Model atrybucji oparty na danych już dostępny w Google Analytics 4

Google Analytics 4 zostało uruchomione pod koniec 2020 roku i od tego momentu co jakiś czas udostępniane są nowe funkcje. Jedną z ostatnich jest możliwość wyboru modelu atrybucji opartego na danych.

Czym jest atrybucja? Zanim użytkownik dokona np. zakupu w sklepie internetowym, może odwiedzać nasz serwis kilka razy wcześniej z różnych źródeł ruchu. Domyślnie Google Analytics 3 oraz Google Analytics 4 konwersję przypisuje do ostatniego niebezpośredniego źródła ruchu, które ją spowodowało. Często powodowało to, że źródła będące na początku lub w środku łańcucha prowadzącego do konwersji, nie były wystarczająco docenione.

Model atrybucji określa, w jaki sposób kolejne punkty styczności z Klientem na ścieżce konwersji są przypisywane do jej dokonania.

Usługa Google Analytics 4 od kilku dni udostępniła prawdopodobnie najlepiej jak dotąd dopracowany model atrybucji – model atrybucji oparty na danych.

 

atrybucja oparta o dane - google analytics 4 - greenfields wrocław

Usługa Google Analytics 4 – Model atrybucji oparty o dane

 

Model atrybucji oparty na danych uwzględnia w swoim algorytmie kolejność ekspozycji na reklamy, liczbę interakcji z reklamą, typ urządzenia, czy czas, który upłynął od konwersji. Więcej o atrybucji opartej na danych przeczytasz tutaj.

Jeśli zastanawiasz się jak założyć nową usługę Google Analytics 4 – tutaj poradnik na ten temat.

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

    SXO – Search Experience Optimization – jak może pomóc Twojemu biznesowi?

    Prowadząc działania z zakresu online marketingu, warto wyjść od stworzenia strategii, a po jej zrealizowaniu dokonać weryfikacji i optymalizacji. Wszystko to powinno być jednak poprzedzone audytem, który pozwoli odpowiedzieć na pytania, jaka jest obecna sytuacja i w jakim kierunku powinny podążać zmiany, aby były zmianami na lepsze. To samo dotyczy audytu SXO. Co kryje się za tajemniczym skrótem SXO? Czym jest audyt SXO, z czego się składa i dlaczego jest istotny? Przeczytaj artykuł, aby dowiedzieć się więcej.

     

    Spis treści:

     

    Czym jest SXO?

    O ile dość jasne są pojęcia SEO i User Experience, co to jest SXO, nie dla wszystkich jest oczywiste. Nic dziwnego, jest to dość nowe zagadnienie, choć doświadczone firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron w Google, wdrażają założenia stojące za tą ideą już od dawna. SXO to skrót od Search Experience Optimization, czyli optymalizacji doświadczeń wyszukiwania. Można więc w uproszczeniu powiedzieć, że SXO to połączenie SEO i UX. Są to takie działania, które nie tylko zapewnią witrynie wysokie miejsce na liście wyników wyszukiwania i zachęcą do wejścia na stronę www, ale także skłonią go do wykonania na stronie działań, które są rzeczywistym celem właściciela serwisu czy sklepu internetowego, jak dokonanie zakupu czy kontakt z firmą przez formularz.

     

    Prowadzisz biznes w sieci, a takie pojęcia jak optymalizacja, SEO, UX brzmią obco? Zapraszamy do lektury artykułów na naszym blogu i do kontaktu z nami. Chętnie rozwiejemy wszystkie wątpliwości.

     

    sxo co to jest - agencja seo/sem greenfields wrocław

    SXO – co to jest?

     

    Jakie działania obejmuje SXO?

    Działania SXO są złożone z SEO — czyli takiej optymalizacji strony internetowej, aby znalazła się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania — oraz działań poprawiających UX, czyli doświadczenie użytkownika. Zestawienie tych dwóch gałęzi ma dać nam wypadkową w postaci maksymalizacji konwersji. Jednak same konwersje to w przypadku SXO nie wszystko. Liczy się także satysfakcja użytkownika – zarówno z tego, jaki wynik otrzymał po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła, jak i z doświadczeń, które spotkały go na docelowej stronie www. O to wszystko troszczyć się będzie właśnie sxo marketing. Jednak po drodze, należy skupić się także na:

    • właściwym doborze treści na stronie,
    • optymalizacji technicznej witryny,
    • poprawie interfejsu, aby udoskonalić doświadczenie użytkownika,
    • doborze skutecznych CTA (call to action).

     

    na czym polega sxo - agencja seo/sem greenfields wrocław

    Na czym polega SXO?

     

    Audyt SXO – co to jest i jakie punkty zawiera?

    Audyt pozwala określić punkt startowy dla realizacji strategii SXO. Jest połączeniem wnikliwej analizy sytuacji strony www w zakresie: SEO, UX oraz osiąganych konwersji. Specjalista przygląda się witrynie pod kątem:

    • widoczności w wynikach wyszukiwania,
    • wdrożenia dobrych praktyk SEO,
    • przejść na stronę z poziomu wyszukiwarki,
    • jakości ruchu i konwersji,
    • nawigacji w ramach witryny
    • i wielu innych, bardzo szczegółowych kwestii.

    Dzięki audytowi można określić, jakie są najsłabsze punkty i jakie priorytety w kwestii SEO czy UX. Dobry audyt pozwala także odpowiedzieć na pytanie, jak poszczególne analizowane i opisywane elementy strony wpływają na realizację celów, które przed nią stoją. Pozwala to mądrze zaplanować działania – tak, aby jak najszybciej zaczęły przynosić pożądany efekt i by był on jak najtrwalszy.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o audycie SXO lub chcesz, abyśmy przeprowadzili go dla Twojej strony www, skontaktuj się z nami.

