Uzasadnienia lub justyfikacje (z ang. „justifications”) w Google Moja Firma to specjalne oznaczenie, które pojawia się w wynikach lokalnych na zapytania o produkty lub usługi, wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników. Pojawia się ono tuż pod godzinami otwarcia i telefonem danej wizytówki oraz składa się z odpowiedniej ikony oraz cytatu wyszukiwanej lub podobnej, proponowanej przez Google frazy.

 

Spis treści:

 

Nowe uzasadnienie „Seen by shoppers”

Od kilku dni użytkownicy ze Stanów zgłaszają na Twitterze, że pojawił się nowy rodzaj justyfikacji z podpisem „Kupujący widzieli” (z ang. „Seen by shoppers”) przy zapytaniach produktowych. To nowe, już 8 oznaczenie, które Google zamieszcza przy lokalnych zapytaniach. Pozostałe uzasadnienia, które możemy zobaczyć to między innymi cytowanie fraz z opinii klientów, ze wpisów (postów) dodawanych przez właścicieli firmy, „Propozycje z menu”, „Na ich stronie” czy też „Można tu kupić”.

 

Justyfikacja „Kupujący tu widzieli” w lokalnych wynikach

Justyfikacja „Kupujący widzieli” w lokalnych wynikach

 

Sprawdziliśmy, jak sytuacja wygląda w Polsce i nowe oznaczenie jest dostępne także u nas, niestety nie udało się na razie znaleźć przykładu tej justyfikacji, w którymś ze sklepów na terenie naszego kraju. W każdym razie działa i to bardzo dobry znak.

Dlaczego to tak ważne z perspektywy Właściciela firmy?

  • Justyfikacja informuje użytkowników, że poszukiwany przez nich produkt jest dostępny w naszym sklepie.
  • Ma wpływ na większą ilość przejść na stronę internetową, wizyt w fizycznej lokalizacji czy liczbę wykonanych telefonów.
  • Przykuwa wzrok i zwiększa widoczność wizytówki w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Korzyści płynących z tego jest na pewno więcej. Ale jaką kontrolę można mieć nad pojawiającymi się justyfikacjami?

 

Jak uruchomić uzasadnienia w Google Moja Firma?

Teoretycznie Google dąży do maksymalnej automatyzacji wielu elementów wizytówek, a justyfikacje są jednym z nich. Właściciel wizytówki jednak ma w pewnym zakresie wpływ na to, jakie frazy (produkty) mogą pojawiać się w propozycjach. Oto kilka sposobów:

 

Regularne posty

Tak, frazy używane w treści wpisów mają znaczenie. Odpowiednio dobrane i wkomponowane w treść wpisu, mają szansę wyświetlić się użytkownikowi, który szuka danego produktu lub usługi w okolicy. Co ciekawe, gdy użytkownik kliknie taką wizytówkę, zobaczy tzw. propozycje na podstawie wyszukiwanej frazy oraz pytania klientów na profilu, które dotyczyły tego samego tematu. Trzeba jednak pamiętać, żeby zachować umiar, a same posty posiadały także atrakcyjną grafikę i były publikowane regularnie. Przeczytaj więcej o postach w Google Moja Firma.

 

cytat z wpisu justyfikacja google moja firma

Cytowanie treści wpisu

 

Pozycjonowanie strony

Na pojawiające się justyfikacje wpływ ma też SEO na podłączonej stronie, a oznaczenie „Na ich stronie” to jedno z najczęściej pojawiających się uzasadnień, które Google wyświetla w wynikach. Jeśli w przypadku Twojej wizytówki to oznaczenie nie wyświetla się, warto „przeaudytować” działania na GMB oraz rozważyć pozycjonowanie strony.

 

justyfikacja na ich stronie w wynikach wyszukiwania gmb

Justyfikacja „Na ich stronie” w wynikach wyszukiwania

 

Regularne zbieranie opinii

Opinie są niezwykle ważne w pozycjonowaniu wizytówek Google i w justyfikacjach. Recenzje wystawiane przez zadowolonych klientów zwiększają wiarygodność firmy i mają wpływ na to, jakich fraz dotyczą justyfikacje. Mogą to być uzasadnienia dotyczące na przykład wykonywanych usług, czy też „wysokiej jakości obsługi” lub „niskich cen”.

Dodatkowo, opinie wystawiane na wizytówkach dla restauracji, w których recenzowane jest konkretne danie powodują wyświetlanie się justyfikacji „Propozycje z menu”.

 

menu i opinie justyfikacja google moja firma

Cytowanie treści opinii i justyfikacja „Propozycje z menu

 

Kluczem do uzyskania takiego efektu, jak te zaprezentowane powyżej, jest pozycjonowanie wizytówek i regularność.

 

Dlaczego o tym mówimy?

Każda, nawet z pozoru kosmetyczna zmiana może dać wymierne efekty w postaci większej liczby zamówień, odwiedzin w lokalu czy połączeń telefonicznych od klientów. Wizytówki Google coraz częściej wybierane są przez osoby poszukujące nie tylko lokalnych usług i produktów. Zadbanie także o ten obszar, na pewno pomoże zwiększyć widoczność Twojej firmy i poprawić wyniki.

Chcesz uzyskać audyt i wskazówki, jak efektywnie pozycjonować wizytówkę Google? Napisz do nas, korzystając z poniższego formularza.

 

Autor: Maciej Miklaszewski

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.