Wizytówki Google dla sieci agentów leasingowych – popularne błędy, które odbierają Ci klientów

Potencjalni klienci najczęściej poszukują ofert leasingu w internecie. Zwykle robią to lokalnie – chcą znaleźć agenta leasingowego w swoim mieście – więc wpisują w wyszukiwarkę rodzaj leasingu i nazwę miasta. Chcąc znaleźć najlepszą propozycję dla siebie, spośród wyświetlonych wizytówek wybierają do przejrzenia te, które wydają im się najbardziej atrakcyjne i wiarygodne. Jak profile Google mogą pomóc sieci agentów leasingowych w dotarciu do klientów? Jakie błędy mogą sprawić, że będzie to trudniejsze?

 

Spis treści:

 

Słaba widoczność profili Google

Ponieważ Google dość restrykcyjnie podchodzi do treści o tematyce finansowej czy medycznej, to branża leasingowa nie należy do najłatwiejszych, jeśli chodzi o prowadzenie profili Google Business Profile. Jednak mimo to, dzięki odpowiedniej optymalizacji, można pozyskać wielu klientów. Aby było to możliwe, wizytówka firmy musi być na wystarczająco wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania – wówczas będzie na tyle widoczna, aby potencjalny klient ją dostrzegł.

W staraniach o wysoką pozycję ważna jest:

  • optymalna nazwa z frazami kluczowymi,
  • odpowiednio dobrana kategoria firmy,
  • poprawna integracja wizytówki ze stroną internetową.

Ważne jest, aby zadbać o powtarzalność informacji takich jak adres, dane kontaktowe oraz odpowiednie treści na stronie, do której linkuje wizytówka.

 

Mała liczba treściwych opinii

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na widoczność i wiarygodność wizytówki na Mapach Google są opinie. Z naszych doświadczeń wynika, że niemal każdy użytkownik szukający lokalnych usług lub produktów czyta opinie, zanim zdecyduje się na przejście na stronę internetową lub kontakt z firmą. Dlatego niezwykle istotne jest zbieranie pozytywnych recenzji oraz odpowiednie reagowanie na te negatywne.

 

Ignorowanie spamu na Mapach

Wizytówki Google są dość popularne wśród indywidualnych agentów leasingowych, przez co mogą być oni silną konkurencją dla dużych marek. Agenci i mniejsze firmy często stosują spamerskie praktyki, które powodują, że ich profile są wyżej na liście wyników wyszukiwania na Mapach Google. Stosują m.in. przeoptymalizowane nazwy z wieloma frazami kluczowymi czy tworzą fałszywe wizytówki w danym mieście, które są nastawione na zbieranie jak największego ruchu i odbieranie go prawdziwym firmom. Zdarza się, że agenci będący częścią większej grupy rywalizują w ten sposób z własną marką. To efekt braku centralnego zarządzania siecią i pozostawienia działań marketingowych bez opieki.

Ze spamem można sobie jednak poradzić. Google umożliwia każdemu użytkownikowi zgłaszanie i poprawianie takich wizytówek. Publikowanie zmian pomaga poprawnie zoptymalizowanym wizytówkom lepiej się pozycjonować. Na pewno nie warto samemu stosować spamerskich praktyk. Takie działania nie dość, że nie wyglądają profesjonalnie, to jeszcze mogą w każdej chwili zostać zgłoszone do Google.

 

Brak regularnej publikacji treści

Regularna publikacja wpisów w wizytówce Google, tworzenie opisów usług, ofert, linkowanie sekcji produktów pomaga internautom zapoznać się z ofertą firmy. Aktualne treści wpływają pozytywnie na zasięg wizytówki i jej pozycję na Mapach Google. Wysokiej jakości treści, uzupełnione o skuteczne grafiki odgrywają więc ważną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów. Niektóre sieci leasingowe rezygnując z regularnej publikacji wpisów, nie wykorzystują w pełni potencjału wizytówek Google.

Dowiedz się, jak sprzedawać więcej dzięki regularnie dodawanym wpisom na profilach Google Business Profile!

