Jak założyć wizytówkę Bing Places for Business i dodać swoją firmę do Bing Maps?
Mapy Google to niekwestionowany lider w zakresie wyznaczania tras dojazdu oraz poszukiwania firm i usług świadczących interesujące nas usługi. Jednak część europejskich użytkowników, a dokładnie 3,72% (dane z naszego rankingu wyszukiwarek internetowych), korzysta również z wyszukiwarki Bing i jej systemu map. Aplikacja wciąż jest niszowa, ale będąc tam dostępnym, można dotrzeć do kolejnych klientów i zainteresować ich swoją ofertą. Warto to zrobić chociażby dlatego, że założenie profilu Bing Places for Business jest darmowe i nie zabiera wiele czasu. Przejdźmy więc krok po kroku dodawanie wizytówki do Bing Maps!
Krok 1. Załóż konto Microsoft
By założyć wizytówkę w Bing, będziesz potrzebować konta Microsoft. Zarejestruj się, a następnie zaloguj, by sprawnie dodać firmę do Miejsc Bing. Następnie kliknij tutaj i wybierz opcję Nowy użytkownik.
Krok 2. Poszukaj swojej firmy na liście Bing Places
Zanim dodasz swoją firmę do Bing Maps, upewnij się, czy już jej tam nie ma. Przejdź do map i wpisz nazwę swojej działalności na pasku wyszukiwania. Jeśli Twoja firma znajduje się już na liście Bing Places, zobaczysz ją w wynikach wyszukiwania na żywo.
Jeśli Twoja firma znajduje się na Bing, bo dodał ją ktoś inny, kto nie jest jej właścicielem, możesz kliknąć nazwę, a następnie w sekcji z podstawowymi informacjami wybierz opcję - Jesteś właścicielem tej firmy? Odbierz teraz!
Zostaniesz przekierowany do konfiguratora, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces uzyskania dostępu do wizytówki Bing. Będziesz mógł uzupełnić brakujące dane i zarządzać kontem. Nie wszystkie informacje trzeba będzie wprowadzać ręcznie - Bing udostępnia możliwość zaimportowania danych z Profilu Firmy w Google. To wygodna opcja, która pozwala zaoszczędzić czas.
My jednak przejdziemy przez kolejne kroki ręcznego uzupełniania Bing Places. Dzięki temu poznasz kolejne dostępne opcje i możliwości oferowane przez Miejsca Bing.
Krok 3. Wprowadź podstawowe informacje dot. firmy
Sprawdź, czy nazwa Twojej firmy się zgadza i jest poprawna, uzupełnij również numer telefonu, dodaj adres oraz stronę internetową.
Krok 4. Wybierz kategorię (branżę) swojej firmy
Określ, w jakiej branży działasz. W przypadku Bing Places masz do dyspozycji 24 segmenty firmy - wybierz 1. Następnie w ramach segmentu zaznaczysz kategorie prowadzonej działalności, w tym główną. Na tym etapie zakładania wizytówki Bing możesz również ustawić opis swojej firmy.
Krok 5. Uzupełnij dodatkowe dane biznesowe
Wybierz, czy lokalizacja Twojej firmy będzie dostępna (widoczna) dla klientów. Oznacz także, jaką formę działalności prowadzisz - czy masz firmę, czy działasz jako profesjonalista. Pod tym drugim pojęciem Bing rozumie jednoosobowe działalności, freelancerów pracujących na własny rachunek.
Krok 6. Wprowadź dane kontaktowe
Uzupełnij firmowy adres e-mail, a także dodaj linki do dostępnych w tej sekcji profili w social media.
Jeśli prowadzisz inne media społecznościowe (jak Instagram, YouTube), linki do swoich profili będziesz mógł wprowadzić w sekcji Relacje biznesowe. Odszukaj ją w dostępnych opcjach / zakładkach, gdy przejdziesz proces zakładania wizytówki Bing Places.
Krok 7. Wgraj zdjęcia
Pokaż swoim klientom, jak wygląda budynek, w którym prowadzisz firmę, biura, lokal, sprzedawane produkty lub świadczone usługi. Do profilu możesz dodać do 100 zdjęć. Na tym etapie jedno z wgranych zdjęć można ustawić jako logo firmy.
Krok 8. Ustaw godziny otwarcia
Wprowadź godziny otwarcia swojej firmy.
Krok 9. Wprowadź dodatkowe informacje dot. rodzaju prowadzonej działalności
W zależności od wybranego segmentu firmy i jej kategorii Bing może poprosić Cię o uzupełnienie dodatkowych informacji o Twojej firmie.
Krok 10. Zweryfikuj swój Profil Bing
Ostatni etap zakładania Bing Places to weryfikacja profilu. Wybierz jedną z dostępnych opcji, a następnie postępuj zgodnie z instrukcją.
Weryfikacja wizytówki Bing nie jest łatwym procesem - uzbrój się w cierpliwość!
Zakładanie wizytówki w Bing Maps - podsumowanie
Mapy Bing to wciąż mało popularna usługa, dlatego wizytówek Bing Places jest wciąż stosunkowo niewiele. To stwarza możliwość wyróżnienia się w tej aplikacji i przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Warto poświęcić kilka chwil na dodanie swojej działalności do Bing Maps, szczególnie że to nic nie kosztuje, a dodatkowo wszystkie informacje można zaimportować z gotowego Profilu Google. To dobry sposób na podniesienie swojej widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania!
Nie masz czasu na zakładanie Bing Places for Business? Napisz do nas!