Reklama salonu kosmetycznego - jak promować i rozkręcić salon beauty?

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak pozyskać klientów do salonu kosmetycznego, koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem. Zobacz, jakie formy promocji sprawdzą się w przypadku Twojego biznesu!
Reklama salonu kosmetycznego - od czego zacząć?
Zanim rozpoczniesz działania reklamowe salonu kosmetycznego, musisz się odpowiednio przygotować. O czym pamiętać?
Przeanalizuj swoją ofertę
Obecnie salony kosmetyczne specjalizują się w określonym rodzaju usług kosmetycznych. Niektóre gabinety oferują np. stylizację paznokci lub rzęs. Inne firmy proponują zabiegi z zakresu medycyny estetycznej czy ujędrniania i pielęgnacji skóry. Rośnie też zapotrzebowanie na zatrudnianie kosmetologów, dysponujących specjalistyczną wiedzą. Warto więc przeprowadzić dokładną analizę swojej oferty. To pomoże w określeniu profilu potencjalnych klientów i ułatwi opracowanie strategii marketingowej.
Stwórz stronę internetową
Przed wdrożeniem działań marketingowych musisz stworzyć stronę www lub zoptymalizować posiadaną witrynę internetową zgodnie z wytycznymi Google. Dzięki temu będziesz posiadać swego rodzaju wizytówkę w sieci, na której możesz:
- Zamieścić mapę i dane adresowe,
- Przedstawić zakres usług wraz z cennikiem,
- Opisać osoby wykonujące usługi - warto podać informacje o ich doświadczeniu, ukończonych szkoleniach czy posiadanych certyfikatach,
- Zdradzić szczegóły na temat firmy, np. jak długo działa na rynku, co jest jej misją,
- Stworzyć system rezerwacyjny ułatwiający umawianie wizyt online,
- Dodać zdjęcia prezentujące efekty usług, np. makijażu wieczorowego, regulacji brwi.
Jak reklamować salon kosmetyczny? Sprawdzone sposoby!
Marketing salonu kosmetycznego wymaga wielotorowych działań. Jak skutecznie dotrzeć do klientów? Przedstawiamy sprawdzone sposoby promocji.
Zleć pozycjonowanie strony
Warto postawić na optymalizację i pozycjonowanie witryny internetowej, co wpłynie na większą widoczność strony w Google. W tym celu specjalista SEO:
- Dobiera słowa kluczowe, które następnie umieszcza w nagłówkach i treściach na stronie,
- Tworzy Title i Description,
- Buduje profil linków zewnętrznych (tzw. link building),
- Optymalizuje stronę www pod kątem technicznym.
Sprawdź też, jakie wskaźniki efektywności wybrać, aby mierzyć działania SEO.
Stwórz Profil Firmy w Google
Warto założyć Profil Firmy w Google (Google Business Profile - GBP), aby dotrzeć do klientów poszukujących usług kosmetycznych w określonym mieście lub regionie. GBP to rodzaj internetowej wizytówki, która wyświetla się w wyszukiwarce Google lub na Google Maps po wpisaniu konkretnego hasła, np. kosmetyczka Wrocław. W firmowym profilu można uzupełnić informacje na temat salonu kosmetycznego, np.
- Dane adresowe siedziby,
- Numer telefonu,
- Adres strony internetowej,
- Cennik,
- Godziny otwarcia,
- Zakres świadczonych usług,
- Zdjęcia.
Warto podać jak najwięcej danych, aby klienci mieli komplet informacji w jednym miejscu.
Sprawdź też, jak założyć Profil Firmy w Google.
Zarejestruj się w serwisie rezerwacyjnym
Coraz większą popularnością cieszy się możliwość rezerwowania usług online za pomocą ogólnodostępnych stron, jak np. booksy.com (serwis liczy obecnie ok. 5,5 mln aktywnych użytkowników, źródło: https://files.booksy.com/raport-booksy-ile-klientki-wydaja/). Na rynku są również inne aplikacje umożliwiające umawianie terminu wizyty w salonie kosmetycznym. Warto z nich skorzystać, by docierać do klientów zainteresowanych konkretnymi usługami.
Potrzebujesz pomocy w marketingu salonu kosmetycznego? Napisz do nas!
Postaw na marketing szeptany
Jak jeszcze promować salon kosmetyczny? Dobrze postawić na tzw. marketing szeptany, czyli zachęcać użytkowników do polecania Twoich usług swoim znajomym, rodzinie. Rekomendacje - w formie ustnej czy z wykorzystaniem Internetu - stanowią sposób na przyciągnięcie klientów. Dodatkowo jako właściciel lub pracownik salonu możesz przyłączyć się do dyskusji na forach internetowych lub mediach w społecznościowych, np. opisując przebieg zabiegów. Wcielając się w rolę eksperta, pokazujesz innym, że znasz się na swoim fachu, a to może przełożyć się na więcej umówionych wizyt.