 

Niespójny wizerunek marki

Problem ze spójnością wizerunku marki sieci leasingowych na Mapach Google wynika najczęściej z braku optymalizacji różnych firmowych profili lub pozostawienie ich obsługi poszczególnym agentom. Na wizerunek marki w największym stopniu wpływa aspekt graficzny. Problemem będą więc wizytówki bez logo lub z logo nieprawidłowo sformatowanym albo niewidocznym, profile bez dodanej okładki, z nieodpowiednio dobranymi zdjęciami. Zamiast dobrej jakości zdjęcia siedziby na Mapach Google często pojawia się nieaktualny widok ze Street View, co nie tylko źle wpływa na postrzeganie marki, ale może być też problematyczne dla klientów próbujących trafić do siedziby firmy.

 

wizytówki google business profile - jak je prowadzić dla sieci leasingowych

Czego unikać na Profilach Google?

 

Podsumowanie

Prowadzenie wizytówek na Mapach Google dla sieci agentów leasingowych może stanowić pewne wyzwanie, ale dobrze prowadzone profile mają duży potencjał, jeśli chodzi o możliwość przyciągnięcia nowych klientów. Ważne, aby działania prowadzić centralnie i nie popełniać błędów, które mogą obniżyć ich skuteczność.
Wiemy, jakie działania stosować, aby wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak pozycjonować wizytówki Google!

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Identyfikacja wizualna i zdjęcia w Google Moja Firma jako słaby punkt sieci franczyzowych

    Jednym z najbardziej istotnych narzędzi służących kreowaniu wizerunku firmy czy marki jest identyfikacja wizualna – wie o tym każdy marketer. Dlaczego więc na Mapach Google roi się od profili, na których nie uświadczymy poprawnie wdrożonych elementów identyfikacji wizualnej marki, za to z pewnością natkniemy się na słabej jakości zdjęcia dodane przez klientów? Niestety, wiele wizytówek dużych sieci, zamiast zapraszać użytkowników do wizyty w lokalu albo na stronie internetowej, odstrasza wyglądem.
    Jeśli chcesz, aby twoje wizytówki Google zaczęły sprzedawać, zacznij od uporządkowania ich wizualnego aspektu i zarządzaj nimi na poziomie centralnym, zamiast pozostawiać tę kwestię franczyzobiorcom.

     

    Spis treści:

     

    Logo firmy i okładka na profilach Google to podstawa dla dużych sieci

    Kluczowym elementem identyfikacji wizualnej jest logo. W przypadku wizytówki Google aktualne i dobrze sformatowane logo jest również bardzo ważne. Tymczasem wiele firm zapomina o dodaniu go do wizytówki lub robi to niepoprawnie. Szczególnie nieprofesjonalnie wygląda logo dodane w złej jakości lub przycięte, lub takie, które nie było zaktualizowane od kilku lat, mimo że identyfikacja wizualna dawno temu się zmieniła. Duże marki i sieci powinny być łatwo rozpoznawalne. Użytkownik, który szuka w internecie informacji o konkretnym lokalu, produktach czy usługach, nie może mieć wątpliwości, że profil, na który natknął się na Mapach Google, jest aktualny, a miejsce rzeczywiście funkcjonuje.

     

    jak dobrze wdrożyć logo na wizytówce google moja firma

    Przykłady dobrze i źle wdrożonego logo na profilach Google Moja Firma

     

    Równie ważnym elementem profilu Google jest okładka. Jeśli nie ustawisz własnej grafiki lub zdjęcia, Google umieści tam zdjęcie dodane przez klienta (niekonieczne najwyższej jakości) lub widok ze Street View. Ta ostatnia sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że obrazy Street View są aktualizowane raz na kilka lat, więc jeśli lokal mieści się w nowo powstałym budynku, widok może przedstawiać budowę lub puste pole. Tymczasem okładka to idealne miejsce, aby zaprezentować aktualną ofertę lub promocję, zdjęcie przytulnego wnętrza, apetycznej potrawy z menu lub zespół.

     

    Nieaktualne grafiki i zdjęcia w wizytówkach Google Moja Firma

    Prowadząc wizytówki Google Moja Firma dla sieci lokali, nie wolno zapominać o regularnej aktualizacji dodawanych zdjęć i grafik. Chodzi zarówno o te prezentujące oferty promocyjne czy czasowe obniżki, jak i te przedstawiające wnętrze placówki, które dziś może wyglądać zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Nowe grafiki powinny pojawiać się regularnie w postach i zastępować te już nieaktualne. Należy także czuwać nad tym, aby wszystkie zdjęcia były odpowiedniej jakości i były właściwie wykadrowane. Klient musi widzieć, że wizytówka jest aktualna i prowadzona z dbałością o najważniejsze informacje — a to także skraca klientowi drogę do sprawdzenia oferty czy dokonania zakupy.

