Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego tak wiele platform posiada bloga? Jakie korzyści idą za tworzeniem treści i dodawaniem ich na swoją stronę www? Coraz więcej firm prowadzi bloga, który nawiązuje do tematów związanych z ich branżą lub oferowanymi produktami. To niezwykle ważne zagadnienie związane z SEO, a w tym artykule dowiesz się, dlaczego warto stworzyć blog firmowy, w jaki sposób go prowadzić oraz jak wspiera on proces SEO.

 

Spis treści:

 

Blog firmowy a pozycjonowanie serwisu

Blog firmowy to jedno z najpopularniejszych narzędzi content marketingu. Doskonale wspiera proces pozycjonowania strony, lajlepiej jeśli nie będzie subdomeną, tylko kolejną podstroną w serwisie. Prowadzenie bloga firmowego jest też doskonałym sposobem na dostarczanie na stronę nowych, atrakcyjnych treści. Artykuły na blogu możemy podzielić na te, które tracą ważność (warto niektóre z nich aktualizować, lecz przy wszystkich nie jest to wymagane) oraz te treści, które są powszechnie nazywane „evergreen content”. Pierwsze z nich mogą nawiązywać do aktualnych informacji związanych z obecną sytuacją, czy bieżącymi wydarzeniami. Drugie natomiast to treści, które się nie przedawniają. Są one tak skonstruowane, że ich tematyka jest również aktualna po kilku latach. Często są to artykuły w formie poradników czy case study. Więcej na temat evergreen content znajdziesz na naszym blogu.

Blog ma za zadanie odpowiadać na pytania, omawiać tematy związane z Twoją branżą i produktem, a tym samym sprowadzić ruch na Twoją witrynę. W artykułach blogowych można z łatwością wpleść słowa kluczowe, czy hasła sezonowe, a nawet tak zwane długie ogony, które pod kątem SEO nie łatwo jest umieścić w innych miejscach ze względu na swoją długość.

Niezwykle ważna jest to, by treść była unikalna. Nie można sobie pozwolić na kopiowane nawet fragmentów z innych, podobnych artykułów ze względu na to, że taka treść nie jest już wiarygodna dla botów Google i zduplikowany artykuł na pewno pojawi się niżej niż oryginał. Warto zaangażować pracowników w swojej firmie do tworzenia treści zgodnie z ich kompetencjami, ponieważ jako specjaliści będą dokładnie wiedzieć jak opisać dane zagadnienie, by było to zgodne z prawdą i by treść była pomocna dla czytelnika. Dodatkowo jeśli artykuł jest prawidłowo napisany, można w naturalny sposób zaoferować swoje produkty poprzez linkowanie ich w treści, by użytkownik, gdy zainteresuje się daną ofertą i mógł do niej bezpośrednio przejść już z poziomu artykułu – warto o tym pamiętać!

 

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego

Prowadzenie bloga na swojej platformie niesie za sobą wiele korzyści zarówno związane z pozycjonowaniem, wizerunkiem, a nawet ze sprzedażą. Pierwszy segment nawiązuję do tego, że jeśli nasz tekst jest odpowiednio przygotowany i napisany, pozwoli to na zwiększenie ruchu na stronie, co w konsekwencji pozwoli na pojawienie się wyżej w wynikach wyszukiwania związanych z frazami, słowami kluczowymi sezonowymi oraz z treściami długoogonowymi.

Drugi segment dotyczy wizerunku naszej firmy. Użytkownicy, widząc, że treści pojawiają się bardzo często lub są aktualizowane, oznacza to dla nich, że interesujemy się bieżącymi trendami i cały czas mamy „rękę na pulsie” związaną z nowinkami z naszej branży. Jesteśmy postrzegani wtedy jako firma rzetelniejsza od konkurencji, która nie zatrzymała się w swoich działaniach.

Kolejny aspekt to sprzedaż – pewnie dla wielu osób jest to jeden z najatrakcyjniejszych elementów. Dobrze napisane, oryginalne treści mogą w naturalny sposób generować sprzedaż, poprzez intuicyjne i proste wskazanie klientom, gdzie mogą kupić od razu dany produkt. Najprostszym przykładem są sklepy z odzieżą. Jeżeli taki sklep prowadzi również bloga tematycznego związanego z modą i trendami panującymi w obecnej chwili, w artykule można bezpośrednio podlinkować produkty, które znajdują się w tym tekście. Jest to niezwykle proste, lecz bardzo efektywne, ponieważ skraca drogę dotarcia naszego klienta do interesującego go przedmiotu. Warto zastosować tę taktykę szczególnie przy pozycjonowaniu sezonowym.

Sprawdź, czym jest pozycjonowanie sezonowe w tym artykule.

 

Jak prowadzić bloga firmowego – pięć przykazań właściwie poprowadzonego bloga

Aby blog firmowy dobrze spełniał swoją rolę, trzeba prowadzić go z głową. Już na etapie koncepcji, warto zastanowić się, jaka ma być jego formuła, czego będzie dotyczył artykuł i jakie będą odpowiednie słowa kluczowe dla naszego tematu. Warto skorzystać z kilku wskazówek związanych z tym, na czym się skupić podczas tworzenia artykułów blogowych.

 

Po pierwsze: Sprawdź słowa kluczowe dla swojej branży i u konkurencji

Jeśli blog ma wspierać pozycjonowanie firmowej strony internetowej, artykuły powinny zawierać słowa kluczowe. Przy ich wybieraniu można posłużyć się specjalnymi narzędziami takimi jak np. Google Trends, które jest darmową platformą lub poprzez wpisanie odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę Google. Innym również niezwykle skutecznym rozwiązaniem jest przejrzenie artykułów konkurencji na wybrany temat. Dzięki temu dowiesz się, jakie tematy i aspekty są najczęściej wybierane przez inne firmy. Na pewno warto dobrze przemyśleć tematykę i strukturę tekstu – wówczas o słowa kluczowe będzie dużo łatwiej, a ich użycie będzie naturalne. 

 

Po drugie: Optymalizacja treści pod kątem SEO

Tekst blogowy nie może być ścianą tekstu – będzie wówczas zupełnie niestrawny dla czytelnika. A żeby treści były przyjazne wyszukiwarce, muszą być najpierw przyjazne użytkownikowi. Artykuł powinien zawierać tytuł i nagłówki (to świetne miejsce dla słów kluczowych), najważniejsze treści powinny być wyróżnione, np. wypunktowaniem. Wszystkie słowa kluczowe, które pojawią się w tekście, powinny być naturalnie i nie wyglądać na wymuszone.

 

Po trzecie: Dodawaj grafiki do artykułów blogowych

Większość z nas jest wzrokowcami. Dlatego warto urozmaicić tekst specjalne przygotowaną grafiką lub dodać odpowiednie zdjęcie. Niezwykle ważnym elementem jest to, by obiekt ten został właściwie podpisany, nawiązując do tego, co znajduje się na grafice. Warto również dodać nazwę naszego brandu np. jesienna_kolekcja_od_firmy_xyz.png. Zadbaj również o to, by zdjęcia były jak najwyższej jakości.

 

Po czwarte: Systematyczność pozwoli wyróżnić Ci się na tle konkurencji

Dobry blog jest jak dobry serwis internetowy – zawsze aktualny. Nie chodzi o to, żeby codziennie dodawać dwa nowe artykuły. Ważna jest systematyczność – jeden artykuł na tydzień będzie wystarczający. Dodatkowo warto aktualizować treści, które mają taką możliwość.

 

Po piąte: Pozwól, by blog żył – zachęcaj do komentowania i dyskusji

Blog jest dobrym narzędziem komunikacji z klientami. Warto umożliwić im publikację komentarzy i w ten sposób nawiązywać z nimi relację, zbierać opinie na temat firmy, jej produktów czy usług. Wpisy blogowe powinny także na tyle przyciągnąć internautę, aby chciał on zostać na stronie dłużej. Są więc dobrym miejscem do zamieszczenia linków do powiązanych tematycznie artykułów, produktów czy zaproszenia do kontaktu.

 

jak prowadzić bloga firmowego - greenfields agencja seo sem

Jak dobrze prowadzić bloga firmowego?

 

Podsumowując – Jak prowadzić bloga firmowego?

Jest wiele elementów, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia treści na bloga firmowego. Właściwie dobrane tematy, odpowiednie linkowanie wewnętrzne, dobrze budowanie treści, dodawania odpowiednich grafik i ich nazewnictwo oraz oczywiście dobranie dokładnych słów kluczowych. Warto zwrócić uwagę, że coraz więcej firm stawia na usługę content marketing, który może wspierać pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli chcesz dzielić się swoją specjalistyczną wiedzą w formie bloga, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać, skontaktuj się z nami. Greenfields to firma zajmująca się pozycjonowaniem stron z Wrocławia. Wspieramy klientów w działaniach SEO i pomagamy osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Szybki kontakt z nami

    Wysyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.