Marketing sklepu internetowego w modelu dropshippingowym - wskazówki na skuteczną promocję!

Marketing sklepu internetowego w modelu dropshippingowym

Marketing sklepu internetowego w modelu dropshiping jest ważnym elementem prowadzenia działalności. Ogromna konkurencja na rynku e-commerce sprawia, że trzeba się wyróżnić. Sprawdź, jak przygotować skuteczną strategię reklamową i jakie zastosować formy promocji!

Na czym polega dropshipping?

Dropshipping to model biznesowy polegający na sprzedaży towarów przez Internet bez konieczności posiadania własnego magazynu oraz zaplecza logistycznego. Sprzedawca prezentuje produkty w swoim sklepie internetowym lub za pośrednictwem platform sprzedażowych, np. Allegro, ale nie zajmuje się ich pakowaniem i wysyłką. Zadanie zleca pośrednikom, najczęściej producentom lub hurtownikom. 

Rodzaje dropshippingu

Wyróżniamy 2 modele dropshippingu:

  • W pierwszym właściciel strony internetowej zajmuje się kompleksową obsługą klienta, reklamacjami i polityką zwrotów. Po stronie pośrednika leży jedynie przechowywanie i wysyłka towarów,
  • W drugim hurtownia przejmuje na siebie również obowiązki wynikające ze sprzedaży produktów, tj. wystawia paragony, zajmuje się reklamacjami i zwrotami. Właściciel sklepu internetowego jest odpowiedzialny jedynie za pośrednictwo w świadczeniu usługi sprzedaży elektronicznej. Do jego zadań należy utrzymanie i reklama strony internetowej.

Czy musisz promować swój sklep dropshippingowy?

Prowadząc sklep internetowy działający w modelu dropshippingowym, reklama jest niezmiernie istotnym elementem. Dlaczego warto zadbać o promocję działalności?

  • Taki sam asortyment - sklepy działające w modelu dropshippingowym najczęściej oferują powszechnie dostępne towary. Żeby przyciągnąć klientów, trzeba zadbać o reklamę produktów lub poprawę widoczności strony internetowej w sieci.
  • Podobna dostępność towarów - zdarza się, że właściciele sklepów zamawiają towary w tych samych hurtowaniach, co wiąże się z identycznym czasem oczekiwania na dostarczenie produktów. 
  • Ogromna konkurencja - brak konieczności inwestowania w halę magazynową i pracowników przygotowujących towar do wysyłki znacznie obniża koszty związane z rozpoczęciem działalności. Z raportu Grand View Research wynika, że wartość globalnego rynku dropshippingowego w 2022 r. wyniosła 225,99 mld USD (https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/dropshipping-market). Rokrocznie powstają nowe biznesy e-commerce, co powoduje, że reklama sklepów dropshippingowych to absolutne „must have”.

Jak prawidłowo reklamować dropshipping? Zacznij od analizy konkurencji!

Zanim przygotujesz strategię reklamową, sprawdź, co oferuje Twoja konkurencja. W przypadku identycznego asortymentu warto zadbać o unique selling proposition, czyli coś, co pozwoli ci się wyróżnić na tle konkurencji, np.:

  • Krótki czas wysyłki - warto negocjować zasady współpracy z hurtownikiem, by oferta sklepu była inna, niż zapewnia konkurencja. Szybszy czas dostawy może przełożyć się na większą liczbę zrealizowanych transakcji,
  • Ekologiczne opakowania - wielu klientów zwraca uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska. Zamiast pakować towary w folie czy inne powszechnie stosowane rozwiązania, można wybrać opakowania z biodegradowalnych kompozytów. Choć będzie się to wiązało z większymi kosztami i koniecznością ustalenia szczegółów z firmą przygotowującą paczki do wysyłki, warto zdecydować się na taką inwestycję,
  • Przejrzysta polityka zwrotów - klienci oczekują jasnych zasad dotyczących zwrotów towarów. Warto dokładnie wyjaśnić, w jaki sposób mogą oddać towary.
  • Bezpłatne gadżety do każdej wysłanej paczki -  umieszczczenie w paczkach drobnych gadżetów to miły gest, który może wywołać pozytywne skojarzenia związane z zakupami w sklepie internetowym,
  • Program lojalnościowy - warto nagradzać lojalnych klientów, np. oferując im dodatkowe rabaty, zniżki lub przesyłając oferty specjalne,
  • Pomoc w wyborze - jeśli oferujesz specjalistyczny towar, możesz zaproponować doradztwo i wsparcie w wyborze odpowiedniego produktu.

Strategia marketingowa dla dropshippingu - o czym należy pamiętać?

Żeby dobrze przygotować strategię reklamową dla dropshippingu, należy dokładnie przeanalizować profil odbiorców. Zastanów się:

  • Kim są klienci - warto stworzyć tzw. buyer personę, czyli opis docelowego klienta. Powinien zawierać informacje dotyczące: wieku, płci, zainteresowań, miejsca zamieszkania, statusu rodzinnego i zawodowego,
  • Jak ludzie trafiają do Twojego sklepu dropshippingowego - sprawdź, z jakich kanałów korzystają Twoi odbiorcy. Czy są dostępni na Instagramie lub Facebooku, a może przeglądają serwisy streamingowe typu YouTube?

