SXO (Search Experience Optimization) – jak może pomóc Twojemu biznesowi?
Prowadząc działania z zakresu online marketingu, warto wyjść od stworzenia strategii, a po jej zrealizowaniu dokonać weryfikacji i optymalizacji. Wszystko to powinno być jednak poprzedzone audytem, który pozwoli odpowiedzieć na pytania, jaka jest obecna sytuacja i w jakim kierunku powinny podążać zmiany, aby były zmianami na lepsze. To samo dotyczy audytu SXO. Co kryje się za tajemniczym skrótem SXO? Czym jest audyt SXO, z czego się składa i dlaczego jest istotny? Przeczytaj artykuł, aby dowiedzieć się więcej.
Czym jest SXO?
O ile dość jasne są pojęcia SEO i User Experience, co to jest SXO, nie dla wszystkich jest oczywiste. Nic dziwnego, jest to dość nowe zagadnienie, choć doświadczone firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron w Google, wdrażają założenia stojące za tą ideą już od dawna. SXO to skrót od Search Experience Optimization, czyli optymalizacji doświadczeń wyszukiwania. Można więc w uproszczeniu powiedzieć, że SXO to połączenie SEO i UX. Są to takie działania, które nie tylko zapewnią witrynie wysokie miejsce na liście wyników wyszukiwania i zachęcą do wejścia na stronę www, ale także skłonią go do wykonania na stronie działań, które są rzeczywistym celem właściciela serwisu czy sklepu internetowego, jak dokonanie zakupu czy kontakt z firmą przez formularz.
Prowadzisz biznes w sieci, a takie pojęcia jak optymalizacja, SEO, UX brzmią obco? Zapraszamy do lektury artykułów na naszym blogu i do kontaktu z nami. Chętnie rozwiejemy wszystkie wątpliwości.
Jakie działania obejmuje SXO?
Działania SXO są złożone z SEO — czyli takiej optymalizacji strony internetowej, aby znalazła się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania — oraz działań poprawiających UX, czyli doświadczenie użytkownika. Zestawienie tych dwóch gałęzi ma dać nam wypadkową w postaci maksymalizacji konwersji. Jednak same konwersje to w przypadku SXO nie wszystko. Liczy się także satysfakcja użytkownika - zarówno z tego, jaki wynik otrzymał po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła, jak i z doświadczeń, które spotkały go na docelowej stronie www. O to wszystko troszczyć się będzie właśnie sxo marketing. Jednak po drodze, należy skupić się także na:
- właściwym doborze treści na stronie,
- optymalizacji technicznej witryny,
- poprawie interfejsu, aby udoskonalić doświadczenie użytkownika,
- doborze skutecznych CTA (call to action).
Audyt SXO - co to jest i jakie punkty zawiera?
Audyt pozwala określić punkt startowy dla realizacji strategii SXO. Jest połączeniem wnikliwej analizy sytuacji strony www w zakresie: SEO, UX oraz osiąganych konwersji. Specjalista przygląda się witrynie pod kątem:
- widoczności w wynikach wyszukiwania,
- wdrożenia dobrych praktyk SEO,
- przejść na stronę z poziomu wyszukiwarki,
- jakości ruchu i konwersji,
- nawigacji w ramach witryny
- i wielu innych, bardzo szczegółowych kwestii.
Dzięki audytowi można określić, jakie są najsłabsze punkty i jakie priorytety w kwestii SEO czy UX. Dobry audyt pozwala także odpowiedzieć na pytanie, jak poszczególne analizowane i opisywane elementy strony wpływają na realizację celów, które przed nią stoją. Pozwala to mądrze zaplanować działania - tak, aby jak najszybciej zaczęły przynosić pożądany efekt i by był on jak najtrwalszy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o audycie SXO lub chcesz, abyśmy przeprowadzili go dla Twojej strony www, skontaktuj się z nami.
Audyt SXO - Search Experience Optimization - dlaczego jest istotny?
Nie ma dwóch takich samych stron internetowych, podobnie jak nie ma dwóch takich samych biznesów - nawet, jeśli działają w jednej branży. Audyt SXO jest istotnym elementem planowania działań. Pozwala dostosować strategię do potrzeb w konkretnej sytuacji i wybrać spośród wszystkich dobrych praktyk SXO te, które sprawdzą się najlepiej. Ze względu na duży obszar, który porusza audyt, warto zlecić go profesjonalistom.
Czy warto inwestować w SXO?
Jeśli efektem działań SXO ma być zwiększenie konwersji, to odpowiedź brzmi: tak! Większa konwersja to większa sprzedaż i lepszy zwrot z zainwestowanych środków. Na SXO składają się poszczególne elementy, które czasami w witrynie są realizowane “atomowo”. Podchodząc do nich kompleksowo i skupiając się na celu, można osiągnąć dużo lepsze rezultaty w postaci np. większej sprzedaży. Dodatkowo zyskuje się zadowolonego klienta, który mając pozytywne doświadczenia z wizyty na stronie, chętniej na nią powróci w przyszłości.
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i widzisz w SXO szansę dla swojej firmy, zapraszamy do kontaktu. Greenfields to agencja SEO/SEM z Wrocławia zajmująca się pozycjonowaniem stron. Wspieramy biznesy z różnych zakątków Polski i świata, aby jeszcze skuteczniej działały w internecie. Dbamy, by Twój biznes odniósł sukces w świecie online. Jeśli jesteś ciekaw, jak pracujemy i widzisz obszary do wspólnych działań, skontaktuj się z nami!