Kampanie Google Ads

Mierzysz wysoko i lubisz szybkie efekty swoich przedsięwzięć? Postaw na wzrost rozpoznawalności i rosnącą konwersję, podejmując współpracę z Greenfields przy tworzeniu kampanii Google Ads. Opanowaliśmy do perfekcji ten najpopularniejszy system reklamowy w sieci. Ty również możesz się o tym przekonać.

Napisz do nas

Czym jest Google Ads?

Reklama w Google Ads, dawniej znana jako kampanie Google AdWords skutecznie skupia uwagę odbiorców w różnych miejscach internetu. Reklamy Google Ads są doskonale wykalkulowane. Stworzona w Google Ads reklama może zostać dostosowana do określonej grupy odbiorców, na przykład ze względu na ich lokalizację, dane demograficzne czy wpisywane zapytania do wyszukiwarki Google. W kwestii takiej jak kampanie AdWords oferta jest wyjątkowo korzystna dla reklamodawców. Płacą oni dopiero za kliknięcie reklamy, a nie za jej wyświetlenie (wyjątek: rozliczenie za wyświetlenia).

Rodzaj reklam Google Ads

Tekstowe w wyszukiwarce – pierwsze i wciąż skuteczne kampanie AdWords to tzw. linki sponsorowane. Bazują na określonych słowach kluczowych i mogą zawierać dowolną treść zachęcającą do wejścia na stronę.
Banerowe w Google Display Network – to kilkadziesiąt formatów bannerów reklamowych, które możesz zapełnić własnymi grafikami. Reklamy mogą pojawiać się w różnych miejscach w sieci partnerskiej Google. Możesz tworzyć reklamy Google Ads kontekstowe (dopasowane do tematyki strony), wyświetlane na podstawie słów kluczowych, lokalizacji i wielu innych kryteriów.
Wideo w YouTube – filmy reklamowe mogą pojawiać się przed odtworzeniem wideo na Youtube (In-Stream), w trakcie oglądania filmu (YouTube Bumper Ads), podczas wyszukiwania (Discovery), a także na kilka innych sposobów.
Produktowe w Google Zakupy – rodzaj reklam Google Ads stworzony specjalnie dla sklepów internetowych. Wymaga konta w Google Merchant Center. Reklamy są wyświetlane w wyszukiwarce jako zdjęcie i cena produktu, które po kliknięciu przekierowują na stronę sklepu internetowego.
Kampanie lokalne – dla sklepów i usługodawców działających stacjonarnie. Kampania lokalna Google Ads udostępnia informacje na temat lokalizacji punktu, godzin ich otwarcia i inne dane zachęcające do wyboru.
Remarketing – to kampanie przypominające użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę, o możliwości sfinalizowania transakcji. Listy remarketingowe są niezwykle użyteczne do tworzenia kolejnych, skutecznych reklam.

 

Google Ads, a bezpłatne wyniki wyszukiwania

Kampanie Google Ads (wcześniej AdWords) wyświetlają się po wpisaniu zapytania z określoną frazą kluczową do wyszukiwarki Google. Mają priorytetową pozycję, ponieważ wyświetlają się u góry propozycji, będąc oznaczone jako płatne reklamy Google. Pod nimi znajdują się organiczne, wypozycjonowane wyniki wyszukiwania. Użytkownicy chętnie korzystają z wyników w postaci reklam Google Ads, jeśli odpowiadają one ich zainteresowaniom.

Czy Google Ads to forma reklamy dla mnie?

To nieprawda, że reklamy Google Ads są zarezerwowane wyłącznie dla firm dysponujących dużym budżetem na reklamę. Wszystko zależy od branży, w jakiej działasz, konkurencyjności jej fraz kluczowych i innych zmiennych. Nie masz pewności co do tego, czy kampanie Google Ads będą dla Ciebie opłacalne? Skontaktuj się z Greenfields. Doradzimy Ci najskuteczniejszy rodzaj kampanii dla Twojego biznesu.

Korzyści z działań Ads

Pełna kontrola nad budżetem – nie ma możliwości, by reklamy Google Ads okazały się dla Ciebie droższe niż ustaliliśmy.
Mierzalność efektów – dzięki profesjonalnym narzędziom jesteśmy w stanie przewidzieć, jakie rezultaty przyniesie Twoja kampania Google Ads.
Szybki zwrot kapitału – w przeciwieństwie do optymalizacji SEO Google Ads przynosi znacznie szybsze efekty. To świetne rozwiązanie, gdy startujesz ze stroną lub chcesz wspomóc swoje działania pozycjonerskie.
Wyższe przychody – kliknięcia Twoich reklam Google Ads przez użytkowników sieci bezpośrednio przekładają się sprzedaż lub leady, których potrzebujesz.
Wzrost rozpoznawalności – nawet nieklikane, ale wyświetlane w sieci reklamy Twojej marki zapadają w pamięci użytkownikom.
Bycie na bieżąco z marketingiem w sieci – Google Ads stale oferuje nowe rozwiązania i narzędzia, które pozwalają Ci być o krok przed konkurencją.
Pozostałe korzyści – konto w Google Ads często stymuluje inne działania udoskonalające Twoją stronę internetową. Poznajesz także nowe słowa kluczowe, na które warto się pozycjonować.

Co składa się na cenę kampanii?