Pozyskanie tych danych ułatwi przygotowanie skutecznej strategii marketingowej, co w konsekwencji powinno przełożyć się na większą sprzedaż.

Potrzebujesz wsparcia w promocji sklepu online? Napisz do nas!

Jak reklamować sklep oparty o dropshipping?

Jak przyciągnąć klientów do swojego sklepu dropshippingowego? Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby promocji.

Zadbaj o UX i płynność działania sklepu internetowego

Zadbaj, by korzystanie ze sklepu internetowego było proste i intuicyjne. Zoptymalizuj procesy związane z dodawaniem produktów do kosza zakupowego i finalizacją transakcji. Zweryfikuj:

  • Czy Twoja strona jest łatwa w nawigacji?
  • Czy wszystko działa poprawnie? 
  • Czy produkty są umieszczone w odpowiednich kategoriach produktowych?
  • Czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych?

Postaw na pozycjonowanie

Spraw, by sklep internetowy był łatwy do znalezienia w Internecie. Zleć usługę pozycjonowania stron obejmującą m.in.:

  • Techniczny audyt serwisu i wdrożenie zmian optymalizacyjnych,
  • Stworzenie Title i Descriptions,
  • Optymalizację treści pod słowa kluczowe,
  • Realizację strategii link buildingowej.

Stwórz unikalne opisy i zdjęcia produktów

Niezbędnym elementem online marketingu w sklepie dropshippingowym jest dobrej jakości content. Opisy i zdjęcia produktów powinny być unikalne. Nie używaj treści przesyłanych przez producenta, ponieważ w ten sposób możesz negatywnie wpłynąć na widoczność strony internetowej w sieci. Poza tym zachęcający tekst i atrakcyjne fotografie produktowe przyciągają uwagę klientów. Wprowadź także możliwość oceniania produktów, a następnie monitoruj pojawiające się recenzje. Dowiedz się, jak opinie produktowe wpływają na SEO.

Skorzystaj z płatnych systemów reklamowych

Warto wykorzystać płatne systemy reklamowe, jak Google Ads czy Facebook Ads

  • Do zalet rozwiązania zalicza się elastyczny budżet. Reklamodawca decyduje, ile środków chce przeznaczyć na działania PPC. W dowolnym momencie można również zwiększyć środki na kampanię reklamową lub ją zawiesić. 
  • Systemy wyróżniają się możliwością wykorzystania różnych formatów reklamowych.
  • Narzędzia pozwalają na wyświetlanie reklam na konkretne słowa kluczowe oraz umożliwiają precyzyjne targetowanie, co wpływa na zwiększenie konwersji.  
  • W przypadku sklepów dropshippingowych dobrze sprawdzają się Zakupy Google, czyli format reklamy dostępny w ramach kampanii Google Ads. Pozwala na promowanie konkretnych produktów w wyszukiwarce internetowej. 

Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Bądź tam, gdzie znajdują się Twoi klienci. Postaw na Instagram lub Facebook marketing, aby reklamować swój sklep dropshippingowy. Regularnie dodawaj posty na swoim profilu, odpowiadaj na komentarze, zapisz się do grup tematycznie związanych z ofertą Twojej firmy.

Korzystaj z różnych kanałów sprzedaży - marketplace’ów, platform sprzedażowych

Nie zamykaj się na sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego. Wykorzystaj różne kanały dystrybucji, np. Allegro czy ebay. Serwisy cieszą się dużą popularnością. Oferowanie produktów za ich pośrednictwem wiąże się wprawdzie z dodatkowymi opłatami i prowizjami, jednak warto rozważyć taką inwestycję, by pozyskać nowych klientów.

Allegro czy sklep internetowy - sprawdź porównanie!

Postaw na content marketing

Dobrym pomysłem na reklamę jest prowadzenie bloga firmowego lub nagrywanie filmików na YouTube. W materiałach można prezentować wady i zalety oferowanych towarów. Przedstawiać instrukcje użytkowania czy omawiać kwestie pomagające klientom w wyborze konkretnych produktów. Pamiętaj, by materiały były oryginalne i regularnie publikowane.

Zainwestuj w influencer marketing

Nawiąż współpracę z influencerami. W ten sposób dotrzesz do nowych klientów. Pamiętaj jednak, by dokładnie ustalić zasady prowadzonych działań i spisać umowę, aby uniknąć nieporozumień.

Marketing sklepu internetowego w modelu dropshippingowym - podsumowanie

O tym jak ważny jest marketing w dropshippingu, nie trzeba nikogo przekonywać. Działania związane z promocją powinny być wielokierunkowe, a przy tworzeniu strategii reklamowej należy uwzględnić profil odbiorców. Warto postawić na różne rodzaje reklamy, a także postarać się, aby oferta sklepu internetowego wyróżniała się na tle konkurencji.

Potrzebujesz wsparcia w promocji sklepu online? Napisz do nas!

Źródła: 

  1. Reklamy produktowe https://support.google.com/google-ads/answer/2454022?hl=pl [dostęp 21.11.24]
  2. Raport Grand View Research https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/dropshipping-market [dostęp 21.11.24]

 

×