Salon kosmetyczny w Internecie, czyli jak pozycjonować w mapach Google swoją firmę

Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego Twoja firma z miesiąca na miesiąc odnotowuje coraz to mniejsze zainteresowanie usługami i mniejsze zyski oraz jak rozwinąć Twój biznes i pozyskać nowych Klientów. Jeśli nie wiesz, jak profesjonalnie zareklamować swój salon kosmetyczny poświęć około 5 minut i przeczytaj poniższy tekst – nasi specjaliści dzielą się wiedzą, która wielu naszym Klientom zagwarantowała sukces ich salonu kosmetycznego…

 

Czy każdy salon kosmetyczny musi się reklamować?

Działania reklamowe w dzisiejszych czasach z miesiąca na miesiąc stają się koniecznością. Firmy, które do tej pory bazowały głównie na modelu marketingu szeptanego (polecenia zadowolonych Klientów ich bliskim, rodzinom czy znajomym), powoli przechodzą do historii. Pojawia się wiele nowych, konkurencyjnych firm, które prowadzone według zasad nowoczesnego modelu biznesowego zyskują wielu zwolenników i to one w perspektywie najbliższych miesięcy będą zaspokajać potrzeby konsumentów w danym segmencie usług. Przedsiębiorstwa, które w porę nie zareagują, będą tracić Klientów, co bezpośrednio wiąże się z odnotowywaniem mniejszych zysków. Właściciele firm będą zmuszeni do ograniczenia liczby pracowników. Takie decyzję będą generować zmniejszenie efektywności pracy i spadek zadowolenia Klientów z oferowanych usług, co finalnie doprowadzi do niewypłacalności firmy.

Co więc można zrobić aby nie być zmuszonym do zamknięcia firmy?
 Jakie są możliwości aby przedsiębiorstwo się rozwijało?
Do kogo skierować swoje pytania i od czego powinna zacząć się reklama firmy?

 

 

Ile tak naprawdę kosztuje reklama małych, lokalnych firm?

Firmy, które działają na lokalnym i dokładnie określnym terenie często borykają się z dwoma głównymi problemami związanymi z promocją swoich usług czy produktów. Pierwszy z nich to ograniczony budżet reklamowy oraz (o dziwo!) mała liczba narzędzi i portali do reklamowania swojego biznesu w okolicy. Bardzo ważnym elementem jest wspieranie działań reklamowych w Internecie tzw. marketingiem opinii i rekomendacji. Według badań przeprowadzonych w ubiegłym roku aż 84% użytkowników czyta opinie o firmie w Internecie i na jej podstawie decyduje, czy firma jest godna zaufania, aby finalnie podjąć decyzję zakupową. Kontrola nad tym, co pisze się o firmie w Internecie jest kluczowa dla pozyskiwania nowych Klientów.

 

Gdzie efektywnie i tanio reklamować firmę w Internecie? Czym tak właściwie jest pozycjonowanie w mapach Google?

Wizytówka Google Moja Firma (GMB – Google My Business) to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą reklamować się mniejszym kosztem na określonym terenie. Platforma ta, umożliwia promocję firm za bardzo atrakcyjną cenę (w porównaniu do Google/Facebook/Instagram Ads czy nawet reklam w prasie czy radiu, nie wspominając już o działach SEO). Dzięki działaniom na tej platformie mamy pełną kontrolę nad tym, co mówi się o firmie w Internecie oraz na bieżąco możemy zapobiegać kryzysom wizerunkowym danej firmy.

liczbę efektów biznesowych GMB

Liczba efektów biznesowych GMB

Zaprezentowany wykres prezentuje całkowitą liczbę efektów biznesowych jednego z naszych Klientów, po dwóch miesiącach aktywnego i zoptymalizowanego pod algorytm Google (jak również pod potrzeby i wymagania Klientów) prowadzenia wizytówki Google. Efektem są wypracowane wzrosty działań użytkowników na wizytówce Google Moja Firma: sprawdzenia trasy dojazdu do firmy, odwiedzenia strony internetowej i telefony bezpośrednio do firmy.

 

Dlaczego warto inwestować w promocje w Google Moja Firma?

Narzędzie reklamowe Google Moja Firma to idealne rozwiązanie dla małych, lokalnych firm, którym zależy na wyróżnieniu się na tle konkurencji oraz realizacji celów biznesowych (pomimo niskich nakładów finansowych na działania reklamowe), takich jak:
– połączenia telefoniczne do firmy (z poziomu GMB można wykonać bezpośredni telefon do firmy);
– sprawdzenie trasy dojazdu do firmy;
– odwiedzenie strony internetowej i późniejsza konwersja (zakup, zapisania się na kurs/szkolenie, wzięcie udziały w wydarzeniu, itp.);
– zwiększenie świadomości o istnieniu danej firmy;
– poprawa wizerunku w Internecie (moderowanie opinii i zmiana tonu komunikowania firmy);
– szansa na darmowe wyświetlenie się na dane frazy w wynikach Google Maps, np. „salon kosmetyczny Wrocław”, „kosmetyczka Wrocław”, „salon urody Wrocław” (gdzie w przypadku Google Ads musimy płacić za każde kliknięcie w naszą reklamę, w GMB jest to całkiem darmowe!);
– zwiększenie wyświetleń wizytówki danej firmy w wyszukiwarce na dane frazy.

 

Czy naprawdę ktoś szuka salonu kosmetycznego na mapach Google?
Dlaczego warto rozpocząć współpracę z naszą agencją?

Przecież nikt by nie pomyślał, że ludzie wpisują w mapy frazy typu „salon kosmetyczny w okolicy” czy „salon urody Wrocław” – statystyki pokazują jednak, że to właśnie mapy Google są drugim miejscem wyszukań usług, zaraz po wyszukiwarce Google (gdzie niestety albo inwestujemy większe kwoty na reklamy Google Ads, albo poświęcamy dużo czasu i (zawsze) środków finansowych na działania pozycjonowania stron internetowych (tzw. SEO). Co ważne, ci Klienci, którzy znajdą firmę na mapie Google, bardzo często są gotowi do natychmiastowego skorzystania z usług firmy – po stronie marketingowców zostaje najbardziej korzystne przedstawienie im produktów czy oferowanych usług, a co najważniejsze dać się odnaleźć właśnie za pomocą tego narzędzia.

Poniżej prezentujemy efekty jednego z naszych Klientów!
Nie daj się wyprzedzić konkurencji i już dziś pozyskaj nowych Klientów!

Efekty wypracowane po 6 miesiącach współpracy GMB

Efekty wypracowane po 6 miesiącach współpracy GMB

 

Jeśli prowadzisz lokalny biznes, a Twoje problemy z utrzymaniem Klientów czy pozyskaniem nowych powoli spędza Ci sen z powiek – skontaktuj się z naszą agencją! Wspólnie wypracujemy takie rozwiązania, które pomogą Ci rozwinąć Twoją firmę, nie ważne czy prowadzisz salon kosmetyczny, kwiaciarnię czy lokalną piekarnię! Pozycjonowanie na mapach (Google My Business) to możliwości dla każdej branży, wszystko zależy tylko i wyłącznie od odpowiedniego modelu reklamowania i określenia celów, na których Ci zależy!

Autor: Karol Bilski

Wypełnij poniższy formularz kontaktowy lub zadzwoń do nas – odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i przedstawimy model współpracy.

Zapytaj o ofertę na SEO/SEM/GMB

14 + 11 =