Google Food Ordering – nowa, przełomowa funkcja w wizytówkach GMB dla restauracji

Google Food Ordering to rewolucyjna nowość, która znacznie skróci drogę od wyszukania w Internecie konkretnej restauracji do złożenia zamówienia, a co za tym idzie — dzięki nowemu przyciskowi, który będzie wyróżniał się w wizytówce Google — zwiększy liczbę zamówień we wszystkich restauracjach sieci franczyzowej. Funkcja jest obecnie testowana w Stanach Zjednoczonych i z pewnością już wkrótce zawita do Polski. Jakich korzyści mogą spodziewać się restauracje i sieci restauracji dzięki funkcji Order with Google? Na czym będzie polegać jej działanie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

 

Spis treści:

 

Dlaczego korzystanie z Food Ordering jest istotne?

Ta rewolucyjna nowość znacznie skróci drogę od wyszukania w internecie konkretnej restauracji do złożenia zamówienia i zwiększy ich liczbę we wszystkich restauracjach sieci franczyzowej, dzięki nowemu przyciskowi, który będzie się wyróżniał w wizytówce Google. Klienci bowiem chętniej korzystają z rozwiązań, które są intuicyjne, a Mapy Google i wizytówki są jednymi z najważniejszych źródeł informacji o lokalach gastronomicznych dla internautów. Każda sieć restauracji powinna być obecna w miejscach w internecie, gdzie klienci szukają ich oferty. Profile Google Moja Firma są o tyle istotne, że w powiązaniu z Mapami Google działają lokalnie, co jest kluczowe w przypadku zamówień z dowozem. Wizytówki restauracji są wyświetlane codziennie nawet 20 tysięcy razy, dlatego usługa Order with Google z pewnością stanie się co najmniej tak samo ważna jak zewnętrzni dostawcy typu Pyszne czy Uber Eats.

 

Przycisk Order online - Food Ordering GMB

Przycisk złożenia zamówienia – Food Ordering na wizytówkach Google [źródło: https://the.ordering.app/]

 

Na czym polega usługa Food Ordering?

Przede wszystkim Food Ordering stanie się nie tylko kolejnym sposobem na składanie zamówień w restauracjach. Usługa bazuje wyłącznie na wizytówkach Google, a w nich, w przeciwieństwie do np. Pyszne.pl, można zaprezentować poza menu także rzeczywisty wygląd serwowanych dań, nowości w ofercie czy w lokalu. Publikując atrakcyjne, skonstruowane zgodnie z zasadami wpisy, można nie tylko promować konkretne dania czy oferty, ale również zwiększać zaangażowanie klientów, pokazując im, czym na co dzień żyje firma.

Order with Google oferuje restauracjom 3 rozwiązania:

  • Przycisk do zamówień online, który otwiera menu z systemem do zamówień opartym o konto restauracji u zewnętrznych dostawców. Nie wychodząc z wizytówki, klient będzie mógł wykonać cały proces — od wybrania restauracji i pozycji z menu, po sfinalizowanie płatności.

 

menu food ordering na wizytówkach google my business

Menu – Order with Google na profilach Google Moja Firma [źródło: https://the.ordering.app/]

  • Przycisk do zamówień online, który przekierowuje do naszej strony. Wtedy klient po kliknięciu przycisku trafia na stronę restauracji i do systemu zamówień restauracji, nie do zewnętrznych dostawców.
  • The Ordering App, czyli system do zamówień od Google, który będzie alternatywą dla zewnętrznych platform tj. Pyszne, jeśli restauratorzy jednak chcą, aby moduł z menu do zamówień pojawiał się w wizytówce Google.

Z punktu widzenia klienta ważne jest to, że usługa Food Ordering będzie łączyć znane już funkcjonalności wizytówek Google (galerie zdjęć, wpisy, wskazówki dojazdu, informacje kontaktowe) z opcją zamawiania jedzenia online. Nowość od Google pozwoli na wygodne przeglądanie oferty, zapoznanie się z pełnym opisem dań, zestawów czy dodatków. Aby to zrobić, wystarczy być zalogowanym w Google — złożenie zamówienia i płatność będzie odbywać się z poziomu wizytówki. Dla restauratora, który będzie chciał skutecznie przyciągać nowych klientów bez konieczności współpracy z zewnętrznymi dostawcami, możliwe jest podłączenie linku do strony restauracji. W każdym z tych przypadków nowy przycisk do zamówień online w połączeniu z dobrze optymalizowanymi wizytówkami Google pozwoli sieci franczyzowej zwiększyć sprzedaż.

