Tworzenie treści generowanych przez AI - porównanie wytycznych wyszukiwarek Bing i Google

Tworzenie treści generowanych przez AI - porównanie wytycznych wyszukiwarek Bing i Google

Ani wyszukiwarka Bing, ani Google nie zakazuje publikacji treści generowanych za pomocą AI. Stawiają jednak przed twórcami contentu pewne wymagania, które należy spełnić, aby tekst został oceniony dobrze i rankował wysoko w wynikach wyszukiwania. Na co należy zwrócić uwagę, wspierając się narzędziami opartymi o sztuczną inteligencję podczas tworzenia artykułów blogowych, opisów produktów i kategorii? Sprawdź nasze porównanie wytycznych obu największych wyszukiwarek internetowych!

Porównanie wytycznych Google i Bing dot. generowania treści przez AI

Aspekt Bing Google
Podejście do AI i automatyzacji Otwarte podejście, nacisk na intencje użytkownika i adaptację nowych technologii Nacisk na transparentność, wymóg informowania o użyciu AI w tworzeniu treści
Priorytety
w ocenie treści
Intent-driven SEO i dostosowanie do systemów AI poprzez NLP Wytyczne E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness)
Podejście do optymalizacji GEO (Generative Engine Optimization) jako ewolucja tradycyjnego SEO. GEO dla Binga jest tym samym co Search Generative Experience dla Google - czyli dynamiczne generowanie treści w wynikach wyszukiwania z użyciem mechanizmów sztucznej inteligencji. Tradycyjne SEO z naciskiem na jakość i autentyczność treści
Metryki
sukcesu
Dopasowanie do intencji użytkownika i personalizacja treści Wiarygodność i użyteczność treści, szczególnie w tematach YMYL
Aktualizacje
treści
Możliwość skorzystania z IndexNow, protokołu open source do natychmiastowego powiadamiania wyszukiwarki o zmianach wprowadzonych w treściach Przestroga przed sztucznym „odświeżaniem" treści tylko po to, aby poprawić wyniki wyszukiwania

Tabela powstała na podstawie wytycznych Google i Bing (https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content?hl=pl; https://blogs.bing.com/webmaster/November-2024/The-Value-of-Intent; dostęp 13.12.24)

Sprawdź też, jak usprawnić pisanie tekstów za pomocą sztucznej inteligencji.

Na co zwrócić uwagę, tworząc treści za pomocą AI pod Bing i Google?

Część wytycznych dot. treści generowanych AI obu wyszukiwarek się pokrywa. Co więcej, dotyczą one również tekstów tworzonych w sposób „naturalny”, bez użycia generatorów opartych o sztuczną inteligencję. Z tego względu przygotowując content na swoją stronę internetową, zwróć uwagę na poniższe punkty.

  • Zrozumienie intencji użytkownika jako kluczowy element SEO - tworzenie treści powinno być oparte na potrzebach i oczekiwaniach użytkowników, a nie wyłącznie na popularnych słowach kluczowych. Zrozumienie intencji pozwala budować bardziej trafne komunikaty, co przekłada się na większą konwersję.
  • Wzrost znaczenia Generative Engine Optimization (GEO) / Search Generative Experience (SGE) - optymalizacja pod kątem systemów generatywnej sztucznej inteligencji wymaga uwzględnienia zaawansowanych algorytmów rozumienia języka.
  • Skuteczne wykorzystanie długich fraz kluczowych - long-tail keywords oraz frazy konwersacyjne lepiej odzwierciedlają rzeczywiste zapytania użytkowników i zwiększają trafność treści.
  • Konieczność regularnej aktualizacji treści - aktualne, angażujące i zgodne z intencjami użytkowników treści mają większe szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź też, co wpływa na widoczność strony w Google.

Zachowanie naturalności w treściach generowanych przez AI

Wspierając się generatorami AI podczas tworzenia treści, zawsze rób ich korektę i zastanów się, czy ich wydźwięk oraz ton pasują do stylu Twojej komunikacji. Ostatecznie odbiorcą Twoich tekstów nie jest Google czy Bing, ale użytkownik, którego chcesz przekonać do zapoznania się z Twoją ofertą i dokonania konwersji.

Potrzebujesz wsparcia w content marketingu? Napisz do nas!

Źródła:

  1. https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content?hl=pl [dostęp 13.12.24]
  2. https://blogs.bing.com/webmaster/November-2024/The-Value-of-Intent [dostęp 13.12.24]
×