Google Ads czy Facebook Ads - gdzie promować swoją firmę? Koszty, podobieństwa i różnice
Jeśli szukasz systemu reklamowego charakteryzującego się wysokim współczynnikiem konwersji, dowiedz się więcej na temat Google Ads i Facebook Ads. Czym różnią się od siebie te rozwiązania i co lepiej sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu? Wyjaśniamy!
Google Ads czy Facebook Ads? Wady i zalety obu systemów reklamowych
Dobrym sposobem na dotarcie do odbiorców są systemy Meta Ads oraz Google Ads. W obu przypadkach rozliczasz się w modelu CPC, czyli płatności za kliknięcie reklamy przez użytkownika. Różnica między Google Ads a Facebook Ads polega m.in. na sposobach targetowania, obsłudze kampanii, miejscach wyświetlania reklam, o czym szczegółowo przeczytasz poniżej. Na początek przyjrzyjmy się bliżej wadom i zaletom każdego z systemów.
Plusy i minusy Google Ads i Facebook Ads
Google Ads | Facebook Ads | |
---|---|---|
ZALETY | ✓ Duży zasięg
✓ Szeroki wybór formatów reklamowych ✓ Wysoki współczynnik konwersji ✓ Możliwość zastosowania remarketingu ✓Łatwość kontrolowania budżetu i zarządzania panelem reklamowym ✓Stosunkowo prosta obsługa panelu reklamowego ✓ Przejrzyste raporty prezentujące wyniki kampanii |
✓Różnorodne formaty reklamowe
✓Precyzyjne targetowanie odbiorców ✓Doskonałe rozwiązanie dla kampanii wizerunkowych oraz marek wprowadzających na rynek nowe produkty ✓Możliwość zastosowania retargetingu ✓Łatwa konfiguracja kampanii ✓Atrakcyjne wizualnie reklamy ✓Stosunkowo niskie koszty prowadzenia kampanii |
WADY | ✓Czasochłonna konfiguracja kampanii
✓Zmienna stawka za słowa kluczowe wybrane do kampanii ✓Trudności w uzyskaniu wysokiego wskaźnika ROI w konkurencyjnych branżach, np. deweloperska, biżuteryjna, fotowoltaika. |
✓Konieczność tworzenia kreatywnych formatów reklamowych bez względu na rodzaj kampanii
✓Skomplikowana obsługa panelu reklamowego ✓Częste zmiany w wyglądzie i funkcjach panelu reklamowego |
Poznaj ofertę na kampanie Google Ads.
Google vs. Facebook Ads – podobieństwa i różnice
Aby odpowiedzieć na to pytanie, czy lepiej skorzystać z Google Ads, czy Facebook Ads, warto porównać oba systemy. Poniżej znajdziesz zestawienie najważniejszych cech.
Porównanie Google i Meta Ads
Nagłówek1 | Google Ads | Facebook Ads |
---|---|---|
Cel kampanii | Kampanie są kierowane przede wszystkim do osób zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą. Są to świadomi klienci, często tuż przed podjęciem decyzji zakupowej. | Reklamy doskonale wpisują się w kampanie wizerunkowe, a dodatkowo stanowią sposób na zwiększenie świadomości marki. Wykorzystuje się je także do promowania nowych produktów i usług dostępnych w ofercie firmy |
Zasięg | Google Ads ma duży zasięg. Z raportu Digital 2023 wynika, że w Polsce z Internetu korzysta 88,4% populacji (36,68 mln osób), z czego 95,68% używa wyszukiwarki Google. | Facebook w Polsce liczy ponad 26 mln realnych użytkowników (IAB 2023). |
Konfiguracja i zarządzanie kampanią | Konfigurowanie Google Ads zajmuje więcej czasu niż Facebook Ads, jednak samo zarządzanie kampanią jest bardzo intuicyjne. | Ustawienie parametrów kampanii Facebook Ads jest stosunkowo proste, ale obsługa panelu reklamowego wymaga większej uwagi. |
Koszty vs. współczynnik zwrotu | Kampanie Google Ads są z reguły droższe (zwłaszcza w przypadku konkurencyjnych fraz), ale wyróżniają się wyższym ROI. | Koszty obsługi Facebook Ads są mniejsze. Reklamy cechują się także niższym ROI. |
Targetowanie | Google udostępnia możliwość targetowania reklam według płci, wieku, miejsca zamieszkania. Rozróżnia także rodziców zainteresowanych produktami dla dzieci. | Targetowanie Facebooka cechuje się większą elastycznością. System pozwala wyodrębnić grupy odbiorców m.in. według ich zainteresowań, wykształcenia, zajmowanych stanowisk, sytuacji rodzinnej. |
Formaty |
|
|
Targetowanie |
|
|
Poznaj ofertę na kampanie Meta Ads!
Google vs. Facebook Ads – czym kierować się przy wyborze systemu reklamowego dla swojej firmy?
Wiesz już, jaka jest różnica między Google Ads a Meta Ads. Sprawdź teraz, na co zwrócić uwagę, decydując się na system reklamowy. Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki dotyczące wyboru właściwego rozwiązania.
- Określ cel kampanii – jeśli chcesz dotrzeć do klientów zainteresowanych konkretnymi produktami lub usługami, wykorzystaj Google Ads. W przypadku, gdy zależy Ci na zwiększeniu zaangażowania użytkowników lub poprawie rozpoznawalności, lepiej sprawdzi się Facebook Ads.
