Google Food Ordering – nowa, przełomowa funkcja w wizytówkach GMB dla restauracji
Google Food Ordering to rewolucyjna nowość, która znacznie skróci drogę od wyszukania w Internecie konkretnej restauracji do złożenia zamówienia, a co za tym idzie — dzięki nowemu przyciskowi, który będzie wyróżniał się w wizytówce Google — zwiększy liczbę zamówień we wszystkich restauracjach sieci franczyzowej. Funkcja jest obecnie testowana w Stanach Zjednoczonych i z pewnością już wkrótce zawita do Polski. Jakich korzyści mogą spodziewać się restauracje i sieci restauracji dzięki funkcji Order with Google? Na czym będzie polegać jej działanie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
Dlaczego korzystanie z Food Ordering jest istotne?
Ta rewolucyjna nowość znacznie skróci drogę od wyszukania w internecie konkretnej restauracji do złożenia zamówienia i zwiększy ich liczbę we wszystkich restauracjach sieci franczyzowej, dzięki nowemu przyciskowi, który będzie się wyróżniał w wizytówce Google. Klienci bowiem chętniej korzystają z rozwiązań, które są intuicyjne, a Mapy Google i wizytówki są jednymi z najważniejszych źródeł informacji o lokalach gastronomicznych dla internautów. Każda sieć restauracji powinna być obecna w miejscach w internecie, gdzie klienci szukają ich oferty. Profile Google Moja Firma są o tyle istotne, że w powiązaniu z Mapami Google działają lokalnie, co jest kluczowe w przypadku zamówień z dowozem. Wizytówki restauracji są wyświetlane codziennie nawet 20 tysięcy razy, dlatego usługa Order with Google z pewnością stanie się co najmniej tak samo ważna jak zewnętrzni dostawcy typu Pyszne czy Uber Eats.
Na czym polega usługa Food Ordering?
Przede wszystkim Food Ordering stanie się nie tylko kolejnym sposobem na składanie zamówień w restauracjach. Usługa bazuje wyłącznie na wizytówkach Google, a w nich, w przeciwieństwie do np. Pyszne.pl, można zaprezentować poza menu także rzeczywisty wygląd serwowanych dań, nowości w ofercie czy w lokalu. Publikując atrakcyjne, skonstruowane zgodnie z zasadami wpisy, można nie tylko promować konkretne dania czy oferty, ale również zwiększać zaangażowanie klientów, pokazując im, czym na co dzień żyje firma.
Order with Google oferuje restauracjom 3 rozwiązania
- Przycisk do zamówień online, który otwiera menu z systemem do zamówień opartym o konto restauracji u zewnętrznych dostawców. Nie wychodząc z wizytówki, klient będzie mógł wykonać cały proces — od wybrania restauracji i pozycji z menu, po sfinalizowanie płatności.
- Przycisk do zamówień online, który przekierowuje do naszej strony. Wtedy klient po kliknięciu przycisku trafia na stronę restauracji i do systemu zamówień restauracji, nie do zewnętrznych dostawców.
- The Ordering App, czyli system do zamówień od Google, który będzie alternatywą dla zewnętrznych platform tj. Pyszne, jeśli restauratorzy jednak chcą, aby moduł z menu do zamówień pojawiał się w wizytówce Google.
Z punktu widzenia klienta ważne jest to, że usługa Food Ordering będzie łączyć znane już funkcjonalności wizytówek Google (galerie zdjęć, wpisy, wskazówki dojazdu, informacje kontaktowe) z opcją zamawiania jedzenia online. Nowość od Google pozwoli na wygodne przeglądanie oferty, zapoznanie się z pełnym opisem dań, zestawów czy dodatków. Aby to zrobić, wystarczy być zalogowanym w Google — złożenie zamówienia i płatność będzie odbywać się z poziomu wizytówki. Dla restauratora, który będzie chciał skutecznie przyciągać nowych klientów bez konieczności współpracy z zewnętrznymi dostawcami, możliwe jest podłączenie linku do strony restauracji. W każdym z tych przypadków nowy przycisk do zamówień online w połączeniu z dobrze optymalizowanymi wizytówkami Google pozwoli sieci franczyzowej zwiększyć sprzedaż.
Food Ordering na wizytówkach Google dla sieci restauracji
Dla sieci franczyzowej pierwszym krokiem powinno być przygotowanie odpowiednio zoptymalizowanych i atrakcyjnie prezentujących się wizytówek Google dla każdej lokalizacji. Pozycjonowanie pozwoli znacznie zwiększyć liczbę zamówień i wizyt w lokalach. Google My Business może przynieść restauracjom nawet o 66% więcej wizyt na stronie internetowej, 58% więcej telefonów i aż o 85% więcej sprawdzeń trasy dojazdu (źródło: https://www.digitalmaas.com/blog/food-ordering-google-my-business/).
Usługa Food Ordering, podobnie jak ma to miejsce w przypadku profili Google Moja Firma, powinna być zarządzana centralnie dla całej sieci franczyzowej. Optymalizacja tej funkcjonalności we właściwy sposób dla każdego lokalu z osobna może być wymagająca dla franczyzobiorców i może wiązać się z utratą potencjału, jaki ma dla lokali gastronomicznych Food Ordering od Google. Potrzebujesz pomocy w centralnym zarządzaniu wizytówkami sieci franczyzowej? Skontaktuj się z nami — wiemy, jak zadbać o efektywną obsługę profili Google Moja Firma dla wielu placówek.
Kiedy możemy spodziewać się wdrożenia Order with Google w Polsce?
W najbliższych miesiącach możemy się tego spodziewać, jednak konkretna data nie jest znana. Google najczęściej informuje o starcie usługi z dniem jej wypuszczenia na Polski rynek, dlatego warto być na bieżąco.