Link Tracking Protection – co zmieni aktualizacja iOS 17?

Link Tracking Protection - iOS 17

W ostatnich miesiącach firma Apple ogłosiła plany dotyczące systemu iOS 17, które obejmują poważną aktualizację prywatności o nazwie Link Tracking Protection. Aktualizacja będzie miała bezpośredni wpływ na rynek marketingu internetowego i kampanii płatnych.

Jakie zmiany będą miały miejsce w parametrach śledzenia?

Zlikwidowane parametry śledzenia:

  • Gclid – Google Ads
  • Dclid – Google Display Network
  • Fbclid – Facebook Advertising
  • Twclid – Twitter Advertising
  • Msclikd – Microsoft Advertising
  • Mc_eid – Mailchimp email id
  • Igshid – Instagram

Parametry śledzenia, które pozostaną bez zmian:

  • UTM – Urchin Tracking Module
  • Epik – Pinterest 
  • kx – Klaviyo 
  • Tt – TikTok 
  • Ir – Impact Radius
  • Dm_i – dotdigital 
  • Elevar_test – Arbitrary ID

Co to oznacza dla nas?

Ruch płatny z Apple (na razie z trybu prywatnego) zacznie wpadać do Direct lub Organic.

Jak możemy to rozwiązać?

    1.  Sprawdzamy poziom ruchu z Apple w GA4 -> raport [Technologie], wymiar podstawowy zmieniamy na [System operacyjny i jego wersja]
Sprawdzanie poziomy ruchu z Apple w GA4

Sprawdzanie poziomy ruchu z Apple w GA4

    1.  Jeśli oceniamy ruch z iOS jako wysoki w kontekście sesji czy konwersji, to należy rozważyć 2 opcje:
      • wyłączenie autotagowania na Google Ads czy FB. Jeśli zdecydujemy się na wyłączenie autotagowania należy ręcznie i jak najdokładniej otagować kampanię płatną parametrami UTM. W tym celu powinno się wykorzystać maksymalną ilość dostępnych parametrów UTM. (tj. click ID, id klienta ads, id grupy reklam, słowo kluczowe google ads itd.) 
      • pozostawienie autotagowania i dodanie ręcznego tagowania UTM. Jest to rozwiązanie, które jest obecnie testowane. W GA4 brakuje funkcji, która była dostępna w GA3 i umożliwiała nadpisywanie GCLID-a przez UTM-y. Według supportu Google, w przypadku jednoczesnego korzystania z tagowania ręcznego i GCLID, GA4 najpierw przypisuje ruch na podstawie GCLID, a jeśli ten nie jest dostępny, to na podstawie parametrów UTM.
    2.  Jeśli udział Apple jest niewielki, nie ma potrzeby zmieniać ustawień tagowania. Ruch będzie zaliczany do Direct lub Organic. W przyszłości należy monitorować czy np. gwałtowny wzrost Organic nie pochodzi właśnie z Apple.

Jeśli potrzebujesz stałej opieki analitycznej, napisz do nas!

×