Profil Firmy, czyli wizytówka Google wymaga zamieszczania poprawnych, prawdziwych i potwierdzalnych informacji, takich jak nazwa firmy czy adres. W innym przypadku ryzykujemy zawieszeniem profilu, koniecznością jego ponownej weryfikacji lub całkowitym usunięciem z map. Z tego wpisu dowiesz się, jakie są przyczyny zawieszeń i co robić, żeby przywrócić Twój profil.

 

Spis treści:

 

 

Dlaczego Profil Firmy w Google zniknął? Co zrobić najpierw?

 

Znajdź swoją firmę

Jeśli zarządzasz nią z poziomu Menedżera Profilu Firmy, zaloguj się w business.google.com na swoje konto przypisane do grupy firm. Jeśli zarządzasz profilem z poziomu wyszukiwarki, wyszukaj hasło „moja firma” lub nazwę i miejscowość, w której się znajduje. 

 

Sprawdź status profilu

W panelu zawieszonego profilu możesz zobaczyć różne komunikaty. Zapoznaj się z nimi: są wskazówką, w jakim stanie jest obecnie Twój profil i jakie kroki musisz dalej wykonać. Jeśli korzystasz z Menedżera, możesz zobaczyć różne komunikaty.

 

Zweryfikuj, czy dane o firmie są zgodne z zasadami

Upewnij się, że dane, które są widoczne w Profilu są zgodne z wytycznymi od Google. Częstą przyczyną takiej sytuacji jest zastosowanie niedozwolonych elementów w nazwie tj. dodatkowe frazy, które nie są częścią oficjalnej nazwy firmy. Problemem może być też niedokładny adres, ustawienie kategorii firmy, która nie opisuje odpowiednio działalności firmy, a nawet niepoprawne treści w opisie Profilu. 

 

 

Inne przyczyny

Zdarza się, że wprowadzane przez właściciela informacje o firmie są zgodne z zasadami, ale mimo tego, Google postanowiło zawiesić lub wyłączyć nasz Profil. Dzieje się tak najczęściej, gdy w wyszukiwarce wprowadzane są duże aktualizacje i zmiany, które powodują falę podobnych przypadków.

 

Sprawdź status profilu

W panelu zawieszonego profilu możesz zobaczyć różne komunikaty. Zapoznaj się z nimi: są wskazówką, w jakim stanie jest obecnie Twój profil i jakie kroki musisz dalej wykonać. Możesz zobaczyć różne komunikaty, ale w zależności od tego, czy korzystasz z Menedżera, czy z wyszukiwarki lub aplikacji Google Maps, ich wygląd może się delikatnie różnić.

 

Wymagana ponowna weryfikacja

 

To najlżejszy rodzaj zablokowania profilu, z jaki możesz mieć do czynienia. Google prosi o dodatkowe potwierdzenie informacji o Twojej firmie, które są zamieszczone w profilu. Twoja firma nie zniknie całkowicie z Google, natomiast nie będą widoczne nowe treści tj. wpisy, czy zdjęcia. Nie będziesz mieć także możliwości sprawdzenia statystyk czy odpowiadania na opinie. 

 

Właściciele często są o to proszeni, gdy w ostatnim czasie dokonywane były zmiany w kluczowych elementach Profilu tj. nazwa, adres, numer telefonu czy strona internetowa. Sprawdź, czy na pewno są prawidłowe i przejdź do następnych kroków.

 

wymagana ponowna weryfikacja

 

Czy mogę pominąć ponowną weryfikację?

Niestety nie. O tym i metodzie weryfikacji decyduje algorytm. Zazwyczaj jako domyślny sposób weryfikacji dostępne jest wysłanie kartki z kodem weryfikacyjnym na adres firmy, co trwa do 15 dni roboczych. Jeśli po tym czasie kartka nie dotarła, będziesz mógł poprosić o inną metodę weryfikacji.

 

Firma została oznaczona jako duplikat

 

Tutaj zaczynają się schodki. Profil firmy oznaczany jest jako duplikat w kilku sytuacjach:

 

  1. Posiadasz 2 profile tej samej firmy pod jednym adresem, z tą samą kategorią i nazwą. 
  2. Na mapach ktoś utworzył identyczny profil. 
  3. Ktoś zgłosił Twój profil jako duplikat innego.