Wykorzystaj reklamy Google Ads i Facebook Ads
Dobrym sposobem promocji są płatne systemy reklamowe, jak np. Google czy Facebook Ads. Za ich pomocą można dotrzeć do konkretnych grup odbiorców, ponieważ kampanie zapewniają możliwość targetowania, m.in. według wieku, miejsca zamieszkania lub wykształcenia. Reklama salonu kosmetycznego z wykorzystaniem kampanii reklamowych Google Ads czy Meta Ads wyróżnia się wysoką skutecznością i dociera do osób potencjalnie zainteresowanych usługami Twojego salonu.
Warto być obecnym na Facebooku lub Instagramie - z tych serwisów społecznościowych często korzystają Twoi klienci. Najlepiej regularnie prowadzić profil firmowy, zamieszczając tam m.in. aktualności, informacje o bieżących promocjach. Dobrze postawić też na posty o charakterze edukacyjnym, np. jak pielęgnować rzęsy lub jak wzmocnić paznokcie.
Współpracuj z influencerami
Do promocji salonu kosmetycznego można wykorzystać współpracę z influencerami, z których opinią liczy się wiele osób. To zwiększa szansę dotarcia do nowych klientów. Pamiętaj jednak, aby przed rozpoczęciem działań przygotować umowę i dokładnie ustalić zakres działań. Dzięki temu unikniesz ewentualnych nieporozumień, np. związanych z przedstawieniem Twojego salonu kosmetycznego w niekorzystnym świetle.
Proś klientów o zostawienie opinii
Warto prosić klientów o recenzje. Można wykorzystać w tym celu sekcję z opiniami w Google Business Profile lub dedykowane serwisy do zbierania recenzji, np. Opineo. Pamiętaj również, by regularnie odpowiadać na opinie Google na profilu firmowym i inne komentarze w sieci. W ten sposób pokażesz klientom, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne. Odnoś się nie tylko do pozytywnych wpisów, ale też do negatywnych.
Sprawdź ofertę na stałą obsługę Profili Firmowych w Google.
Prowadź działania content marketingowe
Jak jeszcze można reklamować salon kosmetyczny? Dobrze sprawdza się tworzenie materiałów poradnikowych, np. dotyczących sposobu pielęgnacji rzęs, dbania o kondycję paznokci. Mogą to być artykuły publikowane na własnej stronie firmowej lub zamieszczane w popularnych serwisach z branży beauty. Dodatkowo warto rozważyć prowadzenie podcastu, ponieważ słucha ich prawie ⅔ polskich internautów (źródło: https://studioplac.com/2023/06/06/raport-podcasty-2023/). Doskonałym pomysłem jest też nagrywanie filmów w serwisie YouTube - według danych Gemius z serwisu korzysta blisko 25 mln użytkowników w Polsce (źródło: https://pbi.org.pl/wp-content/uploads/2018/04/Anna-Miotk_Uzytkownicy-YT.pdf).
Sprawdź też, jak promować podcasty.
Jak wypromować salon kosmetyczny? Podsumowanie
Reklama salonu kosmetycznego powinna przebiegać wielotorowo i obejmować różne kanały i sposoby promocji. Przed rozpoczęciem działań warto przeprowadzić szczegółową analizę rynku i dopasować strategię marketingową do profilu odbiorców. Żeby firma była widoczna w sieci, należy stworzyć stronę internetową, a także Profil Firmy w Google. Warto również działać w social media, prowadzić kampanie w Google Ads czy tworzyć materiały o charakterze poradnikowym.
Potrzebujesz wsparcia w promocji salonu beauty? Napisz do nas!
Źródła:
- https://aestheticcosmetology.com/wp-content/uploads/2021/10/ACM-2021-05-vE-Kryczka.pdf [dostęp: 6.02.25]
- Profil Firmy w Google - pierwsze kroki https://support.google.com/business/answer/15697615?sjid=11785817982404416499-EU&visit_id=638746126105574428-595224722&rd=1 [dostęp: 6.02.25]
- Raport booksy https://files.booksy.com/raport-booksy-ile-klientki-wydaja/ [dostęp: 6.02.25]
- Raport Podcatsy 2023 https://studioplac.com/2023/06/06/raport-podcasty-2023/ [dostęp: 6.02.25]
- Raport Serwis YouTube – wybrane wyniki badania Gemius/PB https://pbi.org.pl/wp-content/uploads/2018/04/Anna-Miotk_Uzytkownicy-YT.pdf dostęp: 6.02.25]