     

    Niepochlebne zdjęcia od klientów – czy mogą zagrozić wizytówce GMB?

    Innym problemem są niepochlebne lub nieatrakcyjne zdjęcia dodawane przez klientów. Nie można się przed nimi uchronić, ale można mieć nad nimi kontrolę. Zdjęcia od klientów, których nie chcesz widzieć w wizytówce, możesz zgłosić. Wymaga to sporo pracy i kontaktu ze wsparciem Google, ale ich usunięcie jest możliwe. Jest też konieczne, podobnie jak dodawanie własnych atrakcyjnych grafik i zdjęć, jeśli zależy ci, aby prowadzona przez Ciebie wizytówka Google Business Profile (dawniej Google My Business) zachęcała klientów do odwiedzin w lokalu czy choćby wejścia na stronę internetową.

     

    Podsumowanie

    Zarządzanie wizytówkami sieci placówek jest wyzwaniem, zwłaszcza w przypadku ich warstwy wizualnej. Przygotowanie profesjonalnych i skutecznych grafik może wykraczać poza kompetencje wielu franczyzobiorców, którzy mają wiele innych obowiązków. Warto zatem robić to centralnie i przemyśleć powierzenie prowadzenia profili Google Moja Firma agencji, która się w tym specjalizuje. W Greenfields mamy wiedzę i doświadczenie, aby pomóc ci w tym wyzwaniu. Zapraszamy do kontaktu.

    Wiesz już o nowej funkcji od Google, która będzie przełomowa dla sieci restauracji? Przeczytaj: Google Food Ordering – nowa, przełomowa funkcja w wizytówkach GMB dla restauracji

     

    Autor: Redakcja Greenfields

    Szybki kontakt z nami

      Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Jak sprzedawać więcej dzięki wpisom na profilach Google Business Profile?

      Choć wizytówki Google Business Profile (dawniej Google My Business) to doskonałe narzędzie promocyjne, wiele z nich to tylko puste pinezki na mapach. Nie zawierają żadnych wpisów ani atrakcyjnych treści, które mogłyby być skuteczną zachętą dla użytkowników do zapoznania się z ofertą firmy, wejścia na stronę czy złożenia zamówienia. Internauci, szukając produktów czy usług, znacznie częściej wybierają uzupełnione profile, które dzięki aktualnym wpisom wyglądają wiarygodniej niż konkurencja z pustą wizytówką. związane jest pozycjonowanie na długi ogon.

       

      Spis treści:

       

      Posty w Google My Business: ich brak, to stracona szansa

      Aby wizytówka Google Moja Firma była atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, warto skupić się na czymś więcej niż tylko informacje kontaktowe i profilowe zdjęcie. Google udostępnia właścicielom wizytówek rozbudowane narzędzie do tworzenia wpisów. Do dyspozycji jest możliwość publikacji Ofert, Wydarzeń i Nowości. Prowadząc konto sieci restauracji, sklepów czy placówek bankowych, warto korzystać z nich regularnie i informować klientów o aktualnych promocjach, nowych produktach czy ważnych momentach w życiu firmy. W końcu każdego dnia wizytówki Google są przeglądane przez dziesiątki tysięcy użytkowników, którzy sami szukają informacji o firmie – Google Business Profile daje narzędzia, aby do nich dotrzeć.
      Mimo że takie marki jak IKEA czy Pasibus dostrzegają już potencjał pozycjonowania na Mapach Google, nadal wiele dużych sieci pomija w swoich działaniach kwestię postów w Google Moja Firma. Pora to zmienić!

       

      jak dodawać wpisy na google moja firma

      Przykłady wpisów na profilach Google Business Profile (dawniej Google My Business)

       

      Zastanawiasz się jak skutecznie zwiększyć ilość telefonów do Twojej firmy dzięki profilom GMB? Skontaktuj się z nami!

       

      Jak sprawnie zaplanować publikację wpisów dla całej sieci i zacząć sprzedawać?

