Zablokowany Profil Firmy w Google. Co zrobić, aby znów był widoczny na Mapach Google?
Profil Firmy w Google wymaga zamieszczania poprawnych, prawdziwych i potwierdzalnych informacji, takich jak nazwa firmy czy adres. W innym przypadku ryzykujemy zawieszeniem profilu, koniecznością jego ponownej weryfikacji lub całkowitym usunięciem z map. Dzięki temu artykułowi dowiesz się, jakie są przyczyny zawieszeń i jak odzyskać dostęp do Profilu Google (dawniej wizytówki Google Moja Firma).
Dlaczego Profil Firmy w Google zniknął? Co zrobić najpierw?
Znajdź swoją firmę
Jeśli posiadasz na swoim koncie Google więcej niż jedną firmę, znajdziesz swoje Profile w Menedżera Profilu Firmy, logując się w business.google.com.
Możesz również dotrzeć do swojej jednej lub wielu lokalizacji z poziomu wyszukiwarki, wyszukując hasło „moja firma” lub nazwę i miejscowość, w której się znajduje.
Sprawdź status profilu
W sytuacji, kiedy Twój Profil zostanie zawieszony, możesz zobaczyć różne komunikaty, które można wyjaśnić w różny sposób np. Zawieszenie Profilu, Wymagana weryfikacja, Duplikat lub Wyłączona firma.
Najczęstsze przyczyny zawieszenia Profilu Google:
- Profil zawierał niedozwolone treści, nie przedstawiał autentycznych informacji o firmie (szczegóły na stronie Supportu Google).
- Adres firmy naruszał zasady Google i/lub łamie wytyczne dotyczące:
- profil założony na adres skrytki pocztowej,
- profil założony na adres skrzynki UPS,
- profil założony na adres wirtualnego biura,
- profil założony na adres biura/przestrzeni co-workingowej,
- profil założony na adres domowy, który nie ma widocznego stałego oznakowania.
Przykład: Blokada Profilu (dawniej wizytówki Google) może być spowodowana sytuacją, w której prowadzimy działalność gospodarczą i nie posiadamy fizycznego punktu przyjęcia Klientów, tylko wychodzimy do nich, aby wykonać pracę np. hydraulik (usługi SAB), nie możemy wyświetlać swojego adresu na Profilu Google.
- Dokonywanie wielu zmian w krótkim czasie - edytowanie podstawowych informacji tj. nazwy firmy, adresu, numeru telefonu lub kategorii działalności. Edytowanie tych kluczowych obszarów zbyt często może być dla Google podejrzane.
- Nazwa Profilu posiada zbyt wiele fraz - tzw. „upychanie fraz” takich jak: nazwa miasta, frazy kluczowe. Krótkoterminowe korzyści, jakie możesz uzyskać z rozbudowania nazwy firmy za pomocą słów kluczowych, nie są warte ryzyka zawieszenia Profilu.
- Ta sama firma posiada dwa Profile dla tej samej lokalizacji - ma ten sam adres lub numer telefonu - Google nie chce, aby firmy posiadały Profile dla lokalizacji, które nie istnieją.
- Użytkownik / konkurencja zgłosiła naruszenie zasad do Google - każdy użytkownik Map może zgłosić zmiany na Twoim Profilu.
- Wdrożenie przez Google aktualizacji platformy Profil Firmy Google może powodować różne błędy, w tym zawieszenia profili. Wtedy jest to zazwyczaj globalny problem.
Wymagana ponowna weryfikacja
To najlżejszy rodzaj zablokowania Profilu, z jakim możesz mieć do czynienia. Google prosi o dodatkowe potwierdzenie informacji o Twojej firmie. Zablokowany Profil Google nie zniknie całkowicie z Map, natomiast nie będą widoczne na nim nowe treści tj. wpisy, czy zdjęcia. Ponadto nie będziesz mieć możliwości sprawdzenia statystyk czy odpowiadania na opinie.
Właściciele często są o to proszeni, gdy w ostatnim czasie dokonywanych było bardzo dużo zmian w kluczowych elementach Profilu tj. nazwa, adres, numer telefonu czy strona internetowa.
Czy mogę pominąć ponowną weryfikację?
Niestety nie można ominąć weryfikacji. Dodatkowo o jej metodzie przeprowadzenia decyduje algorytm. Sposobem weryfikacji mogą być: numer telefonu, sms, mail, film, wideoweryfikacja, kartka pocztowa, bądź ewentualnie kontakt z Supportem i prośba o weryfikację.
