social Media czy Content Marketingowych.
W czym może Ci pomóc Google Analytics 4?
Poprawne wdrożenie Google Analytics 4 da Ci dostęp do danych o zachowaniach, interakcjach i działaniach użytkowników na Twojej stronie lub w aplikacji. Dowiesz się m.in., jak użytkownicy wędrują po Twoim serwisie, skąd do Ciebie trafiają, czy klikają przyciski CTA, jakie artykuły blogowe ich interesują, czy porzucają koszyki zakupowe lub mają trudności z wypełnieniem formularza kontaktowego. GA4 może być dla Ciebie także źródłem informacji sprzedażowych - ocenisz wysokość przychodów, koszt pozyskania leada, współczynnik konwersji.
Kluczowe korzyści wdrożenia Google Analytics 4
- Skuteczność w podejmowaniu decyzji biznesowych - otrzymasz dostęp do statystyk dot. zachowań użytkowników, skuteczności kampanii, popularności produktów lub usług, co pozwoli Ci na podejmowanie decyzji opartych o dane, a nie intuicję.
- Oszczędność i efektywność w kampaniach marketingowych - z łatwością porównasz prowadzone kampanie i źródła ruchu, dzięki czemu będziesz mógł inwestować tylko w efektywne narzędzia promocji.
- Ocena KPI i pracy zespołu marketingowego - dzięki GA4 z łatwością zmierzysz, czy Twój zespół lub współpracujące agencje osiągają stawiane przed nimi cele.
- Pozyskiwanie danych zgodnie z RODO - Google Analytics 4 zwraca uwagę na prywatność użytkowników, a Ty w oczach klienta stajesz się wiarygodnym przedsiębiorcą.
Dlaczego warto powierzyć wdrożenie Google Analytics 4 Greenfields?
Etapy wdrożenia Google Analytics 4 w Greenfields
Podczas wdrożenia i konfiguracji Google Analytics 4 przejdziemy przez następujące działania:
W ramach konfiguracji GA4 dodatkowo:
- Założymy śledzenie wewnętrznej wyszukiwarki,
- Wykluczymy ruch typu SPAM, własny i deweloperski,
- Skontrolujemy model atrybucji,
- Ustawimy optymalny czas trwania sesji,
- Przygotujemy dedykowane raporty eksploracji,
- Wdrożymy e-commerce tracking (rekomendowany w przypadku sklepów internetowych),
- Przygotujemy dokumentację powykonawczą.
Kto odpowiada za wdrożenie Google Analytics 4?
W Greenfields za wdrożenie i konfigurację Google Analytics 4 odpowiadają doświadczeni analitycy. Nasi specjaliści mają szerokie kompetencje i duże doświadczenie w pracy z różnymi stronami internetowymi, technologiami, aplikacjami do zarządzania plikami cookies oraz systemami CMS.
Kolejne kroki po wdrożeniu Google Analytics 4
Po wdrożeniu i konfiguracji Google Analytics 4 możesz liczyć na nasze wsparcie w obszarze analityki internetowej. Chętnie przeszkolimy Cię z obsługi narzędzia, przygotujemy dodatkowe, niestandardowe raporty np. w Looker Studio, zajmiemy się optymalizacją współczynnika konwersji lub otoczymy Twoją stronę stałą opieką analityczną.
FAQ
Czy w ramach wdrożenia Google Analytics 4 przygotujecie niestandardowe raporty?
Zakres usługi dopasowujemy indywidualnie do potrzeb klienta. W ramach wdrożenia GA4 możemy przygotować dodatkowe raporty niestandardowe.
Czego potrzebuję, aby korzystać z Google Analytics 4?
Do obsługi Google Analytics potrzebujesz konta Google - za jego pomocą będziesz logować się do narzędzia.
Co to jest Google Tag Manager?
GTM to bezpłatne narzędzie autorstwa Google do zarządzania skryptami, z którego można korzystać do szybkiego i łatwego dodawania fragmentów kodu do witryny lub aplikacji. Google Tag Manager ułatwia wprowadzanie zmian na podstawie audytu GA, ograniczając pracę programistów.
Czego będziecie potrzebować, by wdrożyć GA4?
Dostępu do strony internetowej lub wsparcia Twojego programisty, który wdroży kod śledzący w odpowiednim miejscu w kodzie strony.
Jeśli nie korzystam z narzędzia do zarządzania plikami cookies, podczas wdrożenia GA4 polecicie mi jakąś aplikację?
Oczywiście. Google rekomenduje listę konkretnych dostawców, którzy wspierają poprawne działanie Consent Mode v2.