 

Food Ordering na wizytówkach Google dla sieci restauracji

Dla sieci franczyzowej pierwszym krokiem powinno być przygotowanie odpowiednio zoptymalizowanych i atrakcyjnie prezentujących się wizytówek Google dla każdej lokalizacji. Pozycjonowanie pozwoli znacznie zwiększyć liczbę zamówień i wizyt w lokalach. Google My Business może przynieść restauracjom nawet o 66% więcej wizyt na stronie internetowej, 58% więcej telefonów i aż o 85% więcej sprawdzeń trasy dojazdu (źródło: https://www.digitalmaas.com/blog/food-ordering-google-my-business/).
Usługa Food Ordering, podobnie jak ma to miejsce w przypadku profili Google Moja Firma, powinna być zarządzana centralnie dla całej sieci franczyzowej. Optymalizacja tej funkcjonalności we właściwy sposób dla każdego lokalu z osobna może być wymagająca dla franczyzobiorców i może wiązać się z utratą potencjału, jaki ma dla lokali gastronomicznych Food Ordering od Google. Potrzebujesz pomocy w centralnym zarządzaniu wizytówkami sieci franczyzowej? Skontaktuj się z nami — wiemy, jak zadbać o efektywną obsługę profili Google Moja Firma dla wielu placówek.

 

Kiedy możemy spodziewać się wdrożenia Order with Google w Polsce?

W najbliższych miesiącach możemy się tego spodziewać, jednak konkretna data nie jest znana. Google najczęściej informuje o starcie usługi z dniem jej wypuszczenia na Polski rynek, dlatego warto być na bieżąco.

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Wizytówki Google dla sieci franczyzowych — dlaczego muszą być zarządzane centralnie

    Wizytówki Google Moja Firma są obecnie z najtańszych i najefektywniejszych narzędzi online do komunikacji i pozyskiwania klientów dla sieci franczyzowych.

    93% użytkowników, którzy szukają lokalnych restauracji, agentów leasingowych czy lekarzy robi to za pomocą internetu, a około 87% z nich czyta opinie, zanim zdecydują się na telefon lub wizytę.

     

    Spis treści:

     

     

    Bez centralnego zarządzania wizytówkami Google nie ma możliwości prowadzenia spójnej komunikacji marketingowej

    Zarządzając dużą siecią, na pewno poświęcasz wiele wysiłku na dbanie o wizerunek: pozycjonowanie strony internetowej, aktywne profile społecznościowe, pięknie opracowane ulotki i inne materiały opatrzone nazwą i logo marki. Dlaczego więc Twoje placówki mają nieaktualne logo, godziny otwarcia i opinie bez żadnej odpowiedzi?

    Wizytówki każdego miesiąca mogą przynosić korzyści w postaci setek telefonów z zamówieniami lub wizyt w Twojej placówce. Warunek jest jeden: spójność i synchronizacja działań.

    Tego nie zapewni oddanie obsługi wizytówek w ręce franczyzobiorców lub co gorsze, całkowite ich porzucenie. W takich przypadkach wizytówka — najważniejszy punkt styku z marką w internecie, często wygląda nieprofesjonalnie lub jak porzucony. Brakuje w niej logo lub jest ucięte, nazwa firmy nie jest spójna z resztą sieci albo nie ma nawet opisu.

    Dlaczego tak się dzieje? Najczęściej z braku czasu lub wystarczającej wiedzy o tej platformie. Oddając kwestię działań marketingowych franczyzobiorcom, na pewno wyposażasz ich w odpowiednie materiały i zaplecze. Jednak mało prawdopodobne jest to, że przy dużej ilości obowiązków związanych z prowadzeniem działalności, znajdzie on czas na naukę nowego narzędzia. Łatwiej i efektywniej jest prowadzić wizytówki Google centralnie. 

    Warto wiedzieć, że jednorazowa optymalizacja i pozostawienie wizytówek to nie wszystko. Bieżąca obsługa tj. publikacja ofert, informacji o promocjach czy nowościach jest ważna – regularność w tej kwestii zwiększa szanse na konwersję i lokalną świadomość Twojej marki. W kwestii spójności koniecznie musisz wiedzieć o tym, że właściciel wizytówki nie jest jedyną osobą, która ma wpływ na treści pojawiające się na profilach Google. Użytkownik Google Maps może zmienić nazwę i kategorię firmy na wizytówce. Tak kilka miesięcy temu stacje paliw Orlen w Google zmieniły się w szkoły policyjne o nazwie „Instrybutor”, ponieważ wizytówki są pozostawione bez opieki (przeczytaj o tym artykuł).

    Sytuacje nie zawsze muszą być tak ekstremalne, ale zdarzają się dość często. Pomijanie wizytówek Google nie jest najlepszym ruchem, jeśli chcesz dbać o spójność marki w sieci. Zarządzając nimi centralnie, uzupełniasz bardzo ważny element w komunikacji marketingowej całej sieci.

