Najczęstsze błędy płatnych kampanii reklamowych ADS – jak ich unikać?

Przeglądając reklamy w Internecie bardzo często można natknąć się na reklamy, które wydają się mało atrakcyjne, niedopracowane i niezachęcające do interakcji z reklamowanym produktem czy usługą. Czasem zdarza się tak, że właściwie nie wiemy, co jest przedmiotem aukcji i zwyczajnie ignorujemy reklamę. W takim przypadku, poza ślepotą bannerową, spotykamy się z pewnego rodzaju irytacją, bo dlaczego właściwie widzę tę reklamę? Czego ta firma ode mnie oczekuje i co chce mi przekazać?

Jak zatem zadbać o to, aby reklamowany produkt był dla potencjalnego odbiorcy atrakcyjny, a sam fakt pojawienia się reklamy był pożądany dla docelowego klienta? Platformy reklamowe dają reklamodawcom bardzo wiele możliwości zarówno po stronie kreacyjnej, pisarskiej jak i technicznej (głównie w kontekście targetowania). Facebook i Google bez wątpienia są przodującymi ekosystemami reklamowymi, na których może zareklamować się praktycznie każde przedsiębiorstwo (poza branżami zabronionymi czy takimi, które idealnego klienta na pewno tutaj nie znajdą).

 

Spis treści

 

Jakie błędy reklamowe można najczęściej zaobserwować na Facebooku / Instagramie?

Tutaj przede wszystkim powinno się zwrócić szczególną uwagę na kreacje i tekst, który towarzyszy danej reklamie. Bardzo często zdarza się tak, że reklama nie jest dopasowana do grupy docelowej, do której chce się dotrzeć. Innym aspektem, który często pojawia się w błędnie skonfigurowanych kampaniach to samo targetowania po zainteresowaniach, brak wykluczeń grup czy brak wykorzystywania potencjału grup niestandardowych i podobnych. W przypadku e-commerce bardzo często można spotkać się z błędnie optymalizowanymi (pod niewłaściwe cele) kampaniami (np. brak optymalizacji pod konwersje).

Czasem można spotkać się także z brakiem poprawnie skonfigurowanego pixela na stronie lub jego całkowitym braku, co jest niezaprzeczalnym fundamentem w strategiach efektywnego budowania płatnych działań reklamowych w czasie. Zdarza się także, brak połączenia konta Facebook’a z Instagramem i tym samym ogranicza się szanse na docieranie do użytkowników kolejnej platformy (tutaj także błędy przy ustalaniu umiejscowień wyświetlania się reklam).

 

Kampanie płatne Facebook / Instagram – jak unikać błędów?

Przede wszystkim zanim rozpocznie się kampanię płatną Facebook Ads należy sprawdzić czy poprawnie wdrożony został kod pixela i skrypt Google Analytics na stronach docelowych. Jest wiele narzędzi, które pomogą zweryfikować poprawne działania pixela (np. Facebook Pixel Helper). Ważne jest także aby przed rozpoczęciem działań dokładnie przeanalizować swoją grupę celu i zbadać jej preferencje, czy faktycznie zdolna jest do konwertowania w ramach reklamowanej witryny (tutaj można wykorzystać Statystyki Grup Odbiorców).

 

panel statystyki grup odbiorców facebook Panel Statystki grup odbiorców – Facebook Ads[/caption]

 

Nie ma złotej zasady, ile zainteresowań powinno się wykorzystywać – ważne, aby grupy nie były ani za wąskie, ani zbyt szerokie (uśrednione dane dla Polski: wąskie – poniżej 10 000, szerokie – powyżej 500 000). Oczywiście są kampanie, które mają na tyle duży budżet, że targuje się je na milionowe grupy czy nawet cały kraj, ale są to sporadyczne przypadki albo działania badające potencjał głównie remarketingowy. Wielkość grupy wpływa na koszty CPC za kliknięcia i docelowo na współczynnik konwersji.

Dobrym sposobem na unikanie jakichkolwiek błędów w ramach optymalizacji działań kampanii płatnych jest rozwój w sektorze możliwości danego narzędzia reklamowego i ciągłe testowanie nowych rozwiązań. Największym błędem, który niestety popełnia znaczna większość reklamodawców to brak środków finansowych na testy.

Jeśli przyjrzymy się konkurencyjnemu medium – Google, to tutaj mamy znacznie więcej zagrożeń, jeśli chodzi o same technikalia na „przepalanie budżetów” i popełnianie błędów przy prowadzeniu działań marketingowych.