      W jednym z poprzednich postów pisaliśmy o tym, jak ważne jest – i dlaczego – centralne zarządzanie wizytówkami sieci franczyzowej. Dotyczy to każdej sieci – restauracji, placówek medycznych, instytucji finansowych czy sklepów. Pierwszym krokiem będzie zatem upewnienie się, że masz dostęp do wszystkich wizytówek sieci. Należy zadbać o właściwą optymalizację wszystkich profili: ustawienie prawidłowej lokalizacji, adresów, danych kontaktowych, linku do strony internetowej, zdjęcia profilowego.
      Gdy wizytówki będą już poprawnie zoptymalizowane, można zaplanować masowe publikowanie postów. Aby to zrobić, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki jest cel działań w Google Moja Firma: zwiększenie liczby wejść na stronę, telefonów, a może zamówień złożonych online. Trzeba także zastanowić się, jaki konkretnie produkt, usługę czy ofertę, najlepiej promować.

      Treść wpisu powinna być prosta i zachęcać czytelnika, do wykonania akcji, na której ci zależy. Ważna dla przyciągnięcia uwagi użytkownika jest atrakcyjna grafika zamieszczona we wpisie. Wygodnym rozwiązaniem w przypadku zarządzania profilami sieci franczyzowej będzie masowa publikacja postów w wizytówkach wszystkich lokali. Czy jest narzędzie do masowej publikacji wpisów na wizytówkach Google? W sieci jest kilka narzędzi, które to umożliwiają na zasadzie subskrypcji. Można też skorzystać z usług agencji marketingowej specjalizującej się w promocji w Google Moja Firma, która zajmie się tym za Ciebie.

       

      Czy warto dodawać różne wpisy na profilach różnych placówek?

      Oczywiście, jeśli oferta firmy w różnych lokalizacjach znacznie się różni, warto podzielić placówki na grupy i w ich obrębie publikować posty o konkretnej treści. Można także przygotować różne wpisy dla każdej placówki. Jeśli chcesz podkreślić lokalny aspekt poszczególnych punktów sieci, możesz dodatkowo wyróżnić wpisy na każdej wizytówce.
      Prowadząc działania promocyjne z użyciem profili Google Business Profile dla sieci placówek, punktem wyjścia jest centralne zarządzanie tym obszarem i skupienie administrowania poszczególnymi profilami w jednych rękach. Prace powinny być koordynowane przez doświadczoną osobę, która wie, jakie są cele tych działań i umie je prowadzić. W przeciwnym razie może okazać się, że wizytówki nie będą poprawnie dodane, posty nie będą pojawiały się regularnie, a błędy i aktualizacje Google nie zostaną w porę wychwycone, co może skutkować nawet blokadą wizytówki.

       

      Podsumowanie

      Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną za marketing sieci placówek czy lokali i chcesz dowiedzieć się więcej na temat potencjału, jaki drzemie w wizytówkach Google My Business, zapraszamy do lektury innych artykułów na blogu lub do kontaktu z nami. Z przyjemnością podzielimy się naszym doświadczeniem i wiedzą.

       

      Autor: Redakcja Greenfields

      Szybki kontakt z nami

        Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

        Nowe uzasadnienie w wizytówkach Google

        Uzasadnienia lub justyfikacje (z ang. „justifications”) w Google Moja Firma to specjalne oznaczenie, które pojawia się w wynikach lokalnych na zapytania o produkty lub usługi, wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników. Pojawia się ono tuż pod godzinami otwarcia i telefonem danej wizytówki oraz składa się z odpowiedniej ikony oraz cytatu wyszukiwanej lub podobnej, proponowanej przez Google frazy.

         

        Spis treści:

         

        Nowe uzasadnienie „Seen by shoppers”

        Od kilku dni użytkownicy ze Stanów zgłaszają na Twitterze, że pojawił się nowy rodzaj justyfikacji z podpisem „Kupujący widzieli” (z ang. „Seen by shoppers”) przy zapytaniach produktowych. To nowe, już 8 oznaczenie, które Google zamieszcza przy lokalnych zapytaniach. Pozostałe uzasadnienia, które możemy zobaczyć to między innymi cytowanie fraz z opinii klientów, ze wpisów (postów) dodawanych przez właścicieli firmy, „Propozycje z menu”, „Na ich stronie” czy też „Można tu kupić”.

         

        Justyfikacja „Kupujący tu widzieli” w lokalnych wynikach

        Justyfikacja „Kupujący widzieli” w lokalnych wynikach

         

        Sprawdziliśmy, jak sytuacja wygląda w Polsce i nowe oznaczenie jest dostępne także u nas, niestety nie udało się na razie znaleźć przykładu tej justyfikacji, w którymś ze sklepów na terenie naszego kraju. W każdym razie działa i to bardzo dobry znak.