     

    Audyt SXO – Search Experience Optimization – dlaczego jest istotny?

    Nie ma dwóch takich samych stron internetowych, podobnie jak nie ma dwóch takich samych biznesów – nawet, jeśli działają w jednej branży. Audyt SXO jest istotnym elementem planowania działań. Pozwala dostosować strategię do potrzeb w konkretnej sytuacji i wybrać spośród wszystkich dobrych praktyk SXO te, które sprawdzą się najlepiej. Ze względu na duży obszar, który porusza audyt, warto zlecić go profesjonalistom.

     

    Czy warto inwestować w SXO?

    Jeśli efektem działań SXO ma być zwiększenie konwersji, to odpowiedź brzmi: tak! Większa konwersja to większa sprzedaż i lepszy zwrot z zainwestowanych środków. Na SXO składają się poszczególne elementy, które czasami w witrynie są realizowane “atomowo”. Podchodząc do nich kompleksowo i skupiając się na celu, można osiągnąć dużo lepsze rezultaty w postaci np. większej sprzedaży. Dodatkowo zyskuje się zadowolonego klienta, który mając pozytywne doświadczenia z wizyty na stronie, chętniej na nią powróci w przyszłości.

     

    Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i widzisz w SXO szansę dla swojej firmy, zapraszamy do kontaktu. Greenfields to agencja SEO/SEM z Wrocławia zajmująca się pozycjonowaniem stron. Wspieramy biznesy z różnych zakątków Polski i świata, aby jeszcze skuteczniej działały w internecie. Dbamy, by Twój biznes odniósł sukces w świecie online. Jeśli jesteś ciekaw, jak pracujemy i widzisz obszary do wspólnych działań, skontaktuj się z nami!

     

    Autor: Redakcja Greenfields

    Szybki kontakt z nami

      Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Ranking wyszukiwarek internetowych Polska i świat 2020/2021

      W obecnych czasach Internet jest najskuteczniejszym źródłem pozyskiwania informacji. Użytkownicy mają dostęp do niezliczonych zasobów danych, artykułów, filmów, grafik, serwisów internetowych, sklepów i wielu wielu innych. Aby uzyskać do nich dostęp, korzystamy z wyszukiwarki internetowej.
      Wyszukiwarka internetowa umożliwia przeszukiwanie zasobów zgromadzonych w Internecie w prosty i szybki sposób. Algorytmy starają się tak dopasować wyniki wyszukiwań do zapytań użytkowników, aby jak najbardziej spełnić ich oczekiwania. Niekwestionowanym liderem wśród wyszukiwarek internetowych zarówno w Polsce i na świecie jest Google. Przeczytaj o Core Web Vitals, czyli nowym wskaźniku wpływającym na ranking wyszukiwania w Google. Jak wyglądają rankingi w poszczególnych regionach świata?

       

      Spis treści:

       

       

      Ranking wyszukiwarek w Europie

      W segmencie wyszukiwarek internetowych od lat niekwestionowanym liderem jest wyszukiwarka Google i chyba nie trzeba jej nikomu przedstawiać. Dowodem na to jakim gigantem faktycznie jest Google mogą być dane z  grudnia 2021 roku, które wykazują, że aż 92,64% populacji Europy korzysta ze wspomnianej wyszukiwarki. Co ciekawe, wykres jest absolutnie stabilny – w listopadzie 2021 uległ nieznacznemu spadkowi do 91,8% na rzecz innej wyszukiwarki niż Google tj. Bing (4,48%) – jednak w grudniu Google odrobiło swoje straty w rankingu i ich produkt wrócił na poziom 92,64%

       

      Aktualizacja grudzień 2021
      Z wyszukiwarki Google korzysta obecnie 92,64% użytkowników w Europie, co jasno wskazuje na to, że Google jest liderem wśród wyszukiwarek.

      Wyszukiwarka internetowa w rankingu Procentowy udział w rynku wyszukiwarek
      Google 92.64%
      bing 3.55%
      YANDEX 1.49%
      Yahoo! 0.97%
      DuckDuckGO 0.56%
      Ecosia 0.37%
      Inne 0.42%

      Dane z dnia 22-12-2021 – Źródło: gs.statcounter.com

       

      ranking wyszukiwarek internetowych 2021

      Najpopularniejsze wyszukiwarki w Europie grudzień 2021 [dane: gs.statcounter.com]

       

      Historia internetu w Polsce

      Podłączenie Polski do interentu zawdzięczamy Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK). To dzięki ich staraniom od grudnia 1991 oficjalnie możemy korzystać z sieci na terenie naszego kraju. Datą o której warto wspomnieć jest 17 sierpnia tego samego roku. Właśnie wtedy Rafał Pietrak – pracownik Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego – wysłał pierwszego e-maila do stolicy Danii.

      Kolejnym kamieniem milowym w rozwoju technologii informatycznych w Polsce było rozpowszechnienie internetu na szeroką skalę. Zadziało się to za sprawą Telekomunikacji Polskiej, która umożliwiła swoim abonamentom połączenie się z globalną siecią za pomocą modemu i gniazda telefonicznego. Usługa oferowana przez TP SA zastąpiła popularne w latach 1991 – 1996 BBS’y, czyli udostępniane przez jednego właściciela komputery umożliwiające wykorzystanie jego podstawowych funkcji tj. forum, czat, proste gry oraz połączenie z internetem o zawrotnej prędkości 9,6 kb/s.

