Ranking przyrostu opinii na wizytówkach Google liderów sieci spożywczych Lidl, Biedronka i Dino w I kwartale 2023 roku

Ranking przyrostu opinii na wizytówkach Google liderów sieci spożywczych Lidl, Biedronka i Dino w I kwartale 2023 roku

Sieci spożywcze, ze względu na swoją specyfikę, należą do najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych przez klientów sklepów. Prześcigają się one pod kątem promocji, dostępności towarów, sezonowości oferty czy programów lojalnościowych. Czy dbają również o swoje Profile w Google?

Dlaczego dobra obsługa Google Business Profile jest tak ważna?

Chociaż swoje początki sieci spożywcze mają w świecie offline, działalność online staje się coraz bardziej istotna. Posiadanie strony internetowej z najnowszą ofertą to absolutna podstawa, do której dochodzi możliwość dokonywania e-zakupów lub zamawiania produktów do odbioru w sklepie. Oprócz własnych kanałów komunikacyjnych równie ważnym elementem działalności w internecie są wizytówki Google – szczególnie że, jak donosi raport moz.com, aż 79% konsumentów czyta je przed dokonaniem zakupu.

Co dla klienta oznacza stała obsługa Profili Firmowych w Google?

  • Informacje o jakości obsługi i zaopatrzenia w wybranym punkcie stacjonarnym.
  • Posty o bieżących promocjach, zarówno lokalnych, jak i globalnych.
  • Aktualizacja informacji o zmienionych godzinach otwarcia, szczególnie w okresie świątecznym, remontach, zmianach adresu, utrudnieniach.

Oprócz publikowania aktualności w wizytówce Google równie istotna jest forma komunikacji z użytkownikami, zostawiającymi swoje opinie. Brak odpowiedzi na komentarze, szczególnie te z niższymi ocenami, może być dla obserwującego informacją, że firmie nie zależy na budowaniu dobrych relacji z klientami. Z tego powodu równie istotne co zachęcanie do dzielenia się swoimi opiniami, jest moderowanie pojawiających się recenzji – podziękowanie za pozytywne noty i reakcja na negatywne, zawierająca wyjaśnienia lub przeprosiny.

Tyle teorii, a jak zarządzanie Profilami Google wygląda w praktyce? Postanowiliśmy to sprawdzić na przykładzie trzech najpopularniejszych sieci sklepów spożywczych:

  • Lidl z blisko 900 placówkami w Polsce,
  • Biedronka z liczbą prawie 3400 sklepów,
  • Dino zamykającym kwartał z liczbą ponad 2200 sklepów stacjonarnych.

Analiza opinii o sieci Lidl, Biedronka i Dino w I kwartale 2023 roku

Do przygotowania analizy opinii z pierwszych trzech miesięcy 2023 roku wykorzystaliśmy nasze know-how, w tym autorskie rozwiązanie pozwalające na pozyskanie danych i pozycjonowanie profili w wizytówkach Google – aplikację Greenfields Local.

Analiza opinii o sieci Lidl, Biedronka i Dino w I kwartale 2023 roku

Liczba opinii:

  • pod względem liczby pozyskanych opinii konkurencję miażdży sieć Biedronka, uzyskując niemal 9-krotnie więcej opinii od Dino i prawie 3-krotnie więcej od Lidla,
  • najlepszym miesiącem okazał się marzec, który przyniósł największą liczbę opinii dla każdej z sieci sklepów spożywczych,
  • zarówno Lidl, jak i Biedronka zaliczyły spadek liczby ocen w lutym, który sieci Dino przyniósł nieznaczny wzrost,
  • wszystkie sieci utrzymały podobny poziom w liczbie opinii w każdym miesiącu I kwartału 2023 roku.

Średnia ocen:

  • najlepszą średnią ocen z pozyskanych opinii może się pochwalić sieć Dino, która od pierwszego miesiąca wyprzedza konkurencję, sukcesywnie podnosząc swoją ocenę,
  • w lutym Lidl i Dino nieco poprawiły średnie noty, podczas gdy Biedronka zaliczyła nieznaczny spadek,
  • sieć Lidl po niewielkim wzroście średniej w lutym, w marcu odnotowała najniższą ocenę w całym kwartale,
  • Biedronka od początku I kwartału 2023 zajmowała ostatnie miejsce pod względem średniej oceny, pogarszając noty z każdym miesiącem.

Na podstawie przeanalizowanych danych wyraźnie widać, że sieci spożywcze czeka jeszcze sporo pracy nad poprawieniem Profili Firmowych Google. Biedronka pod kątem liczby opinii deklasuje konkurencję, ale średnia ocena wypada najsłabiej. Sieć Lidl pozostaje na bezpiecznej środkowej pozycji – jej zmiana będzie wymagać większego zachęcania klientów do pozostawiania swoich recenzji. Podobne zadanie stoi przed Dino, które, choć utrzymuje najlepsze noty, pozostaje daleko w tyle za konkurencją pod względem liczby opinii.

Jesteś przedstawicielem sieci Lidl, Biedronka lub Dino i chcesz poznać szczegółowe dane, również w ujęciu tygodniowym? Skontaktuj się z nami! Jesteśmy również otwarci na rozmowę z przedstawicielami innych sieci sklepów spożywczych. Chętnie pomożemy w lepszym zarządzaniu wizytówką Google Twojej marki.

Potrzebujesz optymalizacji Profili Firmy w Google? Napisz do nas!

×