 

Najczęściej spotykane błędy w kampaniach Google Ads

  • błędny wybór rodzaju kampanii,
  • brak połączenia konta Google Ads z Google Analytics lub jego błędna konfiguracja (brak analityki internetowej),
  • brak definicji celów kampanii lub ich złe zliczanie,
  • brak podziału kampanii na grupy reklam,
  • brak wykluczeń fraz (zarówno przy starcie kampanii jak i w trakcie jej trwania),
  • dopasowanie przybliżone słów kluczowych lub źle dobrane frazy (są wyjątki, ale takie działania powinny być podejmowane celowo),
  • brak dostosowywanie stawek w ramach kampanii,
  • brak testów nowych reklam i rozszerzeń,
  • brak testów nowości i poszukiwania sposobów na rozwijanie działań reklamowych,
  • wydawanie budżetu na frazy, które nie generują dobrej jakości ruchu i konwersji,
  • zdawanie się na optymalizację miejsc wyświetlania reklam przez Google (głównie Sieć reklamowa),
  • w przypadku reklam GDN/video targetowania po zbyt ogólnych grupach zainteresowań i brak wykorzystania grup remarketingowych i podobnych zaawansowanych kierowań,
  • słabe kreacje, tj. z niskim wskaźnikiem CTR (z reguły do poprawy są te <0,5%),
  • typowo informacyjne treści reklam, pozbawione CTA i nieprezentujące korzyści/wyróżników usługi czy produktu,
  • kierowanie odbiorców na stronę główną, zamiast konkretną ofertę czy usługę,
  • błędnie określona lokalizacji i brak wykluczeń niechcianych miejsc,
  • niedostosowanie strony internetowej do mobile, a także brak optymalizacji ux-friendly,
  • brak monitoringu kampanii i wyciągania odpowiednich wniosków.

 

Jak unikać błędów na Google Ads (dawniej Google AdWords)?

Najlepszym sposobem jest przygotowanie sobie swego rodzaju checklisty, według której prowadzi się działania reklamowe i monitoruje ich skuteczność. Analogicznie jak w przypadku Facebooka warto pamiętać o ciągłym rozwoju swoich kompetencji i obserwowaniu trendów/zmian w samym ekosystemie reklamowym.

W ramach bonusu – dołączamy grafikę z checklistą, która może przydać Ci się optymalizując płatną kampanię lub weryfikując działania, które dla Twojej firmy prowadzone są na koncie Google Ads przez freelancera czy agencję marketingową:

 

checklista najczęstsze błędy ads

Checklista – najczęstsze błędy Google Ads

 

Chciałbyś zlecić nam audyt Twojego konta reklamowego? Obawiasz się, że działania podejmowane dla Twojej firmy wymagają optymalizacji i natychmiastowych zmian? Gdzie Twoja firma powinna się w ogóle reklamować i z jakimi kosztami to się może wiązać?

Poznaj naszą ofertę ADS, a jeśli masz jakieś pytania napisz do nas.

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    Płatne kampanie reklamowe ADS – co można zyskać i ile to tak naprawdę kosztuje?

    2021 zapowiada się kolejnym dynamicznym i trudnym rokiem dla dużej części przedsiębiorstw. Wiele firm zastanawia się jak sensownie alokować budżety reklamowe, a które obszary warto prężnie rozwijać i optymalizować pod kątem sprzedaży.

    Który kanał marketingowy, będzie odpowiednim narzędziem sprzedaży, a który tylko przepala budżet marketingowy i jest na ten moment mało istotny? Snując rozważania nad tymi kwestiami na pewno dochodzi się do momentu, w którym analizie podda się także działania w ekosystemach ADS (Google, Youtube, Facebook, Instagram, Linkedin itp.).

    Już na samym początku warto dodać, że kampanie płatne sprawdzają się praktycznie w każdej branży i nawet najbardziej niszowych biznesach, a testowanie rozwiązań daje ogromną szansę na zdefiniowanie taniego kanału pozyskiwania klientów.