        Dlaczego to tak ważne z perspektywy Właściciela firmy?

        • Justyfikacja informuje użytkowników, że poszukiwany przez nich produkt jest dostępny w naszym sklepie.
        • Ma wpływ na większą ilość przejść na stronę internetową, wizyt w fizycznej lokalizacji czy liczbę wykonanych telefonów.
        • Przykuwa wzrok i zwiększa widoczność wizytówki w lokalnych wynikach wyszukiwania.

        Korzyści płynących z tego jest na pewno więcej. Ale jaką kontrolę można mieć nad pojawiającymi się justyfikacjami?

         

        Jak uruchomić uzasadnienia w Google Moja Firma?

        Teoretycznie Google dąży do maksymalnej automatyzacji wielu elementów wizytówek, a justyfikacje są jednym z nich. Właściciel wizytówki jednak ma w pewnym zakresie wpływ na to, jakie frazy (produkty) mogą pojawiać się w propozycjach. Oto kilka sposobów:

         

        Regularne posty

        Tak, frazy używane w treści wpisów mają znaczenie. Odpowiednio dobrane i wkomponowane w treść wpisu, mają szansę wyświetlić się użytkownikowi, który szuka danego produktu lub usługi w okolicy. Co ciekawe, gdy użytkownik kliknie taką wizytówkę, zobaczy tzw. propozycje na podstawie wyszukiwanej frazy oraz pytania klientów na profilu, które dotyczyły tego samego tematu. Trzeba jednak pamiętać, żeby zachować umiar, a same posty posiadały także atrakcyjną grafikę i były publikowane regularnie. Przeczytaj więcej o postach w Google Moja Firma.

         

        cytat z wpisu justyfikacja google moja firma

        Cytowanie treści wpisu

         

        Pozycjonowanie strony

        Na pojawiające się justyfikacje wpływ ma też SEO na podłączonej stronie, a oznaczenie „Na ich stronie” to jedno z najczęściej pojawiających się uzasadnień, które Google wyświetla w wynikach. Jeśli w przypadku Twojej wizytówki to oznaczenie nie wyświetla się, warto „przeaudytować” działania na GMB oraz rozważyć pozycjonowanie strony.

         

        justyfikacja na ich stronie w wynikach wyszukiwania gmb

        Justyfikacja „Na ich stronie” w wynikach wyszukiwania

         

        Regularne zbieranie opinii

        Opinie są niezwykle ważne w pozycjonowaniu wizytówek Google i w justyfikacjach. Recenzje wystawiane przez zadowolonych klientów zwiększają wiarygodność firmy i mają wpływ na to, jakich fraz dotyczą justyfikacje. Mogą to być uzasadnienia dotyczące na przykład wykonywanych usług, czy też „wysokiej jakości obsługi” lub „niskich cen”.

        Dodatkowo, opinie wystawiane na wizytówkach dla restauracji, w których recenzowane jest konkretne danie powodują wyświetlanie się justyfikacji „Propozycje z menu”.

         

        menu i opinie justyfikacja google moja firma

        Cytowanie treści opinii i justyfikacja „Propozycje z menu

         

        Kluczem do uzyskania takiego efektu, jak te zaprezentowane powyżej, jest pozycjonowanie wizytówek i regularność.

         

        Dlaczego o tym mówimy?

        Każda, nawet z pozoru kosmetyczna zmiana może dać wymierne efekty w postaci większej liczby zamówień, odwiedzin w lokalu czy połączeń telefonicznych od klientów. Wizytówki Google coraz częściej wybierane są przez osoby poszukujące nie tylko lokalnych usług i produktów. Zadbanie także o ten obszar, na pewno pomoże zwiększyć widoczność Twojej firmy i poprawić wyniki.

        Chcesz uzyskać audyt i wskazówki, jak efektywnie pozycjonować wizytówkę Google? Napisz do nas, korzystając z poniższego formularza.

