Model atrybucji oparty na danych już dostępny w Google Analytics 4

UPDATE (21.01.2022): Google poinformowało o masowym włączeniu modelu atrybucji opartym o dane dla wszystkich usług Google Analytics 4. Ma to nastąpić w Polsce od 26.01.2022 lub później.
Google Analytics 4 zostało uruchomione pod koniec 2020 roku i od tego momentu co jakiś czas udostępniane są nowe funkcje. Jedną z ostatnich jest możliwość wyboru modelu atrybucji opartego na danych.
Czym jest atrybucja? Zanim użytkownik dokona np. zakupu w sklepie internetowym, może odwiedzać nasz serwis kilka razy wcześniej z różnych źródeł ruchu. Domyślnie Google Analytics 3 oraz Google Analytics 4 konwersję przypisuje do ostatniego niebezpośredniego źródła ruchu, które ją spowodowało. Często powodowało to, że źródła będące na początku lub w środku łańcucha prowadzącego do konwersji, nie były wystarczająco docenione.
Model atrybucji określa, w jaki sposób kolejne punkty styczności z Klientem na ścieżce konwersji są przypisywane do jej dokonania.
Usługa Google Analytics 4 od kilku dni udostępniła prawdopodobnie najlepiej jak dotąd dopracowany model atrybucji - model atrybucji oparty na danych.
Model atrybucji oparty na danych uwzględnia w swoim algorytmie kolejność ekspozycji na reklamy, liczbę interakcji z reklamą, typ urządzenia, czy czas, który upłynął od konwersji. Więcej o atrybucji opartej na danych przeczytasz tutaj.
Jeśli zastanawiasz się jak założyć nową usługę Google Analytics 4 - tutaj poradnik na ten temat.
