Co to jest Profil Firmy w Google (dawniej wizytówka Google Moja Firma)?

Co to jest profil firmy w Google

Dzisiaj obecność w sieci jest kluczowa dla każdej firmy, zwłaszcza w kontekście lokalnej działalności. I tu doskonale sprawdza się Profil Firmy w Google, który umożliwia nie tylko zwiększenie widoczności w wyszukiwarce i Mapach Google, ale także budowanie zaufania i lojalności klientów. Zainteresowany? Przeczytaj poniższy artykuł, w którym wyjaśniamy możliwości promocyjne tego naprawdę skutecznego narzędzia.

Co to jest Profil Firmy w Google i jak działa?

Profil Firmy w Google, ang. Google Business Profile, w skrócie GBP (dawniej wizytówki Google, Google Moja Firma, ang. Google My Business) to narzędzie, które umożliwia właścicielom firm zarządzanie informacjami o swojej działalności w ekosystemie Google. Można go porównać do mini-strony internetowej. Dzięki Profilowi firma może być widoczna w wynikach wyszukiwania Google oraz na Google Maps, co jest szczególnie istotne dla lokalnych biznesów. To narzędzie pozwala na publikację kluczowych informacji, takich jak godziny otwarcia, adres lub obszar działania, usługi czy produkty, a także na interakcję z klientami za pomocą recenzji, pytań i odpowiedzi oraz postów.

Po więcej wartościowej treści na temat Profili firmowych zapraszamy Cię na nasz kanał na YouTube. Podpowiemy Ci, co zrobić, aby zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce!

Obejrzyj również powyższy film, z którego dowiesz się:

  • Czym jest Profil Firmy w Google?
  • Jaką pełni funkcję?
  • Jak wysoka jest skuteczność pozycjonowania w mapach Google?

Profile firmowe są bardzo proste i intuicyjne. Google cały czas je rozwija - ulepszając obecne i dodając nowe funkcjonalności - dzięki czemu coraz więcej osób z nich korzysta, między innymi przy wyszukiwaniu lokalnych usług.

Profil Firmy to usługa otwarta dla wszystkich!

Profil Firmy w Google współtworzą użytkownicy. Usługa jest tak skonstruowana, że każdy posiadacz konta Google może proponować zmiany podstawowych informacji Profilu np. statusu i godzin otwarcia, nazwy, adresu czy umiejscowienia pinezki, które są chętnie akceptowane przez Google. Oczywiście użytkownicy mogą publikować różne recenzje i zdjęcia, które mogą mieć negatywny wpływ na całokształt marki. Musisz się z tym liczyć - dlatego tak ważne jest, aby na bieżąco kontrolować zmiany i korygować informacje niezgodne z prawdą.

Czy Profil Firmy w Google jest płatny?

Nie, założenie Profilu Firmy nic nie kosztuje. Nie wierz osobom i firmom, które twierdzą inaczej. Niestety zdarzają się oszuści, którzy spróbują Cię naciągnąć na dodatkowe wydatki. Płatna może być jedynie obsługa profili firmowych, taką jak prowadzimy w Greenfields lub growAp. W takim przypadku przekazujesz agencji działania, które mógłbyś wykonać samodzielnie.

Funkcje i możliwości Google Business Profile

Profil Firmy w Google oferuje szereg opcji, które pomagają w efektywnym zarządzaniu wizerunkiem firmy online.

  • Prezentacja kluczowych informacji - możesz dodać i aktualizować podstawowe informacje o swojej firmie - nazwa, adres, godziny otwarcia, numery telefonów, a także adres swojej strony internetowej.
  • Zdjęcia i filmy - koniecznie warto publikować zdjęcia i filmy, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów, pokazują Twoje biuro, siedzibę, produkty lub sposób realizowanych usług.
  • Oceny i opinie - klienci mogą zostawiać opinie na temat Twojej firmy, co pomaga budować zaufanie. Profil umożliwia także odpowiedzi na recenzje, co dodatkowo wzmacnia relacje z klientami.
  • Sekcja pytań i odpowiedzi - narzędzie umożliwiające bezpośrednią interakcję z potencjalnymi klientami, którzy zadają pytania bezpośrednio na Profilu Google.
  • Posty - dodając wpisy na Profilu Firmy możesz informować o promocjach, akcjach specjalnych lub edukować swoich klientów, wrzucając ciekawostki dotyczące realizowanych usług czy ogólnie dziedziny, branży, w której prowadzisz swój biznes. Ponadto wpisy są sczytywane przez algorytm Google, który dzięki regularności publikacji „widzi”, że ktoś sprawuje opiekę nad danym Profilem, przez co jest oceniany jako bardziej autentyczny.

