Link building, czyli jak skutecznie pozyskiwać linki

link building

Linki prowadzące do naszej witryny z innych stron internetowych to jeden z najważniejszych elementów budujących pozycję strony w wyszukiwarce. Dla algorytmów Google duża liczba wartościowych linków przychodzących jest dowodem na to, że konkretna witryna jest dla innych wartościowa, a zatem warto ją promować i umieścić wyżej na liście wyników wyszukiwania. Co to jest link building, jak pozyskać wartościowe linki i jaki wpływ ma na SEO link building - o wszystkim przeczytasz w tym artykule.

Link building to inaczej proces zdobywania linków kierujących do naszej strony internetowej z innych stron www. Strategia link buildingowa powinna być dopasowana do strony i branży. Można ją realizować na wiele różnych sposobów — jedne z nich będą bardziej, a inne mniej skuteczne. Niektóre opisujemy w dalszej części artykułu.

Najbardziej pożądane z punktu widzenia SEO będą linki z atrybutem follow (bądź po prostu naturalne linki bez dodanego w kodzie atrybutu nofollow), które sugerują robotom wyszukiwarki, aby podążać za takim linkiem, bo witryna, do której prowadzi, jest wartościowa. Część serwisów www, np. media społecznościowe, do wszystkich linków automatycznie dodają atrybut nofollow.

Od niedawna Google umożliwia korzystanie z dwóch dodatkowych atrybutów, mianowicie ugc (User-generated content) oraz sponsored. Pierwszy z nich zalecany jest przez Google do linków w treściach osadzonych w komentarzach na blogu czy postach na forum. Drugi powinien być stosowany w reklamach lub płatnych miejscach docelowych.

Więcej na temat kwalifikacji linków wychodzących możecie przeczytać w Centrum wyszukiwarki Google pod tym linkiem.

Nie oznacza to jednak, że takie linki nie mają żadnej wartości. Nadal budują one zasięg strony, a ponadto sprawiają, że profil linków, czyli zbiór wszystkich linków prowadzących do witryny, wygląda dla Google naturalnie.

Google zakłada, że jeśli różne strony internetowe powołują się na konkretną witrynę, kierują do niej swoich odbiorców poprzez link wychodzący, to jest ona wartościowa. Im więcej uznanych przez Google za wiarygodne stron będzie zawierało linki kierujące do Twojej witryny, tym większa szansa, że znajdzie się ona wyżej na liście wyników wyszukiwania. To oczywiście pewne uproszczenie, ale w przybliżeniu właśnie w taki sposób wygląda ten mechanizm. Wynika z tego, że budowanie i rozwijanie strategii związanej z pozyskiwaniem linków kierujących do strony może być jednym z kluczowych czynników wpływających na jej pozycję. Jednak profil linków musi być rzeczywiście budowany, a cała "konstrukcja" świadomie i precyzyjnie rozwijana.

Jeśli zainteresował Cię temat link buildingu i chcesz dowiedzieć się, jak z linkami pracujemy w Greenfields — agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron z Wrocławia — zapraszamy do kontaktu.

Jak zdobywać linki wysokiej jakości?

Wartościowe linki to takie, które pochodzą z wartościowych stron www, czyli takich, które posiadają mocny profil linków, są na wysokiej pozycji w wyszukiwarce oraz cieszą się dużym ruchem. W sieci są dostępne także narzędzia, którymi można sprawdzić tzw. autorytet strony. Dla procesu pozycjonowania najbardziej pożądane będą także linki z atrybutem follow.

Linki zwrotne wysokiej jakości można pozyskać np. poprzez działania content marketingowe:

  • publikację artykułów w serwisach za pośrednictwem platform pozyskujących wpisy,
  • publikację artykułów gościnnych np. na blogach czy partnerskich stronach www,
  • wykupienie dedykowanych artykułów sponsorowanych.

Linki można także odpłatnie zamieścić w gotowych, powiązanych tematycznie z witryną artykułach. Innym źródłem linków mogą być także katalogi, również te prezentujące ofertę lokalnych firm, a także strony zaprzyjaźnionych firm. Należy jednak pamiętać, iż nie każdy katalog jest wartościowy. Przed dodaniem swojej firmy do katalogu warto go wcześniej sprawdzić, bądź skonsultować temat ze specjalistą SEO, który oceni jego wartość.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie SEO? Napisz do nas!

×