Jak zaprojektować skuteczny landing page? Przykłady, inspiracje i elementy dobrej strony docelowej

Jak zaprojektować skuteczny landing page?

Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży, dotarcie do nowych klientów czy zaprezentowanie produktów?  Dowiedz się, co to jest landing page oraz jakie elementy powinien zawierać, aby skutecznie kierować użytkownika do dokonania konwersji. Sprawdź, jakie korzyści można osiągnąć dobrą stroną docelową i na jakie przykłady stron lądowania warto zwrócić uwagę.

Landing page – co to jest?

Landing page (po polsku strona lądowania, strona docelowa) to podstrona w serwisie wykonana zazwyczaj na potrzeby przeprowadzenia konkretnej akcji marketingowej. Tworzy się ją, żeby zachęcić użytkowników do podjęcia działania, np. zakupu, zapisania na webinar lub złożenia zapytania ofertowego. Strona docelowa zawiera najważniejsze informacje podane w sposób zwięzły i przejrzysty. Tworzenie landing page wymaga zastosowania przyciągającej wzrok grafiki oraz odznaczającego się CTA.

Strony landing page wykorzystuje się również:

  • do prezentacji asortymentu, grupy asortymentowej, oferty,
  • usługi skierowanej do użytkowników z danego regionu / obszaru (np. wymiana drzwi Wrocław vs. Kraków)
  • oraz jako wspomaganie procesu pozycjonowania (SEO) - stworzony landing prezentuje treść powiązaną ze słowami kluczowymi, na które chcemy zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź, ile kosztuje pozycjonowanie strony.

Chcesz stworzyć skuteczny landing page? Dopasuj go do celu biznesowego

Planując landing page, w pierwszej kolejności należy określić cel biznesowy. Dopiero w później powstaje struktura informacyjna, treści, CTA i elementy graficzne. 

Rodzaje stron landing page

Rozróżnia się następujące rodzaje stron docelowych:

  • Zapisowa, np. na newsletter – jej głównym celem jest pozyskanie grupy odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami. Żeby zmotywować użytkowników do pozostawiania namiarów, możesz zaoferować im m.in. e-book, raport branżowy,
  • Do rejestracji użytkowników – ułatwia pozyskiwanie oraz sprawną rejestrację uczestników webinarów, szkoleń, konferencji i innych wydarzeń,
  • Sprzedażowa – umożliwia bezpośredni zakup produktu lub przekierowuje na stronę firmową, aby sfinalizować transakcję,
  • Informacyjna – prezentuje informacje związane z Twoją marką, nowościami w ofercie, planowanymi wydarzeniami,
  • Prezentująca ofertę specjalną – za pomocą tej strony lądowania użytkownik otrzymuje informacje dotyczące spersonalizowanych promocji, zniżek, kodów rabatowych,
  • Wspomagająca działania SEO – przygotowana z myślą o pozycjonowaniu treści na konkretne słowa kluczowe, na które z różnych powodów nie można pozycjonować innych podstron serwisu. Często tworzy się tzw. landingi z lokalizacjami, np. pozycjonowanie stron Kraków, pozycjonowanie stron Wrocław itp., 
  • Wspomagająca prowadzenie kampanii Google Ads - na taki landing użytkownik trafia najczęściej, gdy kliknie reklamę Google Ads w wyszukiwarce Google. Otrzymuje stronę z treścią dedykowaną kampanii.
  • Zbierająca leady – projektowanie landing page służy także do zbierania leadów, czyli danych klientów wstępnie zainteresowanych Twoją ofertą. 

Pamiętaj, że jedna strona docelowa może realizować różne cele biznesowe i należeć do kilku z powyższych rodzajów stron landing page.

Dowiedz się, na czym polegają kampanie Google Ads.

Korzyści dobrej strony docelowej

Landing page stanowi doskonałe narzędzie wykorzystywane do promocji marki i wiąże się z wieloma zaletami. Do najważniejszych zaliczają się:

  • Zwiększenie współczynnika konwersji – nawet prosty landing page pomaga w osiągnięciu celów biznesowych, ponieważ koncentruje się na konkretnym działaniu, kieruje użytkownika do dokonania konkretnej akcji, wypełnienia formularza, dokonania zakupu, zapisania się na newsletter
  • Szybsze uruchomienie kampanii z wykorzystaniem – struktura strony lądowania jest prostsza i łatwiejsza do wykonania w porównaniu do uruchomienia dedykowanej strony www. Gdy akcja promocyjna się skończy, z łatwością można taką stronę wyłączyć lub ukryć przed użytkownikiem, a za jakiś czas ponownie włączyć, gdy kampania zostanie ponownie uruchomiona (tak się tworzy landingi sezonowe, np. z ofertą na Walentynki, Dzień Kobiet itd.),
  • Lepsze dotarcie do grupy docelowej – promocyjną stronę docelową tworzy się z myślą o konkretniej grupie klientów, czyli projektuje się ją z uwzględnieniem ich potrzeb i oczekiwań. To pozwala na lepsze dotarcie do grupy docelowej, dopasowanie oferty i wyższe konwersje (bo docieramy do osób wstępnie zainteresowanych danym produktem czy usługą).