         

        Autor: Maciej Miklaszewski

        Szybki kontakt z nami

          Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

          Jak dodać produkty w Google Moja Firma — nowe zasady

          Wizytówki Google dają właścicielom firm możliwość zamieszczenia swojego asortymentu w formie kart produktów z opisem, zdjęciem i linkiem do sklepu internetowego. To doskonały sposób na zwiększenie liczby wizyt na stronie internetowej i więcej telefonów od klientów. Kilka tygodni temu Google wprowadziło duże zmiany i bardziej restrykcyjne zasady — od tego czasu, produkty w profilach Moja Firma podlegają tym samym standardom co reklamy produktowe w Google Merchant Center. Co oznacza ta zmiana dla właścicieli wizytówek?

           

          Spis treści:

           

          Jak zamieścić produkty w Google Moja Firma?

          Dotychczas, publikując produkty na wizytówce, musieliśmy poczekać, aż zostaną sprawdzone i zaczną być wyświetlane w Google. Nie było możliwości monitorowania tego procesu. Teraz z poziomu panelu Moja Firma możemy sprawdzić, jaki jest status poszczególnych produktów.

           

          Zatwierdzone produkty w wizytówce Google

          Zatwierdzone produkty w wizytówce Google

           

          Jeśli produkt został zatwierdzony, maksymalnie w ciągu 36 h powinien pojawić się w wyszukiwarce — tyle w praktyce możemy czekać, aż produkty będą widoczne dla naszych potencjalnych klientów. Co ciekawe, Google nie ma problemu z publikacją w zakładce produktów także usług.

           

          Jakie zasady muszą spełnić produkty w wizytówkach Google?

          Google podaje, że produkty nie zostaną zatwierdzone, jeśli będą one niezgodne z zasadami dotyczącymi reklam produktowych lub wymaganiami technicznymi. To oznacza, że produkty z wizytówek podlegają teraz niemal tym samym zasadom co produkty dostępne lokalnie zamieszczane przez Google Merchant Center wyświetlane w Zakupach Google i na wizytówkach, jeśli konto GMC jest połączone z wizytówkami.

           

          Produkty dostępne lokalnie z Merchant Center na wizytówce Google

          Produkty dostępne lokalnie z Merchant Center na wizytówce Google

           

          Powyższy widok dostępny jest na Mapach Google i w aplikacji Google Maps od początku 2021 roku, ale jeszcze mało firm korzysta z tego rozszerzenia. To dobre rozwiązanie dla sieci sklepów, które chcą, aby na ich wizytówkach na bieżąco były wyświetlane aktualne produkty dostępne w konkretnych lokalizacjach. Przedtem warto jeszcze zadbać o poprawne zoptymalizowanie sieci wizytówek, zanim zabierzemy się za połączenie ich z GMC.

          Włączenie reklam dostępnych lokalnie spowoduje pojawienie się specjalnej ikony (lupa z torbą na zakupy), która kieruje do Google Zakupy, ale nie powoduje to tym samym „magicznego” i automatycznego uzupełnienia sekcji produktów na samej wizytówce. W tym przypadku trzeba je uzupełnić „ręcznie” na każdej z lokalizacji, zadbać o aktualności i upewnić się, że:

          1. nie dodajesz produktów zawierających niedozwolone treści (np. podróbki, produkty niebezpieczne),
          2. nie stosujesz niedozwolonych praktyk (np. nieodpowiedzialne zbieranie danych, wprowadzanie w błąd),
          3. nie publikujesz treści podlegających ograniczeniom (np. napoje alkoholowe, znaki towarowe),
          4. spełniasz wymagania redakcyjne (np. nie nadużywasz znaków specjalnych, nie linkujesz do strony w budowie).

          Spełnienie powyższych zasad powinno spowodować, że Twoje produkty zostaną zatwierdzone bez problemu. Jest jednak jedno “ale”…

           

          Jak przywrócić odrzucone produkty na wizytówce Google?

          Wprowadzanie nowych rozwiązań i aktualizacji w Google często wiąże się z problemami. Tak jest i tym razem. Zdarzyło się już, że kilka razy produkty zostały odrzucone bez wyraźnego powodu. W tym przypadku można zastosować metodę odwoławczą.

          Wtedy zaczyna się zabawa. Najpierw należy zapoznać się z komunikatem oraz zasadami podanymi w uzasadnieniu Google i upewnić się, że opis, zdjęcie oraz link są poprawne.

