Direct Answer, czyli pozycja 0 – czym jest i jak się tam dostać?

O ile pierwsza pozycja na liście wyników wyszukiwania jest celem każdego, kto prowadzi działania SEO, to pozycja zero jest czymś, co osiągają najlepsi. Czym jest Direct Answer? Jak się dostać na tę pozycję i dlaczego warto? Czy ma ona jakieś wady? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule.

 

Spis treści:

 

Czym jest Direct Answer?

Direct Answer, czyli pozycja zero, to bezpośrednia odpowiedź na pytanie wpisane w wyszukiwarkę Google. Wielu użytkowników w okno wyszukiwania nie wpisuje krótkich fraz, a formułuje konkretne pytania. Google stworzyło więc funkcjonalność, która pozwala udzielić internautom szybkiej, konkretnej odpowiedzi. Przedstawia ona również definicje, wyjaśnienia naukowych pojęć itp. Pozycję zero nazywa się tak, ponieważ na stronie z wynikami wyszukiwania znajduje się nad wszystkimi innymi wynikami, a także nad reklamami.

Bezpośrednia odpowiedź składa się z kilku elementów:

  • fragmentu treści ze strony internetowej, który według algorytmów Google najlepiej odpowiada na zadane przez internautę pytanie;
  • zdjęcia, jeśli strona je zawiera;
  • URL-a;
  • tytułu strony, który jest klikalny.

 

Direct Answer w Google

Direct Answer w Google [źródło: google.pl]

 

Zalety i wady Direct Answer

Jaki są najważniejsze zalety znalezienia się na pozycji zero?

  • Link do witryny znajduje się nad reklamami, czyli w najbardziej eksponowanym miejscu na stronie z wynikami wyszukiwania. Ze względu na swoją konstrukcję wynik ten jest najbardziej widoczny spośród wszystkich pozycji.
  • Internauta ma szansę zapoznać się z fragmentem treści i jeśli okaże się on dla niego interesujący, może kliknąć link i przejść na stronę internetową.
  • Uznanie przez algorytmy Google, że treści na witrynie są najbardziej wartościowe spośród wszystkich, które poruszają tematykę zapytania, jest bardzo prestiżowe i kreuje ekspercki wizerunek autorów strony. Istnieje spora szansa, że internauci będą chętnie taką witrynę odwiedzać.

Czy znalezienie się na pozycji zero ma w takim razie jakieś wady? Jeśli treść, która pojawi się w okienku z odpowiedzią bezpośrednią, zaspokoi całkowicie ciekawość internauty, może on zrezygnować z dalszych poszukiwań i nie przejść na stronę internetową. Google zatrzyma więc taką osobę na stronie z wynikami, a ruch w witrynie będzie niższy. A przecież pozycjonowanie stron, czyli SEO, nie ma służyć wyłącznie osiągnięciu jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Chodzi o to, aby wysoka pozycja przyciągała na stronę jak największą liczbę użytkowników.

 

Jak znaleźć się w Direct Answer?

Najbardziej trafną odpowiedzią na to pytanie będzie: stosować jak najlepsze praktyki SEO. Działania, które są niejako dedykowane walce o tę wyjątkową pozycję:

  • redagowanie treści w taki sposób, aby były naturalną odpowiedzią na pytanie, definicją itp.;
  • zawieranie w treści pytań, na które stanowi ona odpowiedź: “Co to jest…?”, „Jak…?”, „Gdzie…?”;
  • umieszczenie pytania w title i url;
  • używanie tabeli.

 

Tabela w wynikach organicznych na pozycji 0 - Direct Answer

Tabela w wynikach organicznych na pozycji 0 – Direct Answer

 

Podsumowanie

A co warto zrobić, jeśli już uda się osiągnąć pozycję zero? Na pewno zweryfikować, czy Direct Answer przynosi witrynie wzrost ruchu, czy jego spadek. Może być ona bowiem ukoronowaniem działań związanych z pozycjonowaniem strony, ale może mieć także negatywne skutki. W Greenfields, agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron z Wrocławia, wspieramy firmy w działaniach SEO i pomagamy znaleźć się na pozycji zero w wyszukiwarce Google. Zapraszamy do kontaktu!

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    5 najczęściej popełnianych błędów w działaniach SEO

    SEO nie jest zestawem magicznych sztuczek, ale przemyślanych, długofalowych działań, które sprawią, że strona będzie przyjazna użytkownikom i wyszukiwarce. Na przeszkodzie skuteczności pozycjonowania zwykle stoją powszechnie popełniane błędy. Warto je poznać, by wiedzieć, czego unikać, aby strona osiągała wysokie pozycje w Google.

     

    Spis treści:

     

    Błąd nr 1: Niska jakość contentu na stronie www

    Na właściwe pozycjonowanie stron internetowych największy wpływ mają zamieszczone na nich treści. Minęły już czasy precli, czyli bardzo niskiej jakości artykułów, których jedynym zadaniem było nasycenie witryny słowami kluczowymi. Unikalne treści to nie te, które powstają w generatorze synonimów, ale napisane przez specjalistę, z myślą o konkretnej stronie internetowej i jej użytkownikach. Jeśli treści nie będą interesujące dla czytelnika, to z dużym prawdopodobieństwem nie zostaną uznane za wartościowe przez algorytm wyszukiwarki.

     

    Błąd nr 2: Nieodpowiednio dobrane słowa kluczowe

    Pozycjonowanie, czyli SEO, to także dbałość o dobór właściwych słów kluczowych. Nieodpowiednie dla konkretnej branży czy witryny frazy, mogą zrujnować nawet najstaranniej dopracowane działania. Słowa kluczowe nie powinny być zbyt ogólne. Muszą być jak najlepiej dopasowane do tego, co użytkownik znajdzie na stronie internetowej.

     

    Błąd nr 3: Przesycenie treści słowami kluczowymi

    Co za dużo, to nie zdrowo – ta zasada dotyczy także liczby słów kluczowych użytych w witrynie. Najbardziej skuteczne są działania organiczne, czyli jak najbardziej naturalne. Zbyt duża liczba słów kluczowych sprawia, że treści na stronie są trudne w odbiorze dla czytelników. Także algorytm odczytuje je jako sztuczne i takie, których głównym celem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce. W efekcie przynosi to odwrotny skutek.

     

    Błąd nr 4: Brak optymalizacji strony

    Wolne ładowanie strony, brak wersji mobilnej, skomplikowana struktura, nieprawidłowe przekierowania, brak optymalizacji meta danych – to wszystko negatywnie wpływa na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Przed rozpoczęciem działań SEO warto przyjrzeć się technicznej warstwie witryny i poprawić ją tak, aby była jak najbardziej przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarki. Często spotykanym problem jest niepoprawne wykorzystanie elementów semantycznych strony np. nagłówków.

     

    Błąd nr 5: Brak analizy podejmowanych działań i… cierpliwości

    O dobrym prowadzeniu działań SEO świadczy ich skuteczność. A skuteczności nie można określić bez dokładnej analizy tego, co zostało zrobione i w jakim czasie przyniosło efekty. Analiza pozwala też wykryć i szybko wyeliminować ewentualne błędy. Warto też pamiętać, że pozycjonowanie strony internetowej to proces długofalowy. Podejmowanym działaniom warto przyglądać się regularnie, ale raczej nie przyniosą one oczekiwanych efektów w ciągu miesiąca czy dwóch.

     

    Najczęstsze błędy SEO

    Najczęstsze błędy popełniane w działaniach SEO

     

    Podsumowanie

    Oczywiście możliwych do popełnienia błędów przy pozycjonowaniu stron www jest o wiele więcej. Jednak poprawa choćby kilku wymienionych w artykule aspektów będzie miała dobry wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.
    Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić widoczność swojej strony, zapraszamy do kontaktu! Nasze działania przekładają się na realne korzyści naszych Klientów. Sukces naszego Klienta jest naszym sukcesem!

     

    Sukces SEO oparty o analizę widoczności w Senuto

    Sukces SEO oparty o analizę widoczności w Senuto

    Szybki kontakt z nami

      Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Shoper przejął 100% udziałów w spółce Shoplo

      Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy dla rynku e-commerce – oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, przejął 100% udziałów w spółce Shoplo. Shoper oferuje swoje usługi w formie abonamentu — posiada zróżnicowane pakiety, które pozwalają na dopasowanie danego rozwiązania do specyfiki i wielkości danego biznesu.

      Shoper przejął klientów, umowy, partnerstwa biznesowe, a także zyskał prawo do domen internetowych i samej marki Shoplo. Ze względu na to, że posiada już nowoczesną platformę oraz dobrze zorganizowaną strukturę, nie przejął od Shoplo technologii oraz pracowników. Zatem dla wszystkich sklepów internetowych działających do tej pory na platformie Shoplo, nastąpi połączenie i migracja na platformę Shoper.

      Shoplo to także właściciel platformy e-commerce działającej w modelu SaaS (Software as a Service), powstałej w 2021 roku. Z oprogramowania korzysta około 4700 sklepów, z czego większość posiada asortyment w kategoriach ubrania, dzieci i hobby.

      Prezes firmy Shoper, Marcin Kuśnierz zapewnił, że „spodziewane są liczne synergie wynikające z tej transakcji, ponieważ Shoper i Shoplo adresowały swoimi rozwiązaniami ten sam fragment rynku […]. Klienci już wkrótce będą korzystali z tej samej nowoczesnej platformy i wielokanałowej obsługi klienta”.

      Prowadzisz sklep internetowy na platformie Shoper bądź Shoplo? Skontaktuj się z nami i zobacz, jak działania SEO mogą zwiększyć Twoją sprzedaż!

      Szybki kontakt z nami

        Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

        Wizytówki NAP – czym są i jak wizytówka NAP wspiera pozycjonowanie lokalne?

        Wizytówki NAP są powszechnie znane i stosowane przez wielu przedsiębiorców. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym one dokładnie są, czemu służą oraz jak je poprawnie uzupełnić, to ten artykuł odpowie na wszystkie Twoje pytania.

         

        Spis treści:

         

        Czym jest wizytówka NAP?

        Skrót NAP pochodzi od angielskich słów takich jak: Name, Address i Phone Number. Są to podstawowe dane o firmie, które zazwyczaj zapisujemy, by się z nią skontaktować, czyli: nazwa firmy, jej adres oraz numer kontaktowy. Wizytówka NAP jest wirtualnym odpowiednikiem tradycyjnej papierowej wizytówki. NAP jest o tyle wygodniejsza, że masz możliwość jej prostej i szybkiej aktualizacji, dopisania krótkiego opisu, czy zakresu usług, ale najważniejszym atrybutem takiej wizytówki NAP jest to, że zazwyczaj możesz dodać zdjęcie firmy, albo oferowanego produktu.

         

        Jak wizytówki NAP służą SEO (nap in seo)?

        Tworzenie wizytówek NAP służy i wspiera pozycjonowanie lokalne. Dzięki właściwie skonstruowanemu opisowi naszej działalności oraz umieszczeniu linku do witryny www pozyskujemy dodatkowy link, który będzie generował ruch, a nawet bardzo często sprzedaż. Tutaj przykładem może być branża motoryzacyjna, a dokładnie mechanik. W razie usterki samochodu będziemy szukać najbliższej lokalizacji, gdzie będziemy mogli naprawić nasz samochód. Tutaj właśnie przychodzą z pomocą wizytówki NAP. Pozwalają one na przedstawienie mapy z mechanikami w Twojej okolicy, wyświetli się nazwa, dokładny adres i numer telefonu, na który będziesz mógł zadzwonić i szybko umówić się na wizytę.

        By nasza witryna była “silna” lokalnie, jej pozycjonowanie trzeba wspierać linkami z lokalnych serwisów. Są to bardzo często portale, które w pełnej nazwie zawierają lub składają się z nazwy miejscowości, której ona dotyczy. Takie linki wzmacniają naszą domenę w pozycjonowaniu lokalnym.

        Jeśli oferujemy usługi na terenie całego kraju, to również możemy tworzyć wizytówki NAP, ale nie będą one miały tak silnej konwersji, jak firmy działające na rynku lokalnym.

         

        Po co są wizytówki NAP?

        Wizytówki NAP mają kilka ważnych funkcji. Pierwsza z nich była opisana wcześniej, czyli jest to pozyskanie dobrych, wartościowych linków do naszej domeny – tak zwane link building domeny – czyli umocnienie jej i uwiarygodnienie w oczach algorytmu Google. Jest to funkcja bardzo ważna z punktu widzenia SEO i pozycjonowania serwisów. Dzięki zamieszczeniu na wizytówce NAP linku do naszej strony www otrzymujemy wartościowy link pod kątem pozycjonowania.

        Kolejną bardzo istotną funkcją jest pozyskanie klienta i umożliwienie mu szybkiego kontaktu z nami. Dzięki przygotowaniu właściwego, ale również treściwego opisu naszej działalności możemy pozyskać nowych Klientów, dzięki takim wizytówkom NAP.

        Jest to również forma zazwyczaj darmowej reklamy. Wiele NAP-ów jest darmowych. Zdarzają się jednak, że za wizytówki NAP musimy zapłacić w całości lub w części, co oznacza, że podstawowe informacje dodaje się za darmo na wizytówkę NAP, ale np. zdjęcia są dodatkowo płatne lub pierwszy miesiąc widoczności takiej wizytówki NAP jest darmowy, a dłuższa subskrypcja jest płatna. Pomimo to, zdecydowana większość wizytówek NAP jest darmowa.

         

        wizytówka nap name adress phone nubmer

        Przykładowa wizytówka NAP [źródło: bazafirm.org]

         

        Jak przygotować i uzupełnić wizytówkę NAP?

        Gdy już znajdziemy listę miejsc, gdzie chcielibyśmy dodać wizytówkę NAP, możemy przejść do ich realizacji. Tutaj na początek pojawia się pytanie, czy zakładać konto do założenia takiej wizytówki NAP, czy nie. Niektóre serwisy umożliwiają dodanie NAP-ów bez logowania się. Jest to oczywiście bardzo wygodne, nie zmusza nas do podawania żadnych danych osobowych, czy autoryzacji firmy. Niesie to za sobą jedną poważną konsekwencję. Jeśli nie założymy konta, a dodamy taką wizytówkę NAP, nie będziemy mogli jej później edytować. Niesie to takie zagrożenie, że w przypadku zmiany nazwy firmy, adresu, numeru telefonu czy np. domeny, nasz klient nie będzie miał możliwości kontaktu z nami – należy pamiętać, że ogromnie ważne jest, aby informacje kontaktowe były zawsze aktualne.

        Następnym krokiem jest przygotowanie przemyślanego, unikalnego opisu. Zazwyczaj na wizytówkach NAP jest ograniczona liczba znaków pozwalająca na stworzenie opisu. Oznacza to, że musi on być naprawdę skondensowany, dokładnie określać zakres naszych usług i jednocześnie musi być niezwykle zachęcający, ponieważ to głównie po jego przeczytaniu, klient podejmuje decyzję czy skontaktuje się z nami.
        Warto przygotować sobie na początek myślniki z naszymi usługami i potem rozwinąć je na kilka zdań, by mieć pewność, że zawarliśmy najważniejsze informacje. Warto wcześniej również zobaczyć, jak konkurencja przygotowała takie opisy. Dodatkowo pamiętaj, że musisz przygotować kilka wariantów. Dzięki temu, klienci, których nie przekonał pierwszy opis, będą mogli zapoznać się z innym wariantem na kolejnej wizytówce NAP, dodatkowo link do naszej domeny będzie mocniejszy.
        Do przygotowania takich wizytówek warto również przygotować frazy kluczowe związane z naszą działalnością. Najszybciej można to zweryfikować, wpisując w wyszukiwarkę hasła związane z naszą branżą i sprawdzić, w jaki sposób są one odmieniane w pierwszych 5 do 10 wyszukiwań w Google. Wracając do naszego przykładu z mechanikiem, może to być np. wymiana opon Wrocław, mechanik Wrocław.

        Następnym ważnym elementem jest przygotowanie wcześniej zdjęć, które chcemy umieścić na NAP-ach. Czasami mamy możliwość dodania ich do naszej firmy – ważne żeby były one w dobrej jakości, najlepiej w formacie PNG. Warto w zanadrzu również mieć przygotowane zdjęcia naszych realizacji lub produktów, ponieważ dodatnie takich elementów, bardzo podnosi prawdopodobieństwo kontaktu ze strony klienta z naszą firmą.

        Często pomijanym aspektem w wizytówkach NAP są tagi. Pozwalają one na przypisanie naszej firmy do ogólnej kategorii. Dzięki temu nasz klient będzie mógł szybciej znaleźć mechanika w kategorii “motoryzacja”. Dlatego jest istotne, by przeczytać wszystkie możliwe opcje i wybrać najbardziej odpowiednią kategorię.

        Jeśli chcemy być bardziej wiarygodni, warto dodać takie dane jak NIP czy REGON. Dzięki temu klienci mają poczucie, nawet bez sprawdzania tych danych, że jest to prawdziwa i zaufana firma.

        Kolejną istotną kwestią, która jest rzadko poruszana, jest to by spisywać sobie wszystkie miejsca, w których dodajemy nasze wizytówki NAP i oczywiście zapisanie dokładnych danych potrzebnych do logowania. Jest to o tyle istotne, że w przypadku, gdy w przyszłości zmienimy np. domenę, numer telefonu itp. mamy możliwość aktualizacji ich na wizytówkach NAP, bez tego nasi klienci będą mieli dostęp tylko do nieaktualnych danych. Zapisanie miejsc, gdzie dodamy nasze wizytówki NAP, sprawi, że nie pominiemy żadnej wizytówki.

         

        wizytówki nap ważne elementy

        Wizytówki NAP – o czym musisz pamiętać

         

        Wizytówki NAP – lista

        Poniżej znajdziesz darmową listę NAP, gdzie możesz dowolnie tworzyć wizytówki NAP (na moment przygotowania artykułu). Zakładanie ich jest bardzo intuicyjne, ale wymaga przemyślenia i dokładności, by spełniło swoje funkcje.

        Najpopularniejszymi miejscami z wizytówkami NAP są:

        • googlemaps
        • targeo.pl
        • baza-firm.com.pl
        • msp.money.pl/baza-firm
        • zumi.pl
        • Cylex.pl
        • Odi.pl
        • Yellowpages.pl
        • Biznesfinder.pl
        • panoramafirm.pl

         

        Podsumowanie

        Wizytówki NAP są stosowane przede wszystkim do pozyskiwania klienta z naszego regionu oraz są one wykorzystywane do pozycjonowania lokalnego. Bardzo ważne jest, by zastanowić się przed dodaniem takiej wizytówki NAP, co chcemy przekazać potencjalnemu klientowi. Nie zaleca się, robienia tego od ręki bez przeanalizowania konkurencji. Niezwykle ważne jest to, by uzupełniać wszystkie możliwe dane związane z naszą firmą i by były one poprawne. Pamiętaj również o dodaniu zdjęć jeśli jest to możliwe, ponieważ pomaga to w pozyskaniu nowego klienta.

         

        Autor: Weronika Moździerz

        Szybki kontakt z nami

          Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

          July 2021 Google Core Update – aktualizacja algorytmu Google

          Z początkiem lipca wystartowała kolejna aktualizacja algorytmu Google July 2021 Core Update. O rozpoczęciu wdrażania zmian dowiedzieliśmy się z twittera Google SearchLiaison. Dostaliśmy też informację, że wprowadzenie lipcowej aktualizacji Google może potrwać 1 do 2 tygodni.

           

          july 2021 core update google

          Informacja o lipcowej aktualizacji algorytmu Google [źródło: twitter.com]

          Google Core Algorithm Update to aktualizacja algorytmu Google wprowadzana kilka razy w roku, podczas której Google wdraża zmiany w systemach i algorytmach wyszukiwania.

          Każdy update ma na celu – zgodnie z misją Google – zapewnienie użytkownikom trafnych i wiarygodnych treści, a co za tym idzie – poprawę jakości wyników wyszukiwania i usprawnienie działania systemów i algorytmów.

          Wprowadzane zmiany są szczególnie znaczące dla właścicieli witryn, czy specjalistów SEO. Niektóre strony internetowe mogą odnotować wzrosty bądź spadki wizyt użytkowników, lub zmiany w pozycjach w rankingu wyszukiwania. Jednak Google zaleca, aby przy każdej aktualizacji, skupić się po prostu na dostarczaniu treści jak najlepszej jakości – to on jest najważniejszy dla algorytmów wyszukiwarki.

          W trakcie wdrażania July 2021 Core Update warto śledzić analitykę stron i statystyki widoczności na bieżąco, aby zobaczyć, czy aktualizacja przyniesie dla naszych witryn jakieś zmiany.

           

          Autor: Redakcja Greenfields

          Szybki kontakt z nami

            Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

            Kody odpowiedzi HTTP, problemy sieciowe i błędy DNS – nowy, szczegółowy przewodnik od Google

            Google opublikował nowy przewodnik, w którym dokładnie opisane są kody odpowiedzi HTTP, problemy sieciowe i błędy DNS oraz ich wpływ na to, jak Twoja witryna radzi sobie w wyszukiwarce Google.

             

            Dostęp do pełnego dokumentu znajdziesz w Centrum wyszukiwarki Google lub pod tym linkiem: https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/http-network-errors

             

            O czym dokładnie przeczytasz w nowym dokumencie od Google? Opisanych jest tu przede wszystkich 20 najważniejszych kodów odpowiedzi HTTP, a także najbardziej widoczne błędy sieciowe i DNS.

            Kody odpowiedzi HTTP możemy odnaleźć w pięciu kategoriach. Pierwsza cyfra kodu wskazuje na to, do jakiej kategorii należy dany kod:

            • 2xx (success) – Googlebot odwiedza stronę, pobiera treść i przekazuje ją do indeksowania. Należy jednak pamiętać, że 2xx nie gwarantuje indeksacji – oznacza po prostu, że nie napotkano żadnych błędów.
            • 3xx (redirects) – kody przekierowań. Co istotne, Googlebot śledzi do 10 tzw. “skoków” – jeśli w trakcie tej próby treść nie zostanie odebrana, w raporcie Stan w indeksie w Google Search Console zostanie pokazany błąd przekierowania.
            • 4xx (client errors) – kody błędu klienta. Strony, które zwracają kod 4xx, nie są brane pod uwagę przy indeksowaniu.
            • 5xx (server errors) – kody błędu po stronie serwera.

            Oprócz dokładnego opisu kodów statusu HTTP Google opisał również sposoby na debugowanie problemów sieciowych i błędów DNS.

             

            Pełny dokument znajdziesz tutaj. Jest on szczególnie przydatny dla właścicieli witryn, developerów, a także specjalistów SEO.

             

            Przeczytaj także:

            Pozycjonowanie lokalne – jak zdobyć nowych klientów dla lokalnych biznesów

             

            Autor: Redakcja Greenfields

            Szybki kontakt z nami

              Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.