     

    Spis treści:

     

    Kampanie płatne reklamowe – jakie są najważniejsze zalety

    Aby podjąć właściwą decyzję, czy kampanie płatne ADS, są dla firmy rentowne powinno się wziąć pod uwagę, że:

    • są to działania, które natychmiastowo wpływają na widoczność strony internetowej w internecie (dopływ ruchu) czy np. widoczność wizytówki Google, fanpage na mediach społecznościowych;
    • są wsparciem dla pozycjonowania organicznego (SEO);
    • dzięki mnogości rozwiązań kierowania, pozwalają na docieranie do przeróżnych grup odbiorców;
    • dzięki nim sklep internetowy/strona kontaktowa firmy może stać się głównym kanałem sprzedaży;
    • płacisz za efekt, w zależności od modelu rozliczeniowego: CPC (cost per click) czy np. CPM (cost per 1000 impressions), a w przypadku Facebooka: np. za wyświetlenia reklamy;
    • nawet minimalny wydatek na reklamy płatne pozwala na docieranie do swoich potencjalnych odbiorców i przypominania im, że dana firma istnieje i jest gotowa spełnić ich konsumencie potrzeby;
    • wsparcie wizerunku marki w oczach odbiorców;
    • pozwalają badać popyt i potencjał danego produktu/usługi na rynku;
    • dzięki dostępności wielu rodzajów reklam możliwe jest dostosowanie potrzeby reklamowej do typów kampanii (kampanie produktów, generujące tylko połączenia, odwiedzenie strony, instalacje aplikacji, promocji video firmy itp.);
    • możliwość precyzyjnego wskazania lokalizacji geograficznej odbiorców, demografii czy zainteresowań;
    • regularnie prowadzone działania, pozwalają na docieranie do odbiorców, do których nie da się docierać innymi metodami, a ich kategoryzacja odbywa się dzięki algorytmom ekosystemów reklamowych = grupy podobnych odbiorców, grupy niestandardowe itp.

     

    Jakie efekty można uzyskać za pomocą kampanii płatnych?

    Na warsztat weźmy lokalną restaurację z japońskim jedzeniem, która pomimo pandemii COVID-19, generuje naprawdę wysoką sprzedaż (case-study z przełomu roku 2020/21). Dlaczego? Ponieważ nie zaprzestaliśmy prowadzić regularnych działań reklamowych.

    Warto przypomnieć, że wizytówki Google Moja Firma (GMB/GMF) to potężny kanał pozyskiwania klientów dla lokalnych biznesów, a jednocześnie jeden z najtańszych w ramach możliwości promocji firmy w Internecie! Zacznijmy od tego, że wizytówkę Google posiada już praktycznie każda firma, natomiast znaczna ich większość nie jest uzupełniona nawet o podstawowe informacje. Czyni to obszar wizytówek niesamowicie atrakcyjnym – z racji braku konkurencji, gdzie efekty pojawiają się relatywnie szybko w porównaniu do czasu jaki trzeba włożyć w pracę nad nimi. Przechodząc do rzeczy – wizytówka Google My Business to tak naprawdę mini-strona internetowa Twojej firmy, którą Google udostępnia za darmo do Twojej dyspozycji. Jak jej potencjał wykorzystasz zależy tylko od Ciebie. Sprawdź naszą serię merytorycznych filmów o pozycjonowaniu na mapach Google na naszym kanale na YouTube.

    Dzięki wsparciu działań organicznych na wizytówce GMB, właśnie płatną kampanią reklamową w Google (wyświetlaną także na mapie Google), jesteśmy w stanie za przejście na stronę WWW czy połączenie telefoniczne do restauracji, płacić zaledwie 0,25-0,35zł!

     

    efekt cost per click gastronomia

    Wyniki kampanii Ads

     

    Co generuje w skali miesiąca wyniki jak te, poniżej:

     

    wykres ilość rozmów telefonicznych kampania ads

    Efekty kampanii ADS – ilość rozmów telefonicznych

     

    Widoczność restauracji na rynku lokalnym w kwartale:

     

    kampania ads widoczność w google

    Efekty kampanii Ads – widoczność w Google

     

     

    Podsumowanie

    Chciałbyś dowiedzieć się co zrobić, aby Twoja firma generowała podobne efekty? Jak powinna wyglądać dobrze zoptymalizowana wizytówka GMB pod sprzedaż przez zamawiarkę online na Twojej stronie czy bezpośredni kontakt telefoniczny? Skąd czerpać informacje o potrzebach i zainteresowaniach Twojego potencjalnego klienta? Sprawdź nasze usługi!

    A jeśli masz jakieś pytania napisz do nas bezpośrednio: gmb@green-fields.pl

     

    Autor: Redakcja Greenfields

    Szybki kontakt z nami

      Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Targetowanie reklam – czym jest i dlaczego warto o nim pamiętać

      Targetowanie reklam to proces pozwalający tworzyć reklamy skierowane do potencjalnych nabywców danego produktu, których określamy jako grupa docelowa. Zbiór takich osób charakteryzuje się wspólnymi cechami, podobnymi preferencjami, zachowaniami, zainteresowaniami itp. Celem targetowania jest precyzowanie osób, które z największym prawdopodobieństwem wpisują się w model biznesowy marki i chętnie dokonują zakupów usług, oferowanych przez firmę.