Firma została oznaczona jako duplikat
Profil firmy oznaczany jest jako duplikat w kilku sytuacjach:
- Posiadasz 2 profile tej samej firmy pod jednym adresem, z tą samą kategorią i nazwą.
- Na mapach ktoś utworzył identyczny profil.
- Ktoś zgłosił Twój profil jako duplikat innego.
👉 Jest to częsty problem w momencie Profili tej samej marki, które mają 2 punkty w tym samym obiekcie lub na tej samej ulicy. Google myśli wtedy, że jest to ta sama lokalizacja, ze względu na bliskie położenie.
W każdym z nich zobaczysz powyższe powiadomienie, a w nim link do firmy na mapach uznanej za pierwowzór. Google sugeruje Ci likwidacje Twojego Profilu, ale oczywiście nie musisz się z tym zgadzać i usunięcie firmy z Google nie musi być koniecznie. W tym celu możesz skorzystać z formularza Pomoc i skontaktować się bezpośrednio z Supportem Google.
W przypadku odwoływania się do Google należy wypełnić formularz zgłoszeniowy krok po kroku, pamiętając o tym, że Google może poprosić o przesłanie dodatkowych informacji potwierdzających istnienie Twojej firmy tj. zdjęcia wejścia do firmy z widocznym szyldem i nazwą, która jest podana w Profilu Firmy czy rachunek za prąd z widocznymi danymi firmy.
Czasem może to nie wystarczyć, dlatego gdy na końcu formularza pojawi Ci się potwierdzenie przyjęcia sprawy, zapisz sobie numer zgłoszenia, żeby łatwiej było odnaleźć oryginalny wątek wiadomości.
Ważne:
Google często wysyła w odpowiedzi automatyczne wiadomości i prosi o wiadomość zwrotną w ciągu doby, jeśli pomoc jest nadal potrzebna. Nie zapomnij sprawdzić skrzynki i odpowiedzieć na tę wiadomość.
Dlaczego mojej firmy nie widać na mapach Google? Czyli zawieszenie profilu firmowego
Aby przywrócić zawieszony Profil, należy również zgłosić sprawę do Supportu Google, jednak zanim zostanie to wykonane, warto sprawdzić, czy rzeczywiście publikowane dane na Profilu są zgodne z wytycznymi od Google.
Wybierz opcję „Więcej informacji”, przez którą trafisz na stronę supportu z instrukcją. Jeśli już znasz zasady i sprawdziłeś poprawność danych w profilu, przejdź do punktu nr 4 i skorzystaj ze specjalnego formularza, który znajdziesz także tutaj.
W formularzu podaj podstawowe informacje. Możesz dodać również dodatkowe wskazówki i materiały, które pozwolą zweryfikować firmę.
Do czasu rozwiązania tej sytuacji, Twój Profil Firmy nie będzie widoczny w Google ani nie będzie można go wyszukać.
Ważne:
Pamiętaj o tym, żeby nie powielać zgłoszenia w sprawie tej samej sytuacji na tym samym Profilu. Okres oczekiwania na odpowiedź Google nie powinien być dłuższy niż 7 dni roboczych, ale zdarzają się sytuację, w których może się on wydłużyć nawet do 25-30 dni roboczych.
Profil Firmy jest „Wyłączony”
Wyłączenie Profilu następuje wtedy, gdy Google wykryło spore naruszenie jakości danych. W zasadzie przyczyny mogą być identyczne, jak w przypadku zawieszenie i należy powtórzyć te same kroki – od poprawienia danych jeśli jest to konieczne, po wypełnienie formularza.
Jak uniknąć zawieszenia Profilu Firmy w Google?
Zadbaj o poprawność danych i zgodność z wytycznymi Google. Nie tylko nazwa oraz adres firmy powinny być potwierdzalne, np. zdjęciem szyldu, ale również poprawne powinny być dane na stronie internetowej tj. dane NAP (Nazwa, Adres firmy, Numer telefonu), czy godziny otwarcia.
Upewnij się, że nie stosujesz niedozwolonych elementów na całym Profilu. Na przykład upychanie słów kluczowych w zakładce z usługami, czy numer telefonu lub link do strony w treści opisu firmy, lub w treści posta firmy.
Podsumowanie
Google dba o jakość danych publikowanych na Profilach Firmowych, w związku z tym, aby uniknąć powyższych niedogodności, należy stale monitorować jakość publikowanych informacji oraz treści, a także blokować zmiany od użytkowników Map.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w temacie swojego Profilu, napisz do nas!