Dystrybucja treści w content marketingu - 8 sposobów na promowanie treści w internecie

Przygotowanie dobrego artykułu to zaledwie połowa sukcesu. Żeby materiał stał się popularny i użytkowników zainteresowanych danym tematem, niezbędna jest dystrybucja treści. Jakie kanały warto wykorzystać do promocji? O czym pamiętać, planując dystrybuowanie contentu? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami!

Na czym polega dystrybucja treści i dlaczego jest tak ważna?

Nawet najlepiej dopracowany materiał może nie dotrzeć do odbiorców, jeśli nie będzie właściwie wypromowany. Content marketing a dystrybucja treści to ściśle powiązane tematy, ponieważ samo stworzenie tekstu, podcastu lub filmu wideo to za mało, by zainteresować szerokie grono czytelników. Równie ważna jest dystrybucja treści. 

Warto zapamiętać
Dystrybucja treści to rozpowszechnienie stworzonych materiałów z wykorzystaniem wielu narzędzi i formatów medialnych.

Działania związane z rozpropagowaniem publikacji powinny obejmować zarówno kanały wewnętrzne, jak i zewnętrzne, np. udostępnienie treści na tematycznych serwisach internetowych.

Sprawdź też, jak zaprojektować landing page, który może pomóc w promocji contentu.

Jak promować treści? Kanały dystrybucji

Istnieje wiele sposobów dystrybucji treści w Internecie. Poszczególne kanały dystrybucji różnią się zasobami oraz profilem odbiorców. Podstawowy podział obejmuje:

Wewnętrzne kanały dystrybucji

W pierwszej kolejności warto skupić się na zasobach należących do Twojej firmy lub marki, jak np.:

  • Newsletter,
  • Biuletyny,
  • Aplikacje mobilne.

Sprawdź też, jak usprawnić pisanie tekstów za pomocą AI.

Przykład dystrybucji wewnętrznej

Do interesujących przykładów dystrybucji wewnętrznej należy newsletter. Takie rozwiązanie wykorzystuje m.in. Mała Wielka Firma, czyli serwis internetowy poświęcony tematyce osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

Dystrybucja treści maławielkafirma

Źródło: malawielkafirma.pl

Profile w mediach społecznościowych

Warto, abyś udostępniał swoje artykuły w prowadzonych kanałach w social media. Mogą to być zarówno „tradycyjne” profile - Facebook, Instagram, YouTube, jak i platformy streamingowe, jeśli na przykład prowadzisz podcast.

Sprawdź też, jak promować podcasty.

Influencer Marketing

Dystrybucja treści w Internecie obejmuje również udostępnianie publikowanych informacji przez osoby zewnętrzne, np. blogerów, influencerów. W rozpowszechnieniu contentu pomagają m.in.:

  •     Wzmianki w social media,
  •     Recenzje,
  •     Artykuły,
  •     Posty na forach społecznościowych.

Sprawdź, na czym polega user generated content.

Przykłady udostępnień materiałów

Raport ING został wykorzystany do publikacji w serwisie ekonomicznym. Na podstawie zawartych w nim danych stworzono kompleksowy artykuł na temat inwestycji w Polsce.

Dystrybucja treści bankpl

Źródło: bank.pl

Płatne kanały dystrybucji

Dystrybucja contentu może odbywać się także płatnymi kanałami. W tym celu wykorzystuje się m.in.

  •     Reklamy w mediach społecznościowych,
  •     Artykuły sponsorowane,
  •     Płatne systemy reklamowe.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie Google lub Facebook Ads? Napisz do nas!

Przykład

Cersanit opisuje nowości w ofercie w artykule sponsorowanym opublikowanym w tematycznym serwisie.

Dystrybucja treści muratorpl

Źródło: murator.pl

Stwórz skuteczną strategię dystrybucji treści

Żeby dystrybuowane treści docierały do zainteresowanych użytkowników, warto opracować strategię działań. Jak promować content? Poniżej garść praktycznych wskazówek.

  • Określ swoją grupę docelową i dostosuj do niej kanały dystrybucji treści,
  • Przeanalizuj dane o ruchu na stronie i wybierz treści, które mogą zainteresować Twoich potencjalnych klientów.
  • Wybierz kanały dystrybucji treści – warto wykorzystywać wiele możliwości jednocześnie, np. łączyć artykuły sponsorowane i reklamę w mediach społecznościowych.
  • Stwórz harmonogram dystrybucji – w ten sposób łatwiej zaplanujesz i zorganizujesz proces dystrybucji contentu.
  • Obserwuj statystyki – do udostępnionych treści warto dodawać tagi UTM.  Parametry umieszcza się na końcu adresu URL, aby śledzić ruch pochodzący z zewnętrznych źródeł.
  • Wyciągaj wnioski z prowadzonych działań – na bieżąco śledź, do ilu osób dotarł Twój content. Zastanów się, co możesz usprawnić. 