     

    wizytówki google moja firma gmb dla sieci franczyzowych

    Wizytówki Google Moja Firma dla sieci franczyzowych i korporacyjnych

     

     

    Dlaczego wizytówka Google to jedno z najskuteczniejszych i najtańszych źródeł online w dotarciu do klienta

    Możesz powiedzieć, że Google Moja Firma nie jest kluczowym kanałem sprzedaży dla Twojej firmy. To Ty znasz swoją firmę najlepiej, ale mało rozsądne jest ignorowanie platformy, na której Twoja firma codziennie wyświetla się setki, albo i tysiące razy użytkownikom, którzy szukają lokalnych firm i usług.

    Plusem jest to, że nie musisz płacić za przestrzeń reklamową, bo to użytkownicy sami szukają Twoich usług lub produktów. Z doświadczenia wiemy, że wizytówki Google to jedno z najskuteczniejszych źródeł sprzedaży dla działających lokalnie firm, które dla mniejszej sieci restauracji może wygenerować średnio nawet tysiąc telefonów i kliknięć w przycisk zamówień online. Dla firm z branży leasingowej czy ubezpieczeniowej to często źródło o największym zaangażowaniu użytkowników (czasem nawet lepszym niż kampanie Google Ads).

    Google dąży do tego, aby wizytówki Google były pierwszym miejscem, w którym zamyka się konwersja, dlatego są one tak bardzo rozbudowane.

    Aby maksymalnie wykorzystać ten fakt, należy zapewnić aktualne informacje tj. godziny otwarcia, numer telefonu czy odpowiednie linkowanie do strony internetowej. Możesz także publikować wpisy z ofertami, promocjami, opisy usług czy produktów. Wiele sieci franczyzowych nie posiada nawet takich podstawowych informacji. Sprawia to wrażenie, jakby marka chowała się przez potencjalnym klientem i utrudniała kontakt. Czasem nawet zamiast linku do zamówień na własnej stronie, zamieszczony jest link do zewnętrznych dostawców.

    Już w zeszłym roku Google wdrożyło integrację wizytówek z popularnymi platformami do umawiania wizyt tj. Booksy czy do rezerwacji stolików Hospitality Digital. Cała konwersja zamyka się w wizytówce Google — od wyboru usługi, godziny wizyty, po wybór specjalisty.
    Podobne rozwiązanie dla gastronomii testowane jest w USA, gdzie Google zapewnia integrację z „zamawiarkami” jedzenia. W ten sposób wizytówki powoli stają się ważniejsze nawet od strony internetowej w kwestii konwersji, a dla firm ze słabą stroną internetową, to często najważniejsze źródło pozyskiwania klientów.

     

    Google Moja Firma jako najważniejsze źródło rekomendacji o firmie

    Zarządzanie opiniami dla każdej sieci firm to spore wyzwanie organizacyjne, ale i wysiłek, które warto podjąć. Google Maps to obecnie największy katalizator opinii o firmach w sieci — w tym także o Twojej. Wizytówka to miejsce, w którym każdy użytkownik może wystawić opinię o firmie, dodać zdjęcie, a nawet post w formie aktualizacji.

    Recenzje użytkowników często przesądzają o tym, czy osoba zdecyduje się na Twoje usługi lub produkty. Według danych Bright Local jedynie 48% użytkowników rozważyłoby wybranie firmy o ratingu poniżej 4 gwiazdek. Google także importuje informacje o średniej ocen z innych portali, na których obecna jest firma tj. pyszne.pl, znanylekarz.pl, booksy.pl czy Facebook.

    Nie trzeba tłumaczyć, że ludzie chętniej dzielą się negatywnymi wrażeniami z usług, niż pozytywnymi. Sekcja opinii jest niezwykle istotna, ponieważ w tym miejscu tak naprawdę możesz pokazać, jak bardzo Twojej firmie zależy na klientach i rozwiązywaniu ich problemów. Brak odpowiedzi na negatywne sygnały to pierwszy błąd i niestety bardzo powszechny wśród dużych sieci z branży finansowej czy restauracyjnej. Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z tego, co dzieje się na ich wizytówkach, a tam można znaleźć bardzo osobliwe opinie opatrzone równie dosadnymi zdjęciami od użytkowników.

    Google już teraz dominuje jako internetowe źródło rekomendacji, wyprzedzając takie portale jak Yelp czy Trip Advisor. W przyszłości wizytówka ma skupiać opinie o danej firmie z całego Internetu.

    Kwestie wizerunkowe to nie jedyny powód, dla którego warto zadbać o opinie. Recenzje w Google to także jeden z najważniejszych czynników rankingowych — im więcej pozytywnych i treściwych sygnałów od klientów, tym większe szanse na dobrą pozycję w Google i więcej klientów.