Stworzona w Google Ads kampania jest bezpłatna. Koszt naliczany jest dopiero za kliknięcia reklamy lub oglądanie wideo. O cenie kampanii decyduje także konkurencyjność w danej branży lub wśród stosowanych fraz kluczowych. Im więcej firm z nich korzysta, tym wyższe stawki za kliknięcie. Co ważne, ustalasz limity kwot, po których osiągnięciu kampanie kończą się samoistnie.

Etapy kampanii Google Ads w Greenfields

Tworzenie i obsługiwanie kampanii w Google Ads to kompleksowa usługa naszej agencji, której proces dopasowujemy do Twoich potrzeb. Możemy od podstaw stworzyć i skonfigurować dla Ciebie konto w Google Ads. Pomożemy Ci w wyznaczaniu celów kampanii, tworzeniu materiałów reklamowych i optymalizacji reklam. W cenie otrzymujesz także tworzenie przez nas list remarketingowych oraz comiesięczne raporty wraz z analizą.

Jesteśmy Google Ads Partner

Zespół Greenfields uzyskał status oficjalnego partnera Google Ads. Jest on przyznawany agencjom, które udowodniły Google swoją skuteczność i dysponują wymaganym doświadczeniem. Google współpracuje z profesjonalistami, którzy potrafią obsługiwać niezbędne narzędzia Google Ads, znają się na doborze słów kluczowych i rozmieszczaniu reklam, bez tracenia czasu na błędy i przepalanie budżetów marketingowych.

FAQ

Kto jest właścicielem konta Google Ads?

Zawsze Ty. Jeżeli masz już konto w Google Ads, poprosimy Cię o dostęp do niego. Jeśli nie masz konta i nie chcesz zakładać go samodzielnie, założymy je za Ciebie i to Ty otrzymasz dostęp. Po zakończeniu współpracy przekażemy Ci również wszelkie dane administracyjne, co pozwoli Ci na dalsze korzystanie z konta bez utraty cennych danych.

Kiedy pojawiają się pierwsze wyniki?

W przypadku istniejącego konta w Google Ads i modyfikacji już aktywnej kampanii efekty widzimy już po kilku dniach. Nowe konto w Google Ads i nowe kampanie przynoszą rezultaty nieco później – w ciągu 2-4 tygodni. W tym czasie algorytmy Google zbierają dane na temat użytkowników, dostosowując do nich parametry wyświetlania kampanii i wypracowując najlepszą efektywność.

Ile musi wynosić budżet mojej kampanii?

Nie ma jednej, uniwersalnej kwoty, która określałaby minimalny budżet kampanii. Należy ustalić go wedle własnych możliwości, podając kwotę, jaką firma może przeznaczyć na reklamę. Wówczas przedstawimy Ci prognozowane wyniki za taki koszt. Jeśli budżet okaże się niewystarczający do realizacji Twoich celów, zaproponujemy wyższy, ale wciąż najniższy możliwy próg do ich spełnienia.

Jak raportowane są wyniki kampanii?

Współpracując z Greenfields, co miesiąc otrzymujesz szczegółowy raport z wynikami kampanii Google Ads. Uwzględnia on dane takie jak wyświetlenia, kliknięcia, CPC, CTR, przychody, konwersje czy źródła ruchu. Co ważne, nasze raporty zawierają także komentarze interpretujące dane, objaśniające zawiłe kwestie i proponujące dalsze rozwiązania.

Po ilu miesiącach można wyciągnąć wnioski?

Ocena efektywności danej kampanii w Google Ads zależy od budżetu, który został na nią przeznaczony. Im większa kwota, tym więcej danych potrzeba zgromadzić, a następnie przeanalizować. Z tego powodu pierwszy miesiąc kampanii w Google Ads zazwyczaj jest traktowany jako testowy. Miarodajne efekty zwykle można natomiast odnotować w ciągu 2-3 miesięcy od startu kampanii.

Dlaczego kampania powinna być długofalowa?

Algorytm Google Ads uczy się, jak najskuteczniej wyświetlać reklamy użytkownikom, by w nie klikali. Może przykładowo wybrać określoną porę dnia w danej lokalizacji, która wiąże się z najwyższą skutecznością reklamy. W tym celu Google Ads korzysta z historii kampanii, porównując zarejestrowane dane. Nieprzerywanie kampanii ma zatem duży wpływ na wynik jakości kampanii, a im wyższy wynik, tym niższy CPC (koszt kliknięcia reklamy).

Czym różni się kampania, grupa reklam i reklama?

Reklama w Google Ads to treść o charakterze marketingowym bezpośrednio widoczna dla użytkownika sieci. Może być to na przykład banner reklamowy, tekst albo wideo. Grupa reklam zawiera reklamy o tym samym rodzaju – przykładowo w obrębie tej samej grupy tworzy się różne bannery reklamowe i sprawdza ich skuteczność. Kampania z kolei zawiera co najmniej jedną grupę reklam – to ona pozwala na ustalanie budżetu czy harmonogramu wyświetlania.

Czy konkurencja może wyklikwiać moje reklamy?

Nie, Google Ads zabezpiecza swoich klientów przed tego rodzaju nieuczciwymi praktykami. Jeśli użytkownik kliknie tę samą reklamę 1-2 razy, Google przestaje ją wyświetlać. Nie sumuje także wielokrotnych kliknięć, na przykład otwierania tej samej reklamy w kolejnych oknach.

×
chevron-down