Nie wiesz, jak podejść do analityki internetowej? Sprawdź ofertę!

Jak dystrybuować content? Ciekawe pomysły, wskazówki, porady!

Sprawdź nasze inspiracje i dowiedz się, jak skutecznie promować treści.

Twórz i rozsyłaj informacje prasowe

Wiele marek opracowuje informacje prasowe i rozsyła je dziennikarzy. Jeśli temat jest ciekawy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostanie opublikowany. Dobrze „sprzedają się” m.in. raporty, dane statystyczne, nowości z branży. 

Uwaga
Przesyłane materiały powinny być jednak unikalne i nie mogą się powielać z treściami, które już znajdują się na stronie firmowej. Najlepiej przygotować krótszą wersję artykułu z odesłaniem (linkiem) do oryginału.

Optymalizuj treści na stronie firmowej

Pośrednim sposobem rozpowszechniania contentu jest optymalizacja treści pod kątem SEO. W tym celu należy zadbać, by teksty:

  • Zawierały słowa kluczowe w tytułach, nagłówkach oraz treści,
  • Posiadały linki wewnętrzne odsyłające do artykułów o podobnej tematyce,
  • Wyróżniały się przejrzystą strukturą (spis treści, tytuł, nagłówki),
  • Zawierały Title i Description.

Pamiętaj też o optymalizacji grafik pod SEO.

Rozsyłaj spersonalizowane mailingi

Aby dzielić się przygotowanymi artykułami, podcastami czy innymi autorskimi treściami, warto wykorzystać mailingi. Najlepiej stosować programy umożliwiające m.in. sprawdzenie liczby osób, które kliknęły link lub otworzyły wiadomość.

Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Udostępniaj treści na profilach w mediach społecznościowych. Postaraj się stworzyć ciekawy wpis, który zachęci użytkownika do szerowania Twojego materiału. Odwołuj się także do influencerów, marek czy zaangażowanych fanów. W ten sposób zwiększysz prawdopodobieństwo, że wzmiankowane osoby udostępnią lub skomentują Twoją publikację. Możesz ponadto udostępniać treści na grupach w mediach społecznościowych. W ten sposób dotrzesz go osób zainteresowanych konkretną tematyką.

Korzystaj z płatnych systemów reklamowych

Warto skorzystać z płatnych systemów reklamowych, np. Google Ads lub Facebook Ads. W ten sposób publikowane przez Ciebie treści będą dostępne dla większej grupy odbiorców.

Sprawdź też, czym różni się Facebook Ads od Google Ads.

Korzystaj z katalogów i agregatorów treści

W sieci dostępne są strony zajmujące się katalogowaniem wpisów blogowych czy innych materiałów. Warto zamieszczać tam informacje na temat opublikowanych artykułów.

Powiadomienia Web-Push

Wiele firm wykorzystuje tzw. web-push, czyli powiadomienia wysyłane za zgodą użytkownika z określonej strony internetowej. Za pomocą nich można zachęcać do zapoznania się z opublikowanymi treściami.

Otwórz się na współpracę z influerencerami

Komentarze, opinie, recenzje stworzone przez influencerów z pewnością pomogą Ci w dystrybucji treści i dotarciu do nowych grup odbiorców. Decydując się na współpracę z influencerami, ustal, o czym dokładnie mają wzmiankować, jakie tematy z Twojego bloga będą poruszać.

Jak promować treści? Podsumowanie

Dystrybucja treści to absolutne „must have” w działaniach content marketingowych. Pozwala na zwiększenie zasięgu tworzonych przez Ciebie materiałów i dotarcie do nowych klientów. Warto wykorzystywać różne kanały i sposoby komunikacji, aby skutecznie promować content.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie content marketingu? Napisz do nas!

Źródła: 

  1. Konferencja Jonathana Prelemana https://www.youtube.com/watch?v=XRhtGAPnGqc [dostęp 10.05.24]
  2. Raport Digital Poland 2023 https://datareportal.com/reports/digital-2023-poland [dostęp 10.05.24]
  3. The Ultimate 2024 Guide to Content Distribution (+ Examples), https://www.semrush.com/blog/content-distribution-guide/ [dostęp 10.05.24]
×