By skutecznie podnosić pozycje witryn internetowych w przeglądarce Google, niezbędne są właściwe narzędzia SEO. W artykule ”8 darmowych narzędzi SEO, które pomogą Ci pozycjonować stronępodaliśmy wiele przydatnych stron. Jednakże każdy specjalista SEO na co dzień korzysta z płatnego, ale niezwykle użytecznego narzędzia, jakim jest Ahrefs. W tym artykule znajdują się informacje o nowościach z 2022 roku przydatnych funkcjach na tej platformie.

 

Spis treści:

 

 

1. Eksplorator witryn w udoskonalonej wersji

 

1.1 Przegląd 2.0

Widok ten jest dostępny w panelu już od poprzedniego roku. Obecnie został on ustawiony jako domyślny w zakładce Site Explorer.

 

1.1 Przegląd 2.0

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

Pierwszą różnicą w nowym widoku jest szybkość ładowania się danych w porównaniu z poprzednią wersją. Kolejnym udoskonaleniem są wykresy historii, które pozwalają na porównanie metryk takich jak: ruch organiczny, ruch płatny, domeny odsyłające czy nawet strony w top 100 na jednym diagramie. Taki widok porównawczy bardzo ułatwia analizę wyników z wielu witryn. Po ostatniej aktualizacji dane z ruchu płatnego są teraz uwzględniane oraz wyraźnie zaznaczone w raporcie przeglądowym.

 

1.2 Przegląd 2.0. rok do roku

Kolejna zmiana, która została dodana do wykresów historii to widok porównawczy rok do roku. Pokazuje on wyniki roczne witryny docelowej pod względem uzyskanego ruchu, zaindeksowanych stron czy backlinków. Widok ten pozwala na łatwą analizę trendów w skali roku na danej platformie.

 

1.2 Przegląd 2.0. rok do roku

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

1.3 Notatki na wykresach historycznych

Ahrefs również dodał funkcję aktualizacji algorytmu Google we wszystkich wykresach historii. Pozwala ona na porównywanie zmian w ruchu organicznym i weryfikowanie czy są one wynikiem update algorytmu Google.

 

1.3 Notatki na wykresach historycznych

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

1.4 Raport z kalendarza

Bardzo długo wyczekiwaną aktualizacją była ta związana z wprowadzeniem raportów z kalendarza. Pierwotna wersja była dość ograniczona, ponieważ wyświetlała jedynie nowe i utracone backlinki. Wersja 2.0 pomaga wizualizować zyski i straty na podstawie dziennej pozycji słów kluczowych i stron. By uruchomić tę, funkcję wystarczy wybrać dowolny dzień lub przedział czasowy i zweryfikować wydarzenia – jest to naprawdę proste i intuicyjne.

 

1.4 Raport z kalendarza

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

1.5 Raport struktury witryny

Jeśli chcesz podejrzeć strukturę strony internetowej, ale bez jej indeksowania to od teraz możesz użyć raportu struktury witryny w Ahrefs. Pozwala on na weryfikację, jak dane sekcje na stronie wspomagają działania SEO. Dzięki temu możesz przeanalizować ruch organiczny, domeny odsyłające oraz metryki płatnego ruchu u konkurencji.

 

1.5 Raport struktury witryny

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

1.6 Top strony 2.0. Tryb porównawczy

Nowy tryb porównania w Top pages 2.0 pozwala na porównanie wydajności 10 najlepszych stron Twojej witryny w czasie. Dzięki tej funkcji możesz przeanalizować, jak zmieniały się poszczególne pozycje na Twojej lub na innych stronach internetowych.

 

1.6 Top strony 2.0. Tryb porównawczy

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

2. Eksplorator słów kluczowych

 

2.1 Potencjał ruchu

Nowa funkcja pojawiła się również w Eksploratorze Słów Kluczowych Ahrefs. Potencjał ruchu (Traffic Potential) pokazuje, jak dużo ruchu organicznego otrzymuje strona z rankingiem #1 dla wybranego słowa kluczowego w kraju docelowym. Jest to znacznie lepszy sposób na zmierzenie potencjału ruchu dla danego tematu niż wielkość wyszukiwania, ponieważ strony nigdy nie plasują się tylko dla jednego słowa kluczowego.

 

2.1 Potencjał ruchu

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

2.2 Historyczne wyniki wyszukiwania w SERP

Możliwość zmiany daty podczas wyszukiwania pozwala na obserwacje zmian, jakie następowały w SERP. To jak daleko możesz się cofnąć zależy od zakupionego pakietu w Ahrefs. W zapowiedzi jest również tryb porównawczy tego widoku, który na pewno znacząco ułatwiłby analizę danych.

