Reklama gabinetu masażu - jak wypromować swój salon i pozyskać klientów?

Aby przyciągnąć klientów do salonu masażu, warto postawić na dobrą reklamę. Przemyślane działania pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji. O czym pamiętać, planując strategię marketingową? Jakie formy promocji sprawdzą się w branży beauty? Wyjaśniamy!
Jak reklamować salon masażu? Zacznij od określenia grupy docelowej i zakresu usług!
Sposób promocji zależy od typu świadczonej usługi i grupy odbiorców. Do popularnych rodzajów masażu zaliczają się m.in.
- Klasyczny,
- Sportowy,
- Tajski,
- Aromaterapuetyczny,
- Ajurwedyjski,
- Gorącymi kamieniami,
- Hawajski,
- Rozgrzewający,
- Antycellulitowy.
Każdy z nich kierowany jest do określonych klientów i wymaga zastosowania odmiennych narzędzi promocji i sposobu komunikacji. Przykładowo, na masaż sportowy decydują się osoby aktywne, które chcą rozluźnić mięśnie i przygotować organizm do wysiłku. W ich przypadku warto skoncentrować się na obecności w mediach społecznościowych. Doskonale sprawdzą się też artykuły zamieszczane w serwisach poświęconych branżowych. Można ponadto rozważyć nawiązanie współpracy z influencerami promującymi zdrowy styl życia.
Jak wypromować gabinet masażu? Sprawdzone sposoby na marketing online
Chcesz, by Twój gabinet był rozpoznawalny i cieszył się renomą? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami i dowiedz się, jak znaleźć klientów na masaż!
Stwórz profesjonalną stronę internetową
Profesjonalnie wykonana strona internetowa pozwala zaprezentować ofertę gabinetu masażu. Muszą się na niej znaleźć m.in. informacje na temat zakresu i cennika świadczonych usług oraz dane kontaktowe. Nie powinno zabraknąć także galerii zdjęć i praktycznych wskazówek dotyczących miejsc parkingowych czy udogodnień dla niepełnosprawnych. Można również pochwalić się swoimi osiągnięciami czy zdobytymi certyfikatami, dyplomami ukończenia kursów poszczególnych rodzajów masażu. Ponadto warto umożliwić klientom rezerwację terminu online, wdrażając intuicyjny system rezerwacyjny.
Sprawdź też, jak zaprojektować menu na stronie internetowej.
Zadbaj o pozycjonowanie salonu masażu
Reklama gabinetu masażu w Internecie powinna uwzględniać pozycjonowanie strony. Prawidłowo prowadzone działania SEO sprawiają, że witryna staje się łatwiejsza do znalezienia w sieci. W ramach usługi specjalista:
- Dobiera frazy kluczowe - w przypadku gabinetów masażu najlepiej postawić na pozycjonowanie lokalne, stosując frazy z nazwą miasta, np. gabinet masażu Wrocław. Dzięki temu strona internetowa będzie widoczna dla osób zamieszkujących dany obszar. Można też postawić na tzw. frazy z długiego ogona, czyli dłuższe i bardzo konkretne, np. masaż pleców Wojszyce.
- Zleca optymalizację treści pod kątem SEO, czyli m.in. stosuje nagłówki z frazami kluczowymi, wdraża linkowanie wewnętrzne, a także dba o przejrzystą strukturę treści, dodając punktory, tabele, pogrubienia,
- Uzupełnia Title i Description, czyli elementy w kodzie strony, które mają wpływ na pozycjonowanie,
- Pozyskuje linki w procesie link buildingu - odnośniki powinny pochodzić z wartościowych stron internetowych, np. dotyczących tematyki zdrowia, medycyny, dbania o siebie.
Załóż i aktualizuj Profil Firmy w Google
Warto założyć Profil Firmy w Google. Dzięki temu Twój gabinet wyświetli się użytkownikom szukającym usług masażu poprzez wyszukiwarkę internetową lub za pośrednictwem Google Maps. Stworzenie konta firmowego w Google jest bezpłatne. Na firmowej wizytówce warto uzupełnić takie informacje jak:
- Opis gabinetu masażu,
- Cennik usług,
- Godziny otwarcia,
- Adres siedziby,
- Linki do strony www, social mediów.
Poza tym warto regularnie publikować posty na wizytówce oraz odpowiadać na pojawiające się opinie, biorąc sobie do serca uwagi klientów.
Sprawdź też ofertę na stałą obsługę Profili Firmowych.
Postaw na reklamy w Google lub Facebook Ads
Płatne systemy reklamowe, jak Google Ads czy Facebook Ads, charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji. Do ich zalet należy precyzyjny system targetowania, np. kampanie można ustawić tak, by wyświetlały się użytkownikom w konkretnym wieku lub zamieszkującym określony region. Dzięki temu reklama gabinetu masażu dotrze do osób, które mogą być wstępnie zainteresowane Twoimi usługami.
Chcesz pozyskać nowych klientów na masaż? Napisz do nas!