           

          Odrzucony produkt w wizytówce Google

          Odrzucony produkt w wizytówce Google

           

          Jeśli jesteśmy pewni naszych treści, wybieramy opcję „Poproś o sprawdzenie”, czyli ponownie zatwierdzamy dodanie produktu do wizytówki, klikając „Zapisz” w karcie produktu. Tutaj Google niestety nie podaje jasno konkretnego powodu, dla którego produkt nie został zatwierdzony. Gdy produkt pomimo ponownego zgłoszenia nadal zostaje odrzucany, warto skontaktować się z Supportem — tak też zrobiłem.

          W odpowiedzi poproszono mnie o ponowne zapoznanie się z zasadami, które jednak były spełnione w stu procentach. W takim przypadku poprosiłem o uzasadnienie tej decyzji i wskazanie konkretnego punktu, który został naruszony. W efekcie dowiedziałem się, że konsultanci i pracownicy działu technicznego nie są w stanie wskazać, jakie zasady zostały naruszone i czemu produkt jest nadal niezatwierdzony.

          Jak się okazuje, nad weryfikacją dodawanych produktów w Google Moja Firma czuwa bot, który lepiej lub gorzej interpretuje treści i niestety technicy w Google nie są w stanie tego skorygować. Kontakt z Supportem daje jednak cenną wskazówkę: jeśli produkt jest nadal odrzucany, warto go usunąć i dodać ponownie. I to rzeczywiście działa, ale nie w każdym przypadku. Wtedy najlepiej spróbować zmienić nieco treść, nazwę produkty i dodać inne zdjęcie tego samego produktu. Wówczas bot potraktuje to jako coś zupełnie nowego i najprawdopodobniej nasz produkt zostanie zatwierdzony.

           

          Podsumowanie

          Google stara się zadbać o wysoki standard treści zamieszczanych na wizytówkach. Spam i średniej jakości treści na mapach to obecnie plaga, dlatego jest to dobry krok do przodu. Widać, że Google dąży do ujednolicenia standardów obowiązujących w Moja Firma i w Merchant Center, co pozwala myśleć, że w przyszłości możemy doczekać się jeszcze głębszej integracji tych platform. Już teraz w USA i innych wybranych krajach, Google testuje nową usługę Pointy, która pozwala monitorować faktyczne stany magazynowe w sklepie i wyświetlać je między innymi na wizytówkach. Jedno jednak jest pewne — od teraz, zanim opublikujemy treści na wizytówkach, musimy jeszcze bardziej dbać o ich jakość, jeśli chcemy być widoczni i sprzedawać.

          Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak dodać produkty w Google Moja Firma? Napisz do nas.

           

          Autor: Maciej Miklaszewski

          Szybki kontakt z nami

            Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

            Google Food Ordering – nowa, przełomowa funkcja w wizytówkach GMB dla restauracji

            Google Food Ordering to rewolucyjna nowość, która znacznie skróci drogę od wyszukania w Internecie konkretnej restauracji do złożenia zamówienia, a co za tym idzie — dzięki nowemu przyciskowi, który będzie wyróżniał się w wizytówce Google — zwiększy liczbę zamówień we wszystkich restauracjach sieci franczyzowej. Funkcja jest obecnie testowana w Stanach Zjednoczonych i z pewnością już wkrótce zawita do Polski. Jakich korzyści mogą spodziewać się restauracje i sieci restauracji dzięki funkcji Order with Google? Na czym będzie polegać jej działanie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

             

            Spis treści:

             

            Dlaczego korzystanie z Food Ordering jest istotne?

            Ta rewolucyjna nowość znacznie skróci drogę od wyszukania w internecie konkretnej restauracji do złożenia zamówienia i zwiększy ich liczbę we wszystkich restauracjach sieci franczyzowej, dzięki nowemu przyciskowi, który będzie się wyróżniał w wizytówce Google. Klienci bowiem chętniej korzystają z rozwiązań, które są intuicyjne, a Mapy Google i wizytówki są jednymi z najważniejszych źródeł informacji o lokalach gastronomicznych dla internautów. Każda sieć restauracji powinna być obecna w miejscach w internecie, gdzie klienci szukają ich oferty. Profile Google Moja Firma są o tyle istotne, że w powiązaniu z Mapami Google działają lokalnie, co jest kluczowe w przypadku zamówień z dowozem. Wizytówki restauracji są wyświetlane codziennie nawet 20 tysięcy razy, dlatego usługa Order with Google z pewnością stanie się co najmniej tak samo ważna jak zewnętrzni dostawcy typu Pyszne czy Uber Eats.

