Tworzenie treści generowanych przez AI - porównanie wytycznych wyszukiwarek Bing i Google

Ani wyszukiwarka Bing, ani Google nie zakazuje publikacji treści generowanych za pomocą AI. Stawiają jednak przed twórcami contentu pewne wymagania, które należy spełnić, aby tekst został oceniony dobrze i rankował wysoko w wynikach wyszukiwania. Na co należy zwrócić uwagę, wspierając się narzędziami opartymi o sztuczną inteligencję podczas tworzenia artykułów blogowych, opisów produktów i kategorii? Sprawdź nasze porównanie wytycznych obu największych wyszukiwarek internetowych!
Porównanie wytycznych Google i Bing dot. generowania treści przez AI
Aspekt | Bing | |
---|---|---|
Podejście do AI i automatyzacji | Otwarte podejście, nacisk na intencje użytkownika i adaptację nowych technologii | Nacisk na transparentność, wymóg informowania o użyciu AI w tworzeniu treści |
Priorytety w ocenie treści |
Intent-driven SEO i dostosowanie do systemów AI poprzez NLP | Wytyczne E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) |
Podejście do optymalizacji | GEO (Generative Engine Optimization) jako ewolucja tradycyjnego SEO. GEO dla Binga jest tym samym co Search Generative Experience dla Google - czyli dynamiczne generowanie treści w wynikach wyszukiwania z użyciem mechanizmów sztucznej inteligencji. | Tradycyjne SEO z naciskiem na jakość i autentyczność treści |
Metryki sukcesu |
Dopasowanie do intencji użytkownika i personalizacja treści | Wiarygodność i użyteczność treści, szczególnie w tematach YMYL |
Aktualizacje treści |
Możliwość skorzystania z IndexNow, protokołu open source do natychmiastowego powiadamiania wyszukiwarki o zmianach wprowadzonych w treściach | Przestroga przed sztucznym „odświeżaniem" treści tylko po to, aby poprawić wyniki wyszukiwania |
Tabela powstała na podstawie wytycznych Google i Bing (https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content?hl=pl; https://blogs.bing.com/webmaster/November-2024/The-Value-of-Intent; dostęp 13.12.24)
Sprawdź też, jak usprawnić pisanie tekstów za pomocą sztucznej inteligencji.
Na co zwrócić uwagę, tworząc treści za pomocą AI pod Bing i Google?
Część wytycznych dot. treści generowanych AI obu wyszukiwarek się pokrywa. Co więcej, dotyczą one również tekstów tworzonych w sposób „naturalny”, bez użycia generatorów opartych o sztuczną inteligencję. Z tego względu przygotowując content na swoją stronę internetową, zwróć uwagę na poniższe punkty.
- Zrozumienie intencji użytkownika jako kluczowy element SEO - tworzenie treści powinno być oparte na potrzebach i oczekiwaniach użytkowników, a nie wyłącznie na popularnych słowach kluczowych. Zrozumienie intencji pozwala budować bardziej trafne komunikaty, co przekłada się na większą konwersję.
- Wzrost znaczenia Generative Engine Optimization (GEO) / Search Generative Experience (SGE) - optymalizacja pod kątem systemów generatywnej sztucznej inteligencji wymaga uwzględnienia zaawansowanych algorytmów rozumienia języka.
- Skuteczne wykorzystanie długich fraz kluczowych - long-tail keywords oraz frazy konwersacyjne lepiej odzwierciedlają rzeczywiste zapytania użytkowników i zwiększają trafność treści.
- Konieczność regularnej aktualizacji treści - aktualne, angażujące i zgodne z intencjami użytkowników treści mają większe szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź też, co wpływa na widoczność strony w Google.
Zachowanie naturalności w treściach generowanych przez AI
Wspierając się generatorami AI podczas tworzenia treści, zawsze rób ich korektę i zastanów się, czy ich wydźwięk oraz ton pasują do stylu Twojej komunikacji. Ostatecznie odbiorcą Twoich tekstów nie jest Google czy Bing, ale użytkownik, którego chcesz przekonać do zapoznania się z Twoją ofertą i dokonania konwersji.
Potrzebujesz wsparcia w content marketingu? Napisz do nas!
Źródła:
