Ile kosztuje pozycjonowanie strony

 

Obecnie konkurencja w praktycznie każdej branży jest niezwykle duża. Zdobycie klienta wiąże się z wyróżnieniem się pośród innych firm. Wiadome jest, że najczęściej szukając jakiejś usługi, czy produktu zaglądamy do internetu. Z pomocą w zdobyciu klientów wiążą się działania SEO. Ale ile kosztuje pozycjonowanie strony?

 

Spis treści:

 

W kilku zdaniach czym jest SEO

 

W ramach krótkiego przypomnienia pozycjonowanie stron polega na wprowadzeniu poprawek na platformach pod ciągle zmieniające się algorytmy wyszukiwarki Google. Efektem takich działań są wysokie miejsca w TOP 10, za czym idzie wysoki współczynnik sprzedaży związany, z tym że wyróżniamy się pośród innych firm poprzez np. wysokie pozycje w  Google, ale również dobrze i przede wszystkim szybko działająca stronę. 

 

Za co płacimy w SEO?

 

W zakres działań SEO wchodzi niezwykle wiele zmiennych, które są dostosowywane do wielkości strony oraz do jej modelu czy jest to np. one page, sklep internetowy, strona B2B, czy platforma o jeszcze innym przeznaczeniu. Strona koniecznie musi być dostosowana nie tylko do algorytmu, ale również do klienta oraz jego oczekiwań. Jeśli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej najważniejsze działania to:

  • audyt SEO (jest to pierwszy przegląd obecnego stanu strony, czy występują na niej błędy, jakie są obecnie pozycje strony na poszczególne frazy, czy strona szybko się ładuje oraz wiele innych informacji, które pozwalają określić stan wyjścia oraz przede wszystkim priorytety związane z kolejnymi działaniami),
  • stworzenie strategii działań długoterminowych, które pozwolą osiągnąć wcześniej określone cele konwersji lub wyświetleń,
  • przygotowanie strony pod kątem UX i SXO (rozumiane jako dostosowanie naszej www pod użytkowników, stworzenie formularzy, szybko ładujące się grafiki te i wiele innych działań, które zachęcą użytkownika do wykonania interakcji i dokonania zakupu lub usługi na naszej stronie internetowej),
  • synchronizowanie kont takich jak np. Google Analytics, które pozwalają mierzyć konwersje na naszej stronie,
  • działania, które są określane jako link building, związane z budowaniem mocnej domeny w oczach Google,
  • weryfikacja fraz, które pozwolą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów z najniższego poziomu lejka konsumenckiego, ponieważ są to osoby, najszybciej dokonujące konwersji i dostosowanie obecnych treści na stronie pod wybrane we wcześniejszej analizie słowa kluczowe jest niezwykle istotne,
  • tworzenie angażujących treści blogowych,
  • przygotowywanie miesięcznych raportów pozwalających monitorować zmiany, które nastąpiły w ramach działań na stronie oraz analiza efektywności działań.

 

Ile kosztuje pozycjonowanie strony i ile wydawać na SEO?

 

Pozycjonowanie strony wymaga przede wszystkim regularnej pracy, obserwacji i specjalistycznej wiedzy popartej praktycznym doświadczeniem. Działanie to należy traktować jako inwestycję. Poprawienie jakości strony zdecydowanie pozwoli zwiększyć zyski z prowadzonej działalności. Kwestia ile kosztuje pozycjonowanie strony www, jest zależna od wielu czynników, dlatego nie warto każdego wrzucać do jednego worka i podawać widełek cenowych, ponieważ mogą one nie odzwierciedlać realnej kwoty, jaką wynosi koszt SEO. Cena takiej usługi zaczyna się od kilkunastu set złotych miesięcznie w ramach opłacanego abonamentu, który najefektywniej pozwoli na wykonanie poszczególnych prac związanych z pozycjonowaniem strony internetowej. By dowiedzieć się, ile może wynosić wycena pozycjonowania SEO dla Twojej strony, przygotowaliśmy dla Ciebie darmową wycenę.

 

Czy raz zrobiona strona zawsze będzie w TOP 10?

 

Działania związane z SEO pozwalają na wzmocnienie domeny w oczach Google, ale nic nie jest dane na zawsze, w szczególności, że konkurencja nie śpi. Jeśli na bieżąco nie będziesz dbać o stronę, dodawać nowych treść czy aktualizować obecnych tekstów inne firmy na pewno szybko wykorzystają ten fakt i będą próbować pojawić się wyżej w przeglądarce. Oczywiście, część zadań związanych z optymalizacją strony wykonuje się raz, jak np. dostosowanie grafik, lecz jeśli chcesz zwiększać sprzedaż i być w TOP 10 koniecznie musisz na bieżąco dbać o dobrze prosperującą stronę www czy sklep, który niejednokrotnie jest jednym z najważniejszych medium kontaktu z klientem.

 

Podsumowanie, czyli ile kosztuje dobre pozycjonowanie

 

Na odwieczne pytanie ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, odpowiedź brzmi: to zależy (ulubiona odpowiedź SEO-owców), ponieważ wpływają na to takie czynniki jak wielkość strony, ilość błędów do naprawienia na platformie, branża oraz wiele innych aspektów wymienionych wcześniej. W Greenfields indywidualnie podchodzimy do naszego Klienta, dlatego, by poznać cenę SEO dla Twojego serwisu, wypełnij formularz kontaktowy.

Autor: Redakcja Greenfields

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.