Jak usprawnić pisanie tekstów za pomocą sztucznej inteligencji? AI w content marketingu
W dzisiejszym świecie sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w procesie tworzenia contentu. Generowanie treści z pomocą np. ChataGPT ma ogromny wpływ na różne dziedziny życia, rozpoczynając oczywiście od marketingu tradycyjnego i online, po edukację kończąc. Firmy walczą o uwagę klientów, testując różne komunikaty, jednocześnie poszukując szybkich, tanich i skutecznych sposobów optymalizacji działań. W tym kontekście AI do pisania tekstu staje się kluczowym narzędziem, które pozwala przedsiębiorcom nie tylko przetrwać na konkurencyjnym rynku, ale także odnieść sukces.
Jaka rolę pełni AI w content marketingu i jak wpływa na SEO?
Sztuczna inteligencja do pisania tekstów stała się potężnym narzędziem dla marketerów, pomagając w generowaniu treści o wysokiej jakości, spersonalizowanej pod konkretne grupy odbiorców. Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych AI jest w stanie tworzyć teksty, które nie tylko są gramatycznie poprawne, ale także dostosowane do preferencji i potrzeb grupy docelowej. Przy tym taki content kosztuje mniej i można go wyprodukować znacznie szybciej, co pozwala również reagować na dynamicznie zmieniające się trendy czy podejmować działania z zakresu real-time marketingu.
Oczywiście warto również dodać, że wykorzystywanie AI do pisania tekstu stało się powszechnym narzędziem ułatwiającym optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych, czyli i SEO (Search Engine Optimization). Treści generowane przez AI, jeśli są poddane korekcie, sprawdzone i zoptymalizowane, poprawiają pozycję serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Google tego typu content ocenia tak samo jak ten pisany w całości przez copywritera, jeśli oczywiście tekst jest wartościowy, unikalny i ciekawy dla użytkownika. Jednocześnie sztuczna inteligencja pomaga w doborze słów kluczowych, przygotowaniu tematów na teksty blogowe, identyfikując te, które są często wyszukiwane przez użytkowników. AI ułatwia więc znacząco pracę seowców, wykonując szybciej czaso- i pracochłonne zadania.
Zalety tworzenia treści marketingowych przy pomocy AI
Korzystanie ze sztucznej inteligencji przy tworzeniu treści marketingowych ma niewątpliwie wiele zalet. Należą do nich m.in.:
- szybkość tworzenia treści, np. typu evergreen content,
- szybkość reakcji na trendy,
- możliwość personalizacji treści,
- tworzenie treści zgodnych z określonym głosem czy tonem marki, spójnych z brandingiem marki,
- duża skalowalność procesu tworzenia treści,
- korzystanie z analizy i przetwarzania ogromnej bazy danych,
- minimalizowanie błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych,
- wysoka jakość generowanych treści, gdy dodatkowo zostaną sprawdzone przez ekspertów merytorycznych i korektorów (dlatego warto dodatkowo wybrać się na szkolenie z SEO copywritingu),
- możliwość łatwego przygotowania tekstów zoptymalizowanych pod kątem SEO,
- redukcja kosztów związanych z produkcją contentu, np. zatrudnieniem copywriterów,
- ciągła dostępność sztucznej inteligencji, bez przerw w pracy i urlopów :).
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu treści może poprawić efektywność podejmowanych działań, wprowadzić różnorodność, a także ograniczyć liczbę popełnianych błędów. Skutecznie wpływa także na oszczędność kosztów, co często staje się ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje biznesowe.
Jakie typy treści można skutecznie wygenerować za pomocą sztucznej inteligencji?
Do przykładowych typów treści, które można bez problemu wygenerować przez AI, należą między innymi:
- wpisy blogowe,
- grafiki i zdjęcia,
- treści do e-mail marketingu,
- treści na media społecznościowe,
- pomoc techniczna i FAQ,
- treści na stronę internetową,
- opisy produktów i kategorii (szczególnie w branży e-commerce),
- Title i meta Description.
Jakość treści generowanej przez AI zależy od promptu
Pamiętaj jednak, że aby treść wygenerowana przez AI była wartościowa, musisz się nieco napracować. Kluczowy jest właściwy prompt (zapytanie), które wpiszesz do narzędzia, często zawierający szereg wytycznych, przykładowe treści pokazujące oczekiwany styl, odnoszenie się do przykładów konkurencji. Następnie otrzymany tekst warto dodatkowo obrobić:
- sprawdzić poprawność merytoryczną (szczególnie ChatGPT lubi przeinaczać fakty),
- zweryfikować poprawność językową,
- usunąć zapychacze, zbędne fragmenty,
- dopasować styl i ton głosu,
- sprawdzić optymalizację pod SEO,
- słowem popracować z treścią tak samo, jak pracowałbyś z tekstem od copywritera.
Testuj wykorzystanie AI podczas tworzenia contentu!
Sztuczne inteligencja staje się nieocenionym wsparciem dla specjalistów od marketingu, umożliwiając tworzenie skutecznych treści, które przyciągają uwagę, zwiększają zaangażowanie i przyczyniają się do osiągnięcia celów marketingowych przedsiębiorstwa. Przetestuj, czy sprawdzą się w przypadku Twojej firmy!
Potrzebujesz wsparcia w zakresie content marketingu? Napisz do nas!