Audyt SXO

Czy to, co podoba się wyszukiwarce, odpowiada także jej użytkownikom? W teorii tak właśnie powinno być, jednak w praktyce nie zawsze to takie oczywiste. Z tego względu właściciele stron internetowych powinni pracować nie tylko nad optymalizacją witryny dla wyszukiwarek (SEO), ale również nad poprawą doświadczeń jej użytkowników (UX). Obie kwestie dotyczące stron internetowych analizuje audyt SXO, który możesz zamówić od Greenfields.

Zapytaj o audyt SXO

Czym jest audyt SXO?

Audyt SXO to ściśle analityczna praca, która poddaje ocenie liczne obszary strony internetowej. Wskazuje on elementy wymagające poprawy pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach oraz konwersji na stronie. Na tej podstawie przygotowywane są określone zalecenia optymalizacyjne. Dzięki profesjonalnie przeprowadzonemu audytowi SXO podniesiesz swoją pozycję w Google, a dodatkowo zwiększysz zyski z prowadzonych kampanii.

Jakie są elementy audytu SXO?

Obowiązkowy element każdego audytu SXO w Greenfields stanowi briefing z klientem. Podczas niego pragniemy poznać Twoje oczekiwania, doświadczenia oraz cele, które chcesz osiągnąć. Wiemy, że to klient jest specjalistą od swojego biznesu i to dzięki briefingowi możemy poznać go jak najlepiej odpowiednio dopasowując nasze działania do danej branży, klientów i konkurencji.

W następnych krokach przechodzimy do właściwego audytu SXO, czyli analizy technicznej parametrów strony takich jak:

  • kod,
  • adresy URL,
  • metatagi,
  • czas ładowania,
  • nawigacja,
  • treści na stronie,
  • bezpieczeństwo,
  • linkowanie,
  • layout i kolorystyka,
  • dostępność na urządzeniach mobilnych,
  • zastosowanie call to action.

Część z nich analizowana jest na podstawie standaryzowanych wytycznych, takich jak Parametry Core Web Witals.

Dlaczego SXO jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej?

W przypadku indeksowania stron internetowych wyszukiwarka Google stawia coraz większy nacisk na kwestie UX (user experience). Witryny przyjazne użytkownikom osiągają znacznie lepsze pozycje w wyszukiwarkach. Warto pamiętać także o tym, że doświadczenia wynikające z korzystania z określonego serwisu decydują także o tym, czy osoba, która trafiła na stronę, pozostanie na niej i sfinalizuje transakcję. Jeżeli witryna nie spełni oczekiwań, użytkownik może skorzystać z innych stron proponowanych w wynikach wyszukiwania.

Dla kogo jest audyt SXO i kiedy go wykonać?

 

Audyt SXO polecamy wszystkim właścicielom stron internetowych, ale szczególnie w trzech przypadkach stanowi on wręcz obowiązkowy element strategii pozycjonowania. To:

  • Sklepy internetowe – SXO zwiększa ruch organiczny, a także napędza sprzedaż. Dzięki zmianom optymalizacyjnym można osiągnąć zamierzone cele, na przykład zwiększyć liczbę transakcji czy podnieść wartość koszyka przy zamówieniu.
  • Usługodawcy – za sprawą optymalizacji SXO strona może generować więcej leadów, takich jak wiadomości kontaktowe lub telefony z zapytaniami o ofertę.
  • Serwisy zasięgowe (na przykład informacyjne) – dla tych witryn kluczowy cel to jak najdłuższe utrzymanie użytkownika na stronie. Dzięki SXO m