 

Duplikat lokalizacji

 

W każdym z nich zobaczysz powyższe powiadomienie, a w nim link do firmy na mapach uznanej za pierwowzór. Google sugeruje Ci usunięcie Twojego profili, ale oczywiście nie musisz się z tym zgadzać. W tym celu musisz skorzystać z formularza Pomoc, który znajdziesz po prawnej stronie w Menedżerze (ikona “i”) lub jeśli zarządzasz profilem z wyszukiwarki, po rozwinięciu menu przyciskiem (3 kropki). 

 

pomoc

 

Wypełnij formularz krok po kroku i pamiętaj, że Google może poprosić Cię o przesłanie dodatkowych informacji potwierdzających istnienie Twojej firmy tj. zdjęcia wejścia do firmy z widocznym szyldem i nazwą, która jest podana w Profilu Firmy czy rachunek za prąd z widocznymi danymi Twojej firmy. Czasem to nie wystarczy, dlatego gdy na końcu formularza  pojawi Ci się potwierdzenie przyjęcia sprawy, zapisz sobie numer zgłoszenia, żeby łatwiej było odnaleźć oryginalny wątek wiadomości. 

 

Ważne: 

Google często wysyła w odpowiedzi automatyczne wiadomości i prosi o wiadomość zwrotną w ciągu doby, jeśli pomoc jest nadal potrzebna. Nie zapomnij sprawdzić skrzynki i odpowiedzieć na tę wiadomość.

 

Zawieszenie wizytówki Google

 

Zawieszenie profilu jest już poważniejsze, ale z tej sytuacji też można łatwo wyjść, jeśli dane publikowane w profilu są zgodne z wytycznymi od Google. Zanim zrobisz cokolwiek, upewnij się tego.

 

zawieszona

 

Wybierz opcję „Więcej informacji” i trafisz na stronę supportu z instrukcją. Jeśli już znasz zasady i sprawdziłeś poprawność danych w profilu, przejść do punktu nr 4 i skorzystaj ze specjalnego formularza, który znajdziesz także tutaj

 

W formularzu podaj podstawowe informacje. Możesz dodać także dodatkowe wskazówki i materiały, które pozwolą zweryfikować firmę. Do czasu rozwiązania tej sytuacji, Profil Firmy w Google nie będzie widoczny ani nie będzie można go wyszukać.

 

Ważne: 

Pamiętaj o tym, żeby nie powielać zgłoszenia w sprawie tego samego profilu. To nie przyśpieszy sprawy. Okres oczekiwania na odpowiedź Google nie powinien być dłuższy niż 7 dni roboczych, ale zdarzają się sytuację, w których może się on wydłużyć nawet do 25-30 dni roboczych.

 

Profil Firmy jest „Wyłączony”

 

Wyłączenie profilu następuje wtedy, gdy Google wykryło spore naruszenie jakości danych. W zasadzie przyczyny mogą być identyczne, jak w przypadku zawieszenie i należy powtórzyć te same kroki – od poprawienia danych jeśli konieczne, po wypełnienie formularza.

 

wyłączona

 

Jak uniknąć zawieszenia Profilu Firmy w Google?

 

Po pierwsze, zadbaj o poprawność danych i zgodność z wytycznymi. Nazwa i adres powinny być nie tylko potwierdzalne, np. zdjęciem szyldu i wejścia do firmy. Zadbaj o poprawność danych NAP (Nazwa, Adres firmy, Numer telefonu) oraz innych kluczowych danych na podłączonej do profilu stronie internetowej. 

 

Upewnij się, że nie stosujesz niedozwolonych elementów także w innych miejscach w profilu, jak np. upychanie słów kluczowych w zakładce z usługami, czy numer telefonu w treści opisu firmy lub w treści posta firmy.

 

Sprawdź także, jaka nazwa firmy wyświetla się publicznie w Google. Czasem przez błąd techniczny w wyszukiwarce i na mapach może wyświetlać się np. inna nazwa niż ta, którą masz zaakceptowaną w Menedżerze. Wtedy skontaktuj się z supportem przez formularz Pomoc.

 

Podsumowanie

 

Google dbając o jakość danych, może czasem utrudnić życie właścicielom profili. Kluczem do sukcesu jest stały monitoring jakości danych: dostosowywanie ich do najnowszych zaleceń od Google, ale także blokowanie zmian, które chcą wprowadzić użytkownicy map, często niezwiązani z naszą firmą. W zależności od rodzaju blokady Profilu Firmy czas oczekiwania na działanie ze strony Google może krótsze lub dłuższe, dlatego uzbrój się w cierpliwość. Jeśli potrzebujesz wsparcia, napisz do nas!

 

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.