Potrzebujesz wsparcia w zakresie marketingu online? Napisz do nas!

Jak stworzyć landing page? Elementy skutecznej strony lądowania

Zapoznaj się z naszymi wskazówkami i sprawdź, jak powinny wyglądać poszczególne elementy strony docelowej.

Nagłówki

Odgrywają bardzo ważną rolę. Nie tylko uwypuklają kluczowe informacje, ale także mogą wpływać na pozycjonowanie landing page, jeśli zawierają dobrze dobrane słowa kluczowe. Projektując nagłówki, pamiętaj, aby:

  • Zawierały prosty przekaz,
  • Zwracały uwagę użytkowników,
  • Były zrozumiałe. 

Sprawdź tagi HTML niezbędne dla SEO.

Teksty na landing page

Struktura informacyjna landing page powinna być logiczna i prowadzić użytkownika po kolei przez treści, które przekonają go do dokonania konwersji. 

  • Pamiętaj o zasadzie odwróconej piramidy - ważne informacje prezentujemy na początku.  
  • Przygotowując opisy, postaw na perswazję i język korzyści, prezentuj najważniejsze cechy produktów, zwracając uwagę na ich zastosowanie. 
  • Jeśli dysponujesz konkretnymi danymi, np. odsetkiem zadowolonych klientów, nie bój się ich zamieszczać.
  • Możesz dodać również opinie zadowolonych klientów czy treści typu user generated content.
  • Zaplanuj także miejsce na grafiki - sam tekst to nie wszystko.

Sprawdź, na czym polega evergreen content.

Zdjęcia, grafiki

Poprawnie dobrane grafiki wzmacniają przekaz i przyciągają uwagę potencjalnych klientów. To ważne elementy landing page, dlatego zadbaj, by dostarczyć je w dobrej rozdzielczości. Fotografie produktowe powinny jak najdokładniej odzwierciedlać oferowane artykuły. Pamiętaj także, aby oprawa graficzna landinga była zbieżna z innymi elementami graficznymi na Twojej stronie internetowej. 

Formularz kontaktowy

Formularz pozwala na zbieranie danych kontaktowych. Powinien wymagać podania tylko tych danych, które są niezbędne do realizowania danego procesu/zadania. Np. w przypadku zapisu na newsletter mogą to być tylko mail i imię, a w przypadku złożenia zamówienia użytkownik musi podać także adres, numer telefonu, informacje rozliczeniowe. Im mniej trudu zada sobie użytkownik, żeby uzupełnić formularz, tym większe prawdopodobieństwo, że wykona konkretną akcję, np. kupi produkt.

Sprawdź, jak pozycjonować biznes sezonowy.

Landing page call to action

Do istotnych elementów landing page zalicza się też przycisk CTA (Call To Action) stanowiący zachętę do podjęcia działania, np. zapisania się na newsletter. Powinien znajdować się w widocznym miejscu i odznaczać się kolorystycznie. Samo CTA musi także jasno wskazywać do działania, np.:

  • Kup teraz, 
  • Zapisz się na newsletter,
  • Umów bezpłatne konsultacje.

Landing page a SEO – wskazówki

Dzięki pozycjonowaniu strona lądowania staje się łatwiejsza do znalezienia w wyszukiwarkach internetowych (oczywiście wyjątek stanowią strony docelowe tworzone z myślą o kampaniach Google Ads, nieindeksowane i tym samym niepozycjonowane). Realizacja działań SEO na landing page zawiera cały szereg działań, w tym technicznej optymalizacji całego serwisu. Ty możesz zadbać m.in. o: 

  •     Dobór słów kluczowych – możesz w tym celu skorzystać z dedykowanych narzędzi, np. Google Ads, Senuto, Ahrefs,
  •     Optymalizację znaczników Title i Description,
  •     Strukturę treści – powinna zawierać nagłówki HTML - H1-H6,
  •     Dobór linków wewnętrznych i zewnętrznych (sprawdź, na czym polega linkbuilding),
  •     Dodanie opisu alternatywnego przy grafikach,
  •     Czas ładowania strony i responsywność.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania landing page? Sprawdź ofertę na pozycjonowanie stron. Koszt usługi ustalamy indywidualnie. 

Jak zrobić landing page? Przydatne narzędzia!

