Jak nadać uprawnienia do Profilu Google jako sieć firm?

Jak nadać uprawnienia do Profilu Google, jako sieć firm?

Profil Google to często pierwsze źródło informacji na temat Twojej firmy wśród Potencjalnych Klientów. W sytuacji sieci firm, warto, aby każdy Profil zawierał spójne informacje i był regularnie uzupełniany. Dzięki tego typu działaniom marka stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna, a zamieszczana na Profilach regularna oferta, może przyczynić się do wzrostu zainteresowania użytkowników i zwiększyć sprzedaż oferowanych usług, czy produktów.

Kto może zarządzać takimi Profilami?

Takimi Profilami mogą zarządzać zarówno właściciele, jak i osoby do tego uprawnione np. Agencje SEO/SEM, takie jak nasza. 

W jaki sposób można nadać dostęp do Profilu Google dla sieci firm?

Jeśli nie masz utworzonej grupy, a posiadasz co najmniej 2 lokalizacje, należy przystąpić w pierwszej kolejności do stworzenia właśnie takiej grupy. Dzięki grupie firmowej możesz udostępniać zarządzanie lokalizacjami wielu użytkownikom. Ważne, aby na jednym koncie posiadać jedną markę! 

Utworzenie grupy Profili (w przypadku jej braku)

  • W Menedżerze Profilu Firmy kliknij „Utwórz grupę” i nadaj jej odpowiednią nazwę. 

W Menedżerze Profilu Firmy kliknij „Utwórz grupę” i nadaj jej odpowiednią nazwę. 

  • Następnie zaznacz odpowiednie firmy i kliknij „Czynności”. 

Następnie zaznacz odpowiednie firmy i kliknij „Czynności”.

  • Kolejnym krokiem jest przycisk „Przenieś firmę” i wybór nadanej wcześniej grupy. 

Kolejnym krokiem jest przycisk „Przenieś firmę” i wybór nadanej wcześniej grupy. 

Instrukcja nadania dostępu przez Menedżera Profilu Firmy Google

Kiedy posiadasz już swoją grupę firmową, możesz dodać odpowiednich użytkowników do pomocy przy regularnych pracach na Twoim Profilu, nadając im odpowiednie role. 

  • Kliknij w Menedżerze Profilu Firmy w przycisk „Ustawienia grupy”.

Kliknij w Menedżerze Profilu Firmy w przycisk „Ustawienia grupy”.

  • Następnie w szczegółach grupy, w sekcji Menedżerowie wybierz „Zarządzaj użytkownikami”.

Następnie w szczegółach grupy, w sekcji Menedżerowie wybierz „Zarządzaj użytkownikami”.

  • Kolejno kliknij „Dodaj użytkowników” i wpisz odpowiedni adres mailowy oraz wybierz rolę. Z doświadczenia wiemy, że warto wybierać rolę Właściciela.

Kolejno kliknij „Dodaj użytkowników” i wpisz odpowiedni adres mailowy oraz wybierz rolę. Z doświadczenia wiemy, że warto wybierać rolę Właściciela.

** Zalecamy udzielanie agencji uprawnień Właściciela, ze względu na więcej możliwości tj. dodawanie innych użytkowników, możliwości przenoszenia i katalogowania Profilu w odrębne foldery. 

Podsumowanie

Po wykonaniu powyższych czynności osobie zaproszonej zostanie wysłany mail, którego będzie musiała zatwierdzić. Nowy właściciel lub menedżer Profilu firmy musi odczekać 7 dni, zanim będzie mógł zarządzać wszystkimi funkcjami tj. usunięcie Profilu, usunięcie właścicieli lub menedżerów, przeniesienie uprawnień głównego właściciela. Potencjalny czas przejęcia Profilu zależy od właściciela, zazwyczaj jest to 1 dzień roboczy.

Potrzebujesz wsparcia w zarządzaniu Profilami Firmy w Google? Napisz do nas!

×