 

2.2 Historyczne wyniki wyszukiwania w SERP

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

3. Audyt strony

 

3.1 Core Web Vitals

Core Web Vital (CWV) oficjalnie jest czynnikiem rankingowym od maja 2021 roku, dlatego została ona dodana jako kolejna metryka w Ahrefs. By z niej skorzystać, trzeba przejść do ustawień swojego projektu i wpisać klucz API od Google. Kolejnym razem, gdy zrobisz recrawl swojej strony, będziesz miał możliwość filtrowania swojej strony według wybranych danych CWV. Możesz również skorzystać z wizualizacji dla wyników CrUX i Lighthouse. Są one bezpośrednio dostępne w raporcie “wydajność” (Performance).

 

3.1 Core Web Vitals

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

3.2 Integracja z Google Data Studio

Integracja Google Data Studio z danymi z Ahrefs była bardzo długo wyczekiwaną funkcją, dla każdego analityka i nie tylko. Obecnie w Data Studio możesz budować własne raporty, łącząc dane z różnych źródeł i wizualizując wszystko w formie raportów i dashboardów, teraz łatwo wykorzystując dane również z Ahrefs.

 

3.2 Integracja z Google Data Studio

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

Przeczytaj również o funkcji prezentacji w Google Data Studio.

 

3.3 Wyszukiwanie według kodu HTML i tekstu strony

Dla prawdziwych speców Ahrefs przygotował możliwość analizy kodu. Po zakończeniu indeksowania możesz wyszukać większość, co bot otrzymał z serwera w postaci wyodrębnionego tekstu. Dzięki temu z łatwością możesz znaleźć dowolny termin na stronie, identyfikatory Google Analytics, autorów, etykiety „out of stock” dla stron produktów, i wiele więcej.

 

3.3 Wyszukiwanie według kodu HTML i tekstu strony

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

3.4 Lista spraw dla konkretnego adresu URL

Nowa zakładka do szczegółowej analizy adresów URL pozwala zobaczyć listę wszystkich problemów związanych z tą stroną, dzięki czemu możesz sprawdzić, co jeszcze wymaga weryfikacji na wybranej platformie.

 

3.4 Lista spraw dla konkretnego adresu URL

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

3.5 Raport linków w Site Audit

Do tej pory wszystkie sprawy związane z audytem witryny można było przeglądać tylko z perspektywy strony. Obecnie została dodana zakładka z raportem linków. Na niej oprócz przeglądania stron 404, można również przeglądać i eksportować wszystkie linki do nich kierujące. Dodatkowo znajdziesz w tym miejscu listy stron HTTPS linkujących do HTTP oraz wiele więcej informacji dot. linków prowadzących do danej strony.

 

3.5 Raport linków w Site Audit

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

4. Ogólne

 

4.1 Wtyczka SEO do WordPressa

Dzięki nowej wtyczce WordPress SEO plugin możesz zautomatyzować audyty treści zawartych na stronie i zobaczyć, jak każdy artykuł osiąga wyniki dla wybranego docelowego słowa kluczowego (na podstawie danych Ahrefs, GA i GSC). Otrzymasz również zalecenia, jak  poprawić wybrane treści, by pojawiły się  one wyższej w SERP.

 

4.1 Wtyczka SEO do WordPressa

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

4.2 Pasek narzędzi SEO​​

SEO Toolbar przeszedł również modernizację w ostatnim czasie. Przede wszystkim masz możliwość uzyskiwania najważniejszych metryk SEO, ale od niedawna dodatkowo możesz:

 

  • sprawdzić najważniejsze dane on-page SEO (od tytułów i meta opisów po hreflangi i tagi Open Graph),
  • śledzić ścieżki przekierowań wzdłuż całego łańcucha przekierowań, w tym przekierowania JS,
  • uruchomić zapytania do wyszukiwarki w różnych krajach (nie wymaga VPN),
  • weryfikować i zestawiać różne rodzaje linków: nofollow vs UGC vs sponsorowane, wewnętrzne vs zewnętrzne, złamane vs przekierowane.

 

4.2 Pasek narzędzi SEO

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

Podsumowanie

 

Jak widać podstawowe narzędzie pracy każdego specjalisty SEO Ahrefs cały czas się rozwija i dodaje kolejne przydatne funkcje.  Znajomość ich bardzo często pozwala usprawnić pracę, ponieważ wszystkie najważniejsze dane możemy zbierać w jednym programie i szybko pozyskać potrzebne informacje. Czekamy z niecierpliwością na kolejne wersje.

 

Źródło: https://ahrefs.com/blog/features-roundup-past-year/

 

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.