Ranking przyrostu opinii na wizytówkach Google liderów sklepów RTV i AGD w IV kwartale 2022
Ogromną rolę w tej batalii odgrywa aktywność firmy na wizytówkach Google, a szczególnie gromadzone tam opinie. Ich moc najlepiej wykorzystuje Media Expert, które pod kątem ilości opinii zostawia swoją konkurencję daleko w tyle. Najsłabiej wypada sieć Neonet, zarówno pod względem ilości opinii, jak i ogólnej oceny. Jaki jest przepis na wygraną w tej walce?
Podczas poszukiwań najlepszego sprzętu elektronicznego opinie innych grają ogromną rolę. Szczególnie gdy oferty sklepów RTV i AGD są do siebie bardzo zbliżone. Zauważalnym problemem marek, oferujących sprzęt elektroniczny, jest brak na stronie opinii na temat działania sklepu czy obsługi. Możliwość dodania recenzji dotyczy jedynie konkretnych produktów, znajdujących się w bazie sklepu. Jak wygląda obsługa klienta w danym punkcie? Czy można liczyć na pomoc doradcy? Czy nie ma problemów z dostawą i zwrotem? Na te pytania klienci szukają odpowiedzi w wizytówkach Google, co potwierdza raport moz.com. Wynika z niego, że aż 89% konsumentów bardziej ufa opiniom użytkowników niż komunikacji marki.
Raport dowodzi również, aż 79% konsumentów czyta opinie w Google. To wyraźny sygnał dla każdej firmy, że należy zadbać również o tę stronę swojego wizerunku w internecie. Pojawiające się opinie mogą mieć kluczowe znaczenie dla klientów – zarówno ich ilość i treść, jak i sposób odpowiadania na recenzje przez firmę.
Interesuje Cię raport dla branży usług medycznych? Więcej przeczytasz tutaj.Analiza opinii o Media Expert, RTV Euro AGD, Neonet i Media Markt w IV kwartale 2022
Z pomocą naszej autorskiej aplikacji do obsługi i pozycjonowania profili Google – Greenfields Local uzyskaliśmy dane, które obrazują liczbę recenzji na temat danej marki w ostatnim kwartale 2022 roku. Podczas analizy przyjrzeliśmy się czterem liderom w branży sprzedaży sprzętu RTV i AGD:
- Media Expert
- RTV Euro AGD
- Neonet
- Media Markt
Każda z marek oferuje sprzedaż zarówno poprzez sklep internetowy, jak i w salonach stacjonarnych.
Ilość opinii:
- niezaprzeczalnym liderem w ilości uzyskanych opinii na wizytówkach Google jest sklep Media Expert, wyprzedzając ponad dwukrotnie RTV Euro AGD, plasujące się na 2 miejscu
- stabilną pozycję na trzecim miejscu zachowuje Media Markt, zwiększając nieco ilość opinii w grudniu
- na końcu rankingu znalazł się Neonet, nie osiągając nawet połowy ilości opinii swoich bliskich konkurentów
- najwięcej opinii pojawiło się w grudniu, który jest gorącym sezonem sprzedaży ze względu na świąteczne i poświąteczne wyprzedaże
Średnia ocen:
- sklepy Neonet i Media Markt nieznacznie podniosły swoje oceny w listopadzie, choć grudzień przyniósł większy spadek
- zarówno Media Expert, jak i RTV Euro AGD odnotowały postępujący spadek średniej oceny
- końcówka roku okazała się nieprzychylna dla każdej sieci – choć pozwoliła uzyskać najwięcej ocen, dostarczyła również najwyższy spadek not
Zebrane przez nas dane pokazują, że sieci sklepów RTV i AGD czeka jeszcze wiele pracy w zakresie opinii. O ile Media Expert odrobiło lekcję i zmotywowało swoich klientów do dzielenia się swoimi wrażeniami, o tyle pozostałe sklepy powinny skuteczniej zachęcać kupujących do pozostawienia recenzji w wizytówce Google. Końcówka roku to również czas największego ruchu, związanego z akcjami promocyjnymi na Black Friday, Cyber Monday, a także świąteczną gorączką zakupową i wyprzedażami na koniec roku. Wzmożony ruch w sklepach nie przełożył się jednak na skok ilości opinii. Spadek średniej ocen pokazuje natomiast, że w tym czasie pewne aspekty obsługi zawiodły oczekiwania klientów. Jest to wyraźny sygnał, że sezonowe obniżki cen nie są wystarczające, jeśli nie idą z nimi w parze dobra obsługa i szybki czas realizacji zamówień.
Jak wykorzystać moc wizytówki w Google?
Dobrze prowadzona wizytówka Google ma ogromne znaczenie – może zachęcić kolejnych klientów do zakupów i znacząco poprawić wizerunek sklepu. Stanowi ona również doskonałe miejsce na publikowanie informacji o specjalnych promocjach czy wydarzeniach. Umieszczanie na niej aktualnych wpisów pozwala na bezpośredni kontakt z lokalnym klientem. Dzięki temu ma on wygodny i łatwy dostęp do informacji oraz najnowszych akcji promocyjnych, które są dedykowane dla jego regionu. Aktualizacje na wizytówce Google mogą więc stać się dodatkowym impulsem, przekonującym klienta do odwiedzenia lokalnego punktu lub sprawdzenia oferty sklepu internetowego. Kluczem do sukcesu jest zadbanie o stałą obsługę profilu Firmowego Google oraz moderacja pojawiających się na nim treści – zarówno opinii, jak i aktualizacji informacji. Z pomocą przychodzi nasz doświadczony zespół, który kompleksowo zajmuje się obsługą wizytówek Google, dbając o spójny wizerunek i sprawną komunikację każdej placówki firmy.
Jak sprawić, żeby wizytówka Google przynosiła jak najwięcej korzyści? Podstawowe działania to przede wszystkim:
- odpowiadanie na komentarze klientów – zarówno pozytywne, jak i negatywne
- zachęcanie do pozostawienia opinii po dokonaniu zakupów
- kontrola nad publikowanymi informacjami i ciągła aktualizacja danych
Jesteś przedstawicielem sieci Media Expert, RTV Euro AGD, Neonet lub Media Markt? Skontaktuj się z nami, aby poznać dokładne dane, nie tylko w ujęciu miesięcznym, ale również bardziej szczegółowym ujęciu tygodniowym. Jesteśmy otwarci na rozmowę również z innymi sieciami sklepów elektronicznych. Pokonaj swoją konkurencję dzięki umiejętnemu zarządzaniu wizytówką Google!
Chcesz poprawić widoczność Profili Firmy w Google? Napisz do nas!