Landing page często wykorzystuje się w e-commerce. Co istotne, żeby wykonać stronę docelową, nie trzeba znać programów graficznych czy kodu HTML. Wystarczy skorzystać z ogólnodostępnych narzędzi, często zwanych kreatorami landing page, np.:

  •     Landingi,
  •     GetResponse,
  •     WIX,
  •     WebWave,
  •     Unbounce.

Kreatory landing page wyróżniają się intuicyjną obsługą i dużym zasobem szablonów do wyboru. Ponadto cena za landing page wykonany w ten sposób nie jest wygórowana. Firmy często oferują darmowe okresy próbne. Taką stronę możesz udoskonalić, testować publikowane teksty, przyciski CTA, optymalizując w ten sposób współczynnik konwersji.

Sprawdź, czy dostosowanie strony dla osób z niepełnosprawnościami wpływa na pozycje strony w wyszukiwarce.

Landing page – przykłady i inspiracje

Szukasz inspiracji do stworzenia skutecznego landing page? Poniżej prezentujemy przykłady stron docelowych znanych marek.

Landing page Nationale Nederlanden

Marka ubezpieczeniowa Nationale Nederlanden zachęca do wyboru ubezpieczenia dla dzieci. Na stronie znajdują się przykładowe pakiety usług wraz z cennikiem.

Jak zaprojektować landing page - Nationale Nederlanden

Landing page - inspiracje dla branży ubezpieczeniowej, źródło: https://www.ubezpiecz.nn.pl/

Strona docelowa marki GoIT  

Marka GoIT oferuje kursy programowania dla osób początkujących i proponuje pomoc w wejściu do branży IT. Landing page zachęca do zapisania się na 7-dniowe bezpłatne szkolenie wprowadzające. 

Strona typu landing page - GOIT

Landing page - pomysły dla branży IT, źródło: https://html-m-lp-pl.goit.global

Przykład Landing Page - GOIT

Przykład landing page, źródło: https://html-m-lp-pl.goit.global

Strona lądowania Fundacji Maraton Warszawski

Fundacja Maraton Warszawski organizuje zapisy na zbliżające się wydarzenia biegowe. Przy terminie każdej z imprez znajduje się przycisk CTA zachęcający do rejestracji.

 

Tworzenie landing page - maratonwarszawski

Przykłady landing page, źródło: https://rejestracja.maratonwarszawski.com/pl/

mFinanse i przykład strony landing page

mFinanse oferuje klientom bezpłatną konsultację telefoniczną w celu zaprezentowania ofert na kredyt hipoteczny.

Landing page z przykładem prezentowania ceny kredytu hipotecznego

Landing page z przykładem prezentowania ceny kredytu hipotecznego, źródło: https://mfinanse.pl/kampania-hipoteka

Czym jest landing page i jak go przygotować? Podsumowanie

Landing page stanowi doskonałe narzędzie zwiększające sprzedaż i podnoszące współczynnik konwersji. Pamiętaj jednak, że samo przygotowanie strony docelowej stanowi jedynie początek działań marketingowych. Żeby mieć pewność, że landing przynosi oczekiwane rezultaty, na bieżąco monitoruj efekty kampanii. Możesz też przeprowadzać testy A/B. W ten sposób sprawdzisz, która wersja landing page jest skuteczniejsza i lepiej wpływa na decyzje zakupowe Twoich użytkowników.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania landing page? Napisz do nas!

 

Landing page – sekcja FAQ

Poniżej prezentujemy często zadawanie pytania związane z landing page, strategią, kosztami.

Czym różni się landing page od strony głównej?

W porównaniu ze stroną główną landing page nie posiada rozbudowanej struktury ani klasycznego menu. Główną różnicę stanowi też cel obu ze stron:

  • strona główna jest wizytówką całego serwisu, prezentuje Twoją firmę, ofertę, promocje, zachęca użytkownika do eksploracji poszczególnych sekcji,
  • strona docelowa prezentuje wycinek Twojej działalności - ofertę, produkt, zapis na webinar. Ma skłaniać do podjęcia konkretnej akcji.

Jak działają landing page?

Landing page to strona internetowa zaprojektowana, aby skoncentrować uwagę użytkowników na konkretnej akcji lub ofercie. Jej głównym celem jest przekonanie odwiedzających do podjęcia działania, np. zakupu produktu.

Jak zrobić dobry landing page?

Stworzenie dobrego landing page'a wymaga określenia celu biznesowego i analizy potrzeb klientów. Trzeba też zwrócić uwagę na zastosowanie przejrzystej i prostej struktury informacyjnej.

Co oznacza landing?

Landing to po angielsku lądowanie, a w kontekście strony internetowej oznacza stronę, na której „ląduje” użytkownik po kliknięciu linka.

Jak pisać teksty na landing?

Treści powinny być zwięzłe, jasno sformułowane, pisane językiem korzyści. Zadanie to warto zlecić specjalistom od copywritingu lub content marketingu.

×
chevron-down