Sprawdź też, jak wygenerować link do opinii Google.

Dlaczego warto mieć Profil Firmy w Google?

Posiadanie aktywnego i dobrze zarządzanego Google Business Profile przynosi liczne korzyści:

  1. Większa widoczność w wynikach wyszukiwania – firmy z aktywnym profilem są wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania, co znacząco zwiększa szanse na przyciągnięcie nowych klientów,
  2. Zwiększenie zaufania klientów – Profil zawierający pozytywne recenzje i aktywnie zarządzany pokazuje klientom, że firma dba o swoją reputację, co wpływa na wzrost lojalności,
  3. Łatwość dotarcia do firmy – klienci mogą szybko znaleźć Twoją lokalizację na mapach Google, co ułatwia kontakt, dojazd do punktu i decyzję o zakupie, 
  4. Możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji – regularne aktualizowanie Profilu, publikowanie postów czy oferty specjalne pozwalają firmie wyróżnić się wśród innych lokalnych biznesów.

FAQ - najczęstsze pytania dot. Profilu Firmy w Google

Zakładanie Profilu Firmy w Google może wzbudzać pewne wątpliwości. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania dot. dawnych wizytówek Google Moja Firma.

Jak zalogować się do Profilu Firmy?

Zaloguj się na konto Google, następnie przejdź do wyszukiwarki i wpisz nazwę swojej firmy. Powinien się pokazać panel administracyjny Profilu Firmy z dostępnymi opcjami. Więcej o tym, jak założyć Profil Firmy w Google krok po kroku, przeczytasz w podlinkowanym artykule.

Kto potrzebuje profilu firmowego w Google?

Profile Firmowe to narzędzie dla wszystkich przedsiębiorców i firm, którzy chcą zaistnieć na lokalnym rynku

  • Mają szczególnie istotne znaczenie w przypadku prowadzenia działalności stacjonarnej, ponieważ ułatwiają klientom dotarcie do sklepu, biura, restauracji czy hotelu. 
  • Przydają się także w przypadku sieci franczyzowych jako narzędzie do zarządzania wizerunkiem marki oraz informowania o globalnych promocjach. 
  • Ale również freelancerzy i osoby prowadzące działalność mobilną mogą posiadać wizytówki, korzystając np. z opcji pozyskiwania opinii i budowania reputacji.

Czy Profil Firmy w Google to to samo co strona internetowa?

Nie. Jak opisaliśmy powyżej, Profil Firmy to usługa od Google - w skrócie wizytówka Twojej firmy na Google Maps. Jest ona widoczna na mapach i w wyszukiwarce Google. Natomiast strona internetowa posiada własną domenę (adres www), może być widoczna w wyszukiwarce Google, a na mapie adres do strony znajdziesz tylko wtedy, gdy będzie dodany do Profilu Firmy. Strona i Profil to 2 odrębne rzeczy, które się wspólnie dopełniają, dlatego warto posiadać je obie.

Czy mogę korzystać z Profilu Firmy (dawniej Google Moja Firma) bez witryny internetowej?

Tak, to odrębne rzeczy. Zalecamy jednak, aby posiadać również stronę internetową, do której można odsyłać z Profilu. Własna witryna umożliwia przekazanie dodatkowych informacji o świadczonych usługach czy sprzedawanych produktach. 

Profil Firmy w Google - podsumowanie

Profil Firmy w Google to narzędzie, które może znacząco wpłynąć na rozwój Twojego biznesu, szczególnie w kontekście lokalnej działalności. Oferuje ono szereg funkcji i narzędzi, które pozwalają na optymalizację obecności w internecie, budowanie zaufania klientów oraz zwiększenie sprzedaży. Kluczowe jest jednak regularne aktualizowanie Profilu i aktywne zarządzanie nim, aby w pełni wykorzystać jego potencjał.

Chcesz rozwinąć swój Profil Firmy w Google? Napisz do nas!

Źródła:

×
chevron-down