       

      Spis treści:

       

      Dlaczego warto targetować reklamy?

      Dobrze określona grupa docelowa wpływa bezpośrednio na efektywność reklamy, która ma możliwość dotarcia przede wszystkim do osób zainteresowanych konkretną ofertą. Dzięki właściwe określonej grupie docelowej oszczędzamy pieniądze, ponieważ reklama jest wyświetlana tylko przez potencjalnych klientów. Dzięki właściwemu targetowaniu unikamy przepalania budżetów mediowych, gdybyśmy wyświetlali reklamy nieodpowiednim grupom docelowym (chyba, że chcemy prowadzić działania typowo wizerunkowe/analizujące potencjał usługi/produktu).

       

      Targetowanie reklam w social mediach

      Reklamy w mediach tradycyjnych takich jak prasa czy radio, nie mają tak wielu możliwości targetowania jak social media. Wynika to z tego, że korzystając z naszych portali społecznościowych, reklamy są dobierane indywidualnie pod nasze zainteresowania, hobby na podstawie personalnych wyszukiwań w przeglądarkach internetowych, a także lokalizacji GPS. Reklamy telewizyjne są wyświetlane ogółowi odbiorców, którzy dany rodzaj telewizji, kanał aktywnie oglądają. Badania Nielsen z roku 2020 pokazują, że w Polsce najczęściej oglądają ją seniorzy i jest to ich główne źródło medialne, z którego pozyskują informację. Jedyną możliwością targetowania reklam telewizyjnych pod konkretnych odbiorców jest sposób emisji reklamy i godziny jej wyświetlania np. produkty dla dzieci, zabawki będą wyświetlane w godzinach porannych, a treści dla dorosłych popołudniami i wieczorem.

       

      Retargeting jako szczególna forma targetowania reklam

      Retargeting polega na kierowaniu reklam pod konkretnych odbiorców, którzy wcześniej korzystali lub mieli kontakt z usługą danej marki, np. odwiedzili konkretną witrynę, by obejrzeć produkt, ale z jakichś przyczyn nie zdecydowali się na jego zakup. Retargeting pozwala na przedstawienie reklam w taki sposób, by konsument zdecydował się na zakup oglądanego wcześniej produktu, np. poprzez wyświetlenie rabatów czy promocji. Dobrym przykładem retargetingu jest remarketing Google Ads, który pozwala na wyświetlanie reklam w przeglądarce i przestrzeniach partnerskich Google, które dotyczą konkretnej marki osobom, które miały interakcję z danym produktem wcześniej. Pozwala ona zachęcić użytkownika wyszukiwarki Google do dokonania zakupu danego dobra. Prezentowane rozwiązanie ma wiele zalet takich jak:

      • precyzyjność danej reklamy,
      • możliwość analizy statystyk kampanii,
      • niskie koszty kampanii,
      • wysokie współczynniki konwersji (sprzedaży).

       

      zalety retargetingu

      Korzyści wynikające z retargetingu

       

      Chcesz wiedzieć, w jaki sposób wykorzystać reklamy Google Ads w promocji swojej firmy? Skontaktuj się z nami!

       

      Warianty remarketingu w Google Ads

      Google Ads oferuje kilka możliwości remarketingu. Najczęściej stosowaną opcją jest remarketing standardowy, który wyświetla się osobom, które wcześniej wyświetliły daną witrynę. Natomiast remarketing dynamiczny to bardziej zaawansowana opcja pozwalająca na uwzględnienie konkretnych produktów jako preferencji użytkownika w wyświetlanych reklamach. Ciekawym rozwiązaniem jest również remarketing wideo, którym określa się reklamy wyświetlane osobom, oglądającym kanały na YouTube uwzględniając ich zainteresowania i wcześniej przeglądane filmy na tej platformie.

       

      Podsumowanie

      Jak widać, retargeting jest to bardzo przydatne i rozbudowane narzędzie marketingowe, pozwalające na docieranie do odpowiedniego klienta i zaoszczędzenie środków wydawanych na reklamy. Dobrze dobrana reklama pozwala na wielokrotne zwiększenie sprzedaży produktu i przekłada się na zwrot z inwestycji, który w strategiach długofalowych pozwala na maksymalizację sprzedaży i rosnące zyski przedsiębiorstwa.

