Czego nie można reklamować w Google Ads? Zakazane branże, rodzaje usług i produktów
Google Ads to system reklamowy, który pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jak wynika z raportu Gitnux około 80% internautów codziennie widzi reklamy dostępne w ramach sieci Google Ads, a 65% małych firm B2B zdobywa za ich pośrednictwem klientów (Gitnux 2024). Niestety, nie wszystkie produkty i usługi można swobodnie promować, ponieważ Google narzuca pewne ograniczenia reklamowe na niektóre branże. Jakie? Sprawdź, czego nie można reklamować w Google Ads!
Jakich produktów i usług nie można reklamować w Google Ads?
Google Ads wyróżnia się wysoką skutecznością, ale nie wszyscy przedsiębiorcy mogą swobodnie promować swoje produkty w tej sieci reklamowej. W centrum zasad Google Ads znajduje się lista ograniczeń dotyczących korzystania z systemu PPC (kampanii płatnych reklamowych). Wynikają one m.in. z chęci zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom. Ponadto działania internetowego giganta podyktowane są koniecznością przestrzegania lokalnych przepisów prawa. Jakie są zakazane branże w Google Ads? Których produktów lub usług nie można reklamować? Poniżej prezentujemy krótkie podsumowanie.
Kopie, podróbki produktów
Zgodnie z wytycznymi znajdującym się w Centrum zasad Google Ads zabrania się reklamy imitacji oraz podróbek produktów znanych marek. System zwraca szczególną uwagę na znak towarowy oraz logo.
Broń, narkotyki, substancje uzależniające
Google zakazuje reklamy:
- Materiałów wybuchowych,
- Broni palnej,
- Innych rodzajów broni, np. noży bojowych, sztyletów,
- Narkotyków, substancji psychoaktywnych (z wyjątkiem produktów zawierających THC w stężeniu równym lub mniejszym niż 0,3%).
Interesują Cię kampanie Google Ads? Sprawdź ofertę!
Treści obraźliwe, szokujące lub niebezpieczne
Jakich jeszcze treści nie można reklamować w Google Ads? Na liście znajdują się
- Treści niebezpieczne lub obraźliwe, np. nawołujące do nienawiści ze względu na płeć, religię, pochodzenie etniczne, rasę,
- Treści o jednoznacznym charakterze seksualnym, np. ostra pornografia, materiały zoofilskie,
- Usługi seksualne, za które pobiera się opłatę, np. prostytucja,
- Treści związane z wykorzystywaniem seksualnym dzieci,
- Treści szokujące, np. materiały z miejsc wypadków.
Nieprawdziwe informacje lub wprowadzanie w błąd
Nie można promować informacji niezgodnych z prawdą lub celowo wprowadzających w błąd, jak np.
- Ukrywanie tożsamości,
- Zatajanie kosztów,
- Używanie fałszywych lub mało prawdopodobnych obietnic, m.in. związanych z szybkim chudnięciem, dużym zwrotem inwestycji.
Czego nie można swobodnie reklamować w Google Ads? Lista branż z ograniczeniami
Sprawdź, jakich usług nie można swobodnie reklamować w Google Ads i dowiedz się, które branże są szczególnie narażone na ograniczenia reklamowe.
Branża kryptowalut
Zgodnie z wytycznymi Google Ads reklama jest możliwa w przypadku:
- Firm, które nie zajmują się sprzedażą i wymianą kryptowalut, np. oferują usługi doradcze, prawne,
- Gier bazujących na technologii blockchain,
- Urządzeń umożliwiających bezpieczne przechowywanie kryptoaktywów lub kluczy kryptowalut.
Branża hazardowa
Centrum zasad Google Ads zezwala na promocję kasyn oraz stron internetowych świadczących usługi hazardu online w wybranych krajach. Warunkiem jest posiadanie przez reklamodawcę certyfikatu Google.
Branża alkoholowa
Alkohol można promować tylko w wybranych krajach – lista państw jest dostępna w Centrum zasad Google Ads. Ponadto reklamy muszą być kierowane do osób pełnoletnich.