     

     

    Podsumowanie

    Brak koordynacji działań w Google Moja Firma w przypadku sieci franczyzowych czy korporacyjnych skutkuje niespójnym przekazem treści marketingowych, który często bywa nieaktualny, niekompletny i niezgodny z resztą kanałów marki. Obsługa wizytówek przez franczyzobiorców jest mało efektywna, a w większości przypadków działania w tym obszarze nawet nie są podejmowane. Jeśli Twoja marka działa lokalnie, nie możesz przejść obojętnie obok wizytówek, które doskonale uzupełnią kanały sprzedaży i są ważnym punktem w działaniach wizerunkowych.

    Szybki kontakt z nami

      Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Pozycjonowanie lokalne – jak zdobyć nowych klientów dla lokalnych biznesów

      SEO lokalne to działania mające na celu umieszczenie strony na pierwszych miejscach rankingu wyszukiwania na zapytania związane z danym regionem. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, bądź sieć franczyz, zdecydowanie powinieneś przyjrzeć się, co może dać Ci pozycjonowanie regionalne.

      Wyszukiwanie lokalne polega na dodaniu nazwy miasta (lub nawet konkretnej dzielnicy) do ogólnego zapytania. Na przykład, gdy będąc we Wrocławiu mamy ochotę zjeść sushi, nie będziemy go przecież szukać w całej Polsce. W wyszukiwarkę Google wpiszemy sushi Wrocław – w wyświetleniach wyświetlą nam się suszarnie z Wrocławia. Pozycjonowanie regionalne pomaga w tym, aby znaleźć się w takich wynikach wyszukiwania jak najwyżej. W dalszej części artykułu dowiesz się, dla jakich firm jest SEO lokalne, jakie przynosi korzyści, a także jakie rodzaje biznesu raczej powinny go unikać. Podpowiemy też, jakimi działaniami warto wspomagać pozycjonowanie regionalne i dlaczego warto połączyć je z optymalizacją profilu Google Moja Firma.

       

      Spis treści:

       

      Pozycjonowanie regionalne małych biznesów

      Wyszukując danego miejsca, firmy, usługi w wyszukiwarce, wyniki opierają się na funkcji geolokalizacji. Polega ona na dopasowaniu wyników do lokalizacji osoby wyszukującej (na podstawie adresu IP bądź historii wyszukiwania). W praktyce oznacza to, że jeśli będąc we Wrocławiu w Google wpiszemy “piekarnia”, w wynikach wyszukiwania pojawią się głównie piekarnie z Wrocławia, znajdujące się blisko naszej lokalizacji. Funkcja geolokalizacji działa całkiem dobrze, jednak nie do końca idealnie – już na pierwszej stronie wciąż pojawiają się wyniki z innych miejscowości – stąd też z pomocą przychodzi pozycjonowanie regionalne.

      SEO lokalne w wyszukiwarce Google to pozycjonowanie serwisów skupione na danym regionie, czy mieście. W praktyce oznacza to, że wpisując w Google “piekarnia Gdańsk”, w wynikach wyszukiwania znajdziemy piekarnie z Gdańska, bez względu na to, w jakiej miejscowości w Polsce w danym czasie się znajdujemy.
      Może to być szczególnie przydatne dla małych biznesów, oferujących produkty lub usługi na lokalnym rynku. Pozycjonowanie regionalne pozwoli im dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, a tym samym przyczynić się do częściej dokonywanych konwersji. Bowiem 76% użytkowników, którzy wyszukują firmy w pobliżu, odwiedzają ją w ciągu jednej doby.

      Na poniższej grafice możemy zaobserwować różnicę pomiędzy wyszukiwaniem ogólnym z wykorzystaną automatycznie funkcją geolokalizacji, a wyszukiwaniem z użyciem frazy lokalnej. Wyszukując te frazy znajdowaliśmy się we Wrocławiu. Wpisując frazę “piekarnia”, większość wyników przedstawia strony wrocławskich piekarni, ale pojawiła się także jedna piekarnia z Warszawy, która w bliskich granicach Wrocławia się nie znajduje. Wpisując frazę lokalną “piekarnia Wrocław”, otrzymaliśmy jedynie piekarnie z Wrocławia.

       

      funkcja geolokalizacji a frazy lokalne

      Porównanie wyników wyszukiwania – wyszukiwanie ogólne z funkcją geolokalizacji a wyszukiwanie na frazy lokalne

       

      Pozycjonowanie lokalne dla sieci franczyz

      Lokalne SEO jest świetną opcją na zwiększenie konwersji zarówno dla małych biznesów, jak i dla sieci franczyz. Weźmy pod uwagę przykład franczyzy gastronomicznej. Restauracje franczyzowe mają kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lokalizacji w Polsce. Gdy wesprzemy stronę każdej z lokalizacji pozycjonowaniem lokalnym, mamy ogromne szanse na zainteresowanie nowych klientów i zwiększenie ilości zamówień. Najlepszym pomysłem będzie połączenie działań z zakresu pozycjonowania witryny z odpowiednią optymalizacją profili Google Moja Firma, o których piszemy w tym rozdziale.