             

            Przycisk Order online - Food Ordering GMB

            Przycisk złożenia zamówienia – Food Ordering na wizytówkach Google [źródło: https://the.ordering.app/]

             

            Na czym polega usługa Food Ordering?

            Przede wszystkim Food Ordering stanie się nie tylko kolejnym sposobem na składanie zamówień w restauracjach. Usługa bazuje wyłącznie na wizytówkach Google, a w nich, w przeciwieństwie do np. Pyszne.pl, można zaprezentować poza menu także rzeczywisty wygląd serwowanych dań, nowości w ofercie czy w lokalu. Publikując atrakcyjne, skonstruowane zgodnie z zasadami wpisy, można nie tylko promować konkretne dania czy oferty, ale również zwiększać zaangażowanie klientów, pokazując im, czym na co dzień żyje firma.

            Order with Google oferuje restauracjom 3 rozwiązania:

            • Przycisk do zamówień online, który otwiera menu z systemem do zamówień opartym o konto restauracji u zewnętrznych dostawców. Nie wychodząc z wizytówki, klient będzie mógł wykonać cały proces — od wybrania restauracji i pozycji z menu, po sfinalizowanie płatności.

             

            menu food ordering na wizytówkach google my business

            Menu – Order with Google na profilach Google Moja Firma [źródło: https://the.ordering.app/]

            • Przycisk do zamówień online, który przekierowuje do naszej strony. Wtedy klient po kliknięciu przycisku trafia na stronę restauracji i do systemu zamówień restauracji, nie do zewnętrznych dostawców.
            • The Ordering App, czyli system do zamówień od Google, który będzie alternatywą dla zewnętrznych platform tj. Pyszne, jeśli restauratorzy jednak chcą, aby moduł z menu do zamówień pojawiał się w wizytówce Google.

            Z punktu widzenia klienta ważne jest to, że usługa Food Ordering będzie łączyć znane już funkcjonalności wizytówek Google (galerie zdjęć, wpisy, wskazówki dojazdu, informacje kontaktowe) z opcją zamawiania jedzenia online. Nowość od Google pozwoli na wygodne przeglądanie oferty, zapoznanie się z pełnym opisem dań, zestawów czy dodatków. Aby to zrobić, wystarczy być zalogowanym w Google — złożenie zamówienia i płatność będzie odbywać się z poziomu wizytówki. Dla restauratora, który będzie chciał skutecznie przyciągać nowych klientów bez konieczności współpracy z zewnętrznymi dostawcami, możliwe jest podłączenie linku do strony restauracji. W każdym z tych przypadków nowy przycisk do zamówień online w połączeniu z dobrze optymalizowanymi wizytówkami Google pozwoli sieci franczyzowej zwiększyć sprzedaż.

             

            Food Ordering na wizytówkach Google dla sieci restauracji

            Dla sieci franczyzowej pierwszym krokiem powinno być przygotowanie odpowiednio zoptymalizowanych i atrakcyjnie prezentujących się wizytówek Google dla każdej lokalizacji. Pozycjonowanie pozwoli znacznie zwiększyć liczbę zamówień i wizyt w lokalach. Google My Business może przynieść restauracjom nawet o 66% więcej wizyt na stronie internetowej, 58% więcej telefonów i aż o 85% więcej sprawdzeń trasy dojazdu (źródło: https://www.digitalmaas.com/blog/food-ordering-google-my-business/).
            Usługa Food Ordering, podobnie jak ma to miejsce w przypadku profili Google Moja Firma, powinna być zarządzana centralnie dla całej sieci franczyzowej. Optymalizacja tej funkcjonalności we właściwy sposób dla każdego lokalu z osobna może być wymagająca dla franczyzobiorców i może wiązać się z utratą potencjału, jaki ma dla lokali gastronomicznych Food Ordering od Google. Potrzebujesz pomocy w centralnym zarządzaniu wizytówkami sieci franczyzowej? Skontaktuj się z nami — wiemy, jak zadbać o efektywną obsługę profili Google Moja Firma dla wielu placówek.

             

            Kiedy możemy spodziewać się wdrożenia Order with Google w Polsce?

            W najbliższych miesiącach możemy się tego spodziewać, jednak konkretna data nie jest znana. Google najczęściej informuje o starcie usługi z dniem jej wypuszczenia na Polski rynek, dlatego warto być na bieżąco.

            Szybki kontakt z nami

              Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.