Branża farmaceutyczna
W Polsce można reklamować tylko leki dostępne bez recepty z uwzględnieniem obowiązujących przepisów, np. takie produkty może promować producent. Ponadto trzeba posiadać certyfikat Google Ads. Niedozwolone jest natomiast reklamowanie się aptek internetowych.
Branża finansowa
Google zezwala na promowanie produktów i usług finansowych. Reklama powinna być jednak transparentna, dlatego zakazane są m.in.:
- Podawanie nieprawdziwych danych kontaktowych,
- Ukryte opłaty,
- Brak informacji o minimalnym i maksymalnym okresie spłaty.
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu kampanii performance’owych? Napisz do nas!
Branża polityczna
Reklamy o tematyce politycznej są dozwolone, ale pod warunkiem, że są zgodne z przepisami obowiązującymi w danym kraju. Nie mogą także naruszać ciszy wyborczej.
Branża komputerowa a bezpłatne oprogramowanie
Żeby promować bezpłatne oprogramowanie komputerowe, trzeba wysłać do Google Ads wniosek o pozwolenie na reklamę. Następnie weryfikowana jest wiarygodność witryny dystrybuującej usługę. Po zakończeniu procedury można uruchomić kampanię reklamową.
Poznaj też możliwości kampanii Facebook Ads.
Branża erotyczna
Google Ads dopuszcza promowanie treści o charakterze erotycznym pod warunkiem, że materiały są zgodne z wymogami prawa obowiązującymi w danym kraju. Ponadto przekazy muszą być skierowane do osób pełnoletnich.
Zakazane branże w Google Ads a inne możliwości promocji
Warto wykorzystać także inne formy promocji. Na jakie reklamy mogą zdecydować się przedstawiciele zakazanych branż w Google Ads? Poniżej przykładowe propozycje.
Pozycjonowanie strony
Wzrost widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwarki internetowej przekłada się na łatwiejsze znalezienie Twojej firmy w sieci. To z kolei wpływa na większe zainteresowanie ofertą.
Media społecznościowe mają wprawdzie swoje ograniczenia, ale mimo to można je wykorzystać do promocji marki. Trzeba się jednak dokładnie zapoznać z regulaminem poszczególnych serwisów. Przykładowo, Facebook zezwala na zamieszczanie treści okołoseksualnych, jeśli mają charakter edukacyjny.
Sprawdź, czym różni się Google Ads od Facebook Ads.
Lokowanie produktu
Dobrym pomysłem jest lokowanie produktu. Warto nawiązać współpracę z influencerami działającymi w serwisie YouTube. Można też skorzystać z oferty nadawców telewizyjnych lub radiowych.
Zbieranie dobrych opinii
Warto zachęcać klientów do pozostawiania komentarzy po zakupie produktu. Z raportu IAB Polska 2023 wynika, że 45% internautów ocenia wiarygodność sklepu w Internecie na podstawie znalezionych w sieci opinii.
Sprawdź, jak wykorzystać user generated content w strategii marketingowej.
Jakich produktów nie można reklamować w Google Ads? Podsumowanie!
Google Ads wprowadza pewne ograniczenia i zakazy. Warto się z nimi zapoznać, aby Twoja reklama nie została odrzucona. Kampanie marketingowe najlepiej łączyć z innymi formami promocji, np. prowadzeniem profilu w social media czy lokowaniem produktu.
Potrzebujesz wsparcia w Google Ads? Napisz do nas!
Źródła:
- Raport Google Ads Statistics And Trends in 2024, Gitnux 2024, https://gitnux.org/google-ads-statistics/, [dostęp 10.04.2024].
- Raport E-commerce w Polsce 2023, https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2024/02/RAPORT_e-commerce_2023-4.pdf, [dostęp 10.04.2024].
- Centrum zasad Google Ads, https://support.google.com/adspolicy/answer/6023699?hl=pl&ref_topic=1626336&sjid=11526037173794611789-EU [dostęp 10.04.2024].