       

      Modem-Sagem-Fast-800-neostrada

      Modem Sagem Fast 800-Neostrada (Autor zdjęcia: Łukasz Pietruszka)

      Modem Sagem Fast 800-Neostrada

       

       

      Pierwsze wyszukiwarki

      Sieć www byłaby bezużyteczna, gdyby nie skuteczne metody wyszukiwania w niej informacji. Rankingi najlepszych i najbardziej popularnych wyszukiwarek na przestrzeni lat były polem walki o czołowe miejsca, a przez ostatnie trzydzieści lat pozycję lidera zajmowały różne firmy. Rynek okazał się bardzo zmienny, a jednostki pragnące stanąć na szczycie musiały stworzyć bardziej konkurencyjny produkt – coś więcej niż zwykłą wyszukiwarkę.

      Tutaj należy wskazać wyszukiwarkę Archie, która została stworzona w 1990 roku i była pierwszym tego typu produktem na rynku. Jej głównym zadaniem było przeszukiwanie serwerów FTP w celu znalezienia właściwych plików HTML. Archie działało dzięki tworzeniu bazy opierającej się na nazwach plików umieszczonych na serwerach FTP. Pierwsza wersja była ograniczona do wyszukiwania za pomocą poleceń, dopiero później wprowadzono bardziej zaawansowane – z wykorzystaniem strony internetowej.

       

      archie-wyszukiwarka

      Wyszukiwarka Archie

      Wyszukiwarka Archie

       

      Wandex, czyli pierwowzór współczesnej wyszukiwarki

       

      W roku 1993 na rynku pojawiła się – stworzona przez Matthew Grey’a – wyszukiwarka Wandex, która za pomocą hipertekstowych odnośników docierała do interesujących fraz. Wszystko to okazało się możliwe dzięki wykorzystaniu WWW Wanderer, czyli pierwszego robota indeksującego treści. Wandex, mimo, iż był krokiem w przód, to jednak pozbawiony analizowania zawartości stron internetowych, był narzędziem niedoskonałym. Wyszukiwanie po indexacji adresów url to za mało.

      JumpStation oraz Excite dały inne spojrzenie na możliwości znajdowania informacji w plikach HTML. Potrafiły pobrać zarówno tytuły jak i nagłówki dokumentów. Były to crawlery indeksująco-oceniające.

       

       

      wyszukiwarka-wandex

       

       

      Rewolucyjne rozwiązanie, WebCrawler jako narzędzie do wyszukiwania treści w internecie

       

      Rok 1994 przyniósł znaczące zmiany. Stworzona przez Briana Pinkertona wyszukiwarka była pierwszą, która potrafiła w pełni sczytać zawartość dokumentów HTML. Rewolucyjną okazała się być jej główna funkcjonalność – możliwość wyszukiwania po wybranych słowach kluczowych.

       

       

      Webcrawler-1995

       

       

      Yahoo!, czyli serwis znany w całych Stanach Zjednoczonych/USA

       

      Pierwotna wersja serwisu była czymś w rodzaju katalogu podzielonego na podkategorie. Niestety zainteresowanie (głównie na rynku amerykańskim) nie było wystarczająco duże, by przyciągnąć inwestorów. Projekt musiał utrzymać się sam, od 1995 roku głównym źródłem dochodu były publikowane tam reklamy.

       

      yahoo

      Serwis i wyszukiwarka Yahoo!

       

      Yahoo! to serwis i wyszukiwarka, która mimo ogromnego potencjału zaprzepaściła swoją szansę na sukces. Niedostrzeżenie niszy na rynku wyszukiwarek internetowych w latach 1994-2002 kosztowało portal utratę popularności i możliwości dalszego rozwoju swoich usług na globalną skalę. W 2011 roku pojawiła się nawet polska wersja Yahoo!, niestety nie jest już aktywna. Popularność serwisu szacuje się na 1,61% w skali świata, natomiast w Polsce jest to zakres niemierzalny.

       

      Przełomowy rok 1996, czyli początek rewolucji Google

       

      Studencki projekt z 1996 roku okazał się być początkiem rewolucji technologicznej. Page i Brin – czyli twórcy Google – wpadli na zupełnie nowy sposób indexowania zbiorów w internecie. Dzięki temu wyróżnili się na rynku, dwa lata później, w 1998 roku założyli spółkę i zaczynając od zera osiągnęli 92,78% rynku wyszukiwań na świecie (stan z dnia 08.11.2019) i zostali niekwestionowanym liderem. 

       

      google-beta-1998-rok

      Google beta 1998 rok

       

       

       

      MSN Search powstał jako serwis informacyjny w 1998 roku. Pod zarządem Microsoftu przechodził znaczne zmiany i rozbudowy. W 2005r. stał się pełnoprawną wyszukiwarką dostępną w 10 wersjach językowych. W 2009 MSN przeszedł znaczną przebudowę oraz zmianę nazwy na Bing. Na chwilę obecną jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie z 2,55% udziałem wyszukiwań.

       

      msn-search-2005

      MSN Search 2005

       

      Google czyli sieć naczyń połączonych

       

      Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To sieć połączonych ze sobą naczyń, która towarzyszy nam na każdym kroku. Funkcjonalności Google’a ułatwiają nam życie w domu, pracy i podróży. Jego niezastąpione narzędzia pozwalają wysłać e-maile, znaleźć ulubiony produkt czy trafić do celu.

      Rewolucja, którą zapoczątkował Google uderzyła w różne branże, często doprowadzając je do zamknięcia lub przejęcia przez samego giganta. Tutaj ciekawym przykładem jest rynek nawigacji. Jeszcze kilkanaście lat temu był to produkt dostępny dla niewielkiej liczby kierowców – zbyt drogi i zaawansowany technologicznie, by móc dotrzeć do mas. Teraz każdy ma Google Maps, które jest aktualizowane w czasie rzeczywistym i dostępne za darmo.