       

       

      Autor: Weronika Moździerz

      Szybki kontakt z nami

        Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

        Rewolucyjna nowość w YouTube Ads

        Nowy rok rozpoczął się od prawdziwie rewolucyjnej nowości dla wszystkich reklamodawców / firm korzystających z promocji w ekosystemie Google, ale i użytkowników bezpłatnej wersji platformy.

        13.01.2021 jeden z największych potentatów video – YouTube, a tym samym bezpośredni partner Google poinformował, że automatycznie włącza reklamy po filmach generujących przychody we wszystkich treściach video w jego serwisie. Ważną informacją jest fakt, że dotyczy to tylko i wyłącznie filmów + 10min.

        Platforma YouTube podaje informację o tej nowości na swoim kanale Creator Insider w krótkim filmie Newsflash Appetizer: Post Roll Ads Bug Fix.

         

         

        Co oznacza to dla nas? Wydaje nam się, że YouTube coraz bardziej próbuje przekonać użytkowników do przejścia na pakiet premium serwisu aby żadne reklamy nie pojawiały się użytkownikom. Więcej na temat promocji filmów na YouTube znajdziesz tutaj.

         

        Autor: Redakcja Greenfields

        Szybki kontakt z nami

          Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

          Zmiany dotyczące reklam w Gmailu od lipca 2021 roku

          Reklamy w Gmailu są wyświetlane w folderach takich jak “Oferty” oraz “Społeczności”. Są one automatycznie tworzone podczas zakładania poczty. Reklamy te często działają na zasadzie zwykłego e-maila, w którym są zawarte informacje handlowe, promocje, grafiki przedstawiające dany produkt lub ofertę. Mają one na celu zachęcenie użytkownika do zakupu produktu lub do skorzystania z oferowanych usług przez reklamodawcę.

          Zmiany nadchodzące w lipcu 2021 roku dot. reklam w Gmailu mówią o tym, że wspomniane kampanie będą oznaczone statusem “Tylko do odczytu”. Wynikiem takiego rozwiązania jest to, że reklamodawcy nie będą mieli możliwości tworzenia już nowych kampanii oraz aktualizowania istniejących reklam w Gmailu.

          Dla osób chcących nadal wyświetlać reklamy w Gmailu rozwiązaniem jest utworzenie kampanii Discovery. Polegają one na rozszerzeniu platform, na których mogą pojawić się oferty promocyjne. Przykładowo może to być YouTube. Dzięki takiemu rozwiązaniu można dotrzeć nawet do 3 milionów użytkowników. Sprawdź, dlaczego warto reklamować się w sieci reklamowej Google.

           

          zmiany w gmail dotyczące kampanii reklamowych

          Reklamy w Gmail – ‘Społeczności’ i ‘Oferty’

           

          Autor: Redakcja Greenfields

          Szybki kontakt z nami

            Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

            Reklamy displayowe, czyli dlaczego warto reklamować się w sieci reklamowej Google?

            Każdego dnia przeciętny użytkownik spędza na przeglądaniu Internetu około 6 godzin i 42 minuty (na podstawie raportu Digital 2019 z Hootsuite oraz We Are Social). Dla reklamodawców i współpracujących dla nich firm to ogromna szansa na to, aby docierać z przekazem reklamowym do swoich potencjalnych odbiorców. Mnogość platform, na których można wyświetlać się z reklamami jest ogromna, a wybór tego, gdzie chcemy być widoczni dedykowany powinien być miejscom odwiedzanym przez naszych potencjalnych odbiorców (Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, Gmail, YouTube, Twitter, Allegro, OLX itp.).

            Dzięki kompleksowemu planowi marketingowemu, jesteśmy w stanie sukcesywnie wdrażać wszystkie działania w systemy reklamowe danych platform i z czasem generować zakładane efekty w ramach KPI danych kampanii reklamowych. Tutaj rodzi się pytanie, które kanały reklamowe będą dla danego klienta najbardziej efektywne i jaki rodzaj kampanii czy platformy pozwoli pozyskać najtańszy ruch na stronę internetową?

             

            Spis treści

             

            Czym są reklamy displayowe (GDN) Google i jakie dają możliwości?

            Reklamy w sieci reklamowej to forma reklamy graficznej w ekosystemie Google, którą mogą reklamować się firmy w Internecie. Dzięki ogromnemu zasięgowi tych kampanii możemy docierać do naprawdę szerokiej rzeszy odbiorców za stosunkowo niskie stawki (tutaj najczęściej mówimy o CPM [koszt tysiąca wyświetleń]).
            Reklamy te, widoczne są nie tylko w samym Google, ale także na wszystkich (lub wskazanych / ograniczonych tematycznie):

            • stronach internetowych,
            • aplikacjach mobilnych,
            • skrzynkach mailowych Gmail – od niedawna w formie reklamy Discovery (od 1 lipca 2021 roku nie będzie możliwości tworzenia nowych kampanii ani wprowadzania zmian w istniejących już kampaniach w Gmailu. Kampanie reklam w Gmail będą miały status „tylko do odczytu” – przeczytaj o tym),
            • kanałach/filmach na YouTube – przeczytaj więcej o promocji na YT.

            Po ich kliknięciu użytkownik zostaje przeniesiony na stronę internetową, gdzie znajduje się oferta danej firmy. Bardzo istotny jest fakt, że w ramach kampanii możemy określać sobie to, jakim osobom czy w jakich miejscach chcemy się wyświetlać. Jednym z ważniejszych elementów podczas prowadzenia takich kampanii jest wykluczenie aplikacji mobilnych, które w dużej mierze generują ruch bardzo słabej jakości.

            Jeśli chodzi o samą formę reklamy, to występują one w różnych formatach. Wyróżniamy reklamy takie jak (mogą być one statyczne lub ruchome [interaktywne]):

            • bannery,
            • bilboardy,
            • boxy,
            • przyciski,
            • pop-up’y czy pop-under’y.

             

            Rekomendowane przez Google wymiary reklamy bannerowej w GDN

            rekomendowane przez google wymiary reklamy bannerowej gdn

            Rekomendowane wymiary reklamy bannerowej w Google Display Networking

             

            Ile kosztują reklamy displayowe i kiedy warto je wykorzystywać?

            Na bazie doświadczenia zawodowego wielu ekspertów (również w naszej agencji), można śmiało powiedzieć, że ta forma reklamowa w Google Ads jest jedną z najtańszych (o ile nie najtańszą) metodą reklamową w wyszukiwarce.

            Dlaczego tak się dzieje?

            Wynika to przede wszystkim z faktu, że w ramach wyświetlenia reklam graficznych jesteśmy w stanie wybrać model rozliczeniowy, w którym płacimy nie za samo kliknięcie, a za ilość tysiąca wyświetleń reklam graficznych. W tym modelu rozliczeniowym jesteśmy w stanie na tyle obniżyć stawki kampanii, że sięgają one czasem nawet kilkudziesięciu groszy za wspominane tysiąc wyświetleń. W rozrachunku do budżetu miesięcznego, generujemy ogromne ilości wyświetlenia reklamy za stosunkowo niskie kwoty (np. w porównaniu do kampanii w ramach sieci wyszukiwania, gdzie średnio płacimy za każde kliknięcie reklamy po kilka złotych). Dzięki takim działaniom wzmacniamy pozycję marki w oczach konsumentów, a w strategii długofalowej dbamy o rozpoznawalność brandu na rynku.

            Dlatego jeśli zależy nam na:

            • promocji nowo powstałej marki,
            • wygenerowaniu dodatkowego, taniego ruchu na stronę internetową (który może konwertować),
            • dotarciu do odbiorców, którzy niekoniecznie mają ściśle skonkretyzowaną intencję zakupową i chcemy im o sobie przypomnieć,

            to powinniśmy zdecydować się właśnie na reklamę displayową.

            Warto również zadbać o wsparcie działań reklamowych w sieci wyszukiwania czy e-commerce, kampanią na tzw. „remarketing” i tam również wybrać formę graficzną. Takie kampanie często cieszą się naprawdę wysokim współczynnikiem konwersji i pozwalają domykać lejki zakupowe (szczególnie w przypadku e-commcerce i wykorzystania zaawansowanych metod kierowania w tego typu kampaniach np. kampanie DSA).

             

            Jeśli chciałbyś sprawdzić potencjał Twojej strony internetowej pod kątem kampanii w sieci reklamowej Google i poznać estymację wyników kampanii według naszych ekspertów – wypełnij formularz kontaktowy i otrzymaj bezpłatną ofertę Google Ads.

            Kompleksowe informacje o innych rodzajach kampanii Google Ads znajdziesz tutaj.

             

            Autor: Karol Bilski

            Szybki kontakt z nami

              Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.