       

      Jakie korzyści daje SEO lokalne

      Jak pokazują nam statystyki wspomniane w pierwszym rozdziale, osoba wyszukująca biznesu na frazy lokalne zazwyczaj jest realnie zainteresowana skorzystaniem z usług danej firmy. Pojawianie się wysoko w rankingu wyszukiwania na frazy lokalne daje nam więc zdecydowanie duże szanse na zwiększenie widoczności strony i zainteresowanie użytkowników, a co za tym idzie – na zwiększenie współczynnika konwersji i zysku. Pozycjonowanie lokalne jest więc doskonałą długoterminową inwestycją gwarantującą wyróżnienie wśród konkurencji i pewność osiągnięcia korzyści.
      Poza zwiększonym ruchem realnie zainteresowanych skorzystaniem z usług klientów, zaletą jest także ograniczenie niepotrzebnych, przypadkowych wejść na stronę generowanych przez osoby, które znajdują się poza obszarem działalności biznesu. Najprawdopodobniej nie będą one zainteresowane działalnością i nawiązaniem współpracy, mogą więc szybko opuszczać stronę i powracać do wyników wyszukiwania, powodując tym samym wysoki współczynnik odrzuceń. Może on negatywnie wpłynąć na miejsce serwisu w rankingu wyszukiwania, a tego chcemy oczywiście uniknąć.

       

      Jak pozycjonować lokalnie

      Pozycjonowanie lokalne serwisu internetowego opiera się na wszystkich standardowych działaniach optymalizacyjnych serwisu, z uwzględnieniem kilku niezbędnych dodatkowych elementów. Należą do nich:

      • fizyczny adres firmy – jest absolutnie niezbędny do wykorzystania tej formy promocji w Internecie. To on określa lokalizację firmy, do której udają się klienci. Jest jednym z czynników rankingowych w SEO lokalnym. Warto również zamieścić lokalizację w formie znacznika na Mapach Google.
      • dane kontaktowe – konieczne do tego, aby potencjalni klienci mieli możliwość rozmowy z przedstawicielami firmy. Dodatkowym plusem będzie oznaczenie danych kontaktowych za pomocą znaczników strukturalnych schema.org – to może ułatwić robotom Google szybsze rozpoznanie danych kontaktowych i lepsze zrozumienie zawartości witryny.
      • nasycenie lokalnymi frazami kluczowymi – zarówno meta tagów – title i description, nagłówków (które szczegółowo omawiamy w artykule o niezbędnych dla SEO znacznikach HTML), a także treści zamieszczanych na stronie (np. w artykułach na blogu, czy opisach produktów, usług).

       

      Google Moja Firma a SEO lokalne

      Niesamowitym wsparciem dla działań pozycjonowania lokalnego jest optymalizacja profilu Google Moja Firma. Wizytówki Google to obecnie jedna z najlepszych metod na pozyskanie nowych klientów w relatywnie szybki i prosty sposób. Wizytówka Google My Business wyświetla się w trzech miejscach w wynikach wyszukiwania: w 3-paku Google Maps (pod sekcją płatnych reklam Google Ads, nad wynikami organicznymi), w panelu wiedzy (jedna, najlepiej zoptymalizowana wizytówka po prawej stronie wyników wyszukiwania), a także na Mapach Google, jest więc wręcz niezbędną pomocą dla biznesu lokalnego, który chce dotrzeć do większej grupy odbiorców z danego regionu. Ze względu na to, że stosunkowo mało firm wykorzystuje potencjał wizytówek, stopień konkurencji jest niewielki, stąd też profile GMB dają duże szanse na wzrost konwersji. Jednakże możemy zauważyć, że właściciele firm coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że wizytówki Google to dobre źródło pozyskiwania nowych klientów i budowania pozytywnego wizerunku firmy w sieci.

       

      wyniki wyszukiwania lokalnego wizytówki google moja firma

      Sposoby wyświetlania profili Google Moja Firma

       

      Wizytówka Google Moja Firma zaczyna być coraz mocniej zależna od strony internetowej, którą zamieszczamy w profilu (a także od tych, na których pojawiają się dane naszej firmy). Należy też zadbać o to, aby najważniejsze informacje, jak dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail), adres firmy, godziny otwarcia – były aktualne i zgodne z tymi umieszczonymi na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, czy w innych miejscach w Internecie. Czasami, gdy numer telefonu lub adres wizytówki nie są zgodne z tym, co znajduje się na stronie – Google może odrzucić nasze aktualizacje.
      Kiedy tę sprawę mamy załatwioną, istnieje szereg innych działań, które należy wykonywać, aby w 100% wykorzystać potencjał wizytówki Google i docierać do nowych grup klientów. Należą do nich na przykład:

      • optymalizacja nazwy firmy, kategorii i podkategorii jej działania
      • uzupełnienie opisu firmy
      • dodanie produktów, usług
      • regularne publikowanie wpisów z dobrze zoptymalizowaną treścią
      • zachęcanie klientów do wystawienia opinii, a także odpowiadanie na nie
      • dbanie o to, aby informacje na profilu były zawsze aktualne i zgodne z prawdą.

