Google Food Ordering to rewolucyjna nowość, która znacznie skróci drogę od wyszukania w Internecie konkretnej restauracji do złożenia zamówienia, a co za tym idzie — dzięki nowemu przyciskowi, który będzie wyróżniał się w wizytówce Google — zwiększy liczbę zamówień we wszystkich restauracjach sieci franczyzowej. Funkcja jest obecnie testowana w Stanach Zjednoczonych i z pewnością już wkrótce zawita do Polski. Jakich korzyści mogą spodziewać się restauracje i sieci restauracji dzięki funkcji Order with Google? Na czym będzie polegać jej działanie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

 

Spis treści:

 

Dlaczego korzystanie z Food Ordering jest istotne?

Ta rewolucyjna nowość znacznie skróci drogę od wyszukania w internecie konkretnej restauracji do złożenia zamówienia i zwiększy ich liczbę we wszystkich restauracjach sieci franczyzowej, dzięki nowemu przyciskowi, który będzie się wyróżniał w wizytówce Google. Klienci bowiem chętniej korzystają z rozwiązań, które są intuicyjne, a Mapy Google i wizytówki są jednymi z najważniejszych źródeł informacji o lokalach gastronomicznych dla internautów. Każda sieć restauracji powinna być obecna w miejscach w internecie, gdzie klienci szukają ich oferty. Profile Google Moja Firma są o tyle istotne, że w powiązaniu z Mapami Google działają lokalnie, co jest kluczowe w przypadku zamówień z dowozem. Wizytówki restauracji są wyświetlane codziennie nawet 20 tysięcy razy, dlatego usługa Order with Google z pewnością stanie się co najmniej tak samo ważna jak zewnętrzni dostawcy typu Pyszne czy Uber Eats.

 

Przycisk Order online - Food Ordering GMB

Przycisk złożenia zamówienia – Food Ordering na wizytówkach Google [źródło: https://the.ordering.app/]

 

Na czym polega usługa Food Ordering?

Przede wszystkim Food Ordering stanie się nie tylko kolejnym sposobem na składanie zamówień w restauracjach. Usługa bazuje wyłącznie na wizytówkach Google, a w nich, w przeciwieństwie do np. Pyszne.pl, można zaprezentować poza menu także rzeczywisty wygląd serwowanych dań, nowości w ofercie czy w lokalu. Publikując atrakcyjne, skonstruowane zgodnie z zasadami wpisy, można nie tylko promować konkretne dania czy oferty, ale również zwiększać zaangażowanie klientów, pokazując im, czym na co dzień żyje firma.

Order with Google oferuje restauracjom 3 rozwiązania:

  • Przycisk do zamówień online, który otwiera menu z systemem do zamówień opartym o konto restauracji u zewnętrznych dostawców. Nie wychodząc z wizytówki, klient będzie mógł wykonać cały proces — od wybrania restauracji i pozycji z menu, po sfinalizowanie płatności.

 

menu food ordering na wizytówkach google my business

Menu – Order with Google na profilach Google Moja Firma [źródło: https://the.ordering.app/]

  • Przycisk do zamówień online, który przekierowuje do naszej strony. Wtedy klient po kliknięciu przycisku trafia na stronę restauracji i do systemu zamówień restauracji, nie do zewnętrznych dostawców.
  • The Ordering App, czyli system do zamówień od Google, który będzie alternatywą dla zewnętrznych platform tj. Pyszne, jeśli restauratorzy jednak chcą, aby moduł z menu do zamówień pojawiał się w wizytówce Google.

Z punktu widzenia klienta ważne jest to, że usługa Food Ordering będzie łączyć znane już funkcjonalności wizytówek Google (galerie zdjęć, wpisy, wskazówki dojazdu, informacje kontaktowe) z opcją zamawiania jedzenia online. Nowość od Google pozwoli na wygodne przeglądanie oferty, zapoznanie się z pełnym opisem dań, zestawów czy dodatków. Aby to zrobić, wystarczy być zalogowanym w Google — złożenie zamówienia i płatność będzie odbywać się z poziomu wizytówki. Dla restauratora, który będzie chciał skutecznie przyciągać nowych klientów bez konieczności współpracy z zewnętrznymi dostawcami, możliwe jest podłączenie linku do strony restauracji. W każdym z tych przypadków nowy przycisk do zamówień online w połączeniu z dobrze optymalizowanymi wizytówkami Google pozwoli sieci franczyzowej zwiększyć sprzedaż.

 

Food Ordering na wizytówkach Google dla sieci restauracji

Dla sieci franczyzowej pierwszym krokiem powinno być przygotowanie odpowiednio zoptymalizowanych i atrakcyjnie prezentujących się wizytówek Google dla każdej lokalizacji. Pozycjonowanie pozwoli znacznie zwiększyć liczbę zamówień i wizyt w lokalach. Google My Business może przynieść restauracjom nawet o 66% więcej wizyt na stronie internetowej, 58% więcej telefonów i aż o 85% więcej sprawdzeń trasy dojazdu (źródło: https://www.digitalmaas.com/blog/food-ordering-google-my-business/).
Usługa Food Ordering, podobnie jak ma to miejsce w przypadku profili Google Moja Firma, powinna być zarządzana centralnie dla całej sieci franczyzowej. Optymalizacja tej funkcjonalności we właściwy sposób dla każdego lokalu z osobna może być wymagająca dla franczyzobiorców i może wiązać się z utratą potencjału, jaki ma dla lokali gastronomicznych Food Ordering od Google. Potrzebujesz pomocy w centralnym zarządzaniu wizytówkami sieci franczyzowej? Skontaktuj się z nami — wiemy, jak zadbać o efektywną obsługę profili Google Moja Firma dla wielu placówek.

 

Kiedy możemy spodziewać się wdrożenia Order with Google w Polsce?

W najbliższych miesiącach możemy się tego spodziewać, jednak konkretna data nie jest znana. Google najczęściej informuje o starcie usługi z dniem jej wypuszczenia na Polski rynek, dlatego warto być na bieżąco.

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.