Reklamy displayowe, czyli dlaczego warto reklamować się w sieci reklamowej Google?

Reklamy displayowe

Każdego dnia przeciętny użytkownik spędza na przeglądaniu Internetu około 6 godzin i 42 minuty (na podstawie raportu Digital 2019 z Hootsuite oraz We Are Social). Dla reklamodawców i współpracujących dla nich firm to ogromna szansa na to, aby docierać z przekazem reklamowym do swoich potencjalnych odbiorców. Mnogość platform, na których można wyświetlać się z reklamami jest ogromna, a wybór tego, gdzie chcemy być widoczni dedykowany powinien być miejscom odwiedzanym przez naszych potencjalnych odbiorców (Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, Gmail, YouTube, Twitter, Allegro, OLX itp.).

Dzięki kompleksowemu planowi marketingowemu, jesteśmy w stanie sukcesywnie wdrażać wszystkie działania w systemy reklamowe danych platform i z czasem generować zakładane efekty w ramach KPI danych kampanii reklamowych. Tutaj rodzi się pytanie, które kanały reklamowe będą dla danego klienta najbardziej efektywne i jaki rodzaj kampanii czy platformy pozwoli pozyskać najtańszy ruch na stronę internetową?

Czym są reklamy displayowe (GDN) Google i jakie dają możliwości?

Reklamy w sieci reklamowej to forma reklamy graficznej w ekosystemie Google, którą mogą reklamować się firmy w Internecie. Dzięki ogromnemu zasięgowi tych kampanii możemy docierać do naprawdę szerokiej rzeszy odbiorców za stosunkowo niskie stawki (tutaj najczęściej mówimy o CPM [koszt tysiąca wyświetleń]).
Reklamy te, widoczne są nie tylko w samym Google, ale także na wszystkich (lub wskazanych / ograniczonych tematycznie):

  • stronach internetowych,
  • aplikacjach mobilnych,
  • skrzynkach mailowych Gmail - od niedawna w formie reklamy Discovery (od 1 lipca 2021 roku nie będzie możliwości tworzenia nowych kampanii ani wprowadzania zmian w istniejących już kampaniach w Gmailu. Kampanie reklam w Gmail będą miały status „tylko do odczytu” - przeczytaj o tym),
  • kanałach/filmach na YouTube - przeczytaj więcej o promocji na YT.

Po ich kliknięciu użytkownik zostaje przeniesiony na stronę internetową, gdzie znajduje się oferta danej firmy. Bardzo istotny jest fakt, że w ramach kampanii możemy określać sobie to, jakim osobom czy w jakich miejscach chcemy się wyświetlać. Jednym z ważniejszych elementów podczas prowadzenia takich kampanii jest wykluczenie aplikacji mobilnych, które w dużej mierze generują ruch bardzo słabej jakości.

Jeśli chodzi o samą formę reklamy, to występują one w różnych formatach. Wyróżniamy reklamy takie jak (mogą być one statyczne lub ruchome [interaktywne]):

  • bannery,
  • bilboardy,
  • boxy,
  • przyciski,
  • pop-up’y czy pop-under’y.

Rekomendowane przez Google wymiary reklamy bannerowej w GDN

Rekomendowane wymiary reklamy bannerowej w Google Display Networking

Rekomendowane wymiary reklamy bannerowej w Google Display Networking

Ile kosztują reklamy displayowe i kiedy warto je wykorzystywać?

Na bazie doświadczenia zawodowego wielu ekspertów (również w naszej agencji), można śmiało powiedzieć, że ta forma reklamowa w Google Ads jest jedną z najtańszych (o ile nie najtańszą) metodą reklamową w wyszukiwarce.

Dlaczego tak się dzieje?

Wynika to przede wszystkim z faktu, że w ramach wyświetlenia reklam graficznych jesteśmy w stanie wybrać model rozliczeniowy, w którym płacimy nie za samo kliknięcie, a za ilość tysiąca wyświetleń reklam graficznych. W tym modelu rozliczeniowym jesteśmy w stanie na tyle obniżyć stawki kampanii, że sięgają one czasem nawet kilkudziesięciu groszy za wspominane tysiąc wyświetleń. W rozrachunku do budżetu miesięcznego, generujemy ogromne ilości wyświetlenia reklamy za stosunkowo niskie kwoty (np. w porównaniu do kampanii w ramach sieci wyszukiwania, gdzie średnio płacimy za każde kliknięcie reklamy po kilka złotych). Dzięki takim działaniom wzmacniamy pozycję marki w oczach konsumentów, a w strategii długofalowej dbamy o rozpoznawalność brandu na rynku.

Dlatego jeśli zależy nam na:

  • promocji nowo powstałej marki,
  • wygenerowaniu dodatkowego, taniego ruchu na stronę internetową (który może konwertować),
  • dotarciu do odbiorców, którzy niekoniecznie mają ściśle skonkretyzowaną intencję zakupową i chcemy im o sobie przypomnieć,

to powinniśmy zdecydować się właśnie na reklamę displayową.

Warto również zadbać o wsparcie działań reklamowych w sieci wyszukiwania czy e-commerce, kampanią na tzw. „remarketing” i tam również wybrać formę graficzną. Takie kampanie często cieszą się naprawdę wysokim współczynnikiem konwersji i pozwalają domykać lejki zakupowe (szczególnie w przypadku e-commcerce i wykorzystania zaawansowanych metod kierowania w tego typu kampaniach np. kampanie DSA).

Jeśli chciałbyś sprawdzić potencjał Twojej strony internetowej pod kątem kampanii w sieci reklamowej Google i poznać estymację wyników kampanii według naszych ekspertów – wypełnij formularz kontaktowy i otrzymaj bezpłatną ofertę Google Ads.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie Google lub Facebook Ads? Napisz do nas!

×