      Więcej o profilach Google Moja Firma dowiesz się oglądając naszą serię filmów o wizytówkach GMB, którą znajdziesz na tej playliście. Jeśli masz pytania, bądź zastanawiasz się jakie działania powinieneś podjąć na swojej wizytówce, aby w pełni wykorzystać jej potencjał i osiągać korzyści, skontaktuj się z nami!

       

      Działania wspierające pozycjonowanie regionalne

      Oprócz optymalizacji i prowadzenia profilu Google Moja Firma istnieje szereg innych działań, które mogą wspierać lokalne SEO. Co należy do czynników wspierających pozycjonowanie regionalne?

       

      działania wspierające pozycjonowanie seo lokalne

      Działania wspierające pozycjonowanie lokalne

       

      Katalogi firm i NAP

      Umieszczanie podstawowych danych firmy NAP, czyli Name, Address, Phone w Internecie – w katalogach firm, lokalnych ogłoszeniach, portalach branżowych. Ważne, aby pamiętać o zgodności tych danych z danymi zamieszczonymi na stronie, na profilu GMF, na portalach społecznościowych. Dane te warto uzupełniać o wartościowe treści na temat działalności firmy, a także zamieszczać link do strony.

       

      Blog firmowy

      Content marketing jest kolejnym aspektem, który może wspomóc proces pozycjonowania lokalnego. Prowadząc blog firmowy, zamieszczając na nim różnego typu treści – recenzje produktów, poradniki, porównania usług itd., nie zapominając przy tym o zamieszczaniu w nich fraz lokalnych, dajemy sobie świetną okazję na zwiększenie ruchu na stronie i możliwość pojawienia się wyżej w wynikach wyszukiwania.

       

      Fora internetowe

      Podobnie jak z katalogami firm – pisząc komentarze z wartościową treścią i linkiem do naszej strony, wykorzystując np. specjalistyczną wiedzę z branży naszej firmy, możemy zainteresować użytkowników i wzbudzić ich zaufanie. Dzięki temu chętniej klikną w zamieszczony w komentarzu link i być może staną się naszymi klientami.

       

      Lokalizacja na Mapach Google

      Należy zamieścić firmę na Mapach Google. Statystyki mówią same za siebie – aż 86% osób sprawdza lokalizację firmy na Google Maps! Nie można nie skorzystać z tej wiedzy i szansy na zdobycie nowych klientów.

       

      Reklama na Mapach Google

      Aby w pełniejszym stopniu wykorzystać możliwości, jakie dają nam Google Maps, warto rozważyć płatną reklamę na mapach. W takiej sytuacji, gdy użytkownik szuka czegoś w wyszukiwarce na mapie, reklamowana firma wyświetla się na samej górze, pod paskiem wyszukiwania oraz na samej mapie – oznaczona innym kolorem pinezki niż wszystkie pozostałe (które nie mają kampanii reklamowej). Zapłata za reklamę następuje wtedy, gdy Klient w nią kliknie, aby uzyskać więcej informacji.

       

      Podsumowanie

      Przebrnęliśmy przez esencję pozycjonowania lokalnego i w tym miejscu możemy być pewni, że odpowiednio zoptymalizowane działania skierowane do grupy regionalnych odbiorców, mogą zwiększyć nasze szanse na dobrą widoczność serwisu i wyższy współczynnik konwersji. Podsumowując, jakie kroki należy podjąć, aby SEO lokalne działało efektywnie? Poza standardowymi działaniami optymalizacyjnymi należy:

      • zadbać o aktualność adresu i danych kontaktowych firmy
      • nasycić tagi i treść na stronie frazami lokalnymi
      • dodać lokalizację na Mapy Google
      • zoptymalizować i prowadzić wizytówkę Google Moja Firma
      • wspierać działania SEO zamieszczaniem NAP i linków do strony w katalogach firm, na forach branżowych
      • prowadzić firmowego bloga.

      Prowadzenie powyższych działań może przynieść naprawdę dobre korzyści i osiągnąć sukces na rynku lokalnym.

       

      Autor: Weronika Jankowska

      Szybki kontakt z nami

        Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

        Wizytówka Google – gdzie i jak jest wyświetlana

        Kolejne wideo z cyklu filmów o profilach Google Moja Firma przedstawia kilka miejsc, w których wyświetlane są wizytówki. Więcej wiedzy na temat wizytówek GMB znajdziesz na naszej playliście.

         

         

        W powyższym wideo usłyszysz odpowiedzi na pytania:

        • Czy Google wyświetla niezweryfikowane wizytówki GMF?
        • Gdzie wyświetla się nasza wizytówka Google?