- Zastanów się, kto jest odbiorcą Twojej reklamy – Google Ads umożliwia pozyskanie klientów o sprecyzowanych potrzebach i poszukujących określonych produktów. Facebook Ads pozwala natomiast dotrzeć do osób z uwzględnieniem ich zainteresowań, danych demograficznych, sytuacji życiowej. Kampanie w mediach społecznościowych stanowią doskonałe rozwiązanie w przypadku klientów znajdujących na początku ścieżki zakupowej.
- Wyznacz budżet – przy niewielkim budżecie trzeba skoncentrować się na kierowaniu kampanii do precyzyjnie wybranej grupy użytkowników, aby pozyskiwać wartościowy ruch i zwiększać szanse na konwersje. W przypadku gdy chcesz przeznaczyć na promocję większą sumę, ustaw kampanie w Google Ads.
Dowiedz się też, jak wdrożyć zgody cookies, aby prowadzić kampanie Google Ads.
W jakich branżach sprawdza się Facebook, a w jakich Google Ads?
System Google Ads wyróżnia się wyższym wskaźnikiem ROI i sprawdza się niemal we wszystkich branżach. Pozwala na zaprezentowanie konkretnych produktów lub usług klientom na ostatnim etapie lejka zakupowego, czyli podjęcia decyzji o zakupie konkretnego produktu. Jak to działa? Np. po wpisaniu w wyszukiwarkę Google „buty męskie adidas VS PACE” system reklamowy wyświetla dokładnie takie modele, jakich szuka użytkownik.
Niestety, system może okazać się niewystarczający w branżach charakteryzujących się dużą konkurencyjnością. Trudno walczyć z międzynarodowymi korporacjami dysponującymi ogromnym budżetem reklamowym, prowadząc średniej wielkości firmę. W takim wypadku rozważ kampanie Facebook Ads. Pamiętaj jednak, że planując działania w mediach społecznościowych, musisz postawić na kreatywność. Jeśli Twoje reklamy na Facebooku nie będą wyróżniać się wśród innych, marka nie przyciągnie uwagi.
Nie wiesz, czy wybrać Google czy Facebook Ads? Napisz do nas!
Facebook Ads sprawdza się także w przypadku branż lifestylowych związanych z modą, wyposażeniem wnętrz lub rozrywką. W takich przypadkach czynnikiem determinującym wybór są często emocje. Różnorodność formatów reklamowych oferowanych przez Facebook Ads sprawia, że system wyróżnia się dużym potencjałem. Doskonale wykorzystuje to m.in. firma VOX, która uzupełnia swoje kampanie promocyjne o media społecznościowe. Marka stawia na przykuwające uwagę materiały, np. filmy wideo prezentujące zalety darmowego programu do urządzania wnętrz.
Reklama na Google Ads czy Facebook Ads? Czy można korzystać z dwóch systemów jednocześnie?
Systemy reklamowe Google Ads i Facebook Ads wzajemnie się uzupełniają. Pozwalają na dywersyfikację działań i dotarcie do różnych grup odbiorców. Musisz tylko określić swoje cele, budżet i grupę docelową, a przekonasz się, że każdy z systemów oferuje rozwiązania pomocne na wszystkich etapach ścieżki zakupowej.
Jak wykorzystać synergię Facebook Ads i Google Ads?
- Możesz wyodrębnić słowa kluczowe dobrane za pośrednictwem Google Ads do optymalizacji kampanii w mediach społecznościowych.
- Systemy reklamowe Google i Facebooka posiadają możliwość retargetowania. Korzystając z obu rozwiązań jednocześnie, zwiększasz prawdopodobieństwo konwersji. Sprawdź też, jakie są najczęstsze błędy kampanii reklamowych Ads.
- Reklamy Facebook Ads i Google Ads sprawdzają się na każdym etapie lejka sprzedażowego. Facebook Ads jest idealny na początku ścieżki zakupowej klientów, m.in. do zaprezentowania oferty, zwiększenia rozpoznawalności marki. System Google Ads nadaje się natomiast w przypadku klientów porównujących oferty produktów lub szukających ściśle określonych przedmiotów.
Facebook Ads vs. Google Ads – podsumowanie!
Google Ads czy Facebook Ads? Wybór odpowiedniego rozwiązania zależy od wielu czynników, m.in. celów reklamowych, budżetu, grupy docelowej. System Google Ads pozwala na dotarcie do świadomych klientów znajdujących się na ostatnim etapie lejka zakupowego. Facebook Ads pomaga natomiast w budowaniu relacji z klientami i kreowaniu pozytywnego wizerunku marki.
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu kampanii Adsowych? Napisz do nas!
Źródła:
- M. Bretous, Facebook Ads vs. Google Ads: Which is Better for Your Brand?, https://blog.hubspot.com/marketing/facebook-ads-vs-google-ads [dostęp 14.02.24].
- Raport Digital 2023: Global Overwiev Report, DataReportal/Meltwater2023
- Raport Przewodnik po social media w Polsce #SocialMediaIAB, IAB Polska 202
- K. Karlson, Don’t Be Overwhelmed by Facebook Advertising: 10 Tips to Use Any Tim, https://contentmarketinginstitute.com/articles/facebook-advertising-tips/ [dostęp 15.02.24].