Korzystaj z serwisów rezerwacyjnych
Jak jeszcze znaleźć klientów na masaż? Warto wykorzystać aplikacje i serwisy umożliwiające rezerwację terminów zabiegów online. Do najpopularniejszych należy booksy.com, z którego korzysta ok. 30 mln użytkowników (dane za rok 2024, https://cyfrowa.rp.pl/opinie-i-komentarze/art39724251-wspolzalozyciel-booksy-ujawnia-celujemy-w-ponad-10-mld-dol-wartosci). Serwis pozwala na szybkie umówienie terminu wizyty, a ponadto stanowi kolejny kanał dotarcia do klientów poszukujących usług masażu w danej lokalizacji.
Prowadź działania content marketingowe
Tworzenie wartościowych treści związanych z masażem pozwala na budowanie zaufania klientów. Warto systematycznie dodawać materiały na bloga. Można także zamieszczać wpisy gościnne lub artykuły sponsorowane znanych na serwisach z branży beauty. Do dobrych pomysłów należy również prowadzenie podcastu lub udostępnianie filmów w serwisie YouTube.
Sprawdź też ofertę na pozycjonowanie YouTube.
Marketing salonu masażu powinien obejmować również social media. W Polsce korzysta z nich przeszło 27 mln użytkowników - wynika z raportu Gemius 2024. Wybór platformy i sposób komunikacji trzeba dopasować do profilu odbiorców.
- Do najpopularniejszych serwisów należy Facebook, z którego korzysta aż 85,4% polskich internautów z różnych grup wiekowych. Największe zainteresowanie tą platformą notuje się w przedziale 55-74 lat (6 mln 201 tys.) i 35-44 lata (5 mln 396 tys.).
- Wiele osób używa też Instagrama. Z serwisu najczęściej korzystają osoby w wieku 35-44 lata (3 mln 74 tys.) oraz 25-34 lata (3 mln 43 tys.).
- Z kolei TikTok jest rozpowszechniony zwłaszcza w grupie osób w wieku 35-44 lata (2 mln 633 tys.) oraz 25-34 lata (2 mln 486 tys.).
W postach w mediach społecznościowych warto zamieszczać informacje na temat promocji, zniżek. Dobrze sprawdzają się też materiały edukacyjne, np. dotyczące technik masażu.
Stwórz program lojalnościowy
Żeby pozyskać lojalnych klientów, stwórz program lojalnościowy. Możesz zaoferować specjalne zniżki dla osób, które regularnie korzystają z Twojego salonu masażu. Niektóre gabinety proponują także tańsze kosmetyki czy dodatkowe usługi w cenie zabiegu. Przemyśl, jakie „bonusy” będą Ci się opłacały i zlokalizują Twoich klientów.
Postaw na e-mail marketing
W reklamie salonu masażu pomaga również e-mail marketing. Warto regularnie wysyłać do klientów newslettery informujące o aktualnych zniżkach czy nowych usługach. Najlepiej wykorzystać w tym celu dedykowane aplikacje, jak np. Fresh Mail lub GetResponse. Narzędzia pozwalają monitorować efekty kampanii, m.in. sprawdzać, ile osób otwarło maila bądź kliknęło zamieszczony w treści link.
Poproś klientów o zostawienie opinii
Jak jeszcze można pozyskać klientów na masaż i wypromować swoją firmę? Do dobrych pomysłów zalicza się zbieranie opinii użytkowników. To doskonały sposób na zwiększenie wiarygodności salonu. O recenzję warto prosić w gabinecie po zakończonym masażu. Można wykorzystać także dedykowane serwisy, np. Opineo. Żeby ułatwić klientom zostawienie komentarza, zamieść na paragonie lub ulotce kod QR do zbierania opinii, np. przekierowujący do Profilu Firmy w Google lub konta w serwisie rezerwacyjnym Booksy.
Współpracuj z influencerami
Do ciekawych sposobów promocji salonu masażu należy też współpraca z influencerami. Dzięki temu można dotrzeć do nowych klientów, którzy do tej pory nie zetknęli się z Twoją firmą.
Reklama masażu - podsumowanie
Reklama gabinetu masażu pozwala pozyskać nowych klientów. Pamiętaj jednak, by dostosować sposób komunikacji i kanały marketingowe do profilu odbiorców. Do popularnych form promocji zaliczają się m.in. pozycjonowanie, content marketing czy prowadzenie profili w social media. Warto prosić również o opinie i oferować zniżki dla stałych klientów. Nie zapomnij również o prowadzeniu Profilu Firmy w Google.
Potrzebujesz wsparcia w promocji gabinetu masażu? Napisz do nas!
Źródła:
- Support Google dot. czytania i odpowiadania na opinie https://support.google.com/business/answer/3474050?hl=pl&co=GENIE.Platform%3DDesktop#zippy=%2Cpisanie-pomocnej-odpowiedzi [dostęp 22.01.25]
- Współzałożyciel polskiego Booksy ujawnia: Celujemy w ponad 10 mld dol. wartości https://cyfrowa.rp.pl/opinie-i-komentarze/art39724251-wspolzalozyciel-booksy-ujawnia-celujemy-w-ponad-10-mld-dol-wartosci [dostęp 22.01.25]
- Raport Social Media 2024, Gemius https://gemius.com/documents/51/RAPORT_SOCIAL_MEDIA_2024.pdf [dostęp 22.01.25]