         

        Czy niezweryfikowane wizytówki Google są wyświetlane?

        Nieprawdą jest fakt, że aby wizytówka była widoczna w sieci, musi zostać zweryfikowana. Profil Google Moja Firma może stworzyć każdy, czasami jest on także tworzony automatycznie przez Google. Jednak aby w pełni zarządzać wizytówką i móc całkowicie wykorzystać jej potencjał i docierać do dużej liczby odbiorców, powinna zostać ona zweryfikowana i poprawnie zoptymalizowana. Bez tego jest ona zwykłą pinezką z nazwą naszej firmy.

         

        W jakich miejscach wyświetlana jest wizytówka Google Moja Firma?

        • Panel wiedzy w wynikach wyszukiwania – jest to miejsce, które pojawia się po prawej stronie, gdy w wyszukiwarkę wpisujemy dokładną nazwę lub nazwę i adres firmy. W panelu wiedzy wizytówka prezentuje się w pełnej okazałości, możemy więc zobaczyć większość informacji, które są w niej zawarte.
        • 3-pak Google Maps w wynikach wyszukiwania – wyszukując frazy o charakterze lokalnym, w wynikach będziemy widzieć 3 sekcje: płatną z reklamami Google Ads, pod nią 3-pak z lokalnymi wynikami – wizytówkami GMB, a niżej wyniki organiczne. W 3-paku wizytówek algorytm Google wybiera zwykle trzy odpowiednio prowadzone profile, które najlepiej pasują do Twojego wyszukiwania i lokalizacji.
        • Google Maps – w wynikach wyszukiwania w Google Maps wyświetla nam się lista firm – nawet do 20 wizytówek na jednej stronie. Tym, co je wyróżnia, jest nazwa, średnia ocen oraz ilość opinii – warto o to zadbać, gdyż to na tej podstawie potencjalny Klient może wybrać firmę, z którą będzie chciał się skontaktować.
          Strona internetowa – na stronie można wdrożyć wizytówkę za pomocą kodu. Jest to ważny element lokalnego SEO, który może zwiększyć widoczność lokalnego biznesu.

         

        Jeśli chcesz więcej informacji na temat optymalizacji wizytówek Google Moja Firma, zajrzyj na nasz kanał na YouTube. Zachęcamy także do kontaktu z nami – rozwiejemy Twoje wątpliwości i podpowiemy, jak poprawnie prowadzić wizytówkę, aby dotrzeć do większej liczby Klientów.

         

        Autor: Redakcja Greenfields

        Szybki kontakt z nami

          Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

          Produkty i usługi na wizytówce Google Moja Firma

          Kolejne wideo z cyklu filmów o wizytówkach Google Moja Firma poświęcone jest sekcji produktów, usług oraz menu dla restauracji. Pozostałe filmy z serii wiedzowej o GMB możesz znaleźć na tej playliście.

           

           

          W tym filmie omawiamy następujące sekcje na profilach Google Moja Firma:

          • Produkty
          • Usługi
          • Menu dla restauracji

           

          Sekcja Produkty jest miejscem, w którym można przedstawić ofertę sklepu, czy produkty, jakie wytwarzamy. Treści nie muszą oczywiście dotyczyć fizycznego produktu, mogą to być również np. produkty bankowe, czy pakiety medyczne.
          Każda pozycja posiada możliwość dodania:

          • nagłówka
          • opisu do 1000 zzs
          • zdjęcia
          • ceny lub zakresu cen
          • przycisku CTA (en. Call to Action) z linkiem.

          Warto tworzyć unikalne treści, które dokładnie opisują produkt i zachęcają potencjalnego Klienta do ich zakupu. Więcej porad do uzupełnienia sekcji Produkty usłyszysz w powyższym wideo.

           

          Sekcja Usługi to obecnie źródło informacji na temat oferty firmy. Mamy tu możliwość wylistowania naszej oferty. W każdej pozycji może znaleźć się:

          • nagłówek
          • opis do 300 zzs
          • ceny lub zakres cen.

          Usługi na wizytówkach Google mogą być dodawane według kategorii i podkategorii. W związku z nimi jest możliwość wyboru usługi, którą podpowiada Google, albo dodania nowej usługi z własną nazwą, wybierając opcję “usługi niestandardowe”. O nowościach w kwestii usług usłyszysz w powyższym filmie.

           

          Dodatkowo profile Google Moja Firma restauracji czy kawiarni mogą wprowadzić Menu, które jest swojego rodzaju odpowiednikiem dla usług innych firm. Istnieją dwa sposoby tworzenia takiego Menu na wizytówce GMB:

          • Menu uzupełniane przez właściciela – taka karta będzie podzielona na sekcje z nagłówkami, a w nich konkretne pozycje. Można dodać nazwę dania lub napoju, opis do 1000 zzs oraz cenę.
          • Menu bazujące na opiniach i zdjęciach klientów – opinie i zdjęcia klientów mają bardzo duży wpływ na menu, które tworzy się automatycznie. Gdy klient napisze opinię o jakimś daniu i doda do niej zdjęcie, Google z automatu doda to danie jako jedną z pozycji dostępnych w menu. Jeśli jednak właściciel wcześniej uzupełnił Menu, informacja z opinii bądź zdjęcia dopasuje się do informacji podanych w Menu.

