Trzecie wideo z cyklu filmów o profilach Google Moja Firma poświęcone jest wpisom – jednej z najważniejszych sekcji. Zachęcamy do obejrzenia pozostałych filmów o tym, czym są wizytówki Google My Business, co powinieneś wiedzieć o opiniach na profilach GMB oraz jak zarządzać wizytówkami dla sieci korporacji i franczyz.

 

 

W powyższym wideo znajdziesz informacje o:

  • rodzajach wpisów
  • dobrych praktykach przy tworzeniu wpisów
  • działaniach, których należy unikać
  • częstotliwości dodawania wpisów.

 

Wizytówki Google Moja Firma oferują pięć rodzajów wpisów:

  • Nowość – jest to standardowy wpis. Może zawierać zdjęcie lub grafikę, treść o długości do 1500 znaków ze spacjami, link oraz przycisk CTA (call to action).
  • Oferta – wpis tego typu jest wyróżniony i wyświetla się jako przypięty na górze wizytówki. Oprócz parametrów podstawowych (takich jak we wpisie nowość), jest także opcja podania daty i godziny obowiązywania promocji, kodu rabatowego oraz informacji o warunkach promocji.
  • Wydarzenie – służy poinformowaniu o wydarzeniu i działa podobnie do powyższej oferty, z tą różnicą, że nie ma tu możliwości dodania kodu rabatowego.
  • Produkt – to wpis, w którym można dodać zdjęcie produktu, jego nazwę i kategorię, opis (do 1000 znaków ze spacjami), cenę lub jej zakres, a także przycisk CTA.
  • COVID-19 – ten rodzaj wpisu powstał stosunkowo niedawno w związku z trwającą pandemią. Wyróżnia się on specjalnym oznaczeniem i służy przekazywaniu najważniejszych informacji związanych z zasadami obowiązującymi obecnie w firmie.

 

Jak pisać wpisy na profilach Google Moja Firma? W zależności od platformy, na której wyświetlamy wpis, liczba widocznych znaków może być różna. Zwykle widać około 120 znaków, dlatego też to właśnie na początku powinny być umieszczone najważniejsze informacje w formie, która zachęci użytkownika do przeczytania dalszej części wpisu. Gdy treść wpisu jest obszerna, duże bloki tekstu powinny być podzielone na mniejsze akapity. Jest to przejrzyste i łatwiejsze do przeczytania. Po więcej wskazówek sięgnij do powyższego wideo.

Wiemy już jak poprawnie pisać wpisy, warto więc nadmienić, czego przy ich tworzeniu należy unikać. Do niepożądanych zabiegów należy przesycanie treści frazami kluczowymi, dodawanie hashtagów, czy zamieszczanie linków. Dlaczego? Obejrzyj film, aby dowiedzieć się więcej!

Częstotliwość dodawania wpisów może być różna w zależności od tego, jak długo prowadzona jest wizytówka Google My Business. Na nowych profilach wpisy ze zoptymalizowaną treścią powinny pojawiać się nawet 4-5 razy w tygodniu, przez pierwsze dwa/trzy miesiące. W przypadku starszych wizytówek, częstotliwość może ograniczać się do 1-2 razy w tygodniu. Najważniejsze jednak jest to, aby pojawiały się one regularnie.

Czy w trakcie oglądania wideo nasunęły Ci się jakieś pytania? Skontaktuj się z nami, chętnie rozwiejemy Twoje wątpliwości i opowiemy Ci więcej o pozycjonowaniu na mapach Google.

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.