Korzyści audytu SXO

  • Pełen obraz jakości strony – kompleksowa wiedza na temat tego, w jakich kwestiach Twoja witryna wymaga poprawy.
  • Większy ruch organiczny – wyższa pozycja w Google umożliwia zdobywanie nowych klientów realnie zainteresowanych Twoją ofertą.
  • Dłuższy czas sesji – przyjazna użytkownikowi witryna zachęca do pozostania na stronie.
  • Wzrost sesji powrotnych – ci sami, lojalni użytkownicy wracają na stronę.
  • Rosnąca konwersja – dzięki intuicyjnej nawigacji i elementom CTA użytkownicy strony wykonują pożądane przez Ciebie działania.
  • Nowe informacje na temat użytkowników – możesz szerzej analizować ich preferencje, na przykład dotyczące Twojego asortymentu.
  • Niższe ryzyko awarii – sprawnie działający serwis jest w mniejszym stopniu narażony na nagłe, nieprzewidziane błędy.
  • Oszczędność czasu i środków – agencja SXO daje możliwość korzystania z kompleksowych usług, zrzeszając szerokie grono specjalistów.

Doświadczenie Greenfields w audytowaniu stron internetowych

Audyty SXO to nasza specjalność – praca, jaką wykonujemy na co dzień. Dysponujemy szeroką, stale aktualizowaną wiedzą i profesjonalnymi narzędziami, których potencjał potrafimy maksymalnie wykorzystać. Dzięki rozbudowanej analizie SXO rekomendujemy naszym klientom skuteczne zmiany optymalizacyjne. Na poparcie naszej efektywności posiadamy udokumentowane efekty.

Sprawdź nasze referencje

Ile trwa audyt SXO i od czego zależy?

Czas trwania audytu SXO wynika z wielu kwestii, które należy wziąć pod uwagę. To przede wszystkim rodzaj strony internetowej, liczba jej podstron, a także branża, w jakiej działa marka i jej konkurencja. Im większy serwis, tym dłużej trwa jego audyt. W Greenfields przeprowadzamy analizy SXO małych witryn w czasie 14 dni roboczych. W przypadku większych stron internetowych przewidywany czas audytów ustalamy osobiście z klientami.

Ile kosztuje audyt SXO?

Podobnie jak czas trwania audytu również jego koszt może być zróżnicowany. Zależnie od branży biznesu, jakiego dotyczy strona, strategia optymalizacyjna SXO jest zupełnie inna. Profesjonalny audyt wiąże się zatem z indywidualnie przeprowadzaną wyceną. Tylko w ten sposób możesz mieć pewność, że przypadek Twojej witryny jest rozpatrywany z pełną uwagą i zaangażowaniem. Podejmując współpracę z Greenfields, możesz liczyć na bezpłatną wycenę audytu. Zapraszamy do kontaktu.

FAQ

Co po wykonanym audycie?

Chociaż chętnie podejmujemy długoterminową współpracę z klientami, którzy zamówili u nas audyty, nie wywieramy pod tym względem żadnej presji. Audyt SXO w Greenfields stanowi samodzielny produkt i to od Ciebie zależy, na jakich zasadach skorzystasz z naszych zaleceń optymalizacyjnych. Możesz wdrożyć je samodzielnie, zatrudniając specjalistów na własną rękę, lub skorzystać z pracy naszych fachowców.

Czy mogę przeprowadzić prosty audyt SXO na własną rękę?

Teoretycznie tak. Możesz wykupić dostęp do niezbędnych narzędzi i postępować według ich instrukcji obsługi, jednak audyt SXO wymaga także szerokiej wiedzy z różnych dziedzin: SEO, UX i konwersji. Pozyskane dane trzeba potrafić interpretować. W agencji odpowiadają za to specjaliści, którzy kształcili się w określonej tematyce i zdobyli w niej bogate doświadczenie. Warto zatem korzystać z usług profesjonalistów.

Czym audyt SXO różni się od standardowego audytu SEO?

Audyt SXO to analiza strony internetowej pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek dodatkowo poszerzona o analizę wrażeń przeciętnego użytkownika korzystającego z witryny. Oprócz analizowania czynników dodatnio wpływających na indeksowanie strony w Google, na przykład jej nasycenia frazami kluczowymi, brane są także pod uwagę aspekty ważne z perspektywy użytkownika: czytelna nawigacja na stronie, czas ładowania określonych podstron czy bezpieczeństwo dokonywania transakcji.

×
chevron-down