           

          Po więcej treści dotyczących optymalizacji wizytówek Google Moja Firma zapraszamy na nasz kanał na YouTube. Jeśli masz jakieś pytania lub chciałbyś skonsultować swoją wizytówkę, skontaktuj się z nami. Od lat profesjonalnie zajmujemy się pozycjonowaniem na mapach Google.

           

          Autor: Redakcja Greenfields

          Szybki kontakt z nami

            Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

            Zdjęcia na wizytówkach Google Moja Firma – wszystko co musisz wiedzieć

            Zdjęcia są bardzo ważnym elementem wizytówek Google Moja Firma. To właśnie nim poświęcone jest kolejne wideo z cyklu filmów o profilach GMB. W filmach dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem na temat pozycjonowania na mapach Google. Zobacz naszą playlistę.

             

             

            W powyższym odcinku poruszane są zagadnienia związane ze zdjęciami na wizytówkach Google:

            • Logo
            • Zdjęcia sferyczne a spacery wirtualne
            • Okładki
            • Inne zdjęcia w galerii
            • Zdjęcia we wpisach
            • Treść wideo

             

            Logo to pierwszy element, o który powinno się zadbać na swojej wizytówce Google. Przy dodawaniu logo jest możliwość zamieszczenia jego opisu, w którym zawrzeć należy nazwę, adres lub frazy opisujące charakter firmy. Ważne, aby grafika była dobrej jakości i aby była w odpowiednio przygotowanym pliku. Odpowiedź na pytanie jak ją przygotować znajdziesz w powyższym wideo.

            Zdjęcia sferyczne, to pojedyncze punkty na mapie, które pozwalają nam obejrzeć otoczenie. Może je dodać każdy użytkownik posiadający konto Google, za pomocą aplikacji Street View. Zdjęcia te nie umożliwiają jednak płynnego przemieszczania się pomiędzy tymi pojedynczymi punktami.
            Taką możliwość dają nam spacery wirtualne. Ten rodzaj także opiera się o punkty na mapie i zdjęcia sferyczne, umożliwia jednak złączenie tych punktów w jeden spacer i osadzenie go w odpowiedniej lokalizacji. Dostęp do tworzenia spaceru wirtualnego mają rekomendowani fotografowie, którzy posiadają specjalny aparat oraz dedykowane oprogramowanie.

            Okładka to powinno być zdjęcie, które zawiera np. widoczne wejście do naszej firmy, szyld z nazwą lub adresem, bądź topowy produkt, usługę. Nie mamy jednak pewności, że ustawiona przez nas fotografia będzie wyświetlana jako okładka – jeśli Google uzna, że inne zdjęcie jest bardziej adekwatne, ustawi je jako okładkę.

            Google nastawione jest na zdjęcia realne i naturalne. Lepiej jest więc, aby zdjęcia nie zawierały widocznych śladów edycji, może to bowiem skutkować zmniejszeniem ich widoczności. Od połowy 2020 roku oprócz zdjęć w galerii wyświetlane są także grafiki. Więcej na ten temat usłyszysz w powyższym filmie.

            Oprócz dodawania zdjęć do galerii, jest także możliwość umieszczania ich we wpisach, o których opowiadaliśmy w tym wideo. Warto zaznaczyć, że Google automatycznie dopasowuje zdjęcia i grafiki we wpisach w zależności od tego, z jakiego urządzenia je oglądamy i z czego korzystamy – Google, aplikacja Google Maps, wpis w Nowościach w aplikacji Google Maps czy wpis widoczny bezpośrednio po wejściu na profil firmy.

             

            Należy pamiętać, że zdjęcia na wizytówce GMB muszą spełniać zasady polityki Google. Fotografie zbyt drastyczne lub ze zbyt dużą ilością odsłoniętego ciała, mogą skutkować usunięciem z galerii bądź odrzuceniem publikowanego wpisu.

             

            Oprócz zdjęć Google umożliwia także dodanie treści wideo, które mogą przedstawiać np. wnętrze firmy, kulisy pracy, czy jakieś wydarzenie organizowane przez firmę. Mogą być dodawane zarówno do galerii, jak i do wpisów.

            Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia profilu Google Moja Firma, zapraszamy do odwiedzenia naszego kanału na YouTube, a także do bezpośredniego kontaktu – odpowiemy na każde Twoje pytanie.

             

            Autor: Redakcja Greenfields

            Szybki kontakt z nami

              Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.