Kampanie Facebook Ads i Instagram Ads
W sieci trudno o lepsze miejsce na reklamę niż media społecznościowe. Wśród nich od lat najwyższą pozycję zajmuje Facebook oraz Instagram. Każdego miesiąca platformy te odwiedza ponad 2 miliardy użytkowników! Podejmij współpracę z Greenfields, aby maksymalnie wykorzystać potencjał Facebooka i Instagrama. Poprowadzimy dla Ciebie profesjonalne kampanie Facebook Ads i Instagram Ads.
Napisz do nas
Reklamy Facebook Ads
Facebook Ads to płatne treści, które wyświetlają się użytkownikom w trakcie przeglądania platformy społecznościowej. Zależnie od konfiguracji reklama Facebook Ads może pojawiać się w różnych miejscach tego serwisu, na przykład w aktualnościach, relacjach albo proponowanych filmach. Chociaż reklamy Facebook Ads przykuwają wzrok, nie wzbudzają one niechęci wśród odbiorców. Wynika to z dopasowania treści do użytkowników Facebooka, którzy wykazują zainteresowanie daną tematyką.
Co wchodzi w skład Facebook Ads?
Za pomocą usługi Facebook Ads można tworzyć nie tylko kampanie reklamowe na Facebooku. Amerykański konglomerat technologiczny Meta Platforms Inc. posiada także Instagram, Messenger i WhatsApp. Dzięki temu Twoje reklamy mogą wyświetlać się między innymi w sekcji eksploruj na Instagramie oraz w skrzynkach odbiorczych wspomnianych wyżej komunikatorów.
Rodzaje reklam w sieci Facebook Ads
Czy Facebook Ads i Instagram Ads to forma reklamy dla mnie?
Media społecznościowe to prawdziwa skarbnica użytkowników, którzy stanowią potencjalnych klientów Twojej firmy. Większość użytkowników Facebooka czy Instagrama odwiedza te platformy każdego dnia, a nawet kilka razy dziennie. Algorytm Facebook Ads analizuje ich preferencje, dzięki czemu jak najskuteczniej dopasowuje osoby zainteresowane Twoją ofertą. Jeśli zatem pragniesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów albo usług poprzez sieć, jak najbardziej polecamy korzystanie z kampanii reklamowych na Facebooku.
Jakie cele biznesowe mogę realizować?
W kwestii takiej jak kampania reklamowa Facebook dysponuje wyjątkowo zaawansowanym algorytmem, który pozwala na osiąganie rozmaitych celów biznesowych, takich jak:
- Ruch: reklama przekierowuje użytkowników do wybranego przez Ciebie miejsca, na przykład na Twoją stronę internetową.
- Wyświetlenia: są szczególnie istotne w przypadku reklam w formie wideo, które mają być oglądane przez użytkowników w całości.
- Rozpoznawalność: osoby wyświetlające Twoje reklamy stopniowo zaznajamiają się z identyfikacją wizualną i ofertą marki.
- Zasięg: chcesz trafić do jak najszerszego grona odbiorców? Ten cel pomoże Ci pozyskać nowych, potencjalnych klientów.
- Konwersja: reklama na Facebooku może nakłaniać użytkowników do konkretnego działania, na przykład rejestracji na stronie, wypełnienia formularza czy subskrypcji newslettera.
- Instalacja aplikacji: tę konwersję dopasowano konkretnie do instalowania aplikacji.
- Kontakty: możesz zbierać dane na temat użytkowników odwiedzających Twoją stronę. W ten sposób poznasz między innymi ich adresy mailowe, numery telefonów czy miasto zamieszkania.
- Aktywność: dzięki reklamie o takim celu zwiększysz liczbę reakcji i komentarzy pod postami Twojej marki na Facebooku.
- Sprzedaż: za pomocą specjalnych narzędzi możesz wyświetlać użytkownikom katalogi produktów, które wcześniej przeglądali oni na Twojej stronie.
- Wiadomości: jeśli priorytetem jest dla Ciebie kontakt z klientem poprzez Messengera, możesz informować o swoich produktach i usługach właśnie przez ten komunikator.
Korzyści z działań Ads
Zalety korzystania z Facebook Ads poniekąd zawierają się w celach biznesowych tego systemu reklam. Wśród głównych atutów kampanii reklamowych na Facebooku warto wyszczególnić:
Co składa się na cenę kampanii?
Sama reklama na Facebooku czy Instagramie ma koszt ustalany na podstawie Twoich własnych możliwości finansowych. Elastyczny budżet gwarantuje, że nigdy nie przepłacisz za tę usługę. Warto jednak przeznaczyć część środków na wsparcie certyfikowanych specjalistów. Podejmując współpracę z Greenfields, nie musisz samodzielnie rozwikływać meandrów działania Facebooka. Opracujemy dla Ciebie unikalną strategię, która pozwoli Ci osiągnąć wymarzone cele na tej platformie społecznościowej.
Etapy kampanii Facebook Ads w Greenfields
Kampanie reklamowe na Facebooku / Instagramie stanowią kompleksową usługę Greenfields, która przebiega według określonego poniżej schematu:
FAQ
Kto jest właścicielem konta reklamowego Facebook Ads?
Ty – w każdym przypadku. Prosimy o dostęp do kont reklamowych klientów, którzy już je posiadają. Możemy tworzyć także nowe konta, udostępniając do nich dostęp naszym klientom. Jeśli w przyszłości zakończymy współpracę, otrzymasz dostęp do swojego konta reklamowego na wyłączność. Dzięki temu nie stracisz cennych danych.
Kiedy pojawiają się pierwsze wyniki?
Atutem korzystania z Facebook Ads jest możliwość szacowania wyników jeszcze przed startem kampanii. Miej jednak na uwadze, że takie prognozy nie zawsze się sprawdzają, co wynika z wielu zmiennych. O wynikach Twojej kampanii możemy informować Cię na bieżąco. Raz w miesiącu otrzymasz od nas także pełne statystyki za wskazany okres wraz z naszym omówieniem.
Ile musi wynosić budżet mojej kampanii?
Niestety, nie ma idealnego budżetu o jednakowej wartości, który od każdej marki wymaga kampania Facebook Ads. Wbrew pozorom jednak do odnoszenia sukcesów reklamowych na Facebooku czy Instagramie nie musisz dysponować gigantycznymi środkami. Jeśli chcesz przekonać się, o jakich kwotach dokładnie mowa, chętnie przeprowadzimy dla Ciebie specjalny audyt Facebook Ads.
Jak raportowane są wyniki kampanii?
Stawiamy na systematyczność, dlatego nasze raporty przedstawiamy Ci regularne, co miesiąc. Dane zawierają zarówno wyniki, jak i nasze wnioski. Jeśli współpracujemy dłuższy czas, porównujemy również poprzednie wyniki z bieżącymi.
Po ilu miesiącach można wyciągać wnioski?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od Twojej branży, budżetu kampanii oraz ilości generowanych przez nią danych. Z pewnością małe budżety pozwalają na szybsze wyciąganie wniosków od dużych kampanii, w przypadku których dla oceny skuteczności kluczowych jest nawet kilka miesięcy.
Dlaczego kampania powinna być długofalowa?
Chociaż w głównej mierze to od specjalistów Greenfields zależy skuteczność Twoich reklam na Facebooku, nie możemy zapominać także o algorytmach Facebook Ads. Nic tak nie udaremnia ich pracy jak przerywanie kampanii w kluczowych momentach.
Czym jest kampania, zestaw reklam, reklama?
Struktura reklam na Facebooku jest hierarchiczna i składa się z trzech poziomów. Żeby na platformie takiej jak Facebook reklama wystartowała, najpierw musisz stworzyć kampanię. To w niej określany jest cel reklamowy. Następnie konieczne jest stworzenie zestawu reklam, w którym tworzy się grupy odbiorców, harmonogramy i budżet, a także ustala sposób wyświetlania. Reklama jest tym, co widzą Twoi odbiorcy, na przykład obrazem albo filmem w ramach danego zestawu reklam.