      Za sprawą Google’a wszystko mamy pod ręką – aktualne mapy pozwalają bezpiecznie dojechać na wakacje, wszystkie dane możemy trzymać w jednym miejscu dzięki GDrive, e-maila jesteśmy w stanie wysłać w ciągu kilku sekund. No i sama wyszukiwarka – łatwa w obsłudze i trafna jak żadna inna. Ceną jaką za to płacimy jest nasza prywatność. Tylko tyle i aż tyle. Google wie o nas więcej niż mogłoby się wydawać.

       

      Seznam, czyli wyjątek który potwierdza regułę popularności wyszukiwarek

       

      Inna wyszukiwarka niż Google, tj. czeska wyszukiwarka Seznam, funkcjonująca głównie na swoim rodzimym rynku jest poważnym graczem – osiąga 9,45% wszystkich wyszukiwań. Sytuacja założonego w 1996 roku – początkowo katalogu stron – portalu internetowego wraz z wyszukiwarką jest stabilna, choć nierozwojowa. Jej popularność spada z ok. 13% do 9% na rzecz amerykańskiego giganta. Można spodziewać się, że w niedalekiej przyszłości Google przejmie znaczną część użytkowników Seznama.

       

      Ranking wyszukiwarek internetowych Czechy 2021 rok

       

      Procentowy udział wyszukiwarek w Czechach w grudniu 2021

      Wyszukiwarka internetowa w rankingu Procentowy udział w rynku wyszukiwarek
      Google 84.88%
      Seznam 9.56%
      Bing 3.6%

      Dane z dnia 22-12-2021 – Źródło: gs.statcounter.com

       

      najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe w czechach 2021

      Najpopularniejsze wyszukiwarki w Czechach grudzień 2021 [dane: gs.statcounter.com]

       

      Ranking wyszukiwarek internetowych w Polsce w 2021 roku

       

      Rynek wyszukiwarek w Polsce w 2021 roku jest stabilny. Google zdominował prawie 97% wyszukiwań zostawiając inne wyszukiwarki daleko w tyle. Powyższy wykres uwidacznia miażdżącą przewagę Google nad innymi wyszukiwarkami jak Bing czy Yahoo.

       

      Procentowy udział wyszukiwarek w Polsce w grudniu 2021

      Wyszukiwarka internetowa w rankingu Procentowy udział w rynku wyszukiwarek
      Google 96.32%
      Bing 2.69%
      Yahoo! 0.61%
      DuckDuckGo 0.22%
      Yandex 0.07%
      Ecosia 0.02%
      Inne 0.07%

      Dane z dnia 22-12-2021 – Źródło: gs.statcounter.com

       

      najlepsze wyszukiwarki ranking wyszukiwarek w polsce 2021

      Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce grudzień 2021 [dane: gs.statcounter.com]

       

      Ranking wyszukiwarek styczeń 2020 – grudzień 2021 w Polsce

       

      Sytuacja na rynku wyszukiwarek internetowych w Polsce jest w pełni stabilna, występują niewielkie wahania na korzyść wyszukiwarki Google, która zdaje się zdominowała w pełni nasz lokalny rynek. Całkowicie natomiast wypadła wyszukiwarka MSN. Dbający o prywatność DuckDuckGo wrócił do poziomu 0.22% z około 0.50%, czyżby użytkownikom przestało zależeć na prywatności? A może faktycznie wyniki serwowane przez Google należą do jednych z najlepszych i warte są danych o użytkownikach, aby móc jeszcze lepiej rozwijać algorytm wyszukiwarki.

       

      Ranking wyszukiwarek w marcu 2021 w Polsce podsumowanie procentowe:

       

      Wyszukiwarka internetowa w rankingu Procentowy udział w rynku wyszukiwarek
      Google 95.36%
      Bing 2.64%
      Yahoo 0.68%
       
       
      ranking wyszukiwarek w polsce pandemia 2021

      Ranking wyszukiwarek w Polsce w trakcie pandemii 2020-2021

       

       

      Ranking wyszukiwarek internetowych na świecie w 2021 roku

       

      Rynek polski i światowy wykazuje znaczną przewagę Google nad pozostałymi wyszukiwarkami dostępnymi na rynku. Sytuacje jednak wygląda znacznie ciekawiej na rynku rosyjskim oraz chińskim. O ile w pierwszym wypadku rodzima wyszukiwarka Yandex stopniowo uległa możliwościom jakie oferuje amerykański gigant, o tyle rynek chiński praktycznie całkowicie odrzuca Google na rzecz Baidu.

       

      Procentowy udział wyszukiwarek na świecie w grudniu 2021

      Wyszukiwarka internetowa w rankingu Procentowy udział w rynku wyszukiwarek
      Google 91.95%
      Bing 2.93%
      Yahoo! 1.51%
      Baidu 1.35%
      Yandex 1.03%
      DuckDuckGo 0.66%
      Inne 0.57%

      Najpopularniejsze wyszukiwarki na świecie grudzień 2021. Żródło: gs.statcounter.com/search-engine-market-share

       

      ranking wyszukiwarek na świecie 2021

      Najpopularniejsze wyszukiwarki na świecie grudzień 2021 [źródło: gs.statcounter.com]

       

      Ranking wyszukiwarek internetowych Rosja w 2021 roku

       

      Wykres dotyczący popularności wyszukiwarek w Rosji jest bardzo ciekawym przykładem. Każdy wzrost popularności Google wiąże się z wprost proporcjonalnym spadkiem na krzywej Yandex’a, i odwrotnie. Linie są niemal swoim lustrzanym odbiciem. Miniony rok jest przełomowy dla rosyjskiego rynku. Obserwując całą dostępną historię widzimy, że amerykańska wyszukiwarka odrobiła straty i ponownie jest na szczycie popularności.

       

      Procentowy udział wyszukiwarek w Rosji w grudniu 2021

      Wyszukiwarka internetowa w rankingu Procentowy udział w rynku wyszukiwarek
      Google 55.3%
      Yandex 42.24%
      Mail.ru 1.19%
      Bing 0.52%
      DuckDuckGo 0.32%
      Yahoo! 0.32%
      Inne 0.11%

      Najpopularniejsze wyszukiwarki w Rosji – Źródło: gs.statcounter.com

       

      ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w rosji 2021

      Najpopularniejsze wyszukiwarki w Rosji grudzień 2021 [dane: gs.statcounter.com]

       

      Ranking wyszukiwarek internetowych Azja w 2021 roku

      W analizie rankingu wyszukiwarek na terenie Azji wykorzystany był okres czasu od 11.2020 do 12.2021. Na wykresie wyraźnie widać stabilną pozycję Google na poziomie około 92%. Drugą pozycję najpopularniejszej wyszukiwarki w Azji zajmuje Baidu, z wynikiem 3,03%. Różnica jest miażdżąca. Warto pamiętać, że jest to ujęcie globalne i w poszczególnych państwach dane będą się znacząco różnić. Ciekawym przypadkiem są Chiny, w których dominuje Baidu (86.82% rynku wyszukiwań). Równie interesująca jest sytuacja w Rosji, gdzie rynek jest podzielony między wyszukiwarkę Google (55.3% – dane z grudnia 2021) oraz Yandex (42.24% – dane z grudnia 2021). Rynek Azjatycki jest bardzo zróżnicowany, w niektórych regionach nie używa się w ogóle Google, w innych stanowi ponad 90% rynku wyszukiwań. Warto pochylić się ku analizie udziału wyszukiwarek w konkretnych państwach.

       

      Procentowy udział wyszukiwarek w Azji w Lipcu 2021

        Google Yandex Baidu
      Rosja 55.3% 42.24%
      Chiny 2.22% 86.82%
      Japonia 75.58% 0.05% 0.11%
      Korea Południowa 78.05% 0.19%
      Indie 98.75% 0.01%

       

      najpopularniejsze wyszukiwarki w azji 2021

      Najpopularniejsze wyszukiwarki w Azji grudzień 2021 [dane: gs.statcounter.com]

       

      Ranking wyszukiwarek internetowych Chiny w 2021 roku

       

      Najbardziej zaskakującym w temacie popularności wyszukiwarek wydaje się być rynek chiński. Zróżnicowanie przeglądarek internetowych na Dalekim Wschodzie jest duże i w przeciwieństwie do reszty świata, nie króluje tam Google. Jego popularność na przestrzeni 9 lat spadła z 40% do 2% ilości wyszukiwań. Stało się tak za sprawą internetowej cenzury wprowadzonej przez chiński rząd, co zmusiło amerykańską korporację do wycofania swoich produktów z terenu tego kraju. Pustkę rynkową szybko zagospodarowało rodzime Baidu, które aktualnie jest na czele rankingu popularności. Pozornie stabilna sytuacja może jednak ulec zmianie w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Warto obserwować zmiany i działania azjatyckiego podmiotu.

       

      Procentowy udział wyszukiwarek w Chinach w grudniu 2021

      Wyszukiwarka internetowa w rankingu Procentowy udział w rynku wyszukiwarek
      Baidu 86.82%
      Sogou 4.69%
      Bing 3.94%
      Google 2.22%
      Shenma 1.12%
      Haosou 0.98%

      Najpopularniejsze wyszukiwarki w Chinach – Źródło: gs.statcounter.com

       

      ranking popularności wyszukiwarek w chinach 2021

      Najpopularniejsze wyszukiwarki w Chinach grudzień 2021 [dane: gs.statcounter.com]

       

      Ranking najpopularniejszych witryn i wyszukiwarek internetowych na przełomie 1996-2019 roku

       

       

      Ranking najpopularniejszych przeglądarek internetowych na świecie

      Ranking przeglądarek podobnie jak ranking wyszukiwarek, został zdominowany przez produkt pochodzący od Google tj. Chrome. Szybkość działania, bezpieczeństwo oraz liczne pluginy ułatwiające pracę bezapelacyjnie spychają konkurencję na niszowe pozycje.

       

      Przeglądarka internetowa w rankingu Procentowy udział w rynku przeglądarek
      Chrome 64.06%
      Safari 19.22%
      Edge 4.19%
      Firefox 3.91%
      Samsung Internet 2.8%
      Opera 2.34%

      Dane z dnia 22-12-2021 – Źródło: gs.statcounter.com

       

      Autor: Łukasz Pietruszka
      Od 2014 roku pracuje w szeroko rozumianym marketingu. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w agencjach reklamowych, drukarni jako team leader działu graficznego, a także jako programista i project manager we Wrocławskich agencjach webowych. Od lat jego pomysły i rozwiązania wykorzystywane są przez Klientów do realizacji swoich celów biznesowych. Prywatnie miłośnik fotografii oraz urban exploration.

      Szybki kontakt z nami

        Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

        Pozycjonowanie long tail – na czym polega i dlaczego jest ważne?

        Zapytania wpisywane w wyszukiwarkę Google stają się coraz bardziej konkretne. Internauci są niecierpliwi i chcą uzyskać odpowiedzi na swoje pytania jak najszybciej. Algorytmy Google promują więc witryny, które zawierają nie treści ogólne, a konkretne i precyzyjne. Z tym zagadnieniem związane jest pozycjonowanie na długi ogon.

         

        Spis treści:

         

        Co to jest fraza long tail?

        Frazy long-tail to inaczej frazy długiego ogona. Nazwa, choć trochę tajemnicza, opisuje dobrze ich charakter. Są one długie – zawierają minimum 3-4 wyrazy, a często więcej. Nazywa się je ogonem także dlatego, że nie należą do głównego nurtu najpopularniejszych zapytań – są bardzo szczegółowe i konkretne. Mimo to często zdecydowana większość konwersji na danej witrynie pochodzi właśnie z fraz long-tail. Przykładem takiej frazy będzie np. bawełniana sukienka w kolorowe kwiaty lub elegancka czarna suknia wieczorowa. Jak widać takich fraz może być wiele i mogą być bardzo różnorodne.

         

        Pozycjonowanie na długi ogon – na czym polega?

        Aby rozpocząć pozycjonowanie szerokie, czyli z użyciem fraz long-tail, trzeba w pierwszej kolejności zastanowić się, czego na danej stronie internetowej mogą poszukiwać użytkownicy. Jakie konkretne słowa czy pytania mogą wpisać w wyszukiwarkę, aby znaleźć, np. produkt, który znajduje się w sklepie. Na tej podstawie należy zredagować wiele fraz, wokół których będzie tworzony content na stronę www. Mogą być to frazy sezonowe, lokalne czy szczegółowo opisujące dany produkt, czy ofertę. Można skorzystać z dedykowanych narzędzi, aby przeanalizować i wybrać takie frazy, jak np. Google Ads Keyword Planner, czy ahrefs. Trzeba przy tym pamiętać, aby słowa kluczowe z długiego ogona znalazły się w miejscach, które szczególnie wspierają pozycjonowanie: meta tagach, nagłówkach czy w adresach url konkretnych podstron, a nie tylko w treści.

         

        Zalety pozycjonowania szerokiego

        Chcąc pozycjonować swoją stronę internetową na długi ogon, warto wiedzieć, że frazy long-tail są o wiele mniej popularne niż frazy szerokie. Ma to określone wady i zalety. Przede wszystkim każda z takich fraz sprowadzi na stronę dość mały ruch. Aby wykorzystać w pełni potencjał takiego podejścia, należy tak zoptymalizować treści na stronie, aby fraz długiego ogona było w nich bardzo wiele. Treści muszą odpowiadać na dużo, bardzo różnych, realnych zapytań internautów. Zaletą tych fraz jest z kolei niewielka konkurencja. Inwestując w nie, łatwo w relatywnie krótkim czasie i niskim kosztem osiągnąć wysoką pozycję. Dodatkowo, jeśli treść będzie wysokiej jakości, będzie zaspokajać konkretną potrzebę użytkownika – łatwiej wówczas zatrzymać go na stronie. Frazy long-tail mają więc wyższe prawdopodobieństwo konwersji niż frazy ogólne. Frazy long tail są podstawą budowania strategii pillar page. Przeczytaj, czym jest pillar page i jaki ma wpływ na SEO!

         

        pozycjonowanie na długi ogon - zależność między słowami kluczowymi a konwersją

        Zależność między długością słów kluczowych, kosztem a konwersją – pozycjonowanie long tail

         

        Podsumowanie

        Pozycjonowanie stron internetowych na długi ogon, choć bardziej wymagające od tego na frazy ogólne, ma szansę przynieść dużo lepsze efekty – oczywiście wtedy, gdy jest prowadzone prawidłowo. Witryna, której treści są zgodne z koncepcją pozycjonowania szerokiego, będzie odpowiadała na konkretną potrzebę użytkownika, a to pozwoli jej osiągnąć wyższą pozycję w Google. Jeśli chcesz poznać potencjał, jaki ma Twoja strona internetowa w zakresie pozycjonowania long-tail, zapraszamy do kontaktu.

         

        Autor: Redakcja Greenfields

        Szybki kontakt z nami

          Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

          Pillar Page, czyli organizacja treści na stronie internetowej. Jaki ma wpływ na SEO?

          W odpowiedzi na zmieniający się sposób tworzenia zapytań w wyszukiwarce Google powstają coraz to nowe koncepcje działań na stronach internetowych. Autorom witryn zależy, aby treści jak najpełniej odpowiadały na potrzeby internautów i jak najlepiej pozycjonowały się na liście wyników wyszukiwania. Jedną z popularnych koncepcji content marketingu jest ta oparta na pillar pages.

           

          Spis treści:

           

          Pillar page – co to jest?

          Od jakiegoś czasu coraz większa liczba fraz wpisywanych w okno wyszukiwarki Google ma formę pytań i jest złożona z kilku wyrazów. Ten trend, również za sprawą wyszukiwania głosowego, będzie się w przyszłości rozwijał. Chcąc jak najtrafniej odpowiadać na zapytania, Google promuje witryny, które zawierają treści na temat konkretnego, dość precyzyjnego zagadnienia. Warto postawić na strategię, zgodnie z którą treści na stronie www są odpowiednio zorganizowane. Najważniejszym elementem tej organizacji są właśnie pillar pages, czyli strony filary, na których można znaleźć wartościową treść na temat kluczowego zagadnienia. Następnie mamy podstrony z treściami powiązanymi z głównym zagadnieniem i rozszerzającym tę tematykę, a także bardzo ważne wewnętrzne linkowanie pomiędzy tymi podstronami i pillar page, zorganizowane tak, aby linki były jak najbardziej wartościowe.

           

          strategia pillar pages - na czym to polega - Agencja seo sem Greenfields Wrocław

          Strategia Pillar Page – na czym polega?

           

          Jak stworzyć pillar page?

          Pierwszym krokiem do stworzenia pillar page jest określenie, na jakie pytania i potrzeby internautów powinny odpowiadać treści na stronie internetowej. Pozwoli to określić dokładną tematykę konkretnych podstron. Każda pillar page powinna zawierać treści na jeden precyzyjnie określony temat, który nie będzie ani zbyt ogólny, ani zbyt szczegółowy. Jeszcze bardziej konkretne zagadnienia, doprecyzowujące lub rozwijające treści z podstrony będą zamieszczane np. we wpisach blogowych, do których pillar page będzie linkować. Treści na podstronach, zgodnie z informacjami zawartymi w powyższym akapicie, również powinny wzajemnie do siebie linkować.

           

          Pillar page a SEO

          Content marketing prowadzony z użyciem pillar pages to w pewnym sensie zmiana myślenia o pozycjonowaniu stron internetowych. W centrum zainteresowania nie są frazy kluczowe, a tematyka, która interesuje użytkowników. Oczywiście słowa kluczowe nadal są ważne, bo podstrony powinny je zawierać. Strategia SEO wykorzystująca pillar pages nawiązuje do pozycjonowania long tail. Nie skupia się bowiem na kilku najbardziej popularnych frazach, a wykorzystuje bogactwo sformułowań, których mogą używać internauci, w tym bardzo precyzyjne, konkretne pytania zadawane wyszukiwarce.
          Ponadto, strategia pillar page pozwala na wzmocnienie wiarygodności serwisu dla Google, pozwala wzajemnie wzmacniać swoją pozycję treściom, które są skupione wokół jednego tematu, co zdecydowanie zwiększa potencjał SEO serwisu!

           

          Podsumowanie

          W Greenfields, agencji SEO z Wrocławia, wiemy, że tworzenie pillar page jest ambitnym wyzwaniem, które może jednak wznieść Twoją strategię SEO na wyższy poziom. Jeśli po lekturze tego artykułu czujesz się zainspirowany lub masz dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu.

           

          Autor: Redakcja Greenfields

          Szybki kontakt z nami

            Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

            Jak pozycjonować sklep internetowy? – praktyczne porady od czego zacząć

            Jesteś właścicielem sklepu internetowego i zastanawiasz się, jak możesz wybić się na tle konkurencji i pojawiać się wyżej w wyszukiwaniach? Być może spotkałeś się z takimi hasłami jak SEO, pozycjonowanie sklepu internetowego, ale nie do końca wiesz, co to wszystko oznacza i co najważniejsze, jak możesz skorzystać poprzez zastosowanie tych działań? W tym artykule wyjaśniamy czym, są wspomniane hasła i jak mogą one pomóc Ci docelowo pozyskać nowych klientów. Więc na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych i od czego zacząć, aby było ono skuteczne?

             

            Spis treści:

             

            Na początek, dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest istotne?

            Według PWC prognozy związane ze sprzedażą e-commerce wynoszą aż 162 mld zł do 2026 roku. Oznacza to, że Polacy coraz częściej wybierają sklepy internetowe. Faktem jest, że pandemia w znacznym stopniu przyczyniła się do wzrostu tego zjawiska. Zakupy w internecie są wygodne, szybkie i bezpieczne dla konsumentów. Coraz więcej sklepów poszerza swoją działalność o sklepy online. Powstają również zupełnie nowe biznesy funkcjonujące wyłącznie w sieci. Zarówno klienci, jak i przedsiębiorcy doceniają możliwość zakupów bez wychodzenia z domu. To wszystko sprawia, że konkurencja wśród sklepów internetowych jest coraz większa i aby się wybić, trzeba podjąć działania wspomagające pozycjonowanie naszej strony oraz zadbać o jak najlepszą jej funkcjonalność.

             

             

            Na czym polega optymalizacja sklepu internetowego?

            SEO sklepu internetowego to szereg działań, które sprawią, że witryna będzie bardziej przyjazna botom indeksującym, dzięki którym Twoja strona pojawi się wyżej w wyszukiwarce Google, a tym samym będzie chętniej wybierana przez użytkowników. Jednakże należy pamiętać, że SEO jest nie tylko dla robotów, a w pierwszej kolejności dla użytkowników – to dla nich powinniśmy zadbać o odpowiednią ścieżkę zakupową, o strukturę kategorii i podkategorii w sklepie i inne kwestie, dzięki którym sprawnie znajdą to, czego szukają.
            Proces pozycjonowania jest często czasochłonny i wieloetapowy. Jego największą korzyścią jest jego długotrwały, wypracowany ilością działań efekt. Natomiast jest również, alternatywa dla osób, którym zależy na szybkim, ale nie tak trwałym efekcie – są to mianowicie kampanie ADS. Na czym dokładnie to polega, dowiesz się klikając tutaj.

             

            Elementy składające się na właściwą optymalizację sklepu internetowego

            Pierwszym puzzlem w całej pozornie bardzo skomplikowanej układance nazywanej „pozycjonowanie SEO” jest:

             

            Odpowiednia struktura strony – nie tylko pod kątem UX

            O strukturę strony warto zadbać już na etapie tworzenia sklepu internetowego. Podstrony, kategorie, podkategorie – czytelny układ sprawia, że po sklepie łatwiej się poruszać i odnaleźć produkty, których się szuka. Warto do tego zatrudnić odpowiednie osoby, ponieważ nawet jeśli strona na pierwszy rzut oka wygląda bardzo dobrze nawet pod kątem UX, to może ona nie być poprawnie skonstruowana od strony kodowania. Jeśli tam są błędy lub nie są zastosowane właściwe działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych takie jak: poprawne przekierowania, odpowiednio dobrane frazy kluczowe w tytułach i opisach strony to taka witryna nie będzie atrakcyjna dla botów Google. W konsekwencji nasza strona internetowa pomimo najszczerszych chętni UX nie będzie wyświetlać się wysoko wyszukiwarce, a jak wiadomo, nikt nie wie co dzieje się na końcu internetu… czyli na drugiej stronie w przeglądarce 😉

             

            Drugim puzzlem są unikalne treści

            W odnalezieniu się na stronie, wśród wielu różnych kategorii i produktów, pomagają także dobrze przygotowane treści. Co ważne, nie chodzi tylko o opisy produktów, ale także opisy kategorii, podkategorii czy treści blogowe. Sam content powinien być również odpowiednio zoptymalizowany. Tworząc treści, nie możemy sobie pozwolić na duplikowanie nawet części artykułów ze stron konkurencji, ponieważ boty będą doskonale wiedzieć, gdzie pojawiły się one jako pierwsze, a papuga zawsze druga i nasz serwis pojawi się dużo niżej niż tekst oryginalny. Jeśli jesteś ciekawy, jak samodzielnie tworzyć unikatowe treści przeczytaj artykuł: Blog firmowy a SEO – dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest tak istotne?

             

            Meta opisy strony internetowej

            Meta tagi są istotne, jeśli chodzi o prezentację strony na liście wyników wyszukiwania. To, czy użytkownik kliknie link, zależy w dużej mierze od tych treści, nie wyłącznie od pozycji. Meta tagi informują, czego można się spodziewać po wejściu na stronę – mogą zachęcać do odwiedzin lub wręcz przeciwnie. Długość tego tekstu jest ograniczona. Warto zadbać, by meta tagi były bardzo chwytliwe, a tym samym, by zawierały najważniejsze informacje o tym dlaczego użytkownik powinien wejść właśnie na twoją stronę, a nie inną.

             

            Kolejnym elementem układanki jest szybkość ładowania się strony

            Nikt z nas nie lubi czekać, szczególnie jeśli jest to długo ładująca się strona internetowa. Algorytmy Google to wiedzą, dlatego szybkość ładowania strony jest bardzo ważna dla pozycji w wyszukiwarce. Przyczyn powolnego ładowania może być wiele zbyt np.: ciężkie grafiki, brak kompresji na stronie internetowej, a nawet nieodpowiedni hosting.

             

            Odpowiednio dobrane słowa kluczowe

            Niezwykle ważnym elementem są odpowiednio dobrane słowa kluczowe pod konkretną grupę docelową naszego sklepu internetowego. By znaleźć te właściwe słowa, które chcemy przedstawić naszemu potencjalnemu klientowi, trzeba często poświęcić wiele czasu i skorzystać z odpowiednich platform. Nie jednokrotnie niezbędna jest do tego również intuicja, kiedy pozycjonować się na frazy często wyszukiwane, z których korzysta większość konkurencji, czy szukać klientów na rynku, gdzie inni jeszcze nie dotarli.

             

            Ostatnim puzzlem układanki jest analityka internetowa

            Konfiguracja narzędzi Google takich jak Google Analytics czy Google Search Console pozwala zdobyć informacje o użytkownikach, który odwiedzają naszą stronę internetową. Jeśli jesteś głodny wiedzy o swojej grupie docelowej klientów, to na pewno skonfigurujesz wspomniane narzędzia ze swoją witryną – jeśli potrzebujesz wsparcia, wejdź tutaj. Analityka internetowa nie wpływa bezpośrednio na optymalizację strony internetowej, ale jest niezawodnym elementem zdobywania kluczowych informacji o kliencie takich jak: jakimi kanałami dotarł na twoją platformę, ile czasu na niej spędził, jaki produkt wzbudza największe zainteresowanie oraz wiele innych.

             

            SEO dla sklepu internetowego - na czym polega

            Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego dla początkujących

             

             

            Jakie korzyści przynosi SEO sklepu internetowego?

            Głównym celem pozycjonowania sklepu internetowego jest wysokie miejsce witryny na liście wyników wyszukiwania i takie jej zaprezentowanie, aby zwiększyć liczbę kliknięć w link i przejść na stronę sklepu. Dobrze wypozycjonowany sklep internetowy to więcej osób zainteresowanych danym produktem czy ofertą, którzy są potencjalnymi klientami. To także większa świadomość marki wśród internautów i lepszy wizerunek sklepu.

             

            Podsumowanie

            Aby sprzedaż w sklepie internetowym utrzymywała się na wysokim poziomie, nie wystarczy działań z zakresu pozycjonowania przeprowadzić raz – na początku funkcjonowania platformy. Trzeba analizować podejmowane działania, mierzyć efekty, próbować nowych opcji, aktualizować treści. SEO dla e-commerce to przede wszystkim proces pełen wyzwań droga, która przynosi bardzo dobre efekty. Warto te działania powierzyć doświadczonym specjalistom. W Greenfields zajmujemy się pozycjonowaniem sklepów, zarówno globalnie jak i lokalnie, z Wrocławia, Warszawy, Katowic, Gdańska oraz z całej Polski i świata – w końcu handel w internecie nie ma ograniczeń geograficznych. Zapraszamy do kontaktu